Csak hasítunk a semmibe, eggyé válva a géppel, teljes nyugalomban. Szinte tökéletes a pillanat, de a szélzaj mindent elront, már-már fülsüketítő, ahogy visít a sisakon. A megfelelő bukó kiválasztása nem könnyű feladat, sokan pedig azt tartják, máig sem sikerült igazán csendes darabokat készíteniük a gyártóknak. Úgy tűnik, a Sena most megcsinálta.
Bár csak egy egyszerű, részleteiben olcsónak tűnő 125-ösről van szó, becsüljük meg, ugyanis a Yamaha többi, a tokiói kiállításra szánt motorja vagy elektromos, vagy teljesen műanyaggal burkolt és három kerekű. Ezzel szemben a Resonator 125 egy kőegyszerű, léghűtéses, SOHC 125-ös kismotor, szép fényezéssel, üléssel és gáztartályos rugóstagokkal. A váz is egy szimpla bölcső acélból - ennél egyszerűbbet nehéz lenne elképzelni, de az ízléses színek és egyszerű formák valahogyan mégis kívánatossá teszik.
Floridában, az AIM Expo-n az új ZZR1400 mellett a Vulcan S két új változatát is bemutatta a Kawasaki - az egyik igazából csak színváltozat, a másik viszont egy fokkal érdekesebb, jelzés értékűen café raceresített darab.
Már korábban megírtuk, hogy a Honda 2016-ra alaposan megújítja az alig két éves, A2 kompatibilis sportmotorját. Tegnap este le is leplezték az új CBR500R-t a flordiai American International Motorcycle (AIM) Expón.
Ha van a betegesség határmezsgyéjén mozgóan erőteljes szériagép, akkor az mindenképpen a Kawasaki ZZR1400. A hipersport-túra motort 2016-ra némileg frissíti a gyártó.
A tegnapi ígéretéhez hűen a Honda valóban robbantott, de egy új változat bejelentése helyett csak egy fullos leírást adtak ki a már nagyjából ismert Africa Twinhez, jelezve, most már tényleg csak egy karnyújtásnyira van a bemutató. Az új modell két változatban lesz kapható, amik között igazából csak az erőátvitelben van eltérés: az egyiknél a soros kéthengeres erejét egy hagyományos, hatfokozatú váltó továbbítja, a másiknál pedig egy dupla kuplungos automata rendszer - ennek újdonsága az offroad mód.
Mind a dirt track, mind a flat track motorversenyzés érdekes műfaj, az sem véletlen, hogy Valentino Rossinak például saját pályája is van. A Yamaha most éppen a dirt track jelentette hagyományokhoz nyúlt, amikor elkészítette a DT-07-et (DT, mint dirt track).
Egy éve volt a nagy bemutató, azóta viszont eléggé leülepedett az MV Agusta Dragster RR körüli pörgés. Ha nem lenne meg, mi is volt a Dragster RR, és valami okból - pl. köszvényes kéz - nem sikerült rákattintani a linkre, akkor úgy tudnám legjobban körülírni, hogy egy MV Agusta Brutale 800, farokrész nélkül, irgalmatlan széles hátsó kerékkel és küllős felnivel.
A nagyobb piacokon is még csak előrendelhető a CRF1000L, de már egy új modellváltozatra hangol a Honda. Az európai központjuk Youtube csatornája osztott meg egy nagyon szépen fényképezett videót, amin két motor zúz gyönyörű és lakatlan tájakon, majd a végén feljön egy dátum - 2015. október 16., ami történetesen a holnapi nap. A kaland folytatódik, ez a videó címe.
Nem olyan régen írtunk a szegény ember H2-jeként is emlegetett Kawasaki Ninja S2-ről, ami egyes nézetek szerint az ER-6 sorozat kéthengeresén, más tippek szerint a 636-os Ninja négyhengeresén alapulna. Ha még ez nem lenne elég, egy újabb kompresszoros Kawasakiról érkezett hír - na honnan máshonnan, mint a japán ügyekben mindig jól informált Young Machine magazintól.
A Hondánál kiadták a parancsot, le kell számolni a bénán kinéző modellekkel. A Honda VFR800X-et már tavaly ráncba szedték, átszabják az alig két éves CBR500-at, most pedig a szintén két év után megújuló NC750X-ről futott be némi információ.
A Husqvarna supermotója a szokott utat járta be az elmúlt két évben. Míg a 2013-as EICMA motorszalonon még csak koncepcióként mutatták be, majd egy évvel később biztossá vált, hogy sorozatgyártásba mehet. Így a 2014-es kiállításon már a szériaváltozatot is leleplezték. Később aztán havas-jeges, szögesgumis videóval igyekeztek borzolni a kedélyeket, most pedig alig néhány hét van hátra a forgalmazás beindításáig.
Soha nem gondoltam volna, hogy egy ilyen vidám hülyeséget pont a Honda fog gyártásba engedni. Erre jön a hír: egy angol kereskedő szivárogtatta ki, hogy már dolgoznak a Hondánál a Bulldog tanulmány szériaváltozatán.
Nagy dolgok jönnek, legalábbis ezt ígéri új kedvcsináló videójával a Triumph. A brit motorgyártó az új Bonneville-t villantja meg kicsit, igaz, egyelőre csak a motor sziluettje látható a titokzatos felvételeken. Emellett néhány részletfotót és korábbi Triumphokat mutatnak.
A japán piac legzsírosabb pletykáit rendszeresen beszállító Young Machine magazin ismét robbantotta a belpiacos bombát. A legfrissebb értesülésük szerint a Hondánál tervezik a CBR350RR-t.
Ha van univerzális érv az elektromos motorok ellen, az a hatótávolság - amíg ezt a kérdést nem oldják meg, addig igazából csak rövid távú közlekedésre alkalmasak. A jelenleg piacon lévő megoldásokkal 120 kilométer után már el kell kezdeni töltőpontot keresni, és beütemezni egy pár órás pihenőt.
Miután rommá verték a Superbike világbajnokságot - egyedül a Stock1000 kategóriában nem nyertek, a superbike-ban, stock 600-ban és a supersport600-ban fölényesen uralták a mezőnyt - eljött az ideje a Kawasaki ZX-10R Ninja frissítésének. A frissítés jelen esetben egyébként meglepően komoly módosításokat takar, nem új grafikát meg szoftveres maszatolást.
Már most érezhető a hatása a Hondánál a Light Weight Super Sports Concept tanulmánymotornak, ami műszaki téren nem hozott újdonságot (valószínűleg a CBR250/300 alapjait használták, de erről nem nagyon beszéltek), de formai megoldásai előrevetítik a későbbi sportos Hondák megjelenését. Az új formanyelv első fecskéje a 2016-ra megújuló CBR500R lesz - meglepő, hogy egy két éves modellel kezdik a megújulást.
Különleges, a márkától napjainkban szokatlan gépet leplezett le az Indian. A Black Hills Beast egy 2015-ös Scouton alapul, azonban van némi múltidéző jellege is. Az évtizedekkel ezelőtti hillclimberekből merítettek ötletet. A hillclimb afféle hegyre kapaszkodó motorversenyzés, és nem keverendő össze az olyan - szintén ezzel az angol szóval illetett - hegyi felfutóversenyekkel, mint mondjuk a Pikes Peak.
A Yamaha YZF-R1S-re lehetett számítani, hiszen már korábban levédette a japán cég a nevet. Akkor egyfajta hergelt sportmodellt sejtettünk, ami az alap R1 és a csúcs pálya kivitel R1M közé ékelődött volna be. Ezzel szemben az R1S valójában egy olcsóbb R1 lesz.
Már egészen biztos, hogy az ősszel bemutatják a KTM 1290 Super Duke R túraváltozatát, a Super Duke GT-t. Ahogyan a képeken is látszik, még rajta hagytak egy minimális álcázást, de minden lényeges részlet tisztán látszik - nem titkolóznak, úgyis már csak egy hónap van hátra a milánói motorkiállításig, az EICMA-ig.
A BMW Dél-Amerikában, a sao paoloi motorkiállításon mutatta be a Concept Stunt G 310 tanulmányt, ami az első kézzel fogható jele az indiai TVS-szel közös projektnek. A 250-300 köbcentis kategóriában eddig nem volt jelen a BMW, ám a KTM 125/200/390 Duke sikere mellett nem mehetnek el szó nélkül - ezeknek a szintén indiai koprodukcióban készülő motoroknak köszönhetően lett a KTM Európa legnagyobb motorgyártója.
A motorkerékpár-gyártás történetében 1958 mérföldkőnek számít. Akkor jelent meg ugyanis a Honda Super Cub, amelyből a legyártott példányok száma már 2010-ben meghaladta a hatvanmilliót. Ezzel a világ valaha volt legnépszerűbb motorjának számít. A japán mérnökök most úgy döntöttek, modernizálják a gépet.
A Yamaha elég egyedi módon kezdi felvezetni a Tokyo Motor Show-ra szánt újdonságait. Egy körülbelül tíz éves mémet poroltak le, és lolmacskákat használnak a felvezető kampányhoz. A lolmacskák - angolul LOL cats - lényege, hogy cuki macskás képekhez általában közepesen vicces mondatokat tesznek, direkt borzasztó helyesírással, hiszen a macska mondja, aki nem tud helyesen írni. Ha valakit mélyen érdekel a téma, akkor itt egy egész jó elemzés, ha pedig a dolog autós vonatkozása tűnne érdekesebbnek, akkor itt egy régi, némileg idevágó Belsőség poszt.
A Suzuki korábban azt ígérte, izgalmas tanulmányt állítanak ki az október végén kezdődő Tokiói Autószalonon. Most meg is villantották ezt a koncepciót, és valljuk be, nem igazán erre számítottunk.