A Suzuki nem csinál nagy titkot az új turbós motorjából - a Recursion tanulmányt 2013-ban mutatták be Tokióban, idén pedig már a kész blokkot mutogatták büszkén. Nem is olyan régen pedig kiderült, hogy komolyan rajta vannak a szériagyártás beindításán, sőt, még a Recursion nevet is levédették.
Láttak már annyira elborult diplomamunkát, amelyet akár valamely nagy gyártó is ellőhetne tanulmány címén? A KTM Ion pontosan ilyen. Daniel Brunsteiner ipari formatervezőnek készül, diplomamunkáját pedig az osztrák gyártó támogatásával készítette el.
Egészen meghökkentő bemutatót tartott a Yamaha a Tokiói Autószalonon. A japán gyártó lerántotta a leplet az önálló közlekedésre képes, motorozó robotról. Nagyon fantáziadús módon Motobot Ver.1. névre keresztelték, mert hát ugye motor+robot+első változat.
Ahogy arról már többször is beszámoltunk, a KTM nagyon komolyan készül a visszatérésre: 2017-től ismét a MotoGP királykategóriájában versenyeznek. Legutóbb éppen a finn Mika Kalliót nyerték meg tesztpilótának, most pedig az ausztriai Red Bull Ringen fotózták őket tesztelés közben.
Érdekes kerékpár-motorkerékpár hibridet mutatott be a Tokiói Autószalonon a Suzuki. A Feel Free Go! tanulmány valahol félúton van a két műfaj között, nagy kerekeivel és vézna testével a bicikliket idézi, de pedál például egyáltalán nincs rajta.
A Yamaha mérnökeit nem ma kezdték el foglalkoztatni az alternatív hajtásláncok. Már a 2013-as EICMA motorkiállításon is mutattak egy kis szeletet abból, ahogyan ők elképzelik a jövőt, majd 2014-ben is hakniztak még a PES1 elektromos sportmotorral és a PED1 villanyhajtású enduróval. Az elmúlt esztendőben sem tétlenkedtek, tovább faragták ezt a két gépet, hogy mindkettőből egy-egy újabb változatot vihessenek el a 2015-ös Tokiói Autószalonra. A legfontosabb, hogy nagy lépést tettek a sorozatgyártás felé.
A Kawasaki Ninja H2 és H2R bemutatójakor már lehetett sejteni, hogy lesznek még kompresszoros Kawasakik a jövőben. A lépten-nyomon előbukkanó pletykák bizonyították azóta, hogy a feltevés helyes volt, most pedig Tokyo Motor Show-n bemutatkozik a Kawasaki SC-01 (SC = Spirit Charger) tanulmány.
Már írtunk a Honda Light Weight Super Sports Conceptről, amivel a Honda a későbbi sportmotorjainak a formáját készíti elő, valamint a leendő CBR250RR műszaki alapjait fejleszti. Ez utóbbira az LCD műszerfal enged következtetni, aminél 14 ezres fordulatnál kezdődik a piros zóna - ez pedig lényegesen több, mint amit a kéthengeres CBR250R/CBR300R páros tud, ez inkább a CBR600RR hangmagassága.
Az egész azzal kezdődött, hogy Hisagitama szan hazaért a munkából - formatervező a Yamahánál, napi 18-19 órát dolgozik - és annyira fáradt volt, hogy elfelejtette bezárni a garázst. Mivel nyugodt környéken lakik, nem kellett félnie ettől, hogy valaki ellopja a Tricity 125-ösét. De a baj így is megtörtént, a szomszéd rendkívül gonosz Yamaha MT-09-ese kiszagolta, hogy nyitva a csűr, izé a garázs, az éj leple alatt átosont, és alaposan meghágta a háromkerekű robogót. Úgy is mondhatnám, hogy szénné rakta a japánosan rendezett tárolóban. Ennek az erőszakos és durva násznak az eredménye a Yamaha új tanulmánya, az MWT-9.
A Triumph 2016-ra nagyon durván megújítja a modellkínálatát, az új Bonneville sorozat mellett érkezik az új Speed Triple is. Az eddigi titkolózást egy francia kereskedő törte meg, és leplezte le az újdonságot.
Most zokogok, annyira tökéletesen elkapták a Husqvarna 701 Enduró imázsfilmjének a hangulatát. Nagyjából benne van az, amit a szoftendurózásban szeretek, csak hát gyönyörű tájakon, nagyon szépen motorozó pilótával ez még a fantáziámban élő képeknél is csodálatosabb.
A Triumphot a tavalyi milánói motorszalon után azért ekéztük, mert nem mutattak igazi újdonságot. Csupán néhány Bonneville-alapú különmodellt vittek el az EICMA-ra. Idén aztán már jóval a nagy őszi szalonok előtt elkezdtek szivárogni az információk arról, hogy a modellcsalád új, folyadékhűtéses blokkot kap, a megújuló Bonneville-ről pedig az is kiderült, hogy mikor mutatják be. Ez a nap ma jött el, nem kell tovább várni: itt az új Street Twin, T120 és Thruxton.
A Honda MSX125 receptjét követő furcsa szerzet lesz a jövőre érkező Kawasaki Z125. Ennek a koncepciónak a lényege, hogy a motor méreteit tekintve nagyobb egy pocket bike-nál, de lényegesen kisebb, mint egy normál motor - viszont nagyjából stimmelnek az arányai, csak egészen kicsit bumfordi, pont annyira, hogy cuki paródiája legyen a nagyobb daraboknak. Ami viszont zseniális, hogy a kezelőszervek normál méretűek és a geometriája is olyan, hogy felnőtt ember is normálisan képes ülni rajta.
A Montesa legendás és régi gyár, terep és triál motorjaival lett legendás, ám a többi spanyol márkával ellentétben sikerült túlélnie és fejlődnie - ebben jelentős szerepe volt a Hondának, ami még időben felvásárolta és megmentette a márkát. Azóta nagyjából egyeduralkodók a triál világbajnokságon, Toni Bou mellett lényegében csak a második helyért versenyezhetnek a többiek.
A Ducati ugye kilenc új modellt ígért az idei EICMA-ra, amiből már ez-az kiderült. Tudjuk például, hogy milyen lesz a Monster 1200 R, a kiszivárgott, hogy a 899 Panigalét leváltja a 959 Panigale, biztosak lehetünk a Hypermotard 739-ben, jön két új Scrambler - az egyik vélhetően 400 köbcentivel - de lesz Diavel update, illetve futottak pletykák Multistrada speciális kivitelekről is.
Egy új videót dobott fel a netre a Kawasaki a 2016-os modellévre felfrissített H2-es Ninjáról. Igazán komoly változásokra ugyan nem kell számítani az eddigiekhez képest, de ez valahol érthető is. Vajon mit tudnának még javítani egy brutális erejű, kompresszoros sportgépen?
Négy jelenlegi modelljét is gatyába rázza a következő évre a Honda. A japánok az NC750X-et, a CB500X-et, a VFR1200X Crosstourert és a VFR800X Crossrunnert faragják át egy kicsit 2016-ra.
A KTM-nél egy ideje már egyáltalán nem titkolják: 2017-ben visszatérnek a MotoGP-be. Az előkészületek javában folynak, a mérnökök dolgoznak a versenygépen, a projekt vezetői pedig azon, hogy a lehető legjobb szakembereket és versenyzőket csábítsák el a csapathoz. Most éppen a finn Mika Kalliót nyerték meg tesztpilótának.
Az oldaltámasszal kapcsolatos problémák miatt hív vissza 869 darab Multistradát a Ducati észak-amerikai részlege. Az akció ezúttal a 2014. december elseje és 2015. június 11-e között gyártott 1200-akat és 1200 S-eket érinti.
Megérkeztek az első képek a Moto Guzzi új Baggeréről, amit novemberben, az EICMA-n fognak bemutatni. Ezek már csak levezető tesztkörök lehettek, hiszen csak pár hét van hátra a hivatalos bemutatóig. Az típus előzményét, az MGX-21 tanulmányt egy éve mutatták be, és akkora lelkesedést váltott ki a dobozos-fejidomos 1400 California, hogy a Guzzi vezetői a sorozatgyártás mellett döntöttek.
Úgy tűnik, a Honda egy teljesen új V4-es 1000-es superbike bevezetésére készül, hogy ismét versenyben legyen a konkurensekkel, amik már eggyel a Fireblade szintje felett járnak. A Honda vezérigazgatója az RC213V-S bemutatóján elmondta, ha jól fogy a méregdrága GP replika, akkor elgondolkoznak a CBR1000RR és a RCV-S közé ékelődő olcsóbb változaton.
Ahogy közeleg a Tokyo Motor Show, úgy pörögnek fel a pletykák egyenesen a piros zónáig. Az ilyen szóbeszédeknek a leszabályzás körüli fordulat nagyon veszélyes, mert lelkesedés közben igen nehéz megkülönböztetni a tényt a találgatástól. Most, hogy ezzel tisztában vagyunk, vessünk egy pillantást az új Hayabusaként emlegetett motorra.
Elefántok kényszerítettek megállásra, majd menekülésre egy robogóst Thaiföldön. A férfi kényelmes tempóban motorozott az ország egyik legnagyobb nemzeti parkjának területén, amikor rárontottak. Ha hinni lehet a forrásoknak, mindezt egy út szélére húzódott autó kamerája rögzítette.
Egy thai motoros lap, a motorival.com hozta le az első kémfotót a Kawasaki Z125-ről. A kis lökettérfogatú motort első körben az ázsiai piacon fogják forgalmazni, információink szerint még nem született döntés az európai bevezetésről.
A Mission Motors idén beszüntette a működését. Elektromos motorkerékpárok fejlesztésében utaztak, rendkívül komoly mérnökgárdával, és a folyamatos tőkehiány ellenére igen ígéretes volt a cég. Csak aztán jött a telefonjairól ismert IT-óriás, és minden bedőlt. De miért is?