Hírek

A Piaggio nem győzi kivárni

2015. november 16., 12:10 Módosítva: 2015.11.19 07:45
13

Az elmúlt években már több olasz gyártótól is megszoktuk, hogy nem bírják kivárni a milánói motorszalon megnyitását, és idő előtt szivárogtatnak – akarva vagy akaratlanul nyilvánosságra hoznak ezt-azt az újdonságokról. Most a Piaggio-csoportnál gyengültek el, és tárták a közönség elé, hogy mivel is készülnek. Mindennek persze egyelőre csak kedvcsináló jellege van, igyekeznek felhívni a figyelmet magukra az EICMA előtt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Egy Multistrada, ami mindenhol elmegy?

2015. november 16., 00:00 Módosítva: 2015.11.21 08:02
8

A Ducati egy minden új modellt áttekintő sajtótájékoztatóval kezdte az idei milánói EICMA motorkiállítást. Claudio Domenicali vezérigazgató két Multistradát is megmutatott a közönségnek: az 1200 Endurót és az 1200 Pikes Peaket.

Távolról sincs vége, olvasson még

Végre egy rendes kétütemű

2015. november 15., 12:40 Módosítva: 2015.11.17 14:28
1

A kétütemű motoroknak sokak szerint már leáldozott, annyi mindenesetre bizonyos, hogy a motorgyártók többségében már négyüteműekkel dolgoznak. Különösen, ha nagyobb hengerűrtartalomról van szó. Ebben a műfajban a Ronax szinte egyedüli próbálkozó, olyan elvetemült dolgok pedig tényleg ritkán – és akkor sem sorozatgyártásban - születnek, mint a Stephens-féle V6-os kétütemű.

Távolról sincs vége, olvasson még

A százéves múlthoz bármikor vissza lehet nyúlni

2015. november 14., 13:09 Módosítva: 2015.11.18 06:58
11

Pár nap telt el csak a Benelli Scramblerjének az első teaser fotója óta, és máris itt a videó, amiben a modell nevét is elárulják. És ha egy gyártó elmúlt már száz éves, akkor nyugodtan kotorászhat a dicső múltban, és rángathat elő onnan legendákat. A Benelli pontosan így cselekedett, és lefújták a port a Leoncinóról.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mutassatok konkrétumot, könyörgöm!

2015. november 13., 14:55 Módosítva: 2015.11.16 12:22
7

A Ducati kilenc új modellt harangozott be a jövő héten induló EICMA-ra. A legújabb videójukban a már leleplezett Monster R-en kívül még másik hármat is megvillantanak. A Ducati 959 Panigale mellett ha csak pillanatokra is, de feltűnik az új cruiserjük, amit többek között szíjhajtása és monocoque váza különbözteti meg az eddigi Diavelektől. Ezen felül felbukkan benne az új Scrambler is, aminek már hónapok óta pörög a kampánya.

Ducati 959 Panigale
Ducati 959 Panigale
Távolról sincs vége, olvasson még

Úgy sem hiszed el, mivel készül a Moto Guzzi

2015. november 13., 12:52 Módosítva: 2015.11.17 17:55
10

Bingó! A Moto Guzzi is felül a Scrambler-vonatra, és az EICMA-n bemutatják a Moto Guzzi V9-et. A kicsit retrós-cruiseres motor ülése kimondottan scrambleres, és a kormány is ebbe az irányba viszi el.

Távolról sincs vége, olvasson még

Café racer? Az nagyon 2010...

2015. november 13., 11:45 Módosítva: 2015.11.18 06:43
34

Kicsit olyan érzésem van, mintha idén minden magára valamit is adó gyártónak kötelező lenne előrukkolnia egy scramblerrel. A Triumph mondjuk már régóta a piacon volt, de a nagy lendületet a motorépítők adták meg a műfajnak, ami valahogyan a kemény bikerek helyett a hipsterek ölében landolt. Onnan pedig jöttek a jól filterezett képek, mélységélességgel játszó videók szakállas, kockás inges csávókkal, és a méregerős, savanyú ristrettótól kiszáradt szájjal csak annyit tudunk mondani: café racer? Haver, az nagyon 2010...

BMW Concept Path 22
BMW Concept Path 22
Távolról sincs vége, olvasson még

Gonosz kis dögnek néz ki az indiai BMW

2015. november 13., 10:03 Módosítva: 2016.02.04 09:45
43

Azt már jó ideje tudjuk, hogy a BMW egy kisköbcentis motorkerékpáron dolgozik, nyilván nem is hagyhatták szó nélkül a KTM Duke-sorozat sikereit. Alig több mint egy hónapja, egy viszonylag kis kiállításon (már amennyire egy 20 milliós városban beszélhetünk kis dolgokról), Sao Paulóban mutatták meg ennek az első kézzelfogható bizonyítékát, a Concept Stunt G310-et.

Távolról sincs vége, olvasson még

Scrambler lesz ez, akárki meglássa

2015. november 12., 16:44 Módosítva: 2015.11.17 10:38
7

SCR950 néven fejleszt motorkerékpárt a Yamaha – ez derül ki legalábbis azokból a szabadalmi bejegyzésekből, amelyeket Európában és az Egyesült Államokban is megtettek a japánok. Azt viszont még nem árulták el, hogy mi is lesz ez valójában.

A nyitókép az XSR700 sziluettjét ábrázolja
A nyitókép az XSR700 sziluettjét ábrázolja
Távolról sincs vége, olvasson még

Nesze neked, világ legjobb sornégyese

2015. november 12., 13:06 Módosítva: 2015.11.17 10:38
46

Már a milánói motorkiállítás előtt lerántotta a leplet elektromos sportmotorjáról a BMW. Az eRR a benzinmotoros S1000RR formavilágából merít, de egyelőre csak tanulmányként mutatják be a bajorok. A gépet a müncheni műszaki egyetemmel közösen fejlesztették.

Távolról sincs vége, olvasson még

Titokzatoskodik a Yamaha

2015. november 12., 10:04 Módosítva: 2015.11.18 12:28
6

Bejegyeztette az Elude (jelentése nagyjából annyi: kitérni) nevet a Yamaha amerikai részlege. Nem kérdés tehát, hogy a közeljövőben érkezik majd egy ilyen típusjelzésű gép, arról azonban egyelőre semmit sem tudni, hogy mi lehet ez. Találgatások persze azért már vannak.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Honda irigyelte a KTM Freeride-ot

2015. november 11., 16:43 Módosítva: 2015.11.16 06:31
24

A Honda érdekeltségei közé tartozó Montesa lerántotta a leplet a 4Ride nevű modelljéről, aminek a koncepciója nagyban hasonlít a KTM Freeride-éhoz: valahol félúton van az endurók és a triálmotorok között. A tény, hogy akár ülni is lehet rajta, határozottan az endurók felé viszi el a motort, de a nyeregből kiállva a vezetési pozíció határozottan triálos, ahogyan a gumik és a futómű is inkább ebbe az irányba húznak. A felhasználási területet tekintve érdekes offroad kirándulásokhoz és rekreációs hobbitárgynak szánják, nem versenygépnek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Visszatér a Bimota a Ducatihoz

2015. november 11., 15:44 Módosítva: 2015.11.16 20:25
18

Az elmebeteg első futóművek rajongóinak régóta fétise a Bimota Tesi 3D. A függőcsapszeges első felfüggesztés zseniálisan néz ki, állítólag jól is működik, de méregdrágává teszi a különleges motort. Most leporolják a kicsit magára hagyott koncepciót, és az EICMA-n bemutatják a Tesi 3D RaceCafét, amikről senki nem találná ki magától, hogy mi: café raceres elemekkel szórták meg az alap Tesit.

Távolról sincs vége, olvasson még

Egy újabb Yamaha MT, de mégis, mi az?

2015. november 11., 13:33 Módosítva: 2015.11.14 13:10
9

Ahogyan a furcsa halálesetek, megvaduló állatok, gyanús dimenziókapuk az értők számára egyértelmű bizonyítékai a közeli indiántemető meggyalázásának, úgy jelzik az EICMA közeledtét a nehezen értelmezhető, minden konkrétumot nélkülöző, feleslegesen titokzatos videók. A Yamaha most ismét bizonyította, hogy az érdemi tényközlés nélküli mozgóképek nagymestere, ráadásul az MT modellek összes körítését készségszinten gyúrják újra egy perc alatt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ez lenne a Ducati legnagyobb dobása 2016-ra

2015. november 11., 11:51 Módosítva: 2015.11.14 13:10
5

Legutóbb elég jól tippeltünk, és a Ducati legújabb beetető kampánya valóban egy új Diavelről szól, amiről minden eddiginél többet mutatnak meg. Látjuk a fényszórót, a hátsó kereket, a felnit, a zárófényeket, a kipufogóvégeket - illetve a hengeren és hengerfejen futó vonalakat, amik mintha egy 90 foknál nagyobb hengerszögű motorra utalnának.

Távolról sincs vége, olvasson még

Közlekedni kell ennél több?

2015. november 11., 08:36 Módosítva: 2015.11.15 12:44
35

A Honda CB500 egy alapvetően jó szívvel ajánlható sokaknak – elsősorban azoknak, akik tényleg csak motorozni akarnak, lehetőleg problémamentesen. Persze ma már többféle kivitel közül lehet kiválasztani a stílusunknak leginkább megfelelőt. Így a CBR500R idomos, a modellfrissítés előtt álló CB500X pedig enduró. A legegyszerűbb talán a CB500F, vagyis a meztelen gép. Most ezt is felrázzák egy kicsit.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nagyon komoly versenyzőnek tűnnék ezzel

2015. november 10., 11:39 Módosítva: 2015.11.13 12:54
1

Még tavasszal az Osaka Motor Shown a Honda már villantotta a CRF250 Rally tanulmányt, most pedig akár a szériagyártás is eljöhet - erre utal, hogy azóta a nevet is levédették az európai és az amerikai piacon. A gyári 450-es Dakar versenygépnél azért vérszegényebb motor lesz, hiszen nem a CRF250X sportenduró adja az alapot, hanem a CRF250L szoftenduró. A külső viszont tökéletesnek ígérkezik, és a felhasználók valószínűleg többre értékelik a megbízhatóságot és a hosszú szervizintervallumokat, mint az üzemórák árán mért nagyobb teljesítményt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem félmunka az új Triumph Speed Triple

2015. november 10., 10:05 Módosítva: 2015.11.15 12:44
22

A külsejét egy szivárgás miatt már ismertük, most viszont minden kiderült az új Triumph Speed Triple-ről. Eleve a modell nevezéktana is változik: a rommá spécizett csúcsmodellt továbbra is Speed Triple R-nek hívják, az alapspecifikációs modellt 2016-tól viszont Speed Triple S-ként emlegetik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Scramblert készít a Benelli

2015. november 9., 15:29 Módosítva: 2015.11.14 13:10
6

A több mint száz éves Benelli mára főleg a robogókban utazik, azt viszont a jelenlegi kínai tulajdonos is érzi, hogy lenne mit visszaállítani a márka némileg megkopott fényén - mégis csak a Ducatihoz és az MV Agustához mérhető volt egykor a gyár. Ennek a polírozási folyamatnak az első lépése az alábbi kép, amivel egy legenda közelgő visszatérésének ágyaznak meg.

Távolról sincs vége, olvasson még

Amikor három kerék már nem elég

2015. november 9., 12:46 Módosítva: 2015.11.12 16:47
43

A Yamaha meglehetősen szokatlan újdonságokkal készült az idei Tokiói Autószalonra. Mutattak például sportkocsit, de annál is nagyobbat szólt az MWT-9, amely egy olyan, tabuk nélküli orgia végtermékének tűnik, amelyen az MT-09 és a Tricity is minden gátlását levetkőzve érezte jól magát.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mások is érzik, hogy ellaposodott a Superbike

2015. november 5., 12:05 Módosítva: 2015.11.12 16:47
16

A nemzetközi motorsport szövetség (FIM) is érezte, hogy valamit illene már csavarni a Supersport Világbajnokságon. Ha valaki nem lenne otthon a motorsportban: a Superbike Világbajnokság  a MotoGP-hez hasonlóan több kategóriából áll. A MotoGP-ben ugye a MotoGP-nek nevezett királykategória alatt található a Moto2 és a Motor3, az előbbiben mindenki egyen 600-as Honda CBR blokkot használ, és aköré lehet elég szabadon versenymotort építeni, míg a Moto3 a 250-es négyüteműeknek a mezőnye.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen egy igazi motorépítő

2015. november 4., 20:42 Módosítva: 2015.11.13 11:46
108

Már egy ideje figyelemmel követem Kevin DeShazer elmebeteg motorjának fejlődését. Az egész klasszikus garázsprojektnek indult, DeShazer amúgy is szeret a fészerben barkácsolni, csak az átlag háztáji alumíniumbúbozóknál nagyobbat vállalt. Egészen pontosan egy 2400 köbcentis három hengeres csillagmotort, és a hozzá tartozó motorkerékpárt.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Ducati nagyon érzékeny a divatra

2015. november 4., 12:01 Módosítva: 2015.11.10 11:41
17

Egyszerűen minden jel arra mutat, hogy 2016. legfőbb hype-ja az elektromos rásegítéses biciklik, illetve a biciklinek kinéző motorok lesznek. Az előbbieknek nyugaton jelentős piaca van, különösen azokon a jómódú vidékeken, ahol szemmel látható szintkülönbségek tagolják a tájat, mint például az Alpok.

Távolról sincs vége, olvasson még

Honda, a tolvajok kedvence

2015. november 4., 09:07 Módosítva: 2015.11.13 11:46
28

Friss lopási statisztikákat hozott nyilvánosságra a 2014-es évből az Egyesült Államok biztosítási bűnözéssel foglalkozó irodája, vagyis a National Insurance Crime Bureau. Bár az adatok nyilván a tengerentúli országra vonatkoznak, néhány érdekességet azonban itthon is érdemes megemlíteni.

A Yamaha a második helyen végzett az amerikai lopási statisztikákban
A Yamaha a második helyen végzett az amerikai lopási statisztikákban
Távolról sincs vége, olvasson még

Fogadjunk, hogy jön egy retrósított Yamaha MT-09

2015. november 3., 15:37 Módosítva: 2015.11.11 08:53
8

A Yamahánál teljes erővel belefeküdtek a custom-projektekbe. Ez a mánia nem tegnap kezdődött, de mintha most csúcsosodna ki - korábban is dolgoztak együtt motorépítőkkel, világhírű külföldiek mellett világhírű magyarral is, most viszont az egészhez olyan videókat is forgattak, aminek minden másodperce csemege - még akkor is, ha semmiről sem szólnak.

Távolról sincs vége, olvasson még