Hírek

Elég drága lett a kilója a Rotobox szupermotójának

2018. november 30., 16:22 Módosítva: 2018.12.18 06:28

Nem annyira közismert, de ha motorsportról és versenycuccokról van szó, akkor a szlovének nagyon ott vannak. Most mindenki az Akrapovic-ra gondol, és teljesen jogos, de van rajtuk kívül más komolyan vehető, világszínvonalú versenykiegészítőket gyártó cég is - arrafelé valahogyan hatalmas hagyománya van a motorsportnak. A Rotobox például egy csúcsminőséget gyártó, de kevésbé ismert cég, elsősorban a karbon felnijeikről híresek - versenysportban utaznak, de szállítanak alkatrészt az Avintonnak is, illetve rendszeresen felbukkannak különböző custom projektekben is. Most viszont nem ezek miatt érdekesek, hanem a saját maguk építette szupermotó az, amiatt a szemöldök a tarkóra szalad.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen egy rendesen felöltöztetett Yamaha YZF-R3

2018. november 30., 11:59 Módosítva: 2018.12.18 06:28
40

A Yamaha R3 alapvetően jó motor, ügyesen belőtték az A2 jogosítványhoz úgy, hogy megmaradt praktikus ingázó járműnek, de minimális módosításokkal rövid versenypályákon is oda lehet vele pörkölni a nagyoknak. És elég felpattintani rá egy GG-Rocket Street kitet, azán a bajuszos-szakállas-nyitott sisakos népek között is megjelenhetünk vele.

Távolról sincs vége, olvasson még

Semmi extra, csak két csodálatos Ducati

2018. november 30., 09:25 Módosítva: 2018.12.18 06:28
59

Egy ideje odaadással figyelem Walt Siegl munkásságát. Ő volt az, aki David Yurmannal összefogva megépítette a forged carbon (ez az anyag neve, kovácsolt karbont jelent, a lényeg, hogy olyan szénszál alapú anyag, ami nagyon kemény, és nem feltétlenül lapformátumú) MV Agustát, most pedig két hasonlóan csodálatos járművet készített, melyeket csak SBK-nak nevezett el, ami a Superbike általános rövidítése is.

Távolról sincs vége, olvasson még

Csődbe ment a Ten Kate Racing

2018. november 29., 15:19 Módosítva: 2018.12.09 09:02
26

A Ten Kate Racing Kft., vagyis a Ten Kate Superbike versenycsapat mögött álló cég csődöt jelentett, miután a Honda az utolsó pillanatban úgy döntött, hogy nem a holland csapattal indulnak a világbajnokságon. A Ten Kate a Hondát hibáztatja a kialakult helyzet miatt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Korán jön a Mikulás: eladó két gyári GP versenymotor

2018. november 29., 13:57 Módosítva: 2018.12.18 06:28
58

Pár napja azt írtam, hogy mekkora vétel egy igazi Superbike VB-s versenymotor, de belátom, elhamarkodott voltam. Az igazi nagy királyság, ha van otthon egy MotoGP versenygéped. És most lehet, csak potom 81 millát (250 ezer Eurót) kell kicsapni az asztalra, és hazavihetsz egy KTM RC16-ot.

Távolról sincs vége, olvasson még

Modern technikát és 500 köbcentit ígér a Brixton

2018. november 28., 15:50 Módosítva: 2018.12.09 09:02
27

Bár a Brixton elsősorban kevés köbcenti - 125 illetve 250 - köré épít nagyon kellemes külsejű, viszonylag olcsó retró motorokat, az EICMA-n előálltak egy teljesen új, 500-as tanulmánnyal, a BX 500-zal.

Távolról sincs vége, olvasson még

Cudar idők jönnek a motorosokra Madridban

2018. november 27., 17:19 Módosítva: 2018.12.04 06:56

Madrid belvárosában eddig a robogók és a motorok voltak a forgalom urai, ugyanis a kétkerekűekre nem vonatkoztak a behajtási korlátozások, viszont péntektől - 2018. november 30-tól - változik a helyzet, az új szabályok szerint rájuk is érvényes lesz a behajtási tilalom. Mindezt a légszennyezés csökkentése érdekében vezetik be.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ígéretesen alakult a jerezi teszt a Ducati számára

2018. november 27., 12:55 Módosítva: 2018.12.09 09:02
1

Három márka és nyolc Superbike versenyző jelent meg a héten Jerezben, hogy elkezdjenek tesztelni a következő szezonra. Legjobban a Ducati eredményeire voltunk kíváncsiak, hiszen most kezdték el a munkát az új Panigale V4R-rel, de egyelőre Jonathan Rea volt a leggyorsabb a Kawasaki Ninja ZX-10R-rel.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem kapható most ennél jobb Honda

2018. november 26., 10:45 Módosítva: 2018.12.04 06:56
3

A fekete pénteki lehúzós kamu akciók után érdemes valami fontossal indítani a hetet: ideje összeállítani az ideális karácsonyi kívánságlistát. És minden valamirevaló kívánságlista elején ott van egy superbike, mármint valódi, Superbike vb-s superbike, mint például ez a Honda CBR1000RR SP2.

Távolról sincs vége, olvasson még

Pletyka: a KTM 790 Duke R változata 890-es lesz

2018. november 22., 16:55 Módosítva: 2018.12.04 06:56
31

A KTM nem szokta halogatni az R változatok bemutatását, sőt, 1290 Super Duke-ból nincs is más, csak R. A 690 Duke esetében is egyszerre leplezték le az alap és a minden jóval vastagon megpakolt kivitelt, ezért is okozott meglepetést, amikor a 790 Duke bemutatóján csak az alapváltozat volt ott, a hátsó rugóelőfeszítést leszámítva állítási lehetőséget nem kínáló futóművel.

Távolról sincs vége, olvasson még

Versenymotorokat ad szériában a Gasgas

2018. november 22., 11:52 Módosítva: 2018.11.29 06:36

A csődből visszahozott és hatalmas lendülettel új életre lehelt Gasgas hat új motort leplezett le az ősz folyamán. A sorban a legfontosabb újdonságuk az új Gasgas Enduro GP, mely lényegében a 2019-es gyári versenymotor megvásárolható változata: lényegében megegyezik azzal, amivel az idén Chilében megrendezett Six Days-en negyedik és ötödik helyet szerzett a francia Christophe Nambotin és a spanyol Jonathan Barragán.

Távolról sincs vége, olvasson még

Egy angol márka sikeresen szabadul Kínától

2018. november 21., 11:37 Módosítva: 2018.11.29 06:36
49

A Cambridgeshire-i Herald egy apró motorgyártó, Anglián kívül lényegében ismeretlenek, pedig kellemes arányú, könnyű gépeket gyártanak. A Motorcycle Live kiállításon bemutatták új modelljüket, a Brute 500-at, ami az első, nem Kínában készülő típusuk.

Távolról sincs vége, olvasson még

A fékkarbehúzó Fenati újra versenyezni fog

2018. november 20., 13:15 Módosítva: 2018.11.29 06:36
89

Romano Fenati, az ellenfele első fékjét 200-nál berántó motorversenyző története látszólag ott ért véget, amikor egyszerre engedte el az aktuális és a jövőbeli csapata, és hátráltak ki mögüle a szponzorai. Sokan nem értették, hogy az FIM miért csak két versenytől tiltja el a megmagyarázhatatlanul agresszív versenyzőt és miért nem kap végleges eltiltást, aztán Fenati bejelentette, hogy visszavonul, és az ügynek vége lett. 

0 MotoGP-rider-Romano-Fenati-blasted-for-nearly-causing-horrific
Távolról sincs vége, olvasson még

Horzsol a Norton pillekönnyű kéthengeres sportgépe

2018. november 20., 10:59 Módosítva: 2018.12.04 06:56
35

A Norton nagy formában van, pár napja bemutatták a soros kéthengeres scramblerjüket, utána pedig a Superlight nevű, szintén soros kéthengeres sportmotorjukat leplezték le.

Távolról sincs vége, olvasson még

Eladták az Öhlins-t

2018. november 19., 15:34 Módosítva: 2018.12.04 06:56
75

Ha valaha gondolkodtál már azon, hogy mennyibe kerülhet az Öhlins, mármint nem egy gátló vagy egy teleszkóp, hanem maga a cég, akkor most már van egy támpont: a Tenneco 160 millió dollárért, vagyis körülbelül 45 milliárd forintért szerzett többségi tulajdont a svéd futóműgyártóban. Kisebbségi tulajdonosként megmaradt a cégben az alapító és névadó Kenth Öhlin.

Magasságban is állítható az Öhlins gátló. De minek van a gáztartályon befőttes gumi?
Magasságban is állítható az Öhlins gátló. De minek van a gáztartályon befőttes gumi?
Távolról sincs vége, olvasson még

Meredek a Curtiss két új terve

2018. november 19., 12:05 Módosítva: 2018.11.29 06:36
64

A Confederate-ből Curtiss-re átnevezett, belsőégésről villanyra váltó amerikai márka két tanulmányt is bemutatott, melyeknek a szériaváltozatát 2020-ra ígérik. Az egyik egy café racer, a másik egy bobber, és a nagyon szokatlan forma mellé olyan menetteljesítményeket ígérnek, amik most éppen a hihetetlen kategóriába tartoznak. Nem is a 2,1 másodperces 0-100 (igazából 0-96, mert 60 mérföld/órás értéket mondtak) vagy a 196 Nm-es nyomaték, esetleg a 187 lóerős teljesítmény az, ami miatt kételkedni kéne, hanem 450 kilométeres hatótáv.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megvan minden idők legfiatalabb futamgyőztese

2018. november 19., 11:09 Módosítva: 2018.11.29 06:36
162

A török Can Öncü a valenciai szezonzáró szakadó esőjében történelmet írt, 15 évesen és 115 naposan megnyerte a Moto3-as futamot, ezzel ő a legfiatalabb GP győztes, és nyugdíjazta Scott Redding 2008-as rekordját. De ami ennél is durvább: ez volt élete első világbajnoki futama. Hasonlóra utoljára 1991-ben volt példa, akkor a japán Noboru Ueda állt a dobogó tetejére élete első világbajnoki futamán.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ezért kerül 1,5 millióba a Ducati Panigale V4 titán versenykipufogója

2018. november 15., 17:24 Módosítva: 2018.11.29 06:36
168

Vannak pillanatok, amikor az ipar és a művészet közös halmazt képez, erre tökéletes példa az Akrapovič versenykipufogója, amit a Ducati Panigale V4 R-re gyártottak - ez és a hozzá tartozó verseny ECU szükséges ahhoz, hogy az alapból is tiszteletet parancsoló 217 lóerőből 231 legyen. Ez Superbike VB-s teljesítményszint, szériában.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elkészült Norton scramblerje, az Atlas

2018. november 15., 12:42 Módosítva: 2018.11.22 06:17
37

A méregdrága, különlegesen igényesen kidolgozott, kis szériás motorokban utazó Norton is felült a Scrambler vonatra, leleplezték a Norton Atlas két változatát, a Rangert és a Nomadot.

Távolról sincs vége, olvasson még

Stoner szakított a Ducatival

2018. november 15., 09:55 Módosítva: 2018.11.20 13:16
20

A kétszeres MotoGP világbajnok 2016-ban kezdte meg a munkát a Ducatival, mint fejlesztő és tesztpilóta. Stoner segítségével fejlesztették a Desmosedici GP versenymotort és a Panigale V4 projektben is részt vett, miközben Ducati nagykövetként jelen volt a rendezvényeken is. A Ducati vezérigazgatója, Claudio Domenicali köszönetet is mondott az ausztrál versenyzőnek a munkájáért: "Nagyon köszönjük neki az elmúlt három év közös munkát, technikai javaslataival és visszajelzéseivel segített abban, hogy a Desmosedici GP a rajtrács egyik legversenyképesebb motorja legyen, és tanácsai az utcai motorok fejlesztésénél is hasznosak voltak."

Távolról sincs vége, olvasson még

A Fantic továbbra is csodálatos motorokat gyárt

2018. november 14., 16:11 Módosítva: 2018.11.19 11:11
53

Visszatérő olvasóinknak a ismerős lehet a Fantic Motor, ha máshonnan nem, ebből a hatos retrómotor-válogatásból. Ők sem maradtak adósai a közönségnek, és 2018 két nagy slágerét is remixelték.

Távolról sincs vége, olvasson még

Utcai ralitanulmányt mutatott be a Honda

2018. november 14., 14:07 Módosítva: 2018.11.19 12:06
33

Amikor a Honda 2012-ben visszatért a Dakarra a CRF450 Rally-val, a közönség szinte könyörgött egy utcai replikáért, amire folyamatos csend volt a válasz. Aztán végül volt egy kis gurítás, a Honda CRF250L Rally (teszt itt), amely ugyan nem pontosan az volt, amire a közönség vágyott - mármint stílusban igen, de a műszaki tartalomból hiányzott a tűz.

Távolról sincs vége, olvasson még

Világbajnokokkal lép fel a Superbike-ba a Yamaha GRT

2018. november 14., 09:49 Módosítva: 2018.11.16 10:33
8

A GRT Yamaha a 2019-es Superbike VB-re igen erős csapattal készül (eddig a hatszázasok között mentek,  de ott átveszi a helyüket a GMT94 ), mondhatni két ultra-klasszis versenyzőt igazoltak le, akiknek előreköszönnek a paddockban. Az egyik pilótájuk jövőre Marco Melandri lesz, aki 2002-ben GP250-ben lett világbajnok, 2005-ben MotoGP-ben második lett Rossi mögött, aztán 2011-ben átment a Superbike-ba (2015-ben egy szezont aztán megint a GP-ben töltött), első évében a Yamahával kapásból a második lett, következő évben a BMW-vel a harmadik, aztán az Aprilia érintésével a Ducatinál kötött ki, és 2011 óta folyamatosan a top5-ben zárt.

Sandro Cortese
Sandro Cortese
Távolról sincs vége, olvasson még

Bárcsak gyártanák ezt a formát sorozatban

2018. november 14., 09:49 Módosítva: 2018.11.20 13:16
62

Nehéz megmondani, hogy mekkora piaca lehet egy 125-ös adventure motornak. A Honda Varadero 125 mondjuk jó volt, de nem véletlenül nem lett utódja. Erre a Honda európai fejlesztőközpontja előállt egy őrületesen kinéző tanulmánnyal, egy 125-ös túraenduróval, és nem tudok mást mondani, a CB125X Concept formailag hibátlan.

Távolról sincs vége, olvasson még

Panigale V4 RS19: ez maga A VERSENYGÉP

2018. november 13., 09:32 Módosítva: 2018.11.15 17:43
118

Ha ebbe a hírbe belekattintottál, akkor feltételezem olvastad már a Ducati Panigale V4 R-ről szóló hírt is - a 998 köbcentis, alapból 217 lóerős versenymotor-alapról, mely hirtelen a világ egyik legerősebb utcai motorja lett. Na, a Ducati most mellégurította Panigale V4 RS19-et, ami nem más, mint a gyári versenyváltozat, vagy nevezzük production racernek, tehát a versenycsapatoknak árult, pályakész változat. Ez az, amit jövőre a világbajnokságon látni fogunk Chaz Davies és Alvaro Bautista alatt.

Távolról sincs vége, olvasson még