A milánói EICMA-ra új modellel készül az elektromos motorokat gyártó Energica. Egyelőre még csak tanulmányként harangozták be, de várhatóan a szériagyártásra sem kell sokáig várni.
Rég volt szó az Ariel Ace-ről, de hátha emlékszik még valaki a VFR1200F-blokkos naked bike-ra, amit a csővázas sportkocsijairól ismert Ariel tervezett gyártásba lökni. A projekt célba ért, novemberben bemutatják a kész motort.
Ahogyan azt néhány napja megírtuk, az indiai Mahindra felvásárolta a BSA-t, nem tudták azonban bekebelezni a Nortont. Sokáig nem sajnálkoztak emiatt, inkább lecsaptak egy másik, szintén nagy hagyományokkal rendelkező márkára: a Jawára. Igaz, itt nem arról van szó, hogy egy az egyben megvették volna a cseh motorgyártót, csupán kizárólagos jogokat szereztek a név használatára Indiában és a környező országokban.
Bár a Yamaha nem veri rommá ellenfeleit sem a Superbike, sem a Stock1000 világbajnokságon, más területen viszont tarolt - formatervével sorban söpörte be a díjakat.
A Kawasaki leleplezte a Z1000 csúcsváltozatát, a Z1000R-t. A plusz egy betű komolyabb féket és futóművet jelent, a lassításról 310-es tárcsába maró csúcsminőségű Brembo M50 monoblok nyereg gondoskodik - a főfékhenger és a munkahenger közé pedig szériában fémfonatos fékcső kerül.
Amikor először bukkant fel a Ducati 1299 Superleggera a hírekben, sejteni lehetett, hogy drágább lesz, mint a szuperdrága elődje, a 1199 Superleggera. Most már azt is tudni, mennyi az annyi: körülbelül 80 ezer dollárt kérnek érte, ami átszámítva körülbelül 22,6 millió forint, vagyis bő 4 millával drágább, mint a pillekönnyű 1199-es volt.
Az indiai Mahindra felvásárolta a BSA-t, egészen pontosan egyik leányvállalatukon, a beszédes nevű Classic Legends Private Limited-en keresztül szerezték meg a 4,1 millióért az angol márka száz százalékát.
A BMW négy új motorral készül a milánói EICMA-ra, és be is jelentették, mikre lehet számítani: egy ráncfelvarrás, két új modellváltozat és egy valamilyen túragép.
A múlt héten két új Suzukit is lelepleztek az EICMA kínai változatán, a CIMA-n. Mindkét újdonság 250-es, az egyik a GSX250R, a másik pedig DL250 V-Strom.
Aki nagy köbcentire tippelt, csúnyán mellélőtt. A Honda új túraenduróját a kínai Motorcycle Trade kiállításon mutatták be, a becsületes neve pedig Honda CBF190X.
A Ducati iszonyatosan súlyos dobással készül az EICMA-ra, az eddig csak Projekt 1408-ként emlegetett új modellről kiderültek az első konkrét részletek. És meglepő, mennyire pontosnak bizonyultak az első pletykák.
Komolyabb technikával frissíti fel olcsó supermotóját a Sinnis. A kínai vállalat – amely eredendően Jinan Quingqi néven működik, de Európát befogadhatóbb néven venné be – az Apache-ból készíti el az R-kivitelt.
Legördült az első motorkerékpár a BMW új brazíliai üzemének gyártósoráról. A manausi létesítményt mintegy 10,5 millió euróból húzták fel, és ez a bajor márka első olyan, Németországon kívül működő motorkerékpár-gyára, amelyet száz százalékban magukénak tudhatnak.
Nagyobb teret kaphatnak a jövőben a kompresszoros motorkerékpárok a Kawasakinál. Erről a márka európai termékmenedzsere beszélt a Motorcycle Newsnak adott interjújában. Tsuyoshi Shibata szerint a H2 és a H2R jól mutatja, meddig képesek elmenni, ami a teljesítményt illeti. Most viszont azon van a hangsúly, hogy ezt a technikát a hétköznapibb gépekre is átmentsék.
A Yamaha 2017-re kinyírja az X-Max 250-et, a helyét pedig a frissen bemutatott X-Max 300 veszi át, ami az előzetes információk alapján egyszerre gyorsabb és takarékosabb.
A Triumph idén a retró vonalat erősíti, a Kölnben bemutatott T100-asok után egy igazi nehézbombázót lepleztek le. A Bonneville Bobber a T120 blokkját használja, azaz egy 1200 köbcentis, hengerenként négy szelepes, vízhűtéses sorkettest építettek bele. Egyelőre még nem hozták nyilvánosságra a pontos adatokat, mindössze annyit tudni, hogy egy újfajta, kétkamrás légszűrőházat használnak, amitől lent még nyomatékosabb lett - a csúcsteljesítmény viszont valószínűleg nem változott, azaz maradt 79 lóerő.
A Ducati valami igazán különleges dologgal készül, egyelőre csap Project 1408 néven emlegetik, és még egy microsite-ot is létrehoztak neki - amihez hozzáférést kizárólag a VIP ügyfelek kaptak - akiknél benne van a pakliban, hogy megvesznek bármit, ami drága, ritka és Ducati.
A Ducati egyik fő húzóágazata a Scrambler almárka, és ami megy, azt fejlesztik. A milánói EICMA kiállításra két új modellváltozatot harangoztak be.
Amikor Dani Pedrosa összecsukta magát a japán MotoGP futam szabadedzésén, sejteni lehetett, hogy nagy a baj. Akkor hirtelen a Honda fő tesztpilótáját, Hiroshi Aoyamát tudták berántani a helyére, de tudni lehetett, hogy ennyivel nem lehet letudni Pedrosa pótlását.
A BMW fejlesztési igazgatója, Karl Victor Schaller adott interjút az MCN-nek, és érdekes dolgokat árult el a bajor márka középtávú terveiről. Például kifejtette, hogy egyelőre nem látják a feltöltős motorokban a lehetőséget, egyszerűen azért, mert ezeket nehéz összehangolni a magas fordulatszámon működő motorkérékpár blokkokkal, és ez a vezethetőségre is rányomná a bélyegét - illetve a motorkerékpár motorok fejlesztése még nem érte el csúcsot, ahonnan csak feltöltéssel lehetne tovább lépni.
Garázdaság gyanúja miatt tartóztatták le a gyorsaságimotoros-világbajnokság 1987-es bajnokát. Az ausztrál Wayne Gardner a vád szerint egy autóssal dulakodott, miután fia, a szintén motorversenyző Remy lekoccolta annak járművét. Az eset a Motegiben rendezett Japán Nagydíj előtt történt.
Kilenc új modell bemutatását tervezi 2016 végéig a BMW. Ezek egy részéről már lerántották a leplet, de vélhetően a milánói EICMA-ra is komoly standdal készülnek. Az évtized végéig szóló tervekről a BMW Motorrad első embere, Stephan Schaller beszélt a Motorcycle Newsnak.
Egy év és 12 millió euró elköltése után elkészült a KTM sportrészlegének új főhadiszállása a KTM gyártól nem messze - konkrétan egy Mattighofen melletti faluban, a magyarul viccesen hangzó Munderfingben.
A hétvégén lesz a japán nagydíj, Dani Pedrosa viszont nem lesz ott a rajtrácson. A mai második szabadedzésen hatalmasat bukott, és eltörte a kulcscsontját - pályafutása során másodjára, legutóbb a világbajnoki címet bukta el emiatt.
Már egy ideje lehetett tudni, hogy jövőre jön a kis Multistrada, ezúttal viszont olyan kémfotók kerültek elő, amiken egészen jól megfigyelhetők a részletei. Például hogy a 939-es blokk köré épített túraenduró az ezerkettestől eltérően kétkarú lengővillával készül - az sem kizárt, hogy ez egy az egyben megegyezik a Multistrada 1200 Enduróéval.