A Moto Guzzi V7-es sorozata 1967-ben jelent meg. A jövőre ötvenéves modell azóta persze számos megújuláson átesett, a legutóbbi nagygenerált két évvel ezelőtt tartották meg. A 2017-es jubileumra most elkészült a V7 III.
Több terepes gépét is felfrissítette a következő modellévre a Honda. A CRF250L formája ezzel a módosítással közelebb került a nagyobb testvérhez, a CRF450R-hez, motorja pedig már teljesíti az Euro 4-es normákat. Új, digitális műszeregységet kapott, a blokkolásgátló pedig az alapfelszereltség részét képezi.
Az XT600Z Ténéré ihlette a Yamaha legújabb tanulmányát. A milánói motorszalonon leleplezett T7 egy kemény célszerszámnak tűnik az első fotók alapján. Vélhetően túl sokat nem változtatnak már rajta a sorozatgyártásig.
Teljesen új vázba építették be a Street Twinből már ismert 900 köbcentis blokkot a Triumph mérnökei. Így született meg a Street Scrambler, amelyet a milánói motorszalonon mutattak meg a nagyközönségnek. A vázat igyekeztek úgy kialakítani, hogy az a leginkább megfeleljen a scrambler stílusnak. A formatervezők az egyszerűségre törekedtek, de fontos szempont volt a testreszabhatóság is. A dupla kipufogót magasra húzták, az ülés cserélhető, lábtartóból pedig túra-stílusút kapunk.
A Honda egy hónappal ezelőtt, a kölni Intermot szalonon mutatta be az új CBR1000RR Fireblade két változatát, az SP-t és az SP2-t. Azt már akkor is tudni lehetett, hogy a jövőre huszonöt éves modellből lesz egy alapmodell is – erre azonban mostanáig várni kellett.
Két új géppel bővítette a Scrambler-családot a Ducati. Ezek közül az egyiknek ráadásul sikerült elég kretén nevet választani: Ducati Scrambler Café Racernek keresztelték. Bár mindkét irányzat a retrót képviseli, mégiscsak két különböző stílusról van szó, ez pedig így egyben nem hangzik túl átgondoltan.
Az olasz Energica neve egyre ismertebben cseng motoros körökben. Jelenleg két modelljük van: az Ego sportmotor (ez két változatban létezik), valamint a meztelen Eva. Hamarosan egy újabb géppel bővül a villanyhajtású paletta: az Esse Esse 9 tanulmányt Milánóban mutatták be.
A Ducati legújabb sportmotorját aligha fogják tömegek összecsukni a versenypályákon. Az 1299 Superleggera igazán különlegesre sikeredett, és minden bizonnyal gyűjtői gép lesz. Megvételéhez nemcsak jó ízlésre és elhatározásra, hanem baromi sok pénzre is szükség lesz.
Két régóta várt modellt mutatott be a milánói motorszalonon a Husqvarna: a KTM kötelékébe tartozó svéd gyártó a Vitpilen 401-ről és a Svartpilen 401-ről rántotta le a leplet. Magyarul fehér, illetve fekete nyilat jelentenek a nevek – való igaz, a Husky nyilai most rendesen célba találtak.
Egy ideje már nem volt titok: retró GS-en dolgozott a BMW az elmúlt hónapokban. Most végre a sorozatgyártásra érett változat is megérkezett: az Urban G/S-t a milánói motorkiállításon leplezték le. A nyolcvanas évekbeli R 80 G/S endurót idézik meg vele.
Az Apriliánál a jelek szerint úgy vélik, egy rendes motornál a köbcentik számítanak a leginkább. A milánói szalonra ugyanis két kilencszázas géppel készültek. Egészen pontosan a Dorsoduro és a Shiver 750-esét pöckölték fel 900 köbcentiméteresre.
Újra lesz léghűtéses gép a Ducati Monsterek között. Az olaszok a milánói motorszalonon leplezték le a Monster 797-et, amely azok számára jelenthet egy viszonylag elérhető árú belépőmodellt a ducatizás világába, akiknek a mostanában a csapból is folyó scrambler vagy café racer stílus nem jön át.
Megmutatta a Duke-széria legújabb tagját a KTM. A 790-es prototípust a Kiska dizájnstúdió tervezte, külön érdekessége pedig, hogy több alkatrésze – így a kipufogórendszer bizonyos elemei – háromdimenziós nyomtatással készültek. Kérdés persze, hogy ez a sorozatgyártásra is így maradhat-e.
Az idei milánói motorkiállítás előtt már sejteni lehetett, milyen újdonságokat állít ki a BMW, végül azonban kiderült: meglepetéssel is készültek az EICMA-ra. A HP4 Race-ről van szó, amelyet nemes egyszerűséggel csak a márka legizgalmasabb és leginkább exkluzív gépének neveznek.
Sokak meglepetésére elektromos robogót mutatott be a milánói motorszalonon a Vespa. Az olaszok a stílust és az eleganciát megtartva lépnének egy nagyot a jövő irányába. Újdonságuk egyelőre tanulmányként létezik, de hamarosan gyártásba is mehet.
A többi nagy gyártóhoz hasonlóan a Yamaha is egy sor újdonsággal érkezett meg a milánói motorkiállításra. Ha pedig már Olaszországba mentek, akkor elvittek egy olaszos gépet is. Az XSR900-ból nem önállóan készítettek café racert: az Abarth segítségét kérték.
A Honda éppen egy éve, a 2015-ös EICMA-n mutatta meg a City Adventure tanulmányt. A kaland-túra robogóról akkor nem hittük volna, hogy valaha is eljuthat a sorozatgyártásig. Idén szeptemberben azonban kiderült: tévedtünk. A japánok ugyanis bejelentették: X-ADV néven megvalósul a koncepció. Most pedig be is mutatták a végleges változatot.
A sajtónapokkal megkezdődött a milánói EICMA motorkiállítás, a nagy motorkerékpár-gyártók pedig sorra leplezik le újdonságaikat. A BMW-nél ott van a standon a márka legkisebb túraendurója, a G 310 GS is, amelyet nemrég már lekaptak a kémfotósok, és amely a tavaly bemutatott kisköbcentis sportmotorral közös műszaki alapokat kapott.
Az ostffyasszonyfai Pannónia-Ring hazánk legjobb autós és motoros versenypályája. 7,5 milliárdért hirdetik, ebben benne van a 4740 méter versenypálya, az egy kilométeres gokart/supermoto pálya és a teljes infrastruktúra: egészségügyi állomás, időmérő rendszer, benzinkút, gyorsszerviz, gumiszerviz, motorszalon, étterem, helikopterleszálló, motel és a többi melléképület.
Európában is kapható lesz a Royal Enfield első túraendurója, a Himalayan. Az idén januárban bemutatott, és Indiában már februártól forgalmazott modellt a héten kezdődő milánói EICMA motorkiállításra is elhozzák.
Meglepőnek semmi esetre sem meglepő, hogy a Ducati alig rakta ki a Project 1408 jelszóval védett honlapjára a képeket a motorról, azok azonnal kikerültek a Facebookra.
A Husqvarna két új utcai modellt és egy tanulmányt ígért be a jövő héten induló milánói motorkiállításra, az EICMA-ra. A két szériából az egyik már egészen biztosan a Vitpilen 401, a retrófuturisztikus külsejű, KTM 390 Duke alapú café racer.
A jövő héten induló EICMA előtt a KTM beizzította a hype-hajtóművet, és kidobtak egy sejtelmes képet. A középen osztott lámpa a legújabb KTM arculathoz illik, hasonlót láthattunk a kis Duke-ok kémfotóin, ez viszont várhatóan egy nagyobb modellhez tartozik - amit egyelőre KTM 800 Duke-ként emlegetünk.
"Mérnökeink ismét feltalálják a motorkerékpárt, újraírják a határokat, valóra váltják az álmokat. Ez a Ducati lényege. Ez a motor minden szempontból a csúcs lesz, amit a technológia jelenlegi állása lehetővé tesz" - nyilatkozta Claudio Domenicali, a Ducati vezérigazgatója a Project 1408 néven emlegetett Ducati 1290 Superleggeráról. A nagy szavakat végre konkrétumokkal is alátámasztották, további részletek derültek ki a Ducati soron következő őrületéről.
Az MV Agusta nyelvezetében az RC betűpáros a legsúlyosabb elmebajt jelentik, ez a Reparto Corse, azaz a versenyrészleg rövidítése. 2017-re összesen négy új RC változattal áll elő az olasz gyártó - ebből három upgrade-elt modell, egy viszont teljesen új.