A Harley-Davidson igazgatója a Milwaukee Business Journalnak adott interjúban mesélt a cég középtávú terveinek. A 2016-os minimális visszaesésre irgalmatlan mennyiségű új modellel készülnek válaszolni - az elkövetkező öt évben összesen ötven új modellt fognak piacra dobni.
A Harley-nál a kis újítás is nagy újítás, egy új tükör, fényezés vagy ülés már annyinak számít, mint japán sportmotornál az új futómű és a két grammal könnyebb főtengely. A 2017-re felfrissített Road King viszont egy hiperűrugrás-szintű újítás, hiszen az új kormány, a nyújtott nyeregtáska és krómok fekete fényezésre cserélésén túl megkapta az amerikaiak legújabb blokkját, a hengerenként négyszelepes, 1750 köbcentis Milwaukee-Eight-et.
Piaggio csoportot leginkább a motorokkal és robogókkal szokás azonosítani - ott vannak az Aprilia agyeldobós sportgépei, a szívfacsaróan gyönyörű Moto Guzzik, vagy a Vespa robogók. Ehhez képest a Piaggio legújabb találmányát egyikkel sem kevernénk össze, a Piaggio Gita ugyanis egy magától guruló bőrönd.
A KTM a 1290 és 1090 köbcentis túraendurói mellé kisebb modellekkel is készül. A 390 Adventure mellett már régóta hallani egy 800 köbcenti körüli modellről. Nem nehéz kitalálni, hogy a 790 Duke-kal lesz rokon.
A Ducati bemutatta a 2017-es Superbike versenymotort és a hozzá tartozó két versenyzőt. Chaz Davies csapattársa a MotoGP-ből visszatérő Marco Melandri lesz. Ígéretes felállásnak ígérkezik, ha Davies tudja hozni azt a formáját, amit a 2016-os szezon második felében mutatott, és Melandri is fel tudja venni két év kihagyás után a Superbike világbajnokság ritmusát.
Az angol CCM apró gyártó, a világon máshol talán nem is maradhatna talpon egy ennyire kis műhely. Az 1971-ben alapított márka tavaly még csak egy modellt kínált, egy 450-es túraendurót, a GP450-et. Miután a tavalyi évük jól sikerült, egy új modellbe is belevágtak, amit London Motorcycle Show-n mutattak be.
Még korai lenne azt mondani, hogy a következő KTM túramotorban már lesz head-up display, az viszont biztos, hogy a KTM, a Husqvarna és a WP Suspension mögött álló Pierer Industrie AG szemmel is látható összeget fektetett be a HUD-okat is fejlesztő NUVIZ-be.
Egy Las Vegas-i árverésen 490 ezer dollárért, azaz nagyjából 141 millió forintért kelt el ez a 105 éves, 934 köbcentis, négyhengeres Henderson, ezzel eddig az idén elárverezett legdrágább motor.
A 18 éves thüringiai fiút a rendőrök igazoltatni akarták, ő viszont inkább rányitotta a tüzet, és megpróbált meglépni. A rendőrséget is meglepte a próba, hiszen egészen 100 km/h-ig gyorsult. Sajnos nem volt esélye a német rendőrség autóival szemben - azok egy biztonságos helyen megelőzték, és keresztbe álltak előtte.
Újabb eladási rekordot döntött a Husqvarna. A KTM fennhatósága alá tartozó svéd márka tavaly 30700 motorkerékpárt értékesített világszerte, ami egészen durva, 43 százalékos növekedést jelent a 2015-ös számokhoz képest. Így most zsinórban harmadik évben könyveltek el bővülést.
Egy kiszivárgott szabadalmi rajz bizonyítja, hogy a Honda a Kawasakit követve szintén egy kompresszoros blokkot tervez. A kikerült rajzok nem sok minden tárulnak el - annyit látni, hogy a feltöltő a bal oldalon csatlakozna a blokkhoz.
A 3D nyomtatókat gyártó Zortrax egy Triumph Daytona 675-ön mutatta meg, milyen lehetőségek rejlenek a technológiában. A saját gépeikkel gyártottak új idomokat, szélvédőt, tankborítást, ülést és visszapillantókat a sportmotorra - az eredmény elég látványos lett - kellett pár percet nézegetni, mire leesett, hogy mi adta az alapot.
Hétvégén mutatta be Malajziában a Suzuki Ecstar MotoGP csapat a 2017-es szezonra frissített versenymotort és a két új pilótát, a Ducatitól igazolt Andrea Iannonét és a Moto2-ből feljebb lépő Álex Rinst.
E. J. Potter semmire sem mondta, hogy lehetetlen, ha csak egy tized másodperccel is gyorsabb lehetett tőle negyed mérföldön. A hatvanas években kapott rá a V8-asokra, először egy 4,6 literes Chevy blokkal próbálkozott, amit lánccal és lánckerekekkel csatlakoztatott a váltóhoz - a váz acélból készült, a blokk pedig teherviselő elem volt benne.
Az EBR csődsorozata világcsúcs, egységnyi idő alatt még egyetlen gyár sem zárt be és támadt fel ennyiszer. Most éppen egy újabb bezárással erősítette meg Erik Buell a rekordját. Az EBR elkezdi leépíteni a gyártósorokat, a művelet a jövő héten kezdődik, és az első lépése a márka bezárásának.
Az Alta Motors érdekes tanulmánnyal készül a motorépítők és hipszterek uralta portlandi Moto Show-ra, egy ízléses street trackert építettek. Az alapot a Red Shift nevű szupermotójuk adja, amit klasszikus tracker elemekkel dobtak fel.
Az elektromos motorkerékpár még messze van attól, hogy az utcakép szerves része legyen, de már megtalálták a motorépítők. A veronai Motorbike Expón mutatták be az Energica és az Apache Custom közös munkáját, a villany café-racert.
Amikor megkérdezték George Mallory-t, miért mászta meg az Everestet, akkor azt válaszolt, hogy "mert ott van". Márquez hozzájárulása a hegymászáshoz és a világ aforizmakészletéhez nem lesz ennyire jelentős, de legalább választ kaptunk arra, hogy mit keresett a Kitzbühel sípályán.
A Ducati vezérigazgatója, Claudio Domenicali jelentette be, hogy a már dolgoznak egy V4-es sportmotoron - ezzel egy bő két éve lebegő pletykát erősített meg.
Havas motorozáshoz óvatos vezetési stílus kell, pláne, ha erős sportmotorral próbálkozol. Azért van kivétel, mondjuk ha párszor már nyertél MotoGP-t. Marc Márquez ennek megfelelően nyélen verette az osztrák sípályákon a Honda RC213V-nek egy promófilm forgatásán.
Akár százszázalékos vámot is kivethet az Amerikai Egyesült Államok az Európából érkező motorkerékpárokra. Az erről szóló tervezetet az USA Kereskedelmi Képviselőjének Hivatala készítette el, és bocsátotta vitára. Az intézkedés az 51 és 501 köbcentiméter közötti gépekre terjedne ki, és alaposan átrendezheti a tengerentúli piacot. A cél nem más, mint a helyi és importtermékek árkülönbségének hizlalása.
Ennyi volt Guy Martin nagy visszavonulása, bejelentette, hogy a Honda gyári csapatával visszatér az utcai versenyzésbe. John McGuinness csapattársaként fog rajthoz állni a North West 200-on és a Man TT-n, a motorja pedig egy CBR1000RR SP2 lesz.
A veronai Motor Bike Expón idén az MV Agusta is megjelent, mégpedig egy átépített Brutale 800 RR-rel, amit Blackoutnak kereszteltek.
2016-ban jó volt európai motorgyártónak lenni. Sorban hozzák nyilvánosságra a jelentéseiket, és elég biztató, hogy szinte csak rekordokról számolnak be.
Az angol Sam Sunderland nyerte meg a 2017-es Dakart. A KTM gyári pilótája csapattársa, Toby Price kiesése után állt az élre, és nagyon okos, óvatos motorozással sikerült az élen maradnia. Fél óra előnyét folyamatosan megőrizte, nem vállalt felesleges kockázatot, és higgadt motorozással behúzta élete első Dakar-győzelmét - ezzel fenntartva a KTM 16 éve töretlen uralmát.