A kezd körvonalazódni, hogy miről beszéltek a szervezők, amikor minden idők legdurvább Dakarját ígérték. A harmadik szakasz kőkemény volt, különösen az első hetven kilométer - ennyi kellett, hogy a rekkenő hőségből dermesztő fagy legyen, ahogyan a pusztából nekivágnak az Andoknak. A szervezetet kikészíti, ha egy nap alatt kell átállni a tengerszintről és 30 fokról 4000 méterre és 5 Celsius-ra. Ráadásul a terep kemény volt, a navigáció bonyolult, a táv pedig 780 kilométer.
Az alkatrészeladásokból tisztán kirajzolódik, hogy a kínai ötven köbcentis robogók öt-tíz éves korukban kezdenek nagyobb javításokra szorulni. Az előző évhez képest ezen évjáratoknál 40 százalékkal nőttek az alkatrészek eladásai, vagyis a tulajdonosok inkább megjavítják őket, mint lecserélik.
Hétfőn elrajtoltak ugyan, de csak tegnap indult be a Dakar. A második szakasz 803 kilométerére 275 kilométer speciál jutott. A Resistenciából San Miguel de Tucumánba vezető út a Chaco régión vezetett keresztül, a versenyzőknek a negyven fokhoz közelítő hőség, a magas páratartalom és a finom por tett be.
A BMW Motorrad üzleti tervében többé már nem számolnak a BMW G 650 GS és K 1300 S modellekkel. Az előbbi eleve elég hitvány tagja volt a kínálatnak, és az F 700 GS mellett nem igazán volt létjogosultsága egy eleve nem túl jó, a BMW presztízsébe nem igazán illeszkedő típusnak. De nem csak felülről kannibalizálták a G 650-et, a készülő G 310 GS fogja kiváltani az A2-es kategóriában.
Tegnap elindult a 2017-es Dakar, Paraguay fővárosából, Asunciónból indultak az argentinai Resistenciába. Az egyetlen, 39 kilométeres mért szakaszt tartalmazó 454 kilométeres távot szinte mindenki bemelegítésre használta, már-már óvatosan motoroztak végig - szükség is volt rá, mert kóbor kutyák miatt sok helyen el kellett venni a gázt.
Eddig sem volt titok, hogy az MV Agustát anyagi gondok gyötrik, viszont a mostani eset nagyon jól jelzi, meddig ér a szar. Hiába szállt be a finanszírozásba a nagyon gyanús Black Ocean befektetői csoport, egyszerűen nincs pénzük egy új négyhengeres fejlesztésére, a beígért új F4 és a belebegtetett 1200-as Brutale tehát késni fog - eredetileg 2017-re tervezték ezeket, de az EICMA-n elmaradt a bemutató, tehát legkorábban 2018-ban érkeznek - ha érkeznek egyáltalán.
Két évvel ezelőtt indította el az Aprilia a Factory Works programot, aminek lényege, hogy versenycsapatok és magánemberek egyaránt megrendelhették a Aprilia RSV4 RR versenyzésre gyárilag felkészített változatait.
A Triumph egy rövid promóvideóval kavarta fel az állóvizet az ünnepek alatt. A következő Steet Triple kampányát kezdték el vele, és főleg ígéretekről szól: teljesen új, csodálatosan kezelhető, újraértelmezi a műfajt, stb... De ezeken kívül figyelmes szemlélő észrevehet pár fontos apróságot.
Igen veszett motorkerékpárt pakolt oda év végére a Fenris Motorcycles. A világszerte csak mérsékelten ismert aprócska dán gyártó elképesztő menetteljesítményeket ígér – mindezt ráadásul villannyal érik el.
Itthon még nem volt idén igazán nagy havazás, de nem árt időben felkészülni. Sőt, valójában a Christini II-Trackkel még keresni is akarjuk a szép, friss hóval borított tájat, hogy aztán az egészet összebarmoljuk csapatás közben.
Rekordkísérletének megszakítására kényszerült Guy Martin. A brit motoros számos sebességcsúcsot tudhat magáénak, és a Man-szigeti TT-nek is visszatérő vendége, ezúttal azonban nem motorkerékpáron akart maradandót alkotni.
Az angliai Ducati importőr bemutatta az 959 Panigale extrán felszerelt, különleges kiadását. Mindössze 25 darabot készítenek belőle, ezeket legkönnyebben a lézergravírozott és sorszámozott felső villahídról, a verseny tankbetöltőről, a fékkarvédőről és a felhajló fék- és kuplungkarról lehet felismerni a legkönnyebben.
A BBC kutatása megdöbbentő eredménnyel zárult, a robogós bűncselekmények száma 600 százalékkal - igen, jól olvasod, hatszáz százalékkal - nőttek, az elkövetők pedig jellemzően tizenévesek. A idén csak Londonban 7688 eset történt, jellemzően lopások és rablások, amik után a támadó - általában lopott - robogóval menekült. Ez napi 22 esetet.
Míg nálunk az önvezető autók saját kormánybiztost kapnak, addig Angliában az autópálya kezelő, a rendőrségi vezetők tanácsa és a motorgyártók szövetsége összefogtak, hogy közös munkával megteremtsék a biztonságosabb motorozás feltételeit.
Szépen lassan kifut a 60-as és a 70-es évek nosztalgiája, és már nagyban dübörög a 80-as évek feltámasztása. Nem hisznek nekem? Figyeljük a motorépítőket: ott volt a Praëm S 1000 RR-je és a Yurman féle MV Agusta, mind a kettőből csöpögött a 80-as évek.
Még csak tanulmány, de a Totalbike szerkesztősége már most teljesen megvadult a KTM 790 Duke-tól. Még egy évet kell várni a szériaváltozatra, az osztrák gyártó pedig nem szeretné, hogy leüljön a hype, ezért máris itt egy atom videó az új közép-Duke-ról.
Semmilyen szakmai magyarázatom nincs rá, miért írom meg ezt a hírt, de egyszerűen annyira csodálatos a történet, hogy meg kell osztanom. Egy kenyai férfinek ellopták a motorját, de ő bölcsebb volt annál, hogy a teljesen korrupt és használhatatlan rendőrséggel vesztegesse az idejét, ezért inkább egyből a megfelelő helyre ment, a varázslóhoz.
Rövid időn belül másodjára fordul elő, hogy a franciák behúzzák maguknak a jóságot: nemrég adtunk hírt a gyári Honda CRF450 szupermotók tragédiájáról, most pedig a Suzuki SV650 Scrambler változatáról derült ki, hogy egyetlen ország kap csak belőle. A franciák.
Bár a legtöbben már elrakták a motort télire, az igazán keménytökűek nem tartanak szünetet. Tartozzunk akármelyik kategóriába, a felszerelésünk frissítésére időről időre mindenképpen szükség van. Ebben segítenek idén is a Shox karácsonyi akciói.
Egy nagy túramotor vázlatait mutatta meg a kínai Qianjiang. A Benelli anyavállalata rögtön a BMW azonos kategóriájú gépeivel versenyezne, ami azért nem tűnik szerény célkitűzésnek.
A KTM RC16 projekt kezdete óta tudni lehet, hogy lesz belőle megvásárolható változat is - mármint magánemberek számára megvásárolható, nem úgynevezett production racer.
A KTM szerint az Adventure modelleiken potenciális hibaforrás lehet az ABS egység zárlata, ami balesethez vezethet, ezért visszahívták az 1190 Adventure, Adventure R és 1290 Super Adventure modelleket.
Az MV Agusták közös tulajdonsága, hogy már a gyárból kigördülve is lúdbőröztetően csodálatosak, ezt azonban lehet fokozni. Láttunk már elég jó MV Agusta átépítést, amikor méregdrága anyagból álmodták újra, a tajvani Rough Craft viszont most egészen új szintre emelte az MV-pornót.
Nem a véletlen műve, hogy a Vanguard Roadsterre nézve egyből a Confederate jut az ember eszébe: a new yorki Vanguard Motorcycles egyik alapítója, Edward Jacobs a Confederate-nél volt tervező, illetve ez a motor is az S&S X-Wedge blokk köré épül, akárcsak a Hellcat X-132.
Az oldalkocsis motorversenyzés önmagában súlyos történet, az oldalkocsis dirt track pedig tényleg maga az elmebaj. Na, ki próbált rá a hétvégén? Naná, hogy Guy Martin.