A 3D nyomtatókat gyártó Zortrax egy Triumph Daytona 675-ön mutatta meg, milyen lehetőségek rejlenek a technológiában. A saját gépeikkel gyártottak új idomokat, szélvédőt, tankborítást, ülést és visszapillantókat a sportmotorra - az eredmény elég látványos lett - kellett pár percet nézegetni, mire leesett, hogy mi adta az alapot.
Hétvégén mutatta be Malajziában a Suzuki Ecstar MotoGP csapat a 2017-es szezonra frissített versenymotort és a két új pilótát, a Ducatitól igazolt Andrea Iannonét és a Moto2-ből feljebb lépő Álex Rinst.
E. J. Potter semmire sem mondta, hogy lehetetlen, ha csak egy tized másodperccel is gyorsabb lehetett tőle negyed mérföldön. A hatvanas években kapott rá a V8-asokra, először egy 4,6 literes Chevy blokkal próbálkozott, amit lánccal és lánckerekekkel csatlakoztatott a váltóhoz - a váz acélból készült, a blokk pedig teherviselő elem volt benne.
Az EBR csődsorozata világcsúcs, egységnyi idő alatt még egyetlen gyár sem zárt be és támadt fel ennyiszer. Most éppen egy újabb bezárással erősítette meg Erik Buell a rekordját. Az EBR elkezdi leépíteni a gyártósorokat, a művelet a jövő héten kezdődik, és az első lépése a márka bezárásának.
Az Alta Motors érdekes tanulmánnyal készül a motorépítők és hipszterek uralta portlandi Moto Show-ra, egy ízléses street trackert építettek. Az alapot a Red Shift nevű szupermotójuk adja, amit klasszikus tracker elemekkel dobtak fel.
Az elektromos motorkerékpár még messze van attól, hogy az utcakép szerves része legyen, de már megtalálták a motorépítők. A veronai Motorbike Expón mutatták be az Energica és az Apache Custom közös munkáját, a villany café-racert.
Amikor megkérdezték George Mallory-t, miért mászta meg az Everestet, akkor azt válaszolt, hogy "mert ott van". Márquez hozzájárulása a hegymászáshoz és a világ aforizmakészletéhez nem lesz ennyire jelentős, de legalább választ kaptunk arra, hogy mit keresett a Kitzbühel sípályán.
A Ducati vezérigazgatója, Claudio Domenicali jelentette be, hogy a már dolgoznak egy V4-es sportmotoron - ezzel egy bő két éve lebegő pletykát erősített meg.
Havas motorozáshoz óvatos vezetési stílus kell, pláne, ha erős sportmotorral próbálkozol. Azért van kivétel, mondjuk ha párszor már nyertél MotoGP-t. Marc Márquez ennek megfelelően nyélen verette az osztrák sípályákon a Honda RC213V-nek egy promófilm forgatásán.
Akár százszázalékos vámot is kivethet az Amerikai Egyesült Államok az Európából érkező motorkerékpárokra. Az erről szóló tervezetet az USA Kereskedelmi Képviselőjének Hivatala készítette el, és bocsátotta vitára. Az intézkedés az 51 és 501 köbcentiméter közötti gépekre terjedne ki, és alaposan átrendezheti a tengerentúli piacot. A cél nem más, mint a helyi és importtermékek árkülönbségének hizlalása.
Ennyi volt Guy Martin nagy visszavonulása, bejelentette, hogy a Honda gyári csapatával visszatér az utcai versenyzésbe. John McGuinness csapattársaként fog rajthoz állni a North West 200-on és a Man TT-n, a motorja pedig egy CBR1000RR SP2 lesz.
A veronai Motor Bike Expón idén az MV Agusta is megjelent, mégpedig egy átépített Brutale 800 RR-rel, amit Blackoutnak kereszteltek.
2016-ban jó volt európai motorgyártónak lenni. Sorban hozzák nyilvánosságra a jelentéseiket, és elég biztató, hogy szinte csak rekordokról számolnak be.
Az angol Sam Sunderland nyerte meg a 2017-es Dakart. A KTM gyári pilótája csapattársa, Toby Price kiesése után állt az élre, és nagyon okos, óvatos motorozással sikerült az élen maradnia. Fél óra előnyét folyamatosan megőrizte, nem vállalt felesleges kockázatot, és higgadt motorozással behúzta élete első Dakar-győzelmét - ezzel fenntartva a KTM 16 éve töretlen uralmát.
A versenyzőket keményen igénybe vette a tegnapi, tizedik szakasz. A 449 kilométeres speciál idén a második leghosszabb volt, a hibákon pedig nem másodperceket, hanem perceket lehetett veszíteni.
A BMW a HP2 Enduró óta nem próbált rendes terepmotort faragni a GS-ből - minek is, elvégre szinte kivétel nélkül aszfaltos túrázáshoz veszi a célközönség, így fontosabb a komfort, mint a hardcore terepképesség. Amire viszont nem hajlandó a gyártó, azt megépítik a bolondok.
Tegnap a nyolcadik etap volt a maratoni második napja - előző este a versenyzők nem vehették igénybe a csapat segítségét. Ilyenkor felértékelődik a motor megbízhatósága és a pilóta higgadtsága, óvatosan kell vezetni. A KTM-es pilóták az utóbbit egészen biztosan jól elő tudták adni, hiszen megnyugtató előnnyel, kockázatvállalás nélkül védhetik pozíciójukat.
Bemutatták az új Triumph Street Triple-t, ami már 765 köbcentis blokkot kapott - ez lesz 2019-től a Moto2-es gépekben is. Az új blokkban nőtt a furat és a löket is, újak a hajtókarok, a dugattyúk és a hengerek. Szintén bejött a másik előzetes tippünk, miszerint három változatban készül majd az új Street, amiknek nem csak a felszereltségében, hanem a teljesítményükben is különbség lesz.
Az utolsó pillanatokban kellett újratervezni a La Paz-Uyuni etapot. A hatodik szakasz elmaradt, és a hetedikre tervezetteket sem lehetett volna megtartani, ezért a pihenőnap alatt a szervezők újratervezték a maratoni útvonalát. Eredetileg a 622 kilométeres útból 322 lett volna speciál, ehelyett a hatodik napból kimaradt részekből és a hetedik nap eredeti tervéből legóztak össze egy járható tervet, ami egy 400 és egy 240 kilométeres összekötő közé beágyazott 161 kilométeres speciálból állt.
A Polaris mellbevágó bejelentéssel nyitotta az évet: megszüntetik a Victory márkát. Scott Wine, a Polaris elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy nem látták a növekedést és a fenntarthatóságot folyamatosnak. Ezért a motoros vonalat a cégcsoporton belül a Slingshot és az Indian viszi tovább.
Az időjárás tovább súlyosbítja az amúgy is brutálisan nehézre sikerült Dakart. Hatalmas esőzések szakadtak Bolíviára, ami miatt először az ötödik szakaszt rövidítették felére, majd törölték a hatodikat.
A Honda a Moto2 motorblokk-beszállítója, a szerződés viszont 2018 végén lejár. Eddig kérdés volt, hogy a CBR600RR blokkok után mi lesz, még a KTM-et is hírbe hozták a sorozattal, de most kiderült, a Triumph lesz a következő forrás.
Az ötödik szakasz még úgy is kemény volt, hogy a tervezett távot az időjárás miatt megfelezték, végül 447 kilométer speciálból csak 219-et kellett megtenni. Ez is elég volt, a magashegyi környezet, a ritka levegő, a nehéz navigáció és a begyűjtött büntetések az eddigieknél is jobban széthúzták a mezőnyt. A nagy drámák helyett viszont a kevésbé jól sztorizható eltévedések uralták a napot.
A las vegasi Consumer Electronics Show (CES) a világ legnagyobb kütyüshow-ja. Általában kevés az átfedés a motorkerékpár iparral, a Honda viszont idén a CES-en mutatta be a Riding Assist-ot, ami a valaha látott legdurvább vezetést segítő automatikának tűnik: a motoros helyett egyensúlyoz.
A tegnapi negyedik szakasz legnagyobb drámája egyértelműen a tavalyi győztes Toby Price kiesése volt. Az ausztrál KTM-es nem sokkal a szakasz vége előtt hatalmasat bukott, és eltörte a combcsontját.