A hétvégén lement a Superbike világbajnokság első futama, ahol a Supersport600-ban hatalmas küzdelem zajlott. Rövid futam volt, a gumikopás miatt csak 10 kört mentek a versenyzők, de ami ennél sokkal fontosabb, itt debütálta 2017-es YZF-R6 versenykörülmények között. A GRT Yamaha csapatával induló Lucas Mahias kőkemény csatát vívott az MV Agustás Roberto Rolfoval - végül az olasz csapat nyert, de nagyon ígéretes, hogy a Yamaha mindösszesen egy ezred - 0,001 - másodperccel maradt le.
Elkészült az Indian Scout FTR750 flat track versenymotor megvásárolható változata. Két gond van vele:
1. 14,5 millió forintba kerül
2. kizárólag versenypályán használható
A Suzuki 2017-re frissítette a GSX-S1000 és GSX-S1000F modelleket, ami első sorban némi plusz erőt és csúszókuplungot jelent. A teljesítmény 146-ról 150 lóerőre nőtt, a nyomaték 106 Nm-ről 108-ra. Emögött több van, mint némi elektronikai hangolás, módosítani kellett a forgattyúsházat, és a hengerfej csatornáit is. A másik újítás a csúszókuplung, amely megakadályozza, hogy durva visszaváltásoknál megcsússzon a hátsó kerék.
A Yamaha leleplezte a YBR125 utódját, az YS125-öt, ami az elődhöz hasonlóan maga az ázsiai svájci bicska, ami az alacsony vételár, az olcsó használhatóság és a megbízható igénytelenség szentháromságát egyszerre tudja, miközben egy bizalmat gerjesztő márkajelzés feszül a tankon.
Régóta lehet tudni, hogy a Honda a CBR1000RR mellett párhuzamosan egy V4-es sportmotort is fejleszt, egy olcsóbb RC213V-S-t, ami a MotoGP-ből érkező megoldásaival letarolhatná Superbike világbajnokságot.
Végigmotoroztad a telet, és már lógnak rajtad a ruháid? Vagy éppen elraktad a motort télire, de már nagyon készülsz, hogy elővedd? Az ország legnagyobb túramotoros áruháza, a Shox ezúttal is segít beszerezni mindent, amire szükséged lehet. Ki is dobták a 2017-es katalógust, most ebből szemezgetünk.
A KTM Moto2-es versenygépének bemutatóján Stefan Pierer, az osztrák motorgyártó vezérigazgatója minden lehetőséget megragadott, hogy adja az ampert a Hondának. A CBR600RR blokkos motor mellett állva felemlegette, hogy a japán csapatot megbüntették a Dakaron illegális tankolásért, illetve megemlékezett arról is, hogy szerinte a japánok Moto3-ban átlépték a fordulatszám-limitet - és úgy általában elmondta, hogy a "Honda mindig megpróbál csalni", valamint nem szoktak hozzá a vereséghez, és ezért különösen jó érzés legyőzni őket.
Michael Dunlop bár kibírhatatlan, kellemetlen alak, a Man TT egyik legnagyobb ásza, nyolc év alatt tizenháromszor állt a dobogó tetején, valamint jelenleg ő tartja a körrekordot.
A Ducati összeállt a BeArty művészeti webshoppal, és kétszáznál is több hivatalos Ducati nyomat került fel, és hát mit mondjak, elég jól néznek ki. A legkisebb méretű, 20x20 centisek nagyjából 20 dollárról (kb. 5700 forint) indulnak, az egészen nagy, 90x90 centisekért viszont már simán elkérik 35-40 ezer forintot is.
2015-ben a MotoGP-ben még sokan nevettek a Ducati aerodinamikai szárnyain, aztán 2016-ban bebizonyosodott, hogy az olaszoknak volt igazuk - a végén pedig biztonsági okokra hivatkozva betiltották a szervezők.
Ingyen benzinnel igyekszik enyhíteni a helyiek terheit a malajziai Putra Dzsaja városa. A fővárostól, Kuala Lumpurtól huszonöt kilométerre fekvő település persze nem mindenkinek és nem korlátlan mennyiségben kínálja térítésmentesen az üzemanyagot.
Idén éppen tíz éve hunyt el a legendás motoros kaszkadőr, Evel Knievel. Most a Heritage Auctions árverésre bocsátja egyik fellépőruháját, amit 1972-ben és 1973-ban több mutatványához is viselt. A bőrruha sokak emlékezetébe már alaposan beéghetett, a fehér-piros-kék színösszeállítást jól ismerik a rajongók. A ruháról természetesen az E. K. monogram és a csillagok sem hiányozhatnak.
A KTM 790 Duke-ból két változat fog készülni, az alap, A2-kompatibilisre visszafojtható 97 lóerős mellett lesz egy R változat 115 lóerővel - nem kizárt, hogy ez utóbbi egyszemélyes ülést és karcsúbb kipufogót kap, vagyis jobban fog hasonlítani a tanulmányra.
Arról már beszámoltunk, hogy Guy Martin egy év kihagyás után visszatér a Man TT-re, mégpedig a Honda gyári alakulatával, John McGuiness csapattársaként. De ez nem minden.
A Harley-Davidson igazgatója a Milwaukee Business Journalnak adott interjúban mesélt a cég középtávú terveinek. A 2016-os minimális visszaesésre irgalmatlan mennyiségű új modellel készülnek válaszolni - az elkövetkező öt évben összesen ötven új modellt fognak piacra dobni.
A Harley-nál a kis újítás is nagy újítás, egy új tükör, fényezés vagy ülés már annyinak számít, mint japán sportmotornál az új futómű és a két grammal könnyebb főtengely. A 2017-re felfrissített Road King viszont egy hiperűrugrás-szintű újítás, hiszen az új kormány, a nyújtott nyeregtáska és krómok fekete fényezésre cserélésén túl megkapta az amerikaiak legújabb blokkját, a hengerenként négyszelepes, 1750 köbcentis Milwaukee-Eight-et.
Piaggio csoportot leginkább a motorokkal és robogókkal szokás azonosítani - ott vannak az Aprilia agyeldobós sportgépei, a szívfacsaróan gyönyörű Moto Guzzik, vagy a Vespa robogók. Ehhez képest a Piaggio legújabb találmányát egyikkel sem kevernénk össze, a Piaggio Gita ugyanis egy magától guruló bőrönd.
A KTM a 1290 és 1090 köbcentis túraendurói mellé kisebb modellekkel is készül. A 390 Adventure mellett már régóta hallani egy 800 köbcenti körüli modellről. Nem nehéz kitalálni, hogy a 790 Duke-kal lesz rokon.
A Ducati bemutatta a 2017-es Superbike versenymotort és a hozzá tartozó két versenyzőt. Chaz Davies csapattársa a MotoGP-ből visszatérő Marco Melandri lesz. Ígéretes felállásnak ígérkezik, ha Davies tudja hozni azt a formáját, amit a 2016-os szezon második felében mutatott, és Melandri is fel tudja venni két év kihagyás után a Superbike világbajnokság ritmusát.
Az angol CCM apró gyártó, a világon máshol talán nem is maradhatna talpon egy ennyire kis műhely. Az 1971-ben alapított márka tavaly még csak egy modellt kínált, egy 450-es túraendurót, a GP450-et. Miután a tavalyi évük jól sikerült, egy új modellbe is belevágtak, amit London Motorcycle Show-n mutattak be.
Még korai lenne azt mondani, hogy a következő KTM túramotorban már lesz head-up display, az viszont biztos, hogy a KTM, a Husqvarna és a WP Suspension mögött álló Pierer Industrie AG szemmel is látható összeget fektetett be a HUD-okat is fejlesztő NUVIZ-be.
Egy Las Vegas-i árverésen 490 ezer dollárért, azaz nagyjából 141 millió forintért kelt el ez a 105 éves, 934 köbcentis, négyhengeres Henderson, ezzel eddig az idén elárverezett legdrágább motor.
A 18 éves thüringiai fiút a rendőrök igazoltatni akarták, ő viszont inkább rányitotta a tüzet, és megpróbált meglépni. A rendőrséget is meglepte a próba, hiszen egészen 100 km/h-ig gyorsult. Sajnos nem volt esélye a német rendőrség autóival szemben - azok egy biztonságos helyen megelőzték, és keresztbe álltak előtte.
Újabb eladási rekordot döntött a Husqvarna. A KTM fennhatósága alá tartozó svéd márka tavaly 30700 motorkerékpárt értékesített világszerte, ami egészen durva, 43 százalékos növekedést jelent a 2015-ös számokhoz képest. Így most zsinórban harmadik évben könyveltek el bővülést.
Egy kiszivárgott szabadalmi rajz bizonyítja, hogy a Honda a Kawasakit követve szintén egy kompresszoros blokkot tervez. A kikerült rajzok nem sok minden tárulnak el - annyit látni, hogy a feltöltő a bal oldalon csatlakozna a blokkhoz.