Az autók biztonsági és kényelmi extrái szépen lassan szivárognak át a motorkerékpárokba - az ABS, a kipörgésgátló, a guminyomás figyelő, a holttér figyelő, a kanyarfényszóró, az adaptív futómű mind-mind olyan újítás, amelyek sokáig csak az autók számára voltak elérhetők, de mostanra a motorok között is elterjedtek. Az Indian most újabb kényelmi extrát hoz be a motorokhoz, mégpedig a fűthető-hűthető ülést.
Marc Márquez nem pörgött rá különösebben a Man TT-re, amikor a veszélyes közúti versenyekről kérdezte a GPOne újságírója, kifejtette, hogy bár mélyen tiszteli a TT-n induló versenyzőket, magát a versenyt nem szereti.
A kikerült szabadalmi rajzok szerint az Aprilia RSV4 következő generációján több érdekes megoldás is fel fog bukkanni, például az aktív aerodinamika, melynek a hűtési rendszerhez is köze lesz.
A KTM főnöke, Stefan Pierer megerősítette, hogy jól haladnak az 500-as platform fejlesztésével, melyre a Husqvarna és a KTM egyaránt építhet naked és adventure modelleket. Bár volt olyan hír is, hogy a 490-es platform gyártásába bevonják a kínai CFMotót partnernek, Pierer most elmondta, hogy a részben a COVID-19 miatt a munka nagy részét a Bajaj-hoz helyezték ki.
Csak a nyár végén érkezik az Aprilia RS660, az Aprilia középsúlyú sportmotorja, és már javában zajlanak az utolsó tesztek, egy ilyen kör során kapták le a késznek tűnő motort. A fotókon olyan részletek is látszódnak, amiket eddig csak sejteni lehetett, például jól megfigyelhető az első lámpa a középre szerelt projektoros küklopsz fényszóró - erről nem tudni, hogy csak a prototípuson van, vagy a szériaváltozatra is felkerül. Hihetően hangzik a teória, miszerint az Egyesült Királyságba, valamint az ausztrál és a japán piacra szánt példányokra kerül ez a fajta középső fényszóró - ugyanis l ehet, hogy az alap lámpák aszimmetrikusan világítanak, és kizárólag azokat használva nem lenne megfelelő a baloldali közlekedésű országokban.
Amiből legalább egy motorépítő nem csinál scramblert, az nem is létezik - egy lisszaboni Honda kereskedés, a Wingmoto viszont ennél is tovább ment, és egyenesen rali replikát épített az ilyesmitől igen távol álló CB650R-ből.
Tavaly jött a hír, hogy modern műszaki alapokra építve feltámasztják minden idők legsakálabb robogóját, az Italjet Dragstert. Első körben egy Limited Editiont készítettek bronz-fekete fényezéssel, és ebből mind a 499 darab elkelt elővételben, még jócskán a hivatalos bemutató előtt.
A Honda suzukai gyárában elektromos hiba miatt történt robbanás vasárnap, amiben két dolgozó megsérült. Helyi idő szerint 9:15-kor történt az eset, a két sebesült égési sérüleseket szenvedett, kórházban ápolják őket - mind a ketten huszas éveikben járnak, és a baleset idején a kapcsolótáblákat ellenőrizték. A Honda szóvivője megerősítette, hogy teljeskörű vizsgálatot tartanak, hogy megállapítsák a baleset okait.
A Ducati új huligánt mutatott be Hypermotard 950 RVE néven, melynek a grafikája a legnagyobb újdonsága, ugyanis az RVE az alapváltozatra épül, amelytől a színen kívül a kétirányú gyorsváltóban tér el, mert ez utóbbi eddig csak az SP kivitelhez járt alapból, egyébként extralistás tétel volt.
Adrian Morton, az MV Agusta formatervezési igazgatója otthagyja céget - ő egyébként nem a varesei központban volt, hanem a CRC (Castiglioni Research Center) alkalmazottja volt Riminiben. Morton húsz évet töltött az olasz motorgyártónál, és az ő vezette az MV háromhengeres modelljeinek a formatervezését.
A KTM nagyon komolyan veszi a platformstratégiát, a KTM 790 Duke alapjaira bármikor fel tudnának húzni egy újabb modellt, például egy café racert - legalábbis elméletben, és ezen az elméleti szálon indult el egy grafikus, Sreejith Krishnan Kunjappan (SSK Design), és rajzolta meg, hogyan képzelne el egy KTM café racert.
A Kawasaki Racing főnöke, Guim Roda szerint a japán márka már tárgyal Jonathan Rea-vel, hogy egy új, Marc Márquez stílusú, hosszútávú szerződést kössenek, ne csak a szokásos két évre írjanak alá.
Egy amerikai vállalat, a COMOTO kétmillió dolláros bírságot kapott az aftermarket kiegészítőiért, ugyanis a kaliforniai légügyi hatóság (California Air Resources Board - CARB) szerint bizonyos alkatrészeik nem felelnek meg a kibocsátási előírásoknak.
Nemrég felröppentek a pletykák, hogy a Honda ismét előállna egy CBR600RR-rel, és most annyit finomodtak, hogy talán nem is 600 köbcentivel érkezne, hanem 750-nel. Ennek egyik oka, hogy így a motor jobban támaszkodhatna a CBR1000RR-R technikájára, ezzel sokat spórolhatnának a fejlesztés költségén, másrészt a nagyobb köbcentivel könnyebb teljesíteni az emissziós korlátokat. A másik, kevésbé valószínű opció, hogy nem csinálnak még egy éles sportmotort, aminek rendes versenykategóriája sincs, és a CBR750-et spórolásból inkább a CBR650R-ből fúrják fel.
Panama-aktáknak vagy Panama-papíroknak hívjuk azt a nagyjából 2,6 terabájtnyi dokumentumot, amely 2015-ben szivárgott ki egy panamai, offshore-ozásra szakosodott ügyvédi irodától, és körülbelül 200 ezer offshore cég adatait tartalmazza. Ezt az adatbázist azóta is folyamatosan dolgozzák fel oknyomozó újságírók. A közelmúltban az aktákból előkerült Alfonso "Sito" Pons neve is, a spanyol motorversenyző kétszer nyert VB-t a 250-es kategóriában, majd később csapatvezetőként dolgozott tovább, olyan versenyzőkkel, mint Crivillé, Puig (a Repsol Honda mostani főnöke), Capirossi, Gibernau, Checa, Barros, Biaggi, Bayliss, az Espargaró testvérek, Tito Rabat, Vinales, Luca Marini és Álex Rins. A motorozás mellett volt egy kitérője az autósport felé is (2004-ben megnyerték World Series by Nissant Heikki Kovalainennel).
Roland Sands nem fél hozzányúlni olyan motorokhoz, amelyeknek az átépítése már gondolati szinten is szentségtörés - gondoljunk csak a flat track Desmosedici RR-re -, és ezúttal egy Ducati Superleggerát fosztott meg az idomaitól.
A Yamaha nagyon elszántan próbál a legmeghatározóbb gyártó lenni háromkerekű motorok piacán, legalábbis erre következtethetünk az újabb szabadalmuk alapján, melyen egy egészen új rendszerrel működő háromkerekű robogó látható.
A képeken a QJ Motor SRK600 nevű motorja látható, amelyet az európai piacra Benelli TNT 600 néven hoznak majd - a QJ a Benelli anyacégének a nevének, Qianjiangnak a rövidítése.
Várhatóan 2021-re a KTM frissíti a 1290 Super Adventure-t, és bár műszaki újításra is lehet számítani, első sorban a megjelenést igazítják hozzá a legújabb irányvonalhoz, vagyis a 790 Adventure-höz. A tankot például ketté osztva mélyebbre viszok, ezzel egyrészt kikacsintanak a ralimotorok felé, illetve ez a megoldás jót tesz a súlyelosztásnak, és így nagyobb mozgástere lehet a pilótának a nyeregben.
Most már biztos, hogy a 90-es évek is menő retró lett, erre utal az a hír is, amit a Young Machine hozott le, miszerint a Yamaha egy újabb retró modellt húzna fel az MT-09-re. A japán újság szerint ez nem a hetvenes évekből emelne át formajegyeket, mint az XSR, hanem a 90-es évekből, egyfajta modernizált FZS lenne. Egyelőre csak egy látványterv van róla, amelyet a Young Machine grafikusai készítettek.
Nem vagyok biztos benne, hogy aki alacsony tempónál sem tudja megtartani a motort, annak nagyon erőltetnie kéne ezt a hobbit, pláne egy 300+ kilós motorral, de úgy tűnik, manapság minden vevőért le kell hajolni. A Harley érdekes szabadalmat nyújtott be, ahogyan a címből is kiderül, egy hátsó dobozba szerelhető szerkezet segítene a motorosnak az egyensúly megtartásában.
Úgy néz ki, hogy a Honda visszahozná a kuplung nélküli manuális váltót a CB1100 számára, legalábbis a nemrég nyilvánosságra hozott szabadalmi rajzok erre engednek következtetni. Ez elsőre furcsának tűnik, amikor a modern, kétirányú gyorsváltók már tökéletesen működnek. A Honda ezen a téren egyébként megelőzte korát, amikor 1976-ban bemutatták a CB750A-t a Hondamatic névre keresztelt váltóval, és most mintha annak az utódján dolgoznának a CB1100 számára.
Miután a Ducati bejelentette, hogy megválnak MotoGP pilótájuktól, Danilo Petruccitól, és a gyári csapatban a helyét Jack Miller kapja meg, egyből beindult a találgatás, hogy kit igazol le a Pramac az ausztrál helyére. Csodák nincsenek, szinte mindenki egyből Jorge Martínra gondolt, és valóban ő lett a befutó.
A Honda szerint minimum gyanús a Hero Dash elektromos robogó néhány részlete, a japánok szerint a motor fara, a lámpája és a fejidomja megegyezik a Honda Moove benzines robogó formájával, melyet már korábban levédettek.
A Kawasaki mint motorgyártó apró, de mint cégcsoport hatalmas, ez a kettősség pedig kedvez a merész húzásoknak - egyfelől megvan az anyagi háttér, másrészt a motorgyártó részleg kellően kicsi, hogy gyors és bátor döntéseket hozzanak. És egy ilyen döntés állhat a most kikerült szabadalmi rajz hátterében is, ugyanis egy elég meglepő modell terveit védették le, egy háromkerekű, kanyarban bedőlő side by side-ot, amely leginkább a Polaris Slingshot ellenfele lehet - azzal a fontos különbséggel, hogy a Polaris nem dől be a kanyarban, ahogyan a motorkerékpárszerűbb Can-Amek sem.