A Triumph a múlt héten leleplezte a Tiger 800 sorozatot váltó Tiger 900-akat - öt alváltozat készül belőle, melyek lényegében felszereltségi szintek, és az eddigieknél valamivel jobban nyomon követhető, hogy melyik mit jelent, az XR, XRx, XRt, XCx és XCa típusjelzések között könnyű volt elveszni.
A Kawasaki felvásárolta a Bimotát, az első közös prototípusukat pedig jól fogadta a közönség, a Bimota Tesi H2 elég érdekes és ütős lett ahhoz, hogy elkezdjék előkészíteni a gyártást. A Tesi H2 blokkja a Kawasaki H2-ből származik, a körítést viszont a Bimotánál teszik hozzá - az olasz márka megmaradt önállónak, ugyan a Kawasaki Heavy Industries az egyik leányvállalatán keresztül a 49,9%-os tulajdonos, a japánok inkább csak felügyelik a folyamatokat.
A Superbike Világbajnokság szervezői 2020-tól szabályokkal korlátozzák az aktív aerodinamikai elemek használatát. A múlt héten kiadott közleményben számoltak be arról, hogy módosították a vonatkozó részeket a kiírásban, eddig ugyanis csak arról volt szó, hogy a versenymotor aerodinamikájának meg kell egyeznie a szériamotoréval.
A Honda idén két csúcsmodelljét is megújította - az Africa Twint és a Fireblade-et -, de nem feledkeztek meg a kisköbcentis újdonságokról sem. Még a Tokiói Autószalonon leplezték le a CT125-öt, a Super Cub terepesített változatát.
2020-ra a Husqvarna frissíti a két 701-es neo-retró modelljét, a Vitpilen és a Svartpilen nagyköbcentis kiviteleit. Mivel mindkettő friss típus, mindössze apróbb esztétikai kozmetikázásról van szó.
Az Extreme Tuners - ahogyan a nevükből is kiderül - extrém motortuninggal foglalkoznak, és nem restek ennek érdekében új technológiákkal kísérletezni. Többen is fejlesztenek kompozit hajtórudakat, a legfőbb kihívás, hogy az alkatrész ellenálljon a hőterhelésnek.
Az idei MotoGP szezonban azt láthattuk, hogy a csapatok és a versenyzők között lényegében nem számít a szerződés: Zarco, Lorenzo és Abraham példája mutatja, hogy teljesen mindegy, mit írnak le, ha más a szándék. Hasonlóan járt a német Jonas Folger, aki a miután a Yamaha Tech3-nak dobogós helyet szerzett, egy betegség miatt végül a tesztpilóta lett a Petronas Yamahánál - ahonnan aztán hirtelen kirúgták. Bár úgy tűnt, hogy munka nélkül marad, végül a Scott Redding által bemutatott utat készül bejárni (Reddinget miután tavaly kirúgta az Aprilia a MotoGP-ből, hazatért Angliába, megnyerte a brit superbike-ot, és jövőre már a VB-n megy a Ducati gyári pilótájaként).
A Royal Enfield szokatlan motort gurított ki az angliai fejlesztőközpontból: egy komolyan vett flat track versenygépet. A blokk a márka saját 650-es kéthengerese, de a beépítés előtt az S&S szakemberei beletúrtak, például felfúrták 750 köbcentisre, hogy illeszkedjen az amerikai Flat Track bajnokság mezőnyébe, illetve egyedi kipufogót készítettek hozzá.
A Ducati vezérigazgatója, Claudio Domenicali megerősítette, hogy a Panigale V4-ből is készül méregdrága és pillekönnyű Superleggera változat, melyet jövőre mutatnak be. Szokás szerint az új Superleggera is limitált darabszámban készül, összesen 500-at terveznek gyártani.
Az idei EICMA egyik csúcspontja volt a Husqvarna 901 Norden Concept leleplezése, a Husqy túraendurója ugyanis zseniálisan nézett ki, egyszerre modern és klasszikus - és jó hír, hogy a gyár komolyan gondolta, ugyanis már bukkantak fel róla kémfotók.
Az elmúlt napokban nagyot ment az interneten a Tesla Cybertruck ablakának betörése, és úgy általában is sikerült mémmé válnia a Cybertruck formájának, és az is megért pár hírt, hogy mindezek ellenére 146 000 megrendelés érkezett rá, ami tesók között is 14,6 millió dollár depozitot jelent. Viszont valamiről kevesebb szó esik, pedig ott volt ugyanazon a bemutatón, amin a Cybertruck két golyóálló ablakát is sikerült bekúrni egy vasgolyóval: a Tesla a prezi kedvéért összedobott egy quadot is.
A mára indiai márkává vált Jawa bemutatta a legújabb modelljét, a Peraknak keresztelt 350 köbcentis, 30 lóerős bobbert - a 350 Pérák a California mellett a legismertebb modellje volt a Jawának. A márkanév 2016 októberében került a Mahindra leányvállalatához, a Classic Legends Private Limitedhez, a gyárat pedig 2018 november 15-én indították be Pithampurban.
Az FIM kiadta a 2020-as Superbike Világbajnokság naptárát, és több meglepő változást is látni rajta. A 13 fordulóból álló sorozatból két fontos helyszín is eltűnt, Laguna Secát (USA) és Buriramot (Thaiföld) hiába keressük. Szintén érdekes változás, hogy Katar immár nem a szezonzáró lesz, hanem a második forduló, alig egy héttel a MotoGP nyitófutama után.
Egy éve mutatta be a Norton a Superlight-ot, a 650-es, soros kéthengeres sportmotorját, mely alapból 105 lóerőt és 75 Nm nyomatékot tudott, amihez 158 kilós száraz tömeg tartozik, most pedig bejelentették a Superlight SS-t, amelyet a kőkemény fogyókúrán kívül egy kompresszorral is megkínáltak, amelyekkel már-már az ezres négyhengeres sportmotorok szintjét hozza.
Folytatódik Johann Zarco teleregénye: a francia versenyző nincs ott a 2020-as indulók listáján (Álex Márquez ott van, szóval nem az van, hogy rég frissítették), de a Ducati hajlandó lenne mentőövet dobni neki.
A KTM az elektromos motorok úttörőjének számított egy időben - készítettek elektromos endurót, krosszmotort és szupermotót is, sőt, még 2013-ban egy elektromos robogó tanulmánnyal is előálltak a Tokiói Autószalonon, amiről azóta sem érkezett hír.
Can Öncü nevével a többség 2018-ban találkozott először, amikor az akkor 15 éves török srác a szabadkártyával elindult élete első Moto3-as futamán a valenciai szezonzárón, és a pocsék időjárás ellenére megszerezte élete első világbajnoki futamgyőzelmét, és egyben ő lett a legfiatalabb, aki valaha Grand Prix futamot nyert - a címet Scott Reddingtől hódította el.
A Repsol Honda hivatalosan is bejelentette, hogy Álex Márquez kapja meg Lorenzo helyét a gyári csapatnál - a MotoGP történetében ez lesz az első, hogy egy testvérpár ugyanannál a csapatnál indul - Aleix és Pol Espargaro szintén testvérek, de az idősebb gyerek az Aprilia, a fiatalabb a KTM versenyzője.
Az idei EICMA nem csak a sportmotorok meg az egzotikumok szintjén hozott jó dolgokat, hanem egyszerűbb műfajokban is - például bemutatták az új Italjet Dragstert, amelyet nyugodtan tekinthetünk a robogók Bimota Tesijének. Nem érted, miért? Ezért:
Utólag adták a győzelmet Michael Rutternek a Macau GP-n - a versenyt két baleset és piros zászló után nem indították újra, és úgy volt, hogy nem is lesz értékelés, aztán utólag Michael Ruttert hirdették győztesnek - pedig az első piros zászlónál még csapattársa, Peter Hickman vezetett, ráadásul erős 8 másodperccel. Rutter utólag Twitteren kért elnézést Hickmantől.
Lorenzo a szerződésének lejárta előtt nyugdíjba vonul, a hétvégi valenciai futam lesz számára az utolsó versenye. A bejelentés után egyből megindultak a pletykák, ki kaphatja meg a helyét?
A Repsol Honda nem kapkod a válasszal, a hivatalos kommunikáció szerint most nem ez a legnagyobb gondjuk, hanem a vasárnapi futam, ahol még versenyben vannak a Ducati Corséval a csapatvilágbajnoki címért. A következő fontos pont a csapat életében pedig a következő hétvégi teszt, amikor Márquez kipróbálja az új versenygépét - itt hozzátették a hondások, hogy nyilván jobb lenne, ha két pilótájuk lenne a pályán, de gondban semmiképpen nem lesznek, hiszen a tesztpilótájuk, Stefan Bradl mindenképpen rendelkezésükre áll.
A hétvégén lesz a Macau GP, a sok szempontból még a Man TT-nél is hajmeresztőbb utcai verseny, az eddig lezajlott kvalifikáció szerint pedig Peter Hickman a legnagyobb esélyes - erősen benne van a pakliban, hogy idén megszerzi negyedik Macau GP győzelmét is a BMW S 1000 RR-rel.
Egy rövid videót adtak ki, és a videó hosszával vetekedő szöveget: "az új Tiger 900 Rally és GT sorozat. Kaland, átalakulva."
A 900-as Tigerek az aktuális 800-as sorozatot váltják, és a nehezen dekódolható aktuális alváltozatokat - XR, XRX, XRT, XCX, XCA - egyszerűbb nevekkel illetik, a Rally várhatóan a 21-es első kerékkel és fűzött felnikkel szerelt offroad változat lesz, míg a GT az öntött kerekes, 19 collos első gumis kivitel.
Nagyok az elvárások az új Honda CBR1000RR-R-rel szemben, a 2020-ban Alvaro Bautistával és a HRC-vel a háta mögött felálló csapattól mindenki azt várja, hogy a VB címért menjenek, de Stafan Bradl, a Honda tesztpilótája lehűtötte a kedélyeket. Szerinte a motor a valódi versenyképességhez még fejlesztésre szorul.
Amikor bejelentették, hogy ma délután háromkor Jorge Lorenzo külön sajtótájékoztatót tart, és hogy a Dorna vezérigazgatója is megszólal, már lehetett sejteni, miről lesz szó: bejelentik Lorenzo visszavonulását. És ez is történt.