Már egy ideje tudjuk, hogy a Yamaha komplett háromkerekű modellcsaládod tervez, aminek amolyan első fecskéi a Tricity és a Niken. Egyre több energiát fektetnek a háromkerekű vázak és futóművek fejlesztésébe, aminek a következő eredménye egy 300-as változat lesz, melynek az alapjai az YZF-R3-ból jönnek.
A Ducati összes nagy konkurensének van brutális, superbike-okhoz mérhető tudású nakedje. Az Aprilia Tuono, a BMW S 1000 R, a Yamaha MT-10SP és a KTM 1290 Super Duke R mellé a Ducati csak a Monster 1200 R-t tudta odaállítani, ami legfeljebb pariban van velük, de nem takarja be olyan fölényesen az konkurenseket, ahogyan azt egy Panigale V4 alapú meztelen motor tehetné.
Tegnap Dani Pedrosa bejelentette, hogy visszavonul a versenyzéstől, és jövőre már nem lesz ott rajtrácson. Bár Pedrosa a MotoGP-ben soha nem lett világbajnok, végig az élmezőnyhöz tartozott, a legtöbbször dobogón álló versenyzők sorában a harmadik (153-szor végzett az első háromban), 54 szer nyert futamot és három világbajnoki címet tudhat maga mögött, egyet 125-ben, kettőt 250-ben gyűjtött.
Bár úgy tűnt, hogy vége a hatszázas sportmotoroknak, és a Yamaha YZF-R6 az utolsó mohikán, nagyon valószínű, hogy a Kawasaki jövőre előáll egy új ZX-6R-rel. Ez már pletykaszinten régóta lebegett, de most már a japán gyártó elkezdte az új modellhez kapcsolódó hivatalos papírmunkákat, így kiderült egy-két részlet.
Ha versenyképes gyári szupermototót szeretnél, jelenleg csak a Husqvarnától tudod megvenni, az FS450 a műfaj egyetlen, a szalonból már készen kitolható gép a piacon - érdekesség, hogy rendszámos SM-et sem nagyon kapni mástól. Konkurencia nélkül nehéz piaci nyomásról beszélni, mégis alaposan felfrissítették az FS450-et.
Az Endurance világbajnokság egyik legerősebb csapata a francia GMT94 Yamaha, jelenleg tíz pont és egy verseny választja el őket a címvédéstől. Eddig háromszor nyerték meg a világbajnokságot, először 2004-ben, aztán 2014-ben és tavaly. Ezért is különösen meglepő, hogy az suzukai zárófutam után otthagyják a világbajnokságot, és a jövőben a Supersport VB-n (a Superbike VB rommáreszelt hatszázasoknak kiírt kategóriájában) folytatják.
A Yamaha MT Tour a jövő hétvégén, vagyis július 21-22-én megérkezik a Mátrába, és Parádsasváron kipróbálható lesz a teljes MT-széria, vagyis 11 motort lehet meghergelni a szerpentinen. A tesztvezetéshez nem kell előre regisztrálni, hanem elég a helyszínen kitölteni a felelősségvállalási papírokat, és érvényes jogosítvánnyal lehet tekerni egy kört.
A hibrid hajtást lehet zsákutcának és zseniális kompromisszumnak is tartani - előnyei mindenesetre vannak, például a gyorsításnál és részterhelésen a villanymotor hasznos és takarékos, de nincs para, ha lemerül az akkumulátor, hiszen benzinnel is tovább tud menni. Az autóknál már lecsengett sláger a hibridség, de a motorkerékpárokat elkerülte a technológia - eddig, ugyanis a Honda végre elkezdte gyártani a PCX125 hibrid változatát. A forgalmazás szeptemberben indul, és először csak Japánban lesz kapható.
Nem ez a motorkerékpár-ipar legnagyobb titka, eredetileg 2018-ra vártuk az új BMW S 1000 RR-t, de hiszen többször bukkantak fel róla kémfotók, ráadásul a prototípusok nagyon úgy néztek ki, mint a gyártásra kész darabok. Aztán tavaly ősszel elmaradt az EICMA-n a nagy leleplezés. Az Althea Racing, a BMW gyári támogatású superbike csapatának a főnöke, Genesio Bevilacqua árulta el a GPOne-nak adott interjúban, hogy jövőre jön az új modell.
Újabb tagját vesztette el az utcai motorversenyzés legendás családja: a Skerries 100 szombati edzésén balesetet szenvedett és meghalt William Dunlop, az egyik legsikeresebb kortárs utcai versenyző, Michael Dunlop bátyja.
Az Aprilia RSV4 már tíz éves, de ennek ellenére máig az egyik legizgalmasabb superbike, amit kereskedésből kitolhatsz. Sok szempontból mérföldkő volt, például ez volt az első Superbike, amit inerciális mérőegységgel (IMU - elmozdulásmérő) párosított kipörgésgátlóval szereltek, vagyis nem csak a kerekek közti forgáskülönbségből dolgozott, hanem figyelte az oldalgyorsulást is. Ezen felül már a bemutatásakor volt benne elektronikus gázkar, amivel ugyan nem volt első, de az elsők közé tartozott.
Tavaly az EICMA egyik legérdekesebb dobása volt a Moto Guzzi V85 - amikor már azt gondoltuk, hogy a Piaggio csoport hagyja szépen eljelentéktelenedni a legrégebbi márkáját, hirtelen bedobtak egy őrületes retró-túraendurót. Úgy fogalmaztak, hogy keverik a modern túrendurók funkcionalitását a most csúcsra járó nosztaligahullámmal, az eredmény pedig csodálatos lett. A legfrissebb hírek szerint már tesztelik a szériaváltozatot, amely néhány elemében ugyan eltér a tanulmánytól, de a kulcsfontosságú elemek megmaradnak.
Előre szólok, hogy ebben a témában elfogult és érintett vagyok, ugyanis próbáltak már rámsózni vaskos büntetést egy önjelölt házmester által beküldött dashcam videó alapján, és csomó rohangálás, illetékbélyeg, műszaki vizsgálat és hasonló kiadások után süllyesztették el csak az ügyet.
A Nextbase egy dashcam-gyártó cég, és most azon dolgoznak, hogy megszűnjön minden gyorshajtás és közlekedési kihágás, amit úgy képzelnek el, hogy III/III-as besúgóvá teszik az összes ügyfelüket. A most indított angliai kampányuk célja ugyanis az, hogy kiépítenek egy online hálózatot, amin keresztül a dashcamről egyenesen a rendőrségnek lehet küldeni a felvett szabálytalanságokat.
Egyelőre még csak CGI rajzokat mutatott a Norton az új scramblerjéről, az Atlas-ról, de ezeket vehetjük ígéretnek is, ugyanis novemberben mutatják be a kész típust. Sok részlet még nem derült ki róla, azt viszont tudjuk, hogy egy 650 köbcentis, soros kéthengeres blokkot építenek bele, ami lényegében az 1200-as V4-esük fele: a hengerfej, a szelepek, a dugattyúk és a hajtórudak például meg fognak egyezni.
Azt már tudjuk, hogy a Yamaha és a Kawasaki igen erős csapattal áll rajthoz Suzukában a nyolcórás versenyen, amit idén minden japán gyártó véresen komolyan vesz. A Honda is ütős csapatot ígért, és most már el is árulták, kik lesznek ott a rajtrácson: a Red Bull Honda Superbike vb-s pilótáját, Leon Camier-t sikerült befűzniük a futamra, illetve a csapattársai Takaaki Nakagami az LCR Honda (MotoGP) pilótája és a MotoGP-t és a WSBK-t is megjárt Takumi Takahashi lesznek - a nemrég bemutatott CBR1000RRW-vel esélyesek a győzelemre.
A Honda bemutatta a Super Cub C125-öt, a valaha volt legnagyobb és legerősebb Cub változatot. A Super Cubból hatvan év alatt több mint 100 millió darabot gyártottak, ez olyan mennyiség, hogy sorba rakva őket ötször körbeérnék a földet, szóval nem mondanám, hogy nem voltak komoly elvárások a most bemutatott modellel szemben.
A világ legegyszerűbb motoros navijának ígérkezik ez a motoyó. A Beeline Moto egy frissen indított startup, és még csak most gyűjtik a tőkét a gyártáshoz. A lényeg, hogy a motoros navit a lehető legegyszerűbbre redukálják, és ennek ez a kis körműszer lett a vége, amin lényegében egy nyíl van csak, ami mutatja, hogy merre fordulj - illetve apró betűvel kiírja, hogy hány méter múlva.
Idén 25 éves a Ducati Monster sorozat - 1993-ban mutatták be az elsőt, és azóta már 325 ezer elkelt belőle, és a Ducati egyik legerősebb húzómodelljévé vált, erre emlékeznek meg egy évfordulós kiadással, a Monster 1200 25° Anniversarióval.
A KTM 790 Adventure nem tartogat sok meglepetést, láttuk már kémfotón, láttuk már tanulmányként, és most 150 hardcore KTM rajongó élőben is megtekinthette a Szardínián egy kalandtúra-ralin.
Már írtunk róla, hogy az Európai Unió 25%-os büntetővámot ver az amerikai motorokra, és hogy ez milyen hatással lesz a Harley-ra. Röviden összefoglalva: rossz lesz nekik. Az európai eladások visszaesése nagyon súlyosan érintené a céget, ezért reagáltak, és bejelentették, hogy elkezdték tervezni az európai piacra szánt modellek gyártásának az áthelyezését - úgy fogalmaztak, hogy ez az egyetlen lehetőségük.
Jelenleg ha kanyarfényt szeretnél a motorodra, akkor valamelyik nagy gyártó csúcsmodelljét kell megvásárolnod, például egy Kawasaki H2 SX SE-t vagy egy KTM Super Adventure-t. Egy csapat meglátta benne a fantáziát, és Kickstarteren gyűjtenek az utólagos kanyarfényszóró fejlesztésére.
Az év motoros projektjét az őrült mérnök, Max Lambky és az egykori versenyző, Mike Hawthorne találták ki, ami röviden a következő:
1. építenek egy sebességi rekorder motort, amivel 480 km/h fölött szeretnének menni
2. ehhez Vincent blokkot használnak
3. EGÉSZEN PONTOSAN KÉT VINCENT BLOKKOT!
4. egyenként 1500 köbcentire felfúrva
5. nitrometán üzemanyaggal
6. streamliner idomok alá költöztetve
Az idei Pikes Peak felfutóra a Ducati érkezett esélyesként, és ha nem is simán, de sikerült visszahódítaniuk a hegyet a KTM-től. A KTM mintha el is engedte volna az idei abszolút győzelmet, a tavaly új rekordot beállító Chris Fillmore például nem a 1290 Super Duke R-rel indult, hanem csak Middleweight kategóriában egy KTM 790 Duke-kal.
Két napja életbe lépett az amerikai termékekre kiszabott EU-s büntetővám, mely a fémáruk, a mogyoró, a kukorica, a farmerruhák és az alkoholos italok mellett a motorkerékpárokat is érinti - egészen pontosan 25% extra vámot kell fizetni ezek után. Ez egyfajta válasz volt arra az amerikai intézkedésre, mely hasonló mértékben sújtott minden európai, kanadai és mexikói fémterméket, melyet az amerikai piacra szállítottak be.
A KTM 390-es túraenduróját tulajdonképpen a 390 Duke 2013-as bemutatója óta várjuk, és most végre úgy tűnik, az osztrákok jóváhagyták a 390 Adventure-t - ha hihetünk a KTM Indiai részlegét és a Bajajt vezetőjének, akkor már 2019-ben kapható lesz.