Februárban érkezik a Victory új, folyadékhűtésű modellje, az 1200 köbcentis Octane. Nem előzmény nélküli a típus, hiszen korábban a Project 156-nak keresztelt Pikes Peak versenymotor, majd az Ignition és Combustion tanulmányok már jó ideje lebegtetik, hogy valami készül.
Nem is nagyon kell magyarázni, ilyen lett a világ talán legjobb naked bike-jának legújabb generációja.
A Harley-Davidson Low Rider S a Dyna Super Glide-dal (gyári nevén FXR) azonos szellemiségben készült, vagyis csicsából kevesebbet, teljesítményből valamivel többet kapott. A plusz erőt a Fatboy és a Softail Slim S változatába is épített Screamin' Eagle Twin Cam 110 blokk biztosítja, illetve jobb futóművet és fékeket kapott.
Tavaly ősszel az MV Agusta és a Mercedes AMG házasságának jegygyűrűjeként állították ki a frankfurti autószalonon az MV Agusta F3 Solar Beam-et, az AMG GT 2,3 milliós, rendkívül látványos sárgájára fényezett F3 800-at. Akkor olyan lelkesedés fogadta, hogy az olasz gyártó egy limitált szériát legyárt belőle a 2016-ra ígért hat új modell mellett.
Tavasz végén-nyár elején jön az új MV Agusta Brutale 675. Az újításra nem azért van szükség, mert elfáradt volna a típus, egyszerűen a szabályozások mentek ki alóla. Az új 675-ös Brutale viszont már meg fog felelni az Euro4-es környezetvédelmi előírásoknak.
Az Oregon államban élő Justin Wilkens nem is sejtette, hogy milyen kalandoknak néz elébe, amikor 2012-ben motorra ült. Nem spórolt a sebességgel, és néhány záróvonalas előzést is bemutatott, azt viszont nem tudta, hogy egy civil rendőrautónak is elment. Aki aztán utánaeredt.
Megannyi kémfotó és hosszas várakozás után néhány napja végre hivatalosan is bemutatta túraenduróját a Royal Enfield. Nyilván nem a BMW R 1200 GS-re támad majd az indiai gép, de a 410 köbcentis egyhengeres 28 lovas teljesítménye már tíz éve sem lett volna túl meggyőző. Persze nem is ez lenne a fő vonzereje, hanem a strapabíró konstrukció, ami a ridegtartást is elviseli. Na, erre saját hivatalos videójukban cáfolnak rá.
A West Sussex-i rendőrség nagy fogása volt az a 60 éves férfi, akit közúti rendetlenkedés miatt ültettek le. A vád röviden: 245 km/h-val egykerekezett egy Honda Fireblade-del.
A veronai Motor Bike Expo-n a Ducati draXter mellett a Motul figyelemfelkeltő tanulmánymotorjának is jutott hely. A Motul Onirika 2853 névre keresztelt custom alapját az MV Agusta Brutale 800 adta, és egyfajta café raceresítésen esett át.
Ma indult a veronai Motor Bike Expo, ami közel sem akkora, mint az EICMA, de sokkal nagyobb szerepet kapnak az épített motorok. Így ideális helyszín egy-egy különlegesség bemutatásához - mint például amilyen a Ducati draXter tanulmány.
A tavalyi ősz nagy slágere a motorkerékpár-iparban a scrambler volt. A Ducati sem volt rest, és a milánói EICMA szalonon több ilyen stílusú gépet is bemutatott. Itt azonban nem álltak le, miért is tették volna? Inkább megfogták a Scrambler Icont és az évszakhoz igazították.
Kiszivárgott képek, kémfotók és találgatások után végre megérkeztek a hivatalos képek a Royal Enfield legújabb modelljéről, az indiai túraenduróról, a Himalayanról.
A napokban írtuk, hogy a KTM-nél új talicskákat helyeztek üzembe, hogy legyen mivel mozgatni a 2015 során befolyt rengeteg pénzt: eladási és pénzügyi rekordot döntöttek, darabszámban keményen verve a BMW-t. A bajorok 137 ezer eladott motorjával szemben az osztrák gyártó több mint 180 ezret adott el, igaz, ebben volt némi csúsztatás, ez a szám a Husqvarnával együtt értendő. Most viszont kiderül, hogy mennyit hozott külön a konyhára a hányattatott sorsú márka.
A Bosch múlt évben alapította Japánban a motoros fejlesztőrészlegét, a Two Wheeler and Powersports Divisiont, és máris bemutatták a legújabb találmányaikat, egy új kerékagy-motort villanyrobogókhoz és egy kimondottan kisméretű - 250 köbcentis és az alatti - motorokhoz tervezett blokkolásgátlót.
Év elején mindig csőstül jönnek az eladási statisztikák a különböző motorkerékpár-gyártóktól. Ez persze nem is csoda, ősszel rendszerint ellövik puskaporuk jelentős részét a nagy motorszalonokon, így valamivel ilyenkor is fel kell hívni magukra a figyelmet. A BMW például egy hete jelentette be, hogy újra rekordévet zárt, de a KTM sem akar lemaradni.
Régóta nem volt ennyire egységes a MotoGP, már ami a futóműveket illeti. Az idei szezonban egyetlen márka lesz a rajtrácson, a svéd Öhlins - az elmúlt években szép lassan kikoptak a Showa futóművet használók.
A Yamaha végre visszatér a Superbike világbajnokságra. Eddig is ott voltak, ám tavaly még az előző Yamaha YZF-R1-gyel versenyeztek, érdemi eredmény nélkül. 2016-ban viszont már az aktuális R1-gyel állnak rajthoz. Egy semmiből elővarázsolt saját csapat helyett a paddockban nagy tekintélynek örvendő Crescent Racinggel kötöttek szerződést - vagyis nekik teljes gyári hátteret biztosítanak. A versenyzőkkel sem kockáztatnak, bevált pilótákkal írtak alá: Sylvain Guintoli 2014-ben volt világbajnok, Alex Lowes pedig 2013-ban megnyerte meg a mega-kemény Brit Superbike Bajnokságot.
A Yamaha évek óta pörgeti a Yard Built projektet, ami a következő recept alapján készül:
1. Első lépésként kiszemelnek egy ígéretes motorépítőt
2. A kezébe adják az egyik modelljüket
3. A motorépítő dolgozik rajta
4. Siker
Ott hagytuk abba, hogy a KTM átvette a vezetést, és Toby Price-on kívül nem igazán tűnt senki más esélyesnek a Dakaron. Goncalvesnek ugyan még láthatáron belül volt a harmadik hely, a portugál pilóta a 11. szakaszra elveszítette azt az összeszedettséget, amivel sokáig vezetni tudott: a mért szakasz 118. kilométernénél nagyot esett, mentőhelikopterrel szállították a San Juanba, ahol az orvosok megállapították, hogy agyrázkódáson kívül szerencsére komolyabb baja nem lett.
Ezekben a hónapokban nagyon nem lehet könnyű Erik Buellnek lenni. Persze nehézségek gyakran adódtak, de amikor a Hero beletette a pénzt a közös buliba, már azt lehetett hinni, az Erik Buell Racing talpra is áll. Ez végül nagyon nem így lett. Bár az indiai pénzből készült első modelleket már elkészítették, tavaly tavasszal ismét sötét felhők jelentek meg a cég fölött.
A Belénből La Riojába vezető tizedik szakasz a dűnékről szólt. Rekkenő hőség, az előző napi esőktől megduzzadt folyók és felázott homok - a motorokat és a pilótákat is igénybe vette, ráadásul ez egy maratoni szakasz második napja volt, vagyis este a versenyzők nem vehették igénybe a szervizcsapat segítségét, minden karbantartást maguknak kellett elvégezni. Ilyenkor egyfelől nagyon fontos, hogy nap közben odafigyeljenek a technikára, másrészt kiemelt szerepet kap a csapatstratégia - a KTM-nek ebben behozhatatlan előnye van, nagyon sokat tudnak a Dakarról, elképesztő tapasztalatuk van a versenymotorukkal és a versenyzéssel kapcsolatban, vagyis nagyon pontosan tudják ütemezni, hogy mit mikor kell cserélni, karban tartani.
Nem kérdés: a 2014-es milánói motorszalonon bemutatott Honda RC213V-S napjaink egyik legdurvább és legkülönlegesebb sportmotorja. Tavaly nyáron bővebben is írtunk már a MotoGP-közeli technikával felvértezett gépről, alig több mint egy hete pedig az első boldog tulajdonos is felülhetett a nyeregbe.
Bár a Belén körül futó kilencedik szakasz elég rövid volt, a terep nehézsége alaposan próbára tette a versenyzőket: rekkenő hőség, a Tatooine bolygóra hasonlító táj, és nehéz navigáció jellemezte a 285 kilométeres speciált, ráadásul egy maratoni szakasz első napja, vagyis a motorosoknak különösen kellett figyelniük mind magukra, mind a motorra, este ugyanis nélkülözniük kellett a csapat segítségét.
A BMW a napokban mutatta be a HUD-dal kombinált sisak-tanulmányát, most pedig a Bell állt elő egy meglepő újdonsággal: 360 fokos látószögű kamerát építettek a 360fly névre keresztelt bukójukba.
Nyilvánosságra hozta 2015-ös eladási adatait a BMW. A bajoroknál először az amerikai részleg büszkélkedett az egy évvel korábbihoz képest megugró számokkal, majd kiderült, nemzetközi szinten sem kell szégyenkezniük.