Egy szabadalmi bejelentés önmagában nem garantálja, hogy az adott dolog valaha is gyártásba kerül, de az, hogy a Yamaha szabadalmaztatott egy turbós, soros kéthengeres blokkal szerelt motort, az bizonyítja, hogy a kutatás és fejlesztés részlegüket foglalkoztatja a téma.
Nagyon úgy tűnik, hogy egy teljesen új Ninja ZX-10RR készül a Kawasakinál, amit akár már jövőre bemutathatnak - legalábbis a KRT vezető mérnöke egy interjúban erre célzott. Bár az idei ZX-10RR egy friss modell, de a Superbike VB-n nem tudnak lépést tartani a Ducati Panigale V4 R-rel és Alvaro Bautistával.
A hétvégén lesz a Bonhms Stafford Spring Sale aukciója, amiről írtunk már egyszer, viszont csak most szúrt szemet egy igazi csemege: a legendás motoros kaszkadőr, Bud Ekins Triumph-ja is ott lesz, amellyel a The Great Escape című Steve McQueen filmben is csapatott, illetve amellyel a forgatásról kiugorva megnyerte a Six Days-t.
A Triumph megerősítette, hogy elindítják a Scrambler 1200 XE-t egy endurance offroad versenyen, a Norra Mexican 1000-en, a pilóta pedig a stuntrider Ernie Vigil lesz, aki az elmúlt három héten a versenyre edzett Dél-Kaliforniában.
Akik már próbálták az Indian FTR1200-at, lényegében kivétel nélkül odavoltak érte, így jó hír, hogy az FTR platformra további három típus is készül - még idén várhatunk egy scramblert Apollo Tracker néven, lesz egy utcai (talán egy sportos naked) modell 2020-ra és egy túraenduró 2021-re.
Már írtunk arról, hogy a Suzuki vissza fogja hozni a DR Biget, csak a jövőben nem egy nagy egyhengeres lesz, hanem a V-Strom 1000 alapjaira építik. A napokban Olaszországban láttak belőle két prototípust, vagyis az sem kizárt, hogy az új DR Big már ősszel látható lesz valamelyik nagy kiállításon.
Még 2016-ban egy nagy csapat különböző, rendszám nélküli off-road motorokkal, quadokkal és mopedekkel rendezett egy jó közúti hőbörgős futamot Birmighamen keresztül, vagyis jórészt olyan járművekkel, amelyek nem vehetnének részt a forgalomban. A helyi rendőrség szép lassan azonosította a résztvevőket - az ügy mostanra zárult le, és a végén 29 férfi ellen indult eljárás. A legtöbbjük felfüggesztet börtönt kapott, viszont a csoport vezetőjének két évet kell ülnie.
2021-re a Yamahának lépnie kell YZF-R1-ügyben, ugyanis akkor lép életbe az Euro5, amit a mostani konstrukció már nem fog teljesíteni - már az Euro4 miatt is nagyon sok kompromisszumot kellett kötniük. A hírek szerint a következő R1-nél maradnak a soros négyhengeres felépítésnél és a crossplane gyújtássorendnél.
A visszavonult motorversenyzők különböző módon élik meg a nyugdíjas éveket, a négyszeres Superbike világbajnok Carl Fogarty például összeállt egy Lancashire-i motoros sörfőzdével, a Crankshaft Brewery-vel, és elkészítette a saját sörét, a Foggy Gold-ot. "Ezt már egy ideje meg akartam csinálni, úgyhogy amikor megkerestek a crankshaftof srácok, azonnal belementem" - mondta Fogarty a bizniszről.
A BMW egyre inkább készül egy cruiser bevezetésére, legutóbb a Custom Work Zonnak adtak egy 1800-as prototípus bokszermotort, hogy építsenek köré valami érdekeset, most pedig az amerikai Revival Cycles alkotott az 1800-as bokszermotor köré. A The Revival Birdcage-nek keresztelt motor mellett állva jelentették be, hogy 2020-ban a BMW visszatérne a cruiserek piacára.
A Norton és az óráiról híres Breitling a jövőben partnerként működnek együtt, a közös munkájuk első eredménye pedig a Norton Breitling Sport nevű limitált szériás modell - mindössze 77 darab készül belőle.
Miután Alvaro Bautista az új Ducati Panigale V4R-rel a Superbike világbajnokság első három fordulójának mind a hat versenyét toronymagasan behúzta, a szervezők a szabálykönyv adta lehetőségeket kihasználva módosítottak a különböző márkák számára előírt fordulatszám limiten - erre három futamonként van lehetőségük, az intézkedés célja pedig, hogy kiegyenlítsék az erőviszonyokat.
A Honda, a Kawasaki, a Suzuki és a Yamaha közös munkába kezdett, hogy a jövőben érkező elektromos motorjaik közös szabvány alapján készüljenek, vagyis az akkumulátoraik és az esetleges töltőhálózat márkától függetlenül kompatibilis legyen.
Már nincs messze a BMW F 850 RS bemutatója, valószínűleg idén ősszel az EICMA-n leplezik le, ugyanis ma kikerültek a motor formáját bemutató szabadalmi rajzok. És az is kiderült, hogy egy hónapja nem egy elgépelés történt, hanem tényleg egy üzleti titkot spoilerezett el az angol BMW importőr.
A tavaly bemutatott Suzuki Katana olyan szinten megmozgatta a japánok fantáziáját, hogy a Tokyo Motorcycle Show-n alig volt olyan stand, ahol ne lett volna kiállítva legalább egy, szériaállapotban, vagy átépítve. Eddig a legkívánatosabb Katana-építés a Team Classic Suzuki retró versenymotorja volt, a Kagayama Katana pedig egy erős trónkövetelő.
Már tavaly felröppent a pletya, miszerint eladó sorba kerül a Dainese, de akkor az olasz felszerelésgyártó cáfolta az értesüléseket, viszont most újra aktuális a téma, hiszen a cég egyik jelentős befektetője és felügyelőbizottsági tagja, a bahreini Investcorp eladná a részvényeinek 80%-át.
A Christini a motorkerékpárok számára gyártott összkerékhajtás specialistája, és eddig főleg endurókhoz és krosszmotorokhoz gyártottak átépítő készletet, de most és most elkészítették a KTM Adventure-ökhöz is a 2WD rendszer. Mielőtt automatikusan feleslegesnek nyilvánítanád, érdemes megnézni ezt a videót:
Alvaro Bautista sorban hozza a rekordokat, futamról futamra újat szállít. Az idei szezonnyitó volt az első versenye a Superbike VB-n, és megnyerte, aztán a második hétvégén is az összes futamot behúzta, és most hétvégén sem engedett senkit érvényesülni, vagyis az első három helyszínen minden egyes futamot megnyert, így most zsinórban kilenc győzelemnél tart, amihez hasonlót egyedül Neil Hodgson tudott, még 2003-ban.
Max Biaggi hatszoros világbajnok (négyszer nyert GP-t 250-ben, és kétszer Superbike-ot), jelenleg az Aprilia nagykövete, és emellett a saját Moto3-as csapatát vezeti - és most egy új sebességrekordra készül, egy Voxan Wattmannel lépné át a 330 km/h-s határt. Ráadásul a rekord helyszínválasztása is szokatlan, nem valamelyik zárt pályán vagy a Bonneville-en próbál rá, hanem Bolíviában a Uyuni sós fennsíkon - ennek szimbolikus jelentősége lenne, ugyanis ott található a világ líthiumkészletének a nagyrésze, amely az akkumulátorgyártás elengedhetetlen alapanyaga.
Az idei Pikes Peak hegyi felfutó egyre érdekesebbnek ígérkezik. Először is a Ducati ott futtatja meg először egy leendő új modell prototípusát - valószínűleg egy V4-es Streetfightert -, a KTM idén a Lightweight kategóriában készül rekordot beállítani, és most kiderült, hogy rajthoz áll a tizenkilencszeres Man TT győztes Michael Dunlop.
A Honda CRF450L sportcélú terepmotornak talán harmatos, de kirándulós túrázáshoz ideális - és éppen ezt a tulajdonságát emeli ki a yorkshire-i Adventure Spec általakító készlete, ami mindössze némi csavarozással installálható.
A Ten Kate Racing idén kellemetlen helyzetbe került: a Honda nem sokkal a Superbike világbajnokság szezonkezdete előtt jelentette be, hogy szakít a Ten Kate-tel, és helyettük az Althea Racinget és a Moriwaki Engineeringgel szerződik le - mindezt úgy, hogy a Ten Kate-nél már fejlesztették a 2019-es motort és aláírtak a versenyzőikkel is.
A holland Rev'it belépett a motorosruha-gyártól elit páholyába, a Dainese és az Alpinestars után ők a harmadik márka, akik légzsákos bőrruhát mutattak be. Viszont annyit tanultak a másik két gyártó jogi háborúskodásból, hogy egy egészen új megközelítést választottak.
A Red Dot Design Award egyike a világ legrangosabb dizájndíjainak, ez az a szint, amit már érdemes komolyan venni, a Ducati pedig idén harmadjára is elnyerte. Először 2013-ban kapták meg a Ducati Panigale 1199-cel, aztán 2016-ban az XDiavel S-sel, és most idén a Diavel 1260 győzte meg a zsűrit.
Úgy tűnik, az ausztrál Tooper Lu's Garage egy Yamaha kereskedés, ahol úgy gondolták, hogy ha már alapból is megosztó motor lett a Yamaha Niken, akkor nyugodtan elvihetik egy kicsit extrémebb irányba.