Minden jelenleginél kisebb hengerűrtartalmú gépen dolgozik a Harley-Davidson. Ez is szerepel ugyanis azok között a tervek között, amelyek a további terjeszkedés és az ázsiai piacon való komolyabb jelenlét kulcsai lehetnek. Korábban arról is szóltak a hírek, hogy ennek érdekében indiai együttműködő partnert keresnek.
Mostanra már egyáltalán nem számít titoknak, hogy a Ducati levetkőzteti a Panigale V4-et, és készítenek belőle egy Streetfighter modellt - ha minden jól megy, ősszel leleplezik, 2020-ra pedig kapható is lesz. Hogy mennyire közel van a hivatalos bemutató időpontja, jól mutatja, hogy már javában tesztelik a prototípust a Pikes Peakre, illetve a napokban versenypályán is sikerült lekapni.
Igazán gyönyörű, szépen kidolgozott, klasszikus stílusú cruisert mutatott be a BMW. Az R18 Concept egyelőre csupán tanulmány, de a németek azt ígérik, hamarosan gyártásba is viszik. Még az idén előrukkolnának több hasonló modellel.
Úgy megöl, hogy abortuszként reinkarnálódsz – ezzel küldte át Anti a Yamaha YZ 521 Banshee-t. Sajnos nem egy olyan szériamotorról van szó, amit bárki megvehet, de jobban belegondolva talán nem is annyira nagy gond, hogy nem szabadulhat rá akárki a svájci Moritz Janka által épített gépre.
Az MV Agusta tavaly novemberben mutatta meg kívánatos, retró stílusú tanulmányát, a Superveloce 800-at. Akkor is sejteni lehetett már, hogy hamarosan sorozatgyártásba kerül a sportgép, bár eredetileg 2019 második felére jósolták. Némi csúszással, de tényleg szériamodell lesz belőle.
Leleplezte a 2020-as modellévre megújított endurókat a KTM. A kínálatban a két- és négyütemű gépek mellett a Six Days-kiadásokat és egy limitált szériás motorkerékpárt is bemutattak.
Nem mindennapi versenygépet kapott a Sultans of Sprint idei versenyeire Randy Mamola. Az amerikai gyorsasági motoros legendának egy Indian Scout Bobbert faragott át a Workhorse Speedshop csapata Brice Hennebert vezetésével.
Jól indult az idei év a Ducati számára, az olaszok ugyanis öt százalékkal több új motort adtak el, mint 2018 első három hónapjában. Ez világszerte 12541 példányt jelent, szemben a tavaly ilyenkor regisztrált 11949-cel.
Kínai motorgyártóból talán valamivel több van, mint égen a csillag, néhányukra azonban nekünk is érdemes odafigyelni. Ahogy egy korábbi EICMA szalon kapcsán már írtunk róla, például a CF Moto is elég jól áll európai beágyazottság terén, most pedig egy újabb géppel készülnek. Erről adtak ki egy rövid videót.
Egy ideje már pletykálják, hogy a Ducati elektromos motorkerékpáron dolgozik. Sőt, már maguk a gyáriak is elismerték, hogy a nem túl távoli jövőben bemutatnak egy ilyen gépet. Most ugyan nem egészen ez történt, de érkezett a piacra egy olyan villanyrobogó, amelyhez a Ducatinak is van némi köze.
Elektromos motorkerékpárokkal bővítené palettáját a Triumph. Ennek érdekében most bemutattak egy kétéves tervet, amelynek megvalósításához több partnerrel, köztük a Williams Advanced Engineeringgel is összefogtak.
A Honda még 2013-ban mutatta be jópofa monkey bike-ját, az MSX 125-öt , amit egyes piacokon Gromnak hívnak. Egyértelműen hiánypótló modell, csodálatos kreténség, bár racionálisan nehezen indokolható egy olyan gép, amely méreteiben nagyjából kétharmada egy rendes motornak.
A motorosnak mindent el lehet adni - ráadásul drágán. Ezt nem én találtam ki, ez egy iparági tény, head up display-től kezdve a fűtött mindenféléig elképesztő mennyiségű kiegészítőt kapni, de egyik sem annyira kézenfekvő és mégis furcsa, mint a sisakra szerelhető akkumulátoros ablaktörlő.
A Honda frissítette a CRF sorozatot, beleértve a sportcélú és a lakossági terepmotorjait is. A CRF250R sportendurójuk legnagyobb újítása, hogy a blokk köré a CRF450R vázát és futóművét építik - ezen kívül 4%-kal erősebb lett, valamint 8%-kal nőtt a csúcsnyomatéka, illetve ami még fontosabb, hogy lentről és középről is jobban húz. A teljesítmény növelését új dugattyúval, átdolgozott vezérműtengellyel és hengerfejjel érték el.
Úgy tűnik, az amerikaiakat nem zavarja, hogy egy nevet már ellőttek az olaszok: várhatóan 2020-ban jön az Indian új baggere, a Raptor. Az új túracruiser legfontosabb újdonsága a blokk lesz, amellyel az egykori Victory 1737 köbcentis Freedom 106-os V2-esét helyettesítik.
A BMW R7 soha nem került gyártásba, de azóta is hivatkozási alap, ugyanis az 1934-es, art deco tanulmánymotor - tervezője Alfred Böning - egy igazi technológiai erődemonstráció volt. Préselt acélból készült zárt váza és korszakalkotó teleszkópvillája műszaki csodának számított a maga idejében, miközben a forma is művészi lett, kanyargó ívekkel és váltakozó felületekkel. A szériagyártásnák éppen a bonyolultsága tett be, bizonyos megoldásai viszont az R17-en és az R5-ön éltek tovább. A tanulmányt aztán 2005-ben újra megtalálták, és nekiláttak a teljes restaurálásának, amivel aztán 2007-re lettek kész, és aztán körbeturnézták vele a fél világot.
Az Aprilia SXV 550 (és a 450-es kistestvére) megmozgatja a motorosok fantáziáját. Nem kimondottan megbízható motorok, de csodálatosan szépek és különlegesek - a sportos hangolású, 77 fokos V2-essel az Aprilia annak idején VB-t is nyert. Sajnos aztán a gyártást hamar leállították, és azóta egyre inkább kultmotor lett a könnyű és erős szupermotókból.
Nem lesz mindenből szériamodell, ami szabadalmi rajzon felbukkan, ez a Suzuki egyhengeres viszont annyira érdekes, hogy nem tudok szó nélkül elmenni mellette. Ugyanis nagyon hasonlít az egykori Ducati Supermonóra.
Március végén szabadalmaztatta a Kawasaki a saját cserélhető akkumulátorrendszerét - ami annak a fényében különös, hogy nemrég bejelentették, hogy a másik három motorgyártóval közös akkumulátor- és töltőrendszer-szabványon dolgoznak.
A KTM 2020 végéig meghosszabbította a szerződését Miguel Oliveirával, aki a Tech3, vagyis az osztrákok szatellit csapatának az újonca. A szerződéshosszabbítás meglepően gyorsan jött, általában a szezon második felében szoktak erről tárgyalni a csapatok és a versenyzők menedzserei, ám Oliveira teljesítménye elég meggyőző volt eddig.
Miután motorerőből és elektronikákból már több is van, mint amennyi elég, a motorgyártók legújabb fejlesztési iránya az aerodinamika lett - mint sok más minden, ez is a versenysportból ered, és az elmúlt években elkezdett leszivárogni az utcai motorokba - már amennyire utcainak lehet tekinteni a Kawasaki H2R-t, a Panigale V4 R-t és az Aprilia RSV4 1100-at. Friss szabadalmi rajzok szerint a Honda is beáll a sorba, és várhatóan a következő CBR1000RR-en már lesznek aerodinamikai elemek.
Várható volt, meg is történt: 11 év után otthagyják Dél-Amerikát, és a Dakar Rally 2020-tól a Közel-Keletre költözik, és a következő öt évben ott is marad. A következő verseny végig Szaud-Arábiában lesz, a Vörös-tenger partjáról indul Jeddah-ból, onnan északra indulnak a hegyekbe, majd onnan Rijádba mennek, ott töltik a pihenőnapot, és nagyon remélik, hogy senkit nem darabolnak fel, és oldanak fel savban. Onnan délnek mennek tovább, mennek egy hurkot, és Al Qiddyában érnek be a célba.
Az év eleje óta folyamatosan jönnek hírek az új Triumph Rocket III-ról, és most végre hivatalosan is leleplezték a Rocket III TFC-t, amelyet egyszerűen csak a valaha volt legerősebb gyári Triumph-nak neveznek.
Még januárban szúrt szemet a Pikes Peak hegyi felfutó nevezési listáján, hogy a Ducati a prototípus kategóriában indít egy titkos motort, amelyet a Pikes Peak egyik legnagyobb pitonja, Carlin Dunne fog hajtani. Akkor nagyon valószínűnek tűnt, hogy a Panigale V4 naked változata lesz a prototípus versenymotor, és mostanra már egészen biztosak lehetünk ebben.
Repkedtek a milliók a Bonhams tavaszi árverésén, a legnagyobbat az 1925-ös, 981 köbcentis Coventry-Eagle Flying-8 futotta a ritka felülszelepelt V2-esével. 36-43 millió forint közé becsülték előzetesen az árát, de végül majdnem a duplájáért kelt el, 69 milliót fizetett érte az új tulajdonos.