A Honda 2015-ben mutatta meg az érdekes túra-enduró-robogó tanulmányát, amiből 2017-re elkészült az X-Adv. Az NC750 alapjaira épített, igényes és különleges jármű nem marad követő nélkül, a Kymco már rá is repült az ötletre.
Praktikus ötlet vezette a Ducati marketingeseit, amikor elárulták a V4 nevét: Desmosedici Stradale. Így legalább meg tudják nevezni az újságírók, amikor az előzetes pletykákat írják - ugyanis már egy hét sincs hátra a bemutatóig, amit a San Marino GP-t megelőző csütörtökre időzítettek.
Ha valami hiányzik a BMW kínálatából, az egy tisztességes cruiser, ennek a piaci résnek a betöméséről fantáziált a BMW-re specializálódott kiegészítőgyártó, a Wunderlich.
Amolyan látott már valaki olyat, akinek az ismerőse hallotta hogy... típusú pletyka, de érdemes adni neki egy esélyt: állítólag 2019-ben jön a Hayabusa következő generációja, turbóval.
Az alabamai Confederate Motors végnapjai pörögnek, a cég bemutatta az utolsó modelljét, az FA-13 Combat Bombert, ha pedig eladták belőle az összeset, egy új vállat nő ki a Confederate helyén, a Curtiss Motorcycles.
17 évvel a bemutatása után a Harley-Davidson megválik a V-Rod-tól, és 2018-tól már nem lesz a kínálat része. A 2001-ben bemutatott típus mindig fekete bárány volt a Harley-k között, ugyanis vállaltan modern, a H-D hagyományait lazán kezelő modell volt - vízhűtéssel, felülfekvő vezérműtengelyekkel, 45 fok helyett 60 fokos hengerszöggel.
Elektromos sportmotor építésébe fogott egy csoportnyi kanadai egyetemista. A fiatalok EMUS névre keresztelték gépüket – a betűszó az Electric Motorcycle Universite de Sherbrooke rövidítése. Bár a névadást nem gondolták túl, maga a motor viszont egészen meggyőző lett.
Jövőre jön a Yamaha MT-09 SP, amibe az MT-10 SP-hez hasonlóan csúcsminőségű futóművet építenek. Bár erre nem térnek ki a hírek, de feltehetően az MT-10-től eltérően az MT-09 SP Öhlinsei nem félaktívak lesznek.
A belga MaxxMoto készítette a videót, amin hallani a Ducati idén bemutatkozó, V4-es sportmotorját. A hang nagyon más, mint az eddigi V2-esek, elvégre kétszer annyi hengerből áll, leginkább a szintén V4-es Aprilia RSV4-re emlékeztet. Azzal a különbséggel, hogy az Aprilia V4-ese 65 fokos hengerszögű és 180 fokos elékeléssel készül, vagyis 180-115-180-245 fokoknál van gyújtás, ezzel szemben a Ducati új blokkja a hírek szerint 90 fokos hengerszögű, és egyfajta hibrid gyújtássorrenddel készül majd, ami valahol a félúton lesz a Desmosedici RR és a Superquadro V2-esek között - hogy ez pontosan mit is jelent, azt majd két hét múlva árulják el a Misanóban.
A Harley-Davidsonnak az utóbbi években keményen kellett küzdenie, ugyanis az Indiannal olyan konkurenst kapott, amilyennel évtizedek óta nem kellett megmérkőznie. Az idei, hagyományosan nyár végére időzített modellbemutatójuk jelzi, hogy felvették a kesztyűt.
A san franciscói Alta Motors sorozatgyártásba küldi az Alta Redshift SM-et, a cég villanyhajtású szupermotóját. Erre már egészen 2011 óta várunk, akkor mutatták be ugyanis az első prototípust.
A BMW nineT-n alapuló Urban G/S formájában az R80 G/S-t, a modern túraendurók ősét idézi, offroad képességei viszont szériában igen szerények. Ezen lehet javítani a BMW-kiegészítőkre specializálódott Wunderlich új készletével, amiket direkt a típus terepesítéséhez készítettek.
Már egy ideje nem titok, hogy gyártásba kerül a Yamaha T7 tanulmány, ami egy MT-07 alapú, keményvonalas túraenduró lesz - a nevéből a T a Ténérére utal, vagyis a Tracernél lényegesen jobb terepképességű motorra kell számítani.
A Pikes Peak hegyi felfutó elbír a gyárinál nagyobb teljesítményt - gondoljunk csak arra, hogy Guy Martin mennyire felhúzta az öreg GSX-R1100-at, mielőtt rajthoz állt vele. A Ducati Hypermotard gyári 110 lóerejét sem szabad lebecsülni, de nem mindenki gondolja úgy, hogy elég - Micheael Woolaway például ilyen.
Megelőzte Kínát, így a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártója lett India. A fejlődésben az angliai kapcsolatok, és az európai márkákkal való együttműködés is segített. A tavalyi adatok hétszázalékos növekedést mutatnak az előző évhez képest, egyre jobban fogynak a 250 köbcenti fölötti gépek is.
Lehúzhatja a rolót a túramotoros kiegészítőiről és átépítéseiről ismert német Touratech. A vállalat fizetésképtelenné vált, ezt pedig hivatalosan be is jelentették. A rossz hírt már a dolgozókkal is közölték, ők egyébként a munkabéreket még rendben megkapták. A következő hetek arról szólnak majd, hogy pontosan megvizsgálják a cég pénzügyeit, és megfontolják a lehetőségeket. A leállás egyelőre csak a németországi anyavállalatra vonatkozik, arról nincs információ, hogyan érinthetik az események a más országokban működő részlegeket.
Igazán szép történet a brit Harry Greevesé. A nemrég kilencvenegyedik születésnapját ünneplő férfi 13 évesen látott életében először Triumph Tiger 100-ast. Akkoriban az egy új modellnek számított, 1939-ben és 1940-ben készítették először, majd a második világháború után indult újra a gyártás, 1946-tól egészen 1973-ig folyt, kisebb-nagyobb módosításokkal.
Elektromos motorkerékpárokat vesz tesztüzembe hamarosan a moszkvai rendőrség. Az új gépeket az Army-2017 hadtechnikai fórumon mutatják be, az egyenruhások a hónap végén kezdhetik használni. Kicsit meglepő viszont, hogy kitől kapják.
Felfrissítette háromhengeres modelljeit az MV Agusta. Így mostantól ezek a gépek is teljesítik az Euro 4-es károsanyag-kibocsátási normákat. Állítólag 48 százalékot faragtak az emissziós értékekből, és ötven százalékkal csökkentették a motorzajt – ilyen jelentős csökkenésnél azért azt sejthetjük, volt is miből visszavágni.
Úgy tűnik, rájár a rúd a BMW motorkerékpáros részlegére. Előbb a kiszakadó futómű, majd egy sokkal jelentéktelenebb, de 30 ezer gépet érintő fényvisszaverős-túradobozos malőr miatt kellett visszahívást elrendelniük. Ezzel viszont nincs vége, ezúttal rendőrmotorokkal van baj.
Az, hogy egy motorkerékpár kétszáz lóerő körül teljesít, ma már nem rendkívüli. Ott van például a Suzuki GSX-R1000 és a Honda CBR1000RR párosa – egyikük átlépi ezt az álomhatárt, másikuk picit alatta marad. Vagy éppen a Kawasaki H2R, ami kompresszorral tud 310-et – utcán már nem is használható. Ha valaki ebből a közegből ki akar emelkedni, igazán nagyot kell tehát gurítania. Pontosan tudta ezt az MTT is, amikor nekikezdett a 420RR-nek.
Mintegy hetvenhat métert zuhant egy motoros Kaliforniában. A 27 éves Matthew Murray a Santa Monica-hegységben kanyargott, amikor állítása szerint beszorult Yamahájának kormánya, ő pedig elvesztette uralmát a gép fölött. Rémisztő baleset lett a vége.
Az idei szezonban egy komoly visszahívásba már bele kellett vágnia a BMW-nek, a kiszakadó első futóműből botrány is lett. Most újabb gondok merültek fel, igaz, a mostani hiba sokkal kevésbé tűnik drámainak: a hátsó fényvisszaverők észlelését akadályozzák a gyárilag rendelhető alumínium túradobozok.
Igazán kívánatos retrógéppel csalt könnyeket a műfaj iránt fogékonyak szemébe tavaly ősszel a Triumph. A britek a kölni Intermoton leplezték le a Street Cupot, ami egy közepes café racer, a Moto Guzzi V7 Racer és a Royal Enfield Continental ligájában játszik. Úgy érezhették, van még tartalék a témában, ezért most olyat húztak, amire nem számítottunk.
Hamarosan új modellel jelentkezik a villanyhajtású motorkerékpárok gyártásával foglalkozó Energica. Bár az olasz márka már 2010 óta létezik, igazán csak az utóbbi néhány évben hallatnak magukról. Mostanában viszont nem is akárhogy, hiszen sportmotorjuk, az Ego, valamint naked bike-juk, az Eva mind formáját, mind technikáját tekintve egyaránt elég komolynak tűnik.