Bár a kínai utakon jellemzően robogókat és kismotorokat látni, az ottani gyártók már javában érzik a nagymotorok húzását. Egyrészt a CF Moto, a Benelli és a WK-Bikes már jó ideje pörgeti az ötszáz köbcentinél nagyobb modelleket - sőt, létezik 800-as V2-es kínai cruiser is, idén viszont emelik a tétet, és bemutatnak egy 1800-as modellt, ami a valaha volt legnagyobb lökettérfogatú kínai motorkerékpár lesz.
Még két nap van a Tokyo Motor Show-ig, de a Suzuki már most leleplezte az SV650X-et, ami a tavalyi SV650 Rally tanulmány szériagyártásra csiszolt változata. Az SV650 Rally a nevével ellenben nem egy túraendurós stílusú motor volt, hanem egy café racer, amit a 70-es évek raliautóinak a stílusában két extra ködlámpával szereltek fel.
Mindössze három hét telt el azóta, hogy Valentino Rossi endurózás közben bukott, és eltörte jobb sípcsontját és szárkapocscsontját. Ez a misanói versenyébe került, azt a futamot kénytelen volt kihagyni, a hétvégi Aragóniai Nagydíjra azonban annyit javult az állapota, hogy újra motorra ülhet.
A Glemseck 101 a három nagy európai custom-fesztivál közül az egyik, és különlegessége a nyolcad mérföldes gyorsulási verseny - amelyet idén a Honda nyert meg egy lecsupaszított CBR1000RR SP-vel. Minden okunk megvan arra, hogy ezt a tisztességben megöregedett CB1000R-t váltó naked bike előszelének tekintsük.
Mutattak jelek arra, hogy jön az új Gold Wing, de azt hittük, legkorábban az EICMA-n látjuk, erre már most kiszivárogtak a képek. Az látszik, hogy egy teljesen új motorról van szó, a váz alapjaiban új, ahogyan a lengőkaros első futómű is - a megoldás hasonlít a BMW Telelever rendszerére, vagyis az első villa maga nem rugózik és nem is csillapít, csak a kormányzásért felel, a a többiről a váznyak mögé épített rugóstag gondoskodik. Ez a megoldás nehéz, viszont kiszűrhető vele a fékezésnél jelentkező bólintás.
Egyre többen építenek klasszikus versenymotort, tehát young- vagy oldtimerből korhű pályagépet, amire viszont nehéz megfelelő gumit találni. A mostani sportgumik ugyanis jellemzően 17 collos átmérővel rendelkeznek, míg régen ennél nagyobb felniket tettek a sportgépek alá.
Angliában a három évnél idősebb járműveknek évente át kell esniük biztonsági ellenőrzésen - ott ezt MOT-nak hívják, lényegében megfelel a mi műszaki vizsgánknak, egyfajta állapotfelmérés, amikor vizsgálják a kipufogógázt és biztonsági berendezéseket. Motorkerékpároknál eddig az 1960 előtt gyártottak voltak felmentve a MOT alól, de a Közlekedési Minisztérium frissített a törvényen: 2018-tól a 40 évnél idősebb motoroknál nem szükséges a MOT.
A felvonulás lezajlott, viszont friss hír, a DGR során gyûjtött pénzt egy aukcióval is megfejelik, jótékony célra elárvereznek egy kellõen disztingváltan és elegánsan átépített, 1982-es Yamaha XS250-et, amit az alkalomra különleges fényezéssel ütöttek fel.
Licitálni itt lehet, a motorról további képeket erre találsz, a korábbi állapotáról és történetérõl pedig itt olvashatsz.
Hétvégén, szeptember 24-én lesz a Distinguished Gentleman's Ride, a kifogástalan úriemberek motoros felvonulása. Alapvetõen ötcsillagos piperkõc buliról van szó - klasszikus és épített motorokkal, szép öltönyökkel, pazar kiegészítõkkel - de ennél azért kicsit bonyolultabb a történet.
Klasszikus stílus, mértékadó képességek és brit hozzáállás - ezeket a ígéri a Triumph a 2018-as Bonneville Speedmaster kapcsán, amelyet október harmadikán lepleznek le. A Speedmaster eredetileg a Triumph belépő cruisere volt, a 2002-es ősmodellt még a 790 köbcentis, levegős blokk hajtotta, aztán 2005-től megkapta a 865 köbcentiset, amit 2008-tól injektorral szereltek.
Nem a Z900RS lesz az egyetlen újítás a 2018-ra naked-Kawa fronton, készül ugyanis a Z900 A2-kompatibilisre fojtható változata. Jövőre érkezik a kimondottan az európai piacra gyártott 93 lóerős (70 kW) kivitel. Erre azért van szükség, mert a törvények szerint 35 kW-os (48 lóerős, A2-kompatibilis) fojtást csak olyan típusokba lehet szerelni, amelyek alapból ennek legfeljebb a kétszeresét tudják. A Z900 pedig 123 ló, tehát nem fojtható.
A hétvégén Portimaoban versenyzett a Superbike világbajnokság, melynek az idén indított legkisebb kategóriájában, a Supersport 300-ban Ana Carrasco verte a mezőnyt, így ő lett az első nő, aki világbajnokságon futamot nyert (a csapatversenyeket és a kizárólag nőknek kiírt bajnokságokat nem számítva).
Jól pörögnek a visszahívások, tegnap a Renthal csutkakormányáról jött hír, ma a K&N olajszűrőjéről. A hibás szériánál szivároghat az olaj, ami a hátsó kerékre vagy a fékre kerülve balesetet okozhat.
Az MX2 (125 kétütem és 250 négyütem) világbajnokságon idén nem remekel a Honda, összesítésben 11. helyen áll a legerősebb versenyzőjük - ennek tükrében éppen ideje volt egy új CRF250R-nek.
A brit Renthal motoros kiegészítőket gyárt, és 10 ezer darab csutkakormányt hívnak vissza. Az alumíniumötvözetből készült Gen 1 és Gen 2 nevű termékek ugyanis korrodálhatnak, ami akár töréshez is vezethet - a kormánytörés pedig balesethez.
A Chantilly Art & Elegance Richard Mille nevű eseményen mutatták be a Kawasaki Z650 alapú flat trackert. A Chantilly Castle-ben rendezett elegáns bulira a Kawasaki francia importőre építtette meg az MRS Oficina műhellyel ezt a zseniális átiratot.
Felszopónak egy öt részes videósorozatot tettek elénk What Lies Beyond (Mi terül el mögötte) címmel, amik az országúti motorozásról és a túrázásról szólnak. És ennyi.
Ha hihetünk a gyári igazmondásnak, egyszeri alkotásról van szó: a Street Triple 765 blokkját építették bele egy Daytona vázba. Nem egy következő sportmotor fejlesztése volt, hanem a Moto2-es blokk tesztelése, amibe alaposan beletúrtak, hogy megfeleljen a világbajnokságra.
Nem direkt nyomjuk ma fullba a ducatis híreket, ez egyszerűen egy ilyen nap. Már mindent tudunk az új V4-es Desmosedici Stradale blokkról , most pedig újabb képek jöttek arról, hogy mibe is szerelik.
Misanoban leplezték le a 90 fokos hengerszögű, Desmo vezérlésű motort, ami műszaki szempontból nagyon hasonlít a Ducati MotoGP blokkjához. Az 1103 köbcentis négyhengeresből 210 lóerőt hoztak ki 13 ezres fordulaton, a legnagyobb nyomatéka pedig 120 Nm 8750 és 12250 között. 2019-re ígérnek belőle egy R változatot legfeljebb 1000 köbcentivel, ami megfelel a Superbike világbajnokság szabályainak - az lesz a versenymotor alapja.
A Dainese és az Alpinestars a német bíróságon mentek egymásnak a légzsákos ruháik szabadalma miatt - a Dainese szerint az ő D-Air technológiájukat koppintotta le Alpinestars a Tech-Air termékeinél.
A Honda kottájából játszik a Yamaha. Ahogyan a Goldwingből lett F6B, a Pan Europeanből pedig CTX1300, pontosan úgy született a Yamaha Star Eluder - vagyis a túramotorról lepattintották a topcase-t, megchoppolták a szélvédőt, és máris kész a vagány bagger.
Valóra válik az elmúlt évek legszebb pletykája, a Kawasaki Z900RS. Az előzetes várakozásokkal szemben nem kompresszoros motor lesz, hanem a Z900 alapjaira építik. A bemutató Tokióban lesz októberben - ennél többet viszont nem tudunk meg a kizárólag hangulati elemekre épített teaserből.
Elvileg csak csütörtökön leplezték volna le, akkor is csak a Desmosedici Stradale névre hallgató V4-es blokkot, de aki ismeri Paparazzi első törvényét, már tudhatja, hogy ahol mobiltelefon van, ott fotó is fog készülni - Paparazzi második törvénye pedig, hogy az elkészült fotó ki fog szivárogni.
A Honda még tavasszal a bangkoki motorkiállításon mutatta be a 150SS Racer tanulmányt, ami egy Honda MSX-szerű, kimondottan modern formatervű kismotor volt, teli karbon felnikkel, radiális fékkel és hátsó kamerával. Mostanra a tanulmány CB150R néven eljutott a szériagyártásig, de sajnos a leglátványosabb részletek nélkül. Ettől függetlenül felesleges bánkódni, nem valószínű, hogy valaha Európába hoznák.
A Bimota már egy ideje őrlángon üzemelt, most pedig bezárták a rimini gyárat. Az üzemet kiürítették, eltávolították a Bimota logót, a megmaradt alkatrészeket pedig átköltöztették egy közeli raktárba. A cég tulajdonosai azt mondják, hogy az utóbbi időben eladott motorokat elfekvő alkatrészekből, Svájcban szerelték össze. Az nem világos, mi lesz, ha ezek a készletek kimerülnek.