Együttműködési megállapodást kötött a Triumph az indiai Bajajjal. A közös munka kisebb köbcentis motorkerékpárok gyártására terjed majd ki, azt mondják, igyekeznek kihasználni a két vállalat erősségeit.
Ha azt mondom, Yamaha FZ25, aligha kapja fel a fejét bárki is Európában. Nem véletlen, hiszen a japánok itt nem is forgalmazzák, bizonyos piacokon – így Indiában – azonban nagyon fontos szerepe van a modellpalettán. Nem véletlen, hogy már dolgoznak a burkolatos változaton is.
Belehalt fejsérülésébe a július végén quadbalesetet szenvedett Ángel Nieto. A kisköbcentis motorok legendás bajnoka hetvenéves volt.
A finnek hatalmas motorsport-buzik, most pedig elérték, hogy 38 év után ismét rendezhessenek MotoGP futamot. A Dorna megerősítette, hogy ötéves szerződést kötöttek a KymiRing versenypályával arról, hogy 2019-től ott rendezik meg az egyik futamot. Az alku már 2016-ban megszületett, az eredeti terv szerint már 2018-ban lett volna finn verseny, de végül ezt egy évvel elodázták.
Az új korszak hangja néven hirdetett sajtóeseményt a Ducati a misanói MotoGP előtti csütörtökre, amiből sejteni lehet, hogy az új V4-es sportmotorhoz lesz köze a zárt körű bulinak. Nem biztos, hogy a komplett motort kiállítják, lehetséges, hogy első körben csak a blokkról rántják le a leplet, a komplett gépet pedig meghagyják az EICMA-ra.
A 2015-ös és 2016-os Ducati Panigale 1299 tulajdonosok számára elérhetővé tett a gyártó egy szoftverfrissítést, amivel a motorjuk kipörgésgátlóját továbbfejleszthetik.
Az egyik - ha nem a - legpatinásabb brit márkával tervezteti meg a kínai Zongshen az új, 650 köbcentis, soros kéthengeres motorját. A Norton kizárólag a fejlesztést végzi, a gyártás licensz alapján már Kínában fog zajlani.
A Vespa GTS 300 alapjaira építte meg az olasz gyártó a limitált szériás Sei Giornit, amely az 1951-es Sport Sei Giornit idézi - és állítólag ez a legerősebb és legfejlettebb Vespa, amit valaha gyártottak (mármint a gyárban, sorozatgyártásban). Az eredeti Sei Giorni 1951-ben épült a Sei Giorni Internazionale ralira - 10 darab indult és ért célba, és annak ellenére, hogy sokkal komolyabb motorok ellen versenyeztek, összesen 9 aranyérmet szedtek össze. 1951-ben és '52-ben mindössze 300 Sei Giorni épült, és a megmaradt példányok mind ritka, gyűjtők által keresett darabok.
Az aktuális CB1000R lassan tíz éves motor, az összes konkurens már rég rommá elektronikázott, kiváló futóművel szerelt hyper-nakedeket kínál. Most úgy tűnik, a Honda ha jelentős késéssel is, de felveszi a kesztyűt, és leszedik az idomokat az új CBR1000RR-ről.
A nagyobb BMW F 800 GS mellett fel fog bukkanni egy nagyobb F 700 GS is. Ahogyan már írtunk róla, a BMW valószínűleg 50 köbcentivel felhizlalja a soros kéthengeresét, és ez az aktuális F 700-at is érinteni fogja - ami a nevével ellenben pontosan akkora lökettérfogatú, mint a 800-as, csak 10 lóerővel gyengébb, és ezek a típusok továbbra is blokktestvérek lesznek.
Az MV Agusta ismét a maga ura, a motorgyár teljes tulajdonrésze visszakerült az MV Agusta Holdinghoz. Az MV-ben 2014-ben szerzett 25% tulajdonrészt a Mercedes AMG, abban a reményben, hogy végre hozzájuk is tartozhat egy patinás motormárka - korábban a Ducatival kezdtek együttműködni, de onnan az Audi egy felvásárlással kitúrta őket.
A hírek szerint a bajorok kéthengeres bokszerének a következő generációja már 1250 köbcentivel és változó szelepvezérléssel érkezik, vagyis az R 1200 GS, R 1200 R és az R 1200 RT a néhány éven belül bekövetkező modellváltással megkapja az új blokkot.
Legutóbb 2015-ben nyúltak bele mélyebben a BMW S 1000 RR-be, és idén ugyan kapott egy továbbfejlesztést, hogy teljesítse az Euro4-es normákat, de 2018-ra egy újabb továbbfejlesztés várható.
A Honda és a Yamaha alapból régi ellenfelek, de most összefogva kezdenek elektromos motorkerékpár fejlesztésébe. A két nagy gyártó egy elektromos robogókölcsönző-hálózat tesztelésébe kezd, első körben harminc járműhöz építenek ki töltő- és akkumulátorcsere-állomásokat a Japánban.
Bár már egyszer megírtuk, hogy a Harley-elvitte a Ducatit, még nem biztos, hogy az amerikaiak vették/veszik meg az olasz márkát. A Reuters tovább nyomozott az ügyben, és még koránt sem dőlt el, hogy kié lesz.
Éppen ötven éve, hogy Burt Munro a saját maga reszelgette Indian Streamlinerrel 295 km/h-s rekordot állított be. Ennek a tiszteletére Burt unokaöccsének fia, Lee Munro is rajthoz áll a sós síkságon. Megvolt az első éles bevetés a californiai El Mirage-ben, ami egy főpróbája volt a motornak az augusztusi Bonneville Speedweek előtt - kíváncsiak voltak, hogy mennyire marad stabil a burkolt motor.
A KTM frissítette a motokrossz modelljeit, a 85 SX-től kezdve egészen a nagyágyú 450 SX-F-ig átfésülték a a kínálatot a 2018-as modellévre. Minden modellnél új a futómű, narancssárga a váz és új a grafika, hogy könnyebb legyen megkülönböztetni őket a 2017-esektől.
Már volt írtunk az olasz piacra készülő, limitált szériás Honda Africa Twin Rally-ról: egy viszonylag drága, minőségi alkatrészekből megépített, sok szempontból a CRF450 Rally Dakar-versenymotorra emlékeztető túraenduróról van szó, amit alkalmasabbá tettek a kemény terepezésre, és kizárólag Olaszországban lesz kapható.
Magára valamit is adó vintage gyártó nem lehet meg bobber nélkül - a Triumph akkorát aratott a sajátjával, hogy az Indian sem maradhatott le. A napokban leplezték le a Scout Bobbert, aminek a forgalmazása még az év vége előtt beindul.
A Ducati Multistrada nagyobb hengerekkel és több erővel érkezik 2018-ban, egyelőre Multistrada 1260 néven emlegetik. Ebből nem nehéz kitalálni, hogy az XDiavel 1260 köbcentis, változó szelepvezérlésű blokkja kerül bele. A kiszivárgott dokumentumok szerint az XDiavelhez képest nőtt a károsanyag-kibocsájtása, amiből arra következtethetünk, hogy 156 lóerőről tovább húzták a teljesítményt.
Finom újításon ment keresztül a Yamaha X-Max 400. Az idomokat élesebbre, szögletesebbre vették, a formatervet finoman elvitték az X-Max 300 felé, valamint elöl-hátul egyaránt ledesek lettek a fényszórók.
A KTM idén frissíti az RC 390-et, mindössze minimális változtatásokról van szó: új ride-by-wire gázkar, más fék, oldalra szerelt kipufogó és csúszókuplung jelenti az újítást.
A Garmisch-i BMW Motorrad Days-en jelentették be, hogy elindítják a gyári custom programjukat, amit egyszerűen csak Spezial Programme-nek neveznek.
Két érdekes cég kötött megállapodást: a Suter az egyik leghíresebb európai versenymotor-fejlesztő cég, az Arch Motorcycles pedig a hollywoodi híresség, Keanu Reeves saját motormárkája. Az alkujuk lényege, hogy egymás importőrei lesznek az Atlanti-óceán két partján.
A Ducati vezérigazgatója a 1299 Panigale Final Edition bemutatóján elég sok mindent elmesélt a készülő V4-es superbike-ról. Négyhengeres modellen eddig kizárólag a MotoGP számára dolgoztak - megvásárolható motorba eddig csak egyszer szereltek ilyet, a limitált szériás Desmosedici RR volt az. Domenicali kitért arra, hogy bő tíz évnyi tapasztalat és fejlesztés van jelenleg a V4-es blokkjukban - eddig tulajdonképpen sajnálták, hogy ez nem elérhető az ügyfelek számára.