A DirtQuake látványos keveréke egy őrült parádénak egy dirt track versenynek. Az ovális pályán mindenféle szokatlan motorral rajthoz lehet állni - túraenduróval, sportmotorral, springer villás chopperrel, a lényeg, hogy meghökkentő legyen. Idén a négyszeres Superbike világbajnok, Carl Fogarty is rajthoz állt, és össze is csukta magát.
Az amerikai Superbike futamon bemutatták a Ducati 1299 Panigale R Final Edition-t, ami egyben az utolsó Panigale is. A blokk sokban hasonlít a Superleggerához, ebben az Akrapovic rendszerrel 209 lóerőt tud - ez az Akrapovic rendszer egyébként nem azonos azzal, amit a Superleggerára szereltek.
A BMW nyilvánosságra hozta a 2018-as frissítések listáját, amiből a legérdekesebb, hogy a nemrég bemutatott vészhívó jövőre bekerül az R 1200 GS és R 1200 GS Adventure modellekbe. Ennek lényege, hogy motor szenzorainak adatait elemezve észleli, ha baleset történt, és automatikusan segítséget kér - mondjuk ha bekövetkezik egy esés a kiszakadó első futómű miatt, a mentők rögtön indulhatnak.
Szvoboda Bence versenyről-versenyre varázsol idén. A németországi ADAC MX Masters sorozaton a legjobb ötben harcol, a nyílt osztrák bajnokságban győzni is tudott, de a legnagyobbakat idén Csehországban motorozta a 25 éves somogyi versenyző. Hétvégén Opatovban sérült lábbal nyert, így továbbra is ő uralja a bajnoki pontvadászatot.
Lengyelország legnagyobb Harley-Davidson kereskedését, hogy még láthatóbb legyen, körberajzolták egy 4,5 kilométeres gumicsíkkal. A fekete körvonalat egy 750 köbcentis Streed Rod hagyta, és mutatvánnyal megdöntötte az eddigi 3,7 kilométeres motoros gumiégetés világrekordját.
A Yamaha hatalmasat menetel a finoman megretrósított modellekkel, mint amilyen az XSR700 és az XSR900, miközben a Kawasaki az Euro4 bevezetésével lelőtte az egyetlen retró modelljét, a W800-at. A vintage stílus iránt egyre nagyobb a kereslet, és Kawánál is belátták, hogy hatalmas öngól, ha kimaradnak belőle. A hírek szerint jövőre jön a Z900-ból épített retró gép, a Z900RS, aminek a vonalai a hetvenes éveket és a Z1-et idézi.
Bő egy évtizede nem történt meg a villanymotoros áttörés, a Suzuki viszont úgy tűnik, hisz benne, ugyanis egy elektromos motor szabadalmi rajzait adta be. Ez még nem jelenti azt, hogy szériamodell is lesz belőle, viszont jelzi, a kutatás és fejlesztés részleget igenis foglalkoztatja a téma.
Ne legyenek senkinek kétségei, ősszel a Yamaha bemutatja a mega-funky MT-07 túraenduró változatát, mármint a rendes túraenduró változatát, ami nem Tracer, hanem Ténéré lesz. Ennek az előzetesét láthattuk tavaly Milánóban T7 Concept néven, azóta pedig egyre több jel utal arra, hogy készül a végleges változat - most például az MCN hozott le róla kémfotókat.
A dél-afrikai BMW Motorrad kezdte el a visszahívást - mármint a szervizkampányt, az összes hivatalos szövegben kerülik a visszahívás szót - ami a 2013 és 2017 között R 1200 GS és GS Adventure modelleket érinti. Ennek során ellenőrizték az első kereket megvezető villacsöveket, a felső tömítéseket és a rögzítésüket. Ezekről ugyanis kiderült, hogy keményen használva előfordulhat, hogy sérülnek és kiszakadnak. Az egész egy nagyon fájdalmas videóval indult.
1957-ben, pláne az ötvenes évek Amerikájában egészen mást jelentett a sportosság, mint ma - a Sportster akkor sportmotor volt, a félig onroad, félig burkolatlan pályákra ott és akkor ez volt a legjobb válasz. Az elmúlt hat évtizedben a világ változott nagyobbat, nem a Sportster.
Két éve pattant ki a hír, hogy 750-es, soros kéthengeres modellen dolgozik a Royal Enfield, most pedig végre egészen jó képeket láthatunk. Az indiai rushlane.com hozta le a fotókat, amelyeken minden eddiginél alaposabban szemügyre vehetjük azt a modellt, amivel az Enfield az európai piacon robbantana.
Nagyjából mindenkit hírbe hoztak a Ducati megvételével, végül mégis a Harley-Davidsonhoz került az olasz márka. Bár új a tulajdonos, a Ducati továbbra is önálló cégként működhet tovább, de ezen túl partner lehet olyan projektekben, amilyenekben korábban a Buell működött együtt a Harley-val - abban a reményben, hogy az új együttműködés sikeresebb lesz.
Az Öhlins és a Ducati közösen új teleszkópvillát fejlesztenek, amelyen a telószár külső csöve szénszálból készül. Az új futóművet a MotoGP-ben tesztelik, a gyári versenyzők, Andrea Dovizioso és Jorge Lorenzo a katari szezonnyitó óta ilyenekkel mennek.
MotoGP bizottsága 2018-tól engedélyezte, hogy a versenymotorok műszerfalán keresztül a csapat tudjon üzenni a pilótának. Már régóta szó volt róla, hogy be kéne vezetni a belógatott tábláknál kifinomultabb módszert, amivel a pályán lévőkkel kommunikálni tudnak. Eredetileg úgy szólt a terv, hogy a versenyigazgató tud üzenni a pilótáknak, de ezt kibővítették úgy, hogy a csapat is tud jelezni.
Bár még kísérleti fázisban van a V4-es Ducati sportmotorja, már most kiderült néhány érdekesség. A frissen előkerült kémfotókat vizsgálva biztosra vehetjük, hogy a Ducati folytatja monocoque vázkoncepciót, vagyis hagyományos értelemben vett váz ennél sem lesz, minden elem a blokkhoz kapcsolódik - amit váznak tekinthetünk, az az első hengerfejhez kapcsolódó alumínium tag, ami tartja a fejidomot és az első futómű bekötési pontjaként is szolgál.
Az amerikai Chris Fillmore nem csak a kategóriáját nyerte, de a megfutotta az abszolút legjobb kétkerekű időt is a 95. Pikes Peak hegyi felfutón. A 2017-es KTM 1290 Super Duke R-jével 9:49,62 alatt ért fel, ami egyben a valaha volt legjobb újonc idő. A második helyet a nyolc másodperccel lassabb ausztrál, Rennie Scaysbrook hozta el, szintén egy 1290 Super Duke R-rel. A harmadik a francia Bruno Langlois lett egy Kawasaki Z900-zal.
Guy Martin nem kötelezte el magát a Hondával, a TT után nem sokkal már ismét Suzukival fog versenyezni, ráadásul nem is akármilyennel: az elképesztően dögös GSX1100SD Katanával, amit a Suzuki retróverseny-részlege épített a Donington parki négy órás endurance futamra.
A hétvégén lezajlott Parádfürdőn a Enduro GP magyar fordulója, a gond, hogy valaki úgy gondolta, visz haza valamit emlékbe, és Zsigovits Norbert versenymotorjánál nem talált kisebb relikviát.
Úgy tűnik, Ducati hetet tartunk - ez van, egyedül az olaszok képesek újdonságokat nyomni az uborkaszezon közepén. Ducatis horroresés, Ducati mentőmotor, végső Panigale, kiszivárgott adatok, Ducati adás-vétel, hatalmas király egy öreg Dukin, stb... ezúttal viszont egy tényleg ütős kémfotó esett be: ez a Ducati új, V4-es sportmotorja.
Egy kereskedő szivárogtatta ki véletlenül a Ducati 1299 R Final Edition adatait, véletlenül nyilvánosra állították az adatlapot, így kerültek ki az infók még bőven a július 7-i hivatalos bemutató előtt.
Folytatódnak a pletykák a Ducati eladásáról, ezúttal a Reuters írta meg, hogy a Harley is érdeklődik az olasz márka iránt. A Ducati értékét 1,5 milliárd euróra becsülik az elemzők. Ha sikerül ennyiért eladni, az mindenképpen siker, a VW ugyanis 860 millióért vette annak idején.
Az idei évre alaposan átszabták a KTM-nél a kis Duke-okat, az egyik nagy újítás a ledes első fényszóró - amely miatt most visszahívást rendelt el az osztrák gyártó. Az indoklás szerint bizonyos esetekben kimaradhat világítás, ami éjjel elég necces lehet. A hibát egy szoftverfrissítéssel ingyen orvosolják.
Trükkös szerződést írt alá Cal Crutchlow a HRC-vel: az angol versenyző jelenleg az olasz LCR Honda pilótája, és az is marad még két évig, de az eddiginél nagyobb támogatást kap a gyár versenyrészlegétől, és közvetlenül a HRC-vel lesz kapcsolatban, mint egyfajta harmadik gyári versenyző.
A Ducati Multistrada 1200 Enduro Pro nem új modell, inkább egy felszereltségi szint: a matt homokszínű fényezés és az ülésbetét alapból látványos, de funkció szempontjából fontosabbak a Pirelli Scorpion Rally abroncsok, a Touratech-nél tervezett bukócső, a ledes ködfényszórók, az alacsonyabb szélvédő és a Termignoni kipufogó.
A Ducati folyamatosan kísérletezik aerodinamikai megoldásokkal, ott voltak például a MotoGP-ben a szárnyak, most pedig a hétvégén a Superbike világbajnokságon láthattuk a kísérleti karbon kerékburkolatot Chaz Davies Panigale R-jén.