A Ducati hamarosan bemutatja a V4-es sportmotorját, de előtte még vesznek egy utolsó utáni búcsút a 1299 Panigalétől. Amikor tavaly nyáron bemutatták aPanigale S Anniversariot, biztosak voltunk, hogy az az utolsó felvonás, erre most az olaszok bedobtak egy teaser videót és egy dátumot (július 7.).
Az utolsó kör végén esett nagyon csúnyát Chaz Davies - három kanyarra a leintéstől kiesett alóla a motor, a mögötte érkező Jonathan Rea pedig tulajdonképpen áthajtott rajta.
Idén hetedjére rendezik meg a Corenet-Kaland Motoros túrát, ezt már nyugodtan tekinthetjük hagyománynak - teljesítették a célt, amit az első alkalomnál kijelöltek.
A brit Crighton Racinghez betörők ellopták a cég CR700P névre hallgató, Wankel-blokkos prototípusát szerszámokkal és pótalkatrészekkel együtt, valamint egy laptopot, amin rajta voltak a motorral kapcsolatos kutatások.
Jelenleg Dél-Kelet-Ázsia a legnagyobb motorpiac, és már régóta nem csak robogókat és kismotorokat adnak el arrafelé - egyre több, elsősorban nagymotorokban utazó gyártó nyit üzemet a régióban. Legutóbb a Harley-Davidson jelentett be egy Thaiföldi egységet, pár évvel korábban pedig a Ducati indította indította be ugyanott a gyáregységét.
Noha a Pikes Peak hegyi felfutót idén 95. alkalommal rendezik meg, még mindig van hova fejleszteni. Az idei újdonság a sürgősségi mentőmotor lesz, amit a Ducati biztosít. Az ötletet a Man TT adta, ahol a marshallok sportmotorokkal közlekednek a pályán, így elsőként tudnak odaérni egy baleset helyszínére.
A Yamaha bemutatta az új YZ450F krosszmotort, ami az első olyan terepgép, amit saját mobilappal lehet hangolni. Teljesen új a váz, a blokk, és végre ellátták önindítóval, tehát az YZ tulajok mostantól hanyagolhatják a lábnapot az edzőteremben - az önindítót meghajtó akkumulátor líthium-ionos, így csak minimális plusz súlyt jelent.
A Husqvarna továbbra is az egyetlen gyártó, ami polcról ad versenykész szupermotót, ráadásul most frissítették az FS 450-et. A legfontosabb újítás a Suter által fejlesztett csúszókuplung és egy üzemmódkapcsoló a kormányon, amivel a különböző kipörgésgátló-beállítások, gyújtástérképek és rajtelektronika-programok közül lehet választani - illetve új a matricaszett, és az ülés a 701 SM-hez hasonlóan kék színű.
A tegnap már megírt MV Agusta RVS-ről további részletek derültek ki, a fotón látható modell pontos neve MV Agusta RVS #1, és ez az eddigi legerősebb háromhengeres utcai MV. A blokkja 150 lóerős, és tudja az Euro4-et - az mondjuk nem derül ki, hogy ez az SC Project titán versenykipufogóval vagy anélkül értendő.
Az MV Agusta elindította az RVS, azaz Reparto Veicoli Speciali - Különleges Járművek Osztálya - programját, aminek az első eredménye ez a Brutale 800.
Hétvégén mutatta be Harley-Davidson Screamin' Eagle/Vance & Hines dragcsapata a Street Rod alapú gyorsulási gépüket. A vízhűtéses 750 köbcentis V2-est eredetileg utcai körülményekre hangolták - és elég jól sikerült - ezt építette át a gyorsulási versenyekre specializálódott csapat.
A Honda elnök-vezérigazgatója jelentette be, hogy 2018-ban bemutatják a villanyrobogójukat, ami a szerinte egy nagyon kényelmes módja lesz az ingázásnak, például kivehető akkumulátorokkal készül, amik a töltést teszik egyszerűvé, hiszen nem szükséges, hogy a parkolóhely közvetlenül egy áramkiállás mellett legyen.
A Suzuki amerikai képviseletének a munkatársát bíróság elé állítják, ugyanis felmerült, hogy a környezetvédelmi ügynökségnek beadott papírokban nem teljesen mondott igazat. A kormány szerint a 2012-es modellévre vonatkozó iratokat manipulálta, hogy kedvezőbb képet fessen a modellpaletta összesített károsanyag-kibocsájtása.
Davey Lambert tragádiája után újabb két haláleset történt a világ legveszélyesebb versenyének tartott Man TT-n. A nagy tempó és a kevés bukótér kevés hibázási lehetőséget enged: a 28 éves, holland Jochem van den Hoek a Superstock TT-n az első körben esett a 11. mérföldkőnél. A helyszínen ellátták, de később a kórházban belehalt a sérüléseibe. Van den Hoak tavaly mutatkozott be a TT-n, akkor a Superbike-ok között a 44. helyen végzett, a Superstock-ban a 34. lett, Senior TT-ben pedig a 36-on.
Transzkontinentális túrázóként aposztrofálja a Yamaha az amerikai piacra bemutatott Star Venture-t, amivel olyan túramotoroktól halásznának el vevőket, mint a Honda Goldwing vagy a BMW K 1600 GTL, vagy a Harley-Davidson Ultra Classic Electra Glide.
Tavaly novemberben az EICMA-n mutatta be a Yamaha a T7 tanulmányt, aminek a nevéből a 7 az MT-07-ből érkező műszaki alapokra, míg a T a Ténérére utal, vagyis ez lehet a japán márka következő, valódi terepképességgel rendelkező közepes túraendurója - nagyon szeretném azt hinni, hogy ez így is lesz: egy 74 lóerős, 68 Nm nyomatékű, robbanékony blokk köré a Yamaha Rally Team segítségével épített terepmotor nem lehet rossz.
A Man TT felfoghatatlanul veszélyes, és az idei év sem marad áldozat nélkül. Idén az angol Davey Lambert szenvedett súlyos balesetet a vasárnapi Superbike TT-n a harmadik körében, a Greeba Castle közelében.
Már az év eleje óta tudni, hogy a 2019-től kezdve a Triumph lesz a Moto2 motorbeszállítója. A Street Triple 765 blokkja lesz a szabvány, ami köré a csapatok vázat és futóművet építenek. Az már világos, hogy az utcai 765-ösöknél ezek a háromhengeresek erősebbek lesznek, illetve a méretén is faragnak, valamivel keskenyebb lesz a GP-blokk, mint az utcai.
Ha Laverda rajongó vagy, és még likvid tőkéd is akad, akkor ez lesz a szerencsenapod. A legnagyobb Laverda múzeum tulajdonosa felszámolni készül a páratlan kollekcióját - rengeteg emléktárgy mellett ez 81 motort jelent, amik között olyan különlegességek is találhatóak, mint például Massimo Laverda saját, 1951-es 75 Turismoja, vagy egy eredeti Laverda 650, de még ott van a Laverda 1000 3C prototípus is, amelyet 1971-ben mutattak be az EICMA-n. És ekkor még nem is szóltunk a 12 versenymotorról, például 750 SFC-ről, amely 1976-ban megnyerte a belga bajnokságot, vagy az 1987-es, 125 köbcentis prototípusról, amellyel Alessandro Gramigni versenyzett.
Nehéz körbeírni a Concorso d’Eleganza Villa d’Este lényegét, olyasmiről szól, hogy drága, ritka és különleges járműveket vonultatnak fel a gazdag emberek, a végén pedig díjakat nyernek velük. A Ducati idén nagyot ment, a café racer és a tanulmányok/prototípusok kategóriákban is értékelték a munkájukat.
Rossi motokrossz edzésen csukta össze magát, és eddig úgy nézett ki, hogy éppen a hazai versenyén, Mugellóban nem indulhat. Most viszont fellélegezhetnek a rajongók, a kilencszeres világbajnok állapotát az orvosi gárda megfelelőnek találta a versenyzéshez.
A Husqvarna megújította a terepmotor kínálatát, ezen a területen a legnagyobb szám, hogy átvették a KTM-től az injektoros kétütemű technológiáját, így a TE250i és a T300i modellek kétütemű létükre teljesítik az Euro4-es előírásokat. A kétüteműek mellett a négyütemű endurók is megújultak, vagyis a FE 250, 350, 450 és 501 egyaránt megkapják az idei frissítés apró módosításait, például az új futóművet és a módosított fékeket.
A CCM az idei leghipszterebb márka, az ismeretlenségből elképesztő sebességgel lőttek ki a világhír felé. A sikerük alapja egy meseszép, légies váz, a letisztult forma és az alacsony tömeg. Az Spitfire után bejelentették a Scramblert, ami rohamtempóban jutott el az első skiccektől a bemutatókész állapotig.
Valami ilyesmire mondják, hogy a vér nem válik vízzé, a legendás Burt Munro - róla szól a World's Fastest Indian - unokaöccsének a fia a Bonneville-i sós síkságra készül, bár rekorddöntési szándék nélkül. Az apropó egyszerű: éppen ötven éve, hogy Burt a saját maga reszelgette Indian Scout Streamlinerrel az 1000 köbcentis kategóriában 295 km/h-s rekordot állított be.
Az elmúlt évek legnagyobb haldoklását mutatta be az Eric Buell Racing, és most - nagyon sokadjára - úgy tűnik, tényleg vége a dalnak. A Liquid Asset Partners tavaly vásárolta meg az EBR-t, és nagyon sok szép tervet szőttek a márka beindítására. Aztán ezek a tervek elég hamar elhaltak, néhány motor összeszerelésénél messzebbre nem jutottak ők sem - mint kiderült, a mestertervük annyiból állt, hogy felhajtanak további befektetőket.