Az MV Agusta és a kínai QJ Motor közös jövőjéről már írtunk - akkor éppen a QJ által használt, kifutó szériás MV Agusta négyhengeres kapcsán, most pedig további részletek derültek ki a két cég együttműködéséről.
Ennél jobban kevés dologra illik az old new stock kifejezés, ugyanis ezt a Norton Commando 850-et máig nem vették ki a gyári szállítóládájából. A motort 1977-ben gyártották, és szállították Angliából Belgiumba, ahol aztán nem bontották ki. Utána Hollandiába, majd Spanyolországba került. Az elmúlt 43 évben háromszor cserélt gazdát, de egyik tulajdonos sem érezte úgy, hogy eljött egy kiadós unboxing ideje.
A Benelli kapcsán mostanában nem túlzás modellinvázióról beszélni, ugyanis a Kínából származó előzetesek alapján új túraenduróval, sportmotorral, szupernakeddel és egy új négyhengeres blokkal is készülnek, ami köré építettek valami durvát.
Már írtunk róla, hogy a Honda az NC750D Integrát leváltja, és az utódja már Forza néven érkezik majd. Egyelőre a teaserben csak néhány éles részlet látszik, illetve kiderül, hogy továbbra is kitartanak a duplakuplungos automata váltó mellett.
Nem csak nálunk, Európa többi részén is emlékeznek még a Jawákra, de eddig csak reménykedni lehetett, hogy az indiai kézben lévő egykori csehszlovák márka visszatér egyszer az öreg kontinensre. Most végre megerősítették, hogy igen.
Már nincs messze az Aprilia új robogójának, az SRX160-nak a bemutatója. Az ázsiai piacra tervezett, de formájában sportos elemeket is felvonultató robogónak már idén meg kellett volna jelennie, hiszen már tavaly villogtak vele Delhiben a motorkiállításon, és később voltak kémfotók az előszériás darabokról is, viszont a gyártás nyilvánvaló okok miatt megcsúszott. De most már nagyjából biztos, hogy még karácsony előtt leleplezik.
Husqvarna Norden tanulmány tavaly év végén robbant, a különleges stílusú túraenduró körül akkora volt a nyüzsgés, hogy a projektet azonnal előre vették, és olyan ígéretes dolgokat dobtak miatt félre, mint a 890 SMT. Gőzerővel dolgoztak rajta, és mostanra lényegében készen van, erről tanúskodik az alábbi kép, mely egy kereskedőknek szóló prezentációból származik - és jó hír, hogy ez alapján a végleges változat ugyanolyan vagányul néz ki, mint a tanulmány. Lényegében csak a homologizációhoz szükséges részletek változtak.
Már lehet sejteni, hogy a Ducatinál egy új Monster 821-en dolgoznak, és meg is jelentek róla skiccek, amik azt sugallják, hogy a Ducati ebben az esetben elhagyná a térhálós vázat, hogy árban versenyképesebbek legyenek a KTM 790 Duke, a Triumph Street Triple és a Yamaha MT-09 elleni harcban.
Amióta a Peugeot robogós részlege a Mahindrához került, nagy volt csönd - eddig, ugyanis előálltak egy új háromkerekűvel. Az új Peugeot Metropolis fő ellenfele a Tricity 300 és a Piaggio MP3 lesz.
Még ezerrel pörög a MotoGP szezon, de már most nagyon érdekes, hogyan fog kinézni jövőre a rajtrács: az Avintia Racing ugyanis jelezte, hogy 2021-re kiszállnának a GP-ből. A kérdés, hogy ki lesz helyettük?
A BMW 2021-re frissíti a G 310 R-t és a G 310 GS-t, és a faceliftről a cég indiai weboldalán jelentek meg lesötített képek. A G 310 sorozat 2017-ben mutatkozott be, és első sorban az ázsiai piacon szándékoztak tarolni vele. Ennek megfelelően Indiában is készülnek a TVS-nél, cserébe a TVS pedig a BMW által fejlesztett alapokra elkészíthette a saját sportmotorját, az Apache RR 310-et.
A BMW legújabb szabadalmi rajzai szerint ők is aktív aerodinamikai elemeken dolgoznak. A Ducati és a Honda után ők is szárnyakkal növelnék a leszorítóerőt - nem is feltétlenül az utcai motorosok kedvéért, hanem azért, hogy a Superbike világbajnokságon versenyképesek legyenek.
Új "kémfotók" jelentek meg a Ducati Multistrada V4-ről. Az idézőjelekre azért van szükség, mert micsoda véletlen, hogy éppen arra járt egy profi fotós, ahol a szépen feldekorozott prototípust egy profin hozzáöltözött pilóta próbálgatta. Mivel ez már nagyon úgy néz ki, mint a hivatalos bevezetőkampány, arra tippelnék, hogy már csak pár hét van a bemutatóig.
A Yamaha nemrég úgy döntött, hogy kihagyják a misanói tesztet a San Marino GP előtt, miközben a Honda, a KTM, a Ducati és az Aprilia is úgy döntött, hogy szükséges kipróbálni a pálya új aszfaltját.
Jorge Martín a Moto2 egyik sztárja, jelenleg a harmadik helyen áll a bajnokságban, nyolc ponttal lemaradva Luca Marinitől és Enea Bastianinival pontegyenlőséggel, de ő az, aki jövőre szinte egészen biztosan - ahogy ő fogalmazott, 95% eséllyel - a MotoGP-ben fogja folytatni, ugyanis őt igazolta le a Pramac Ducati Jack Miller helyére. A spanyol versenyzőt hatalmas tehetségnek tartják.
A Suzuki fennállásának 100. évfordulóját mivel is lehetne szebben megünnepelni, mint egy különleges GSX-R1000R-rel. Persze a 100. évforduló elég viszonylagos dolog, hiszen a Suzuki eredetileg gépesített szövőszéket gyártott még 1909-ben, míg motorokat csak 1952-ben kezdett építeni, szóval a matek nehezen jön ki - viszont a céget, amit ma Suzukiként ismerünk 1920-ban alapították, úgyhogy most ezt ünnepeljük.
Közeledik a Bimota Tesi H2 bemutatója, így nincs semmi meglepő abban, hogy már most kiszivárogtak a végleges változat fotói. Valószínűleg a cég menedzserei sem stresszelnek emiatt, hiszen a Tesi H2 nem sokat változott a 2019-es tanulmányhoz képest.
A KTM egy ideje nem árul gyári 450-es supermotót - van a 690 SMC R, és kész, aki versenyezni szeretne, az építse meg magának, vagy fáradjon át a szalon másik végébe, ahol a Husqvarnák vannak, és válasszon magának egy FS 450-et. 2021-től viszont újra lesz narancssárgában is versenykész gyári megoldás.
A Honda egy 15 másodperces teasert dobott fel a netre az új Forzáról, amely az Integrát váltja, és a Yamaha TMAX 560 közvetlen riválisa lesz. Ezzel komplett családdá növelik a Forza sorozatot, a 300-as és a 125-ös modell után jön egy igazi nagyágyú, amelyhez már teljes értékű A-s jogosítvány kell. A videóból sok minden nem derül ki, pár részletet mutatnak, burkolatot, a deknit, és ennyi.
A négy nagy japán motorgyártó, a Honda, Yamaha, a Kawasaki és a Suzuki közös akkumulátorrendszeren dolgozik, hiszen egy szabványos, cserélhető akkumulátorcsomaggal és töltőrendszerrel segíthetik a villanymotorok elterjedését. A terv megvan, és most bejelentették, hogy Oszakában elindítanak egy tesztrendszert is.
Befektetőknek készített prezentáció kapcsán indult el a találgatás, hogy mi lehet az a MotoGP-s színsémával felütött sportmotor a modellkínálatban: egy alaposan frissített 390-es lesz, vagy már az új 490-es platform első fecskéje?
Kijött a Long Way Up előzetese, melyben Ewan McGregor és Charlie Boorman két módosított Harley-Davidson Live Wire-rel vágnak neki a 13 országot érintő túrájuknak, Dél-Amerika legdélebbi városából, Ushuaíából motoroztak Los Angeles-ig. Érdekesség, hogy az úton a kísérőautójuk is elektromos volt, az első legyártott Rivian követte őket.
Az MV Agusta erősen nyit az utcai motorosok irányába, ennek az egyik jele, hogy leigazolták francia stuntridert, Thibaut Nogue-t. A motoriparban nem példanélküli, hogy ilyen húzással csináljanak hype-ot az utcai modelleknek, a BMW például az F 800 R népszerűsítésére kötött szerződést az enduró- és stunt legenda Chris Pfeifferrel, a KTM a Duke 125 bemutatásához szerződött le Rok Bagorossal, és azóta már az osztrákok legfőbb influenszere lett a szlovén stuntos.
Bár még a várva várt középkategóriás RS 660 sem érkezett meg, már most beindultak a pletykák egy még kisebb sportmotorról, melyből aztán szintén lehetne modellcsaládot építeni naked és túraenduró változatot.
Egy befektetői prezentáció keretében mutatták be az első szkeccset az E-Pilenről, a Husqvarna első mainstream elektromos motorjáról. Nem ez lesz az első zöld motorjuk, a portfóliójukban már szerepel az EE5 dirt bike, illetve tavaly már előkerült egy látványterv egy elektromos robogóról, a naked szegmensben viszont az E-Pilen lesz az első modell.