Tovább csepegnek az információk a Ducati Multistrada V4-ről, például megvan a teljesítménye: 170 lóerős lesz, vagyis ha el is marad a korábban több helyen betippelt 180 és 200 lóerőtől, azért így is a legerősebb adventure modellnek ígérkezik.
Furcsa is volt, amikor nyáron csak az F 750 GS, F 850 GS és az F 850 GS Adventure-ből mutatott be a BMW évfordulós modellt a GS sorozat 40. születésnapját ünnepelve. Most viszont teljes a kép, a bokszerekkel kivárták az őszt, és leleplezték az R 1250 GS és Adventure ünnepi szériáját, amihez egy óvatos facelift és tartozik.
A hétvégén Zef Eisenberg az elvingtoni repülőtéren halálos balesetet szenvedett egy alaposan tuningolt Porschéval, mellyel tavaly 338 km/h-val hasított a Pendine-i homokban.
A japán gyártók ügyeiben rendszeresen jól értesült Young Machine magazin arról ír, hogy a Yamaha és a Honda egyaránt egy kis túraendurón dolgozik, mégpedig a 250-300 köbcentis szegmensben.
A Dainese felvásárolta egy konkurensét, a csúcsminőségű motoros csizmákat gyártó olasz TCX-et. A Dainese Group (amihez az AGV sisakgyártó is tartozik) ezzel megerősíti a helyzetét a motoros lábbelik piacán, és ezzel a későbbiekben rendelkezésükre áll a TCX összes biztonsági fejlesztése és szabadalma.
Most már öt éve, hogy elloptak Melbourne-ből egy Drysdale V8-at. Ez egy eszméletlen ritka motor, melyre célzottan mentek a tolvajok, a garázsból csak ezt vitték el, szinte biztos, hogy megrendelésre dolgoztak. Írtunk is az esetről, és a motor azóta sem került elő.
A Hondánál 2021 nagy újdonsága a Forza 750 lesz, de mellette csendben frissítenek más modelleket is, például a 650-eseket, valamint az Africa Twin is kap egy új színt - egy klasszikus HRC vörös-kék-fehér fényezést, de egyébként nem nyúlnak hozzá. Minek is, 2020-as modell.
A Kawasaki november 23-án fogja leleplezni a 2021-es újdonságait, szám szerint hatot, melyekről egy rövid, sok információt nem tartalmazó teasert közöltek. Az eddigi hírek alapján azt azért sejteni lehet, hogy nem csak új fényezésekkel készülnek a következő szezonra.
A Honda az indiai piacra készítette a H'Ness CB350-et, amellyel direkt a Royal Enfield ellen indul csatába. A H'Ness (béna név, a honess angolul azt jelenti, hogy dicséret hopp, itt debil voltam, többen jeleztétek, hogy a Highness lesz a helyes megfejtés. Ami szintén béna név) első pillantásra egy lekicsinyített CB1100-nak tűnik, egy klasszikus retró gép, csak éppen a lehető legegyszerűbb technikával.
Homologizációs beadványokból tudni, hogy a Ducati három új modellel készül 2021-re, amelyekre egyelőre még csak 1703 Project, 1706 Project és 1803 Project neveken hivatkoznak.
Miután a Ducati nem tudott megegyezni a Doviziosóval, elég hiányos lett a képlet, hogyan fog kinézni a csapat 2021-ben. Petruccit már a szezon elején elbocsátották, ő jövőre a KTM Tech3-nál lesz Lecuona csapattársa, a helyét pedig Jack Miller kapta meg. Azt lehetett tudni, hogy Miller helyére a Moto2-ből fog feljönni Jorge Martín, és most kiderült, hogy Johann Zarco otthagyja az Avintiát, és ő lesz a Pramac másik pilótája.
A Triumph kiadott pár álcázott képet a hamarosan érkező Tridentről, mellyel a középkategóriában robbantanának, a reményeik szerint az MT-07 sikerét ismételnék meg vele.
Bár a Benelli is nagy menetre készült az 1200GT-vel, a CFMoto még ráemel egyet az 1250TR-G-vel, melyet egy KTM-től származó, 1279 köbcentis V2-es köré építenek.
A szénszálas műanyagok jóságát ismerjük: amikor egy karbon alkatrészt felteszel a motorodra, akkor kapásból javítasz a súly6lóerő arányon. Az utolsó grammok megspórolása soha nem olcsó, de mindig van egy lépéssel tovább - egy ilyen sokadik, nagyon drága lépés lehet a CBR1000RR-R tulajdonosoknak a német Thyssenkrupp által készített karbonfelni szett.
Amikor még 1998-ban megjelentek a Benelli Tornado Tre első képei a magazinokban, napfogyatkozásként takarta ki a többi izgalmas sportmotort: egy háromhengeres superbike ülés alatti hűtővel és a faridomba szerelt ventillátorokkal, őrült formákkal - akkor elhittük, hogy oda fognak érni a Ducati 916 és az MV Agusta F4 nyomába.
A Suzuki az Endurance VB történetének a legsikeresebb márkája, a kilencvenes évek végén kezdtek rendkívül erősen szerepelni, majd 2016-ig csak elvétve engedték át a győzelmet másnak - 2016 után viszont a Yamaha, a Honda és a Kawasaki is felzárkózott, 2016-17-ben a GMT94 Yamaha nyert, majd a TSR Honda, tavaly pedig az SRC Kawasaki húzta be a bajnoki címet - 1996 óta először.
Egy éve még csak egy terráriumba eldugva lehetett pár részletét látni az Aprilia Tuareg 660-nak, most pedig már a vadonban fényképezték a prototípust. A fotók egy Aprilia RS 660 rajongói Facebook csoportban jelentek meg, és kellően rosszak ahhoz, hogy nagyon sok minden ne derüljön ki motorról.
Miután a KTM bejelentette, hogy újra fognak versenykész supermotót árulni, a Husqvarna is előállt a 2021-es FS 450-nel. Hatalmas változásokra nem kell számítani, csupán finomhangoltak rajta, hogy továbbra is versenyképesek legyenek.
A háromkerekű robogó ötletét először a Piaggio csoport fejlesztette piacképessé, az volt az MP3, a háromkerekű motorkerékpárt pedig a Yamaha építette meg először jóra, az volt az MT-09 alapú Niken. Az olaszok most visszavágnának, mégpedig az Aprilia márkanév alatt.
Hamarosan leleplezik a Ducati Multistrada V4-et, amelyről újabb információk kerültek ki. Ezúttal a blokkról tudtunk meg többet, mégpedig azt, hogy a V4-es Desmosedici Stradale blokkot a túraenduróba 1158 köbcentivel építik be - így méretben a 950 és a 1260 Multistrada közé fog esni, de teljesítményben várhatóan mind a kettőt túlszárnyalja.
A Honda újabb rövid teasert dobott be a hamarosan érkező Forza 750 nagyrobogóról, a 15 másodperces videó egyrészt megerősíti, hogy Forza 750-nek fogják hívni a típust, illetve mutatnak egy gyújtásgombot, egy TFT műszerfalat és két lámpát.
Az Aprilia RS660-at odaadták az olasz márka MotoGP pilótáinak, Aleix Espargarónak és Bradley Smith-nek, valamint a cég tesztversenyzőjének Lorenzo Salvadorinak, hogy menjenek vele pár éles kört Misanóban, ha már úgyis ott volt dolguk a MotoGP miatt.
A Yamaha 2013-ban mutatta be a Yamaha MT-09-et, és az agresszív karakterével és igényes megoldásaival hamar belopta magát az izgalmas motorra vágyó közönség szívébe. 2017-ben aztán jött a frissített kiadás, most pedig már készülhetünk a 2021-es, új modellre, melybe mélyebben is belenyúlnak, például várhatóan nagyobb lesz a lökettérfogata.
A V-Strom 1050-nel a Suzuki új arcot adott a túraenduróinak, amely idővel átköltözhet a 650-esre, melyből jövőre jön várhatóan a frissített kiadás. Egyelőre a meglévő 650-es V2-est igazítják hozzá az Euro5-höz, tehát ha hihetünk az előzetes híreknek, az új soros kéthengeres blokk bevezetése még várat magára.
A BMW elkészítette az S 1000 RR még pályaorientáltabb változatát, az M 1000 RR-t, mely elsősorban a Superbike VB-re készült, hogy ott eséllyel rúghassanak labdába a Kawasaki, a Yamaha és a Ducati ellen. Első pillantásra feltűnik, hogy az M 1000 RR szárnyakat kapott, viszont ezeket nem a lengővillára és a teleszkópokra szerelték, hanem hagyományosan az oldalidomra - ezek 16,2 kiló leszorítóerőt termelnek 187 km/h-nál.