Hírek

llyen lesz a KTM villanyrobogója

2020. július 29., 14:36 Módosítva: 2020.08.16 00:09
4

A KTM gőzerővel fejleszti a kínálatát - csak pár példa: a 790-es platform megosztása a Husqvarnával, 490-es modellek, a Gas Gas felvásárlása -, és ennek a nagyon felpörgetett folyamatnak a része egy elektromos robogó, amellyel egyszerre nyitnak a városi közlekedés és a villanyhajtás felé. És várhatóan ez a rajz az, amit végül elfogadtak formatervnek - legalábbis ezt a gyári emberek adták át az osztrák Motorrad-Magazin szerkesztőinek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Új alváltozatokkal készül a Ducati

2020. július 28., 15:15 Módosítva: 2020.08.07 12:22

Kiszivárgott három új Ducati modell híre,  várhatóan három új alváltozattal gazdagodik a kínálat. Egyfelől várható egy Multistrada Enduro Grand Tour, egy Scrambler Pro Dark és egy Diavel Lamborghini.

Távolról sincs vége, olvasson még

Változó szelepvezérlést készít a Harley

2020. július 28., 15:12 Módosítva: 2020.08.17 13:23
1

A Harley-Davidson egy új változó szelepvezérlést szabadalmaztatott, amellyel a léghűtéses V2-eseiket tennék jobbá, illetve ezzel megoldható lenne, hogy a régi blokkok tovább éljenek, és ne nyírják ki őket a szigorodó környezetvédelmi normák.

Távolról sincs vége, olvasson még

A terepmotorosoknak ez szó szerint fény az éjszakában

2020. július 24., 11:44 Módosítva: 2020.08.05 10:36
19

A Husqvarna egy új ledes fényszórót dobott piacra, amely az összes TE, TX és FE (TE = kétütemű enduró, FE = négyütemű enduró, TX kétütemű cross country modell, hivatalosan az amerikai piacra gyártják). Teljesen racionális döntés egy ilyet a nyár végén bemutatni, most már érezhetően rövidülnek a nappalok, vagyis egy jó lámpa életmentő lehet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Tiszta legó lesz a Kawasaki villanymotorja

2020. július 24., 11:43 Módosítva: 2020.07.30 14:13
24

A Kawasaki ugyan azt nyilatkozta, hogy az Endeavor tanulmányuk nem megy szériagyártásba, de ez nem zárja ki, hogy a műszaki megoldásai egy másik motorral viszont igen - és ez utóbbit támasztják alá az újabb szabadalmak, amelyek alapján nem úgy tűnik, mintha leállították volna a projektet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az ultra gazdagok kiszolgálása lesz a MV Agusta új studiójának a feladata

2020. július 23., 11:12 Módosítva: 2020.08.05 10:36

Az MV Agusta egy új tervezőstudiót indított a Monacói Hercegségben - ez főleg azért érdekes, mert hasonlójuk már van San Marinóban is, a CRC, a Castiglioni Research Center. A Monaco Design Studio a Monte Carlo-i MV Agusta márkakereskedésből nőtt ki, melyet az egykori GP versenyző Virginio Ferrari üzemeltet. Az új dizájműhely célja, hogy kiszolgálják a hercegség über-gazdag lakóinak az igényeit, legyen szó, kiegészítőről, tuningról, átépítésről vagy egyedi modellről, mindezt a gyár közvetlen támogatásával.

mv-agusta-monaco-design-studio
Távolról sincs vége, olvasson még

Egy jó terepmotort 9 milláért?

2020. július 22., 13:10 Módosítva: 2020.07.29 06:13
54

A KTM bemutatta a 2021-es Dakar ralimotorját, amelyet akár supporttal együtt is megvehetnek a privát versenyzők - csak a csapat költségvetésén múlik, hogy mit kérnek KTM 450 Rally Replica mellé, alkatrészellátástól kezdve a komplett szervizháttérig igen sok lehetőség van.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Jawa megcsinálhatja a villanymotort, ami nem trafóháznak néz ki

2020. július 22., 13:10 Módosítva: 2020.08.06 08:22
98

A Jawa bejelentette, hogy egy elektromos motoron dolgoznak - ez nem meglepő fordulat, mostanában számít különcségnek, ha valaki nem fejleszt villanyos hajtást. A Jawánál viszont az az érdekes, hogy az egykori csehszlovák, most éppen indiai márka csak és kizárólag retróban utazik - még a Royal Enfield is ki tudott esni ebből a szerepből a Himalayannal, amely leginkább a műszaki megoldásai miatt számíthat retrónak.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Yamaha is rámehet a 250-es négyhengeresre

2020. július 21., 12:48 Módosítva: 2020.07.24 06:15
23

Az elmúlt év egyik legérdekesebb motorja a Kawasaki ZX-25R - nem azért, mert mindenki egy 250-es, 50 lóerős, 17 ezerig forgó négyhengeres sportmotorra vágyna, hanem mert egyfelől rendkívül bátor húzás egy ennyire bonyolult motort bedobni a kis kategóriában, másrészt nagyon régóta nem gyárt senki hasonlót. Most pedig a Yamaha felől röppent fel egy pletyka, hogy hasonlóra készülnek, és belevágnak az YZF-R25M fejlesztésébe.

r25
Távolról sincs vége, olvasson még

21 millióért alkalmi vétel az egyik legritkább Yamaha

2020. július 21., 12:46 Módosítva: 2020.07.29 15:32
195

A Yamaha R7 alapból sem gyakori motor, a Bol d'Or replika pedig azon belül is különlegesség, arról nem is beszélve, hogy ez a példány Jean-Claude Olivier tulajdona volt. Nem véletlenül tartják 21 millió forintra.

Távolról sincs vége, olvasson még

Amerikában fog versenyezni a Royal Enfield

2020. július 21., 09:30 Módosítva: 2020.07.24 11:46
45

Még tavaly mutatta be a Royal Enfield a flat track versenymotorját, mely igen érdekes volt: keményforrasztással készült Harris váz, az S&S által tuningolt blokk és Öhlins futómű - egy dolgot viszont akkor még nem árultak el róla, hogy minek készült? Most viszont kiderült, hogy az amerikai flat track bajnokság Production Twins kategóriájában fognak indulni vele.

Távolról sincs vége, olvasson még

Pletyka: visszatér a Honda CBR600RR, de nem hozzánk

2020. július 20., 12:22 Módosítva: 2020.07.28 09:25
107

A legfrissebb pletykák szerint 2021-ben jön az új Honda CBR600RR, vagyis inkább visszatér, hiszen inkább csak alaposan frissítik a típust, melyet az Euro4 bevezetésével kivezettek a piacról.

AWGAT66H4RE7VIIUILNKOZSOQ4
Távolról sincs vége, olvasson még

Szépek lettek a 40. évfordulós GS-ek

2020. július 17., 10:05 Módosítva: 2020.08.05 17:44
288

A BMW jól érzi, hogyan kell ápolni a hagyományokat, és szeretik felhívni a figyelmet arra, hogy mennyire gazdag a történelmük. A legújabb ilyen húzás a frissen bemutatott 40. évfordulós F 750 GS, F 850 GS és 850 Adventure - ezekkel ünneplik a GS széria 40. évfordulóját. A széria 30. évfordulójának is megadták a módját, ezt sem hagyhatták ki.

Távolról sincs vége, olvasson még

Amerika és a bukósisakok: jogában áll hülyének lenni

2020. július 17., 09:32 Módosítva: 2020.07.24 06:15
445

Amerika sok szempontból furcsa hely, egészen máshogy állnak az emberek jogaihoz, mint itthon, például ragaszkodnak ahhoz, hogy joguk van hülyének lenni. Missouri államban támogatják is, hogy az érintettek éljenek ezzel a jogukkal, így egy új, augusztus végén életbe lépő törvény szerint a motorosnak nem kötelező bukósisakot hordania, ha elmúlt 26 éves és rendelkezik megfelelő szintű egészségbiztosítással.

Ön lát valami kivetnivalót? Segítek: sisak, szállított személyek száma, patakmeder
Ön lát valami kivetnivalót? Segítek: sisak, szállított személyek száma, patakmeder
Távolról sincs vége, olvasson még

Crutchlow nem akar a Superbike-ba menni

2020. július 16., 14:29 Módosítva: 2020.07.24 06:15
1

Cal Crutchlow sorsa még nem dőlt el, de az már világos, hogy az angol versenyzőnek nem lesz helye sem a Honda gyári csapatában, sem az LCR-nél. Az Aprilia és a Ducati még lecsaphat rá, valószínűleg mindkét márkával folyamatosan tárgyal, és egyelőre visszautasította, hogy a Honda Superbike csapatánál folytassa a versenyzést. A HRC főnöke, Alberto Puig elmodta, hogy ennek ellenére fenntartják a lehetőséget, hogy Crutchlow átmenjen a Superbike-ba, ha meggondolná magát, gyári motort fog kapni.

35-cal-crutchlow-eng dsc2072.gallery full top fullscreen
Távolról sincs vége, olvasson még

Enyhe büntetést kapott Quartararo az edzési szabályok megszegéséért

2020. július 16., 10:46 Módosítva: 2020.07.24 06:15

Már írtunk róla, hogy két pilóta megszegte a gyorsasági világbajnokság tesztelési szabályait - azt lehetett tudni, hogy egy MotoGP és egy Moto3-as pilótáról van szó, ebből az előbbit, Fabio Quartararót elég könnyű volt beazonosítani. Most kiderült, hogy a másik versenyző Sergio Garcia volt, és mindkettőjük ugyanazt a büntetést kapta.

Távolról sincs vége, olvasson még

Féktávos pályán tesztelték a Bimota Tesi H2-t

2020. július 16., 10:46 Módosítva: 2020.07.24 06:15
2

A Bimota megerősítette a hírt, hogy nemsokára elkezdik a Tesi H2 gyártását, a cég szóvivője, Gianluca Galasso kijelentette, hogy a motor lényegében készen van, és szeptemberben el is kezdik leszállítani a megrendelőknek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Visszatér az Aprilia a Superbike-ba

2020. július 15., 13:18 Módosítva: 2020.07.24 06:15
163

Az Aprilia visszatér a World Superbike-ba, legalábbis a 2020-as szezonra mindenképpen. Ez azért érdekes, mert az olasz gyártó az elmúlt tíz évben nagyon jól szerepelt a Superbike VB-n, 2010-ben és 2012-ben Max Biaggi, 2014-ben pedig Sylvain Guintoli szerzett nekik világbajnoki címet. 2015-ben indultak utoljára gyári csapattal (akkor még 9 márka volt a VB-n!), majd 2018 végén a Milwaukee Aprilia mögött álló Shaun Muir Racing is BMW-re váltott. Azóta nincs Aprilia a Superbike-ban, és a mezőny is öt gyártóra szűkült.

2016-Aprilia-RSV4-R-FW-world-superbike-spec-02
Távolról sincs vége, olvasson még

Új vázat kapott a Honda krosszmotorja

2020. július 15., 12:55 Módosítva: 2020.07.24 06:15

A Honda bemutatta a CRF450R és a CRF450RX legújabb kiadását. A 2021-es modellek komoly fejlődésen mentek keresztül, új a váz, a lengőkar, a futómű, a geometria - illetve sikerült a tömegéből is tovább faragni, amitől szintén jobban kanyarodik. Ezen felül a szívó és kipufogórendszert is módosították, hogy alacsony és közepes fordulaton is egyenletesebb legyen.

Távolról sincs vége, olvasson még

50 lóerőt tud 17 ezres fordulaton a Kawasaki Ninja ZX-25R

2020. július 15., 10:44 Módosítva: 2020.07.20 07:54
593

Kawasaki némi halogatás után végre bemutatta Indonéziában a Ninja ZX-25R-t, és most, hogy hivatalos és létező motorról van szó, végre az adatai is nyilvánosak, és nem pletykákra és szóbeszédekre alapozva kell találgatni. Tehát ami a legfontosabb, hogy a 250-es, négyhengeres sportmotor 49 lóerős, ram airrel együtt 50 LE-t tud - az Akrapovic-nál egy előszériás példányt lepadoztak, az ott 41 lóerőt tudott keréken - ami a kb. 15%-os hajtási veszteséggel számítva 47 LE, tehát nagyságrendileg ott van a gyári érték közelében (padon nyilván nincs ram air). Ehhez 22,9 Nm csúcsnyomaték tartozik - ha nem lenne világos, ez nem nyomatékos motor, forgatni kell, egészen 17 ezerig. Ennek megfelelően a blokk is rövid löketű, 50 mm-es furathoz 31,8 mm löket tartozik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az Apriliánál szívesen látnák Crutchlow-t

2020. július 14., 14:44 Módosítva: 2020.07.24 06:15
18

A Honda bejelentette, hogy Marc Márquez csapattársa 2021-től a KTM-től elcsábított Pol Espargaro lesz, míg a fiatalabb Márquez átkerül az LCR Hondához. Azt viszont nem jelentették be, hogy ki lesz a másik motoros az LCR-nél - az eddigi hírek szerint a japánoknak fontos, hogy Nakagami legyen az, míg a csapat tulajdonosa, Lucio Cecchinello inkább Crutchlow-hoz ragaszkodik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Amatőr pályázóknak készített gumit a Metzeler

2020. július 14., 14:44 Módosítva: 2020.07.20 07:54

A Metzeler egy új pályagumit készített Racetec TD (TD = Track Day) néven, amelynek az érdekessége, hogy célzottan az amatőr pályamotorosoknak készült - az amatőrséget nem úgy kell érteni, hogy nem tudják merre van az előre, hanem hogy például nem szükséges hozzá gumimelegítő.

metzeler-racetec-td-track-day-slick-scaled
Távolról sincs vége, olvasson még

Megvan Rossi 2021-es szerződése

2020. július 13., 12:20 Módosítva: 2020.07.20 07:54
431

Úgy tűnik, hogy lezárult Rossi szerződése, az kilencszeres világbajnok két évre megállapodott a Petronas Yamahával. A hivatalos bejelentés a MotoGP első fordulójának a hétvégéjén, Jerezben fogják bejelenteni. A hírek szerint a szerződés 2021-re szól, azzal az opcióval, hogy 2022-ben is folytatódhat az együttműködés. Rossi csapattársa Franco Morbidelli lesz, akivel szintén hosszabbítanak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Csalással vádolta a csapatát az MV Agusta versenyzője

2020. július 13., 10:25 Módosítva: 2020.07.24 11:46
24

Randy Krummenacher, a 2019-es szezon Supersport világbajnoka meglepetésszerűen bejelentette, hogy azonnal kilép az MV Agusta gyári csapatából - a svájci versenyző elég homályosan indokolta meg a döntését, nem tudni pontosan, mit ért azalatt, hogy "az MV Agusta veszélyeztette a versenyzői teljesítményét, a szakmaiságát, a jó hírnevét és a személyes integritását". Mindenesetre súlyos okokra van szükség ahhoz, hogy most, két héttel a szezon újraindítása előtt szakítson a csapatával.

Távolról sincs vége, olvasson még

Újrakezdi a Kawasaki a Z1 hengerfejek gyártását

2020. július 10., 13:42 Módosítva: 2020.07.20 07:54
115

A nagy szériában gyártott japán motorok közül talán a Kawasaki Z1 tartja a legjobban az árát - a hetvenes évek sztárja volt a veszettül erős négyhengeres, és az eltelt ötven évben igazi kultusztárgy lett. A Kawasaki is érzi, hogy ez egy olyan örökség, amire vigyázni kell, és újra elkezdenek Z1 hengerfejeket gyártani a mai fejlett technológiákkal.

Távolról sincs vége, olvasson még