A KTM gőzerővel fejleszti a kínálatát - csak pár példa: a 790-es platform megosztása a Husqvarnával, 490-es modellek, a Gas Gas felvásárlása -, és ennek a nagyon felpörgetett folyamatnak a része egy elektromos robogó, amellyel egyszerre nyitnak a városi közlekedés és a villanyhajtás felé. És várhatóan ez a rajz az, amit végül elfogadtak formatervnek - legalábbis ezt a gyári emberek adták át az osztrák Motorrad-Magazin szerkesztőinek.
Kiszivárgott három új Ducati modell híre, várhatóan három új alváltozattal gazdagodik a kínálat. Egyfelől várható egy Multistrada Enduro Grand Tour, egy Scrambler Pro Dark és egy Diavel Lamborghini.
A Harley-Davidson egy új változó szelepvezérlést szabadalmaztatott, amellyel a léghűtéses V2-eseiket tennék jobbá, illetve ezzel megoldható lenne, hogy a régi blokkok tovább éljenek, és ne nyírják ki őket a szigorodó környezetvédelmi normák.
A Husqvarna egy új ledes fényszórót dobott piacra, amely az összes TE, TX és FE (TE = kétütemű enduró, FE = négyütemű enduró, TX kétütemű cross country modell, hivatalosan az amerikai piacra gyártják). Teljesen racionális döntés egy ilyet a nyár végén bemutatni, most már érezhetően rövidülnek a nappalok, vagyis egy jó lámpa életmentő lehet.
A Kawasaki ugyan azt nyilatkozta, hogy az Endeavor tanulmányuk nem megy szériagyártásba, de ez nem zárja ki, hogy a műszaki megoldásai egy másik motorral viszont igen - és ez utóbbit támasztják alá az újabb szabadalmak, amelyek alapján nem úgy tűnik, mintha leállították volna a projektet.
Az MV Agusta egy új tervezőstudiót indított a Monacói Hercegségben - ez főleg azért érdekes, mert hasonlójuk már van San Marinóban is, a CRC, a Castiglioni Research Center. A Monaco Design Studio a Monte Carlo-i MV Agusta márkakereskedésből nőtt ki, melyet az egykori GP versenyző Virginio Ferrari üzemeltet. Az új dizájműhely célja, hogy kiszolgálják a hercegség über-gazdag lakóinak az igényeit, legyen szó, kiegészítőről, tuningról, átépítésről vagy egyedi modellről, mindezt a gyár közvetlen támogatásával.
A KTM bemutatta a 2021-es Dakar ralimotorját, amelyet akár supporttal együtt is megvehetnek a privát versenyzők - csak a csapat költségvetésén múlik, hogy mit kérnek KTM 450 Rally Replica mellé, alkatrészellátástól kezdve a komplett szervizháttérig igen sok lehetőség van.
A Jawa bejelentette, hogy egy elektromos motoron dolgoznak - ez nem meglepő fordulat, mostanában számít különcségnek, ha valaki nem fejleszt villanyos hajtást. A Jawánál viszont az az érdekes, hogy az egykori csehszlovák, most éppen indiai márka csak és kizárólag retróban utazik - még a Royal Enfield is ki tudott esni ebből a szerepből a Himalayannal, amely leginkább a műszaki megoldásai miatt számíthat retrónak.
Az elmúlt év egyik legérdekesebb motorja a Kawasaki ZX-25R - nem azért, mert mindenki egy 250-es, 50 lóerős, 17 ezerig forgó négyhengeres sportmotorra vágyna, hanem mert egyfelől rendkívül bátor húzás egy ennyire bonyolult motort bedobni a kis kategóriában, másrészt nagyon régóta nem gyárt senki hasonlót. Most pedig a Yamaha felől röppent fel egy pletyka, hogy hasonlóra készülnek, és belevágnak az YZF-R25M fejlesztésébe.
A Yamaha R7 alapból sem gyakori motor, a Bol d'Or replika pedig azon belül is különlegesség, arról nem is beszélve, hogy ez a példány Jean-Claude Olivier tulajdona volt. Nem véletlenül tartják 21 millió forintra.
Még tavaly mutatta be a Royal Enfield a flat track versenymotorját, mely igen érdekes volt: keményforrasztással készült Harris váz, az S&S által tuningolt blokk és Öhlins futómű - egy dolgot viszont akkor még nem árultak el róla, hogy minek készült? Most viszont kiderült, hogy az amerikai flat track bajnokság Production Twins kategóriájában fognak indulni vele.
A legfrissebb pletykák szerint 2021-ben jön az új Honda CBR600RR, vagyis inkább visszatér, hiszen inkább csak alaposan frissítik a típust, melyet az Euro4 bevezetésével kivezettek a piacról.
A BMW jól érzi, hogyan kell ápolni a hagyományokat, és szeretik felhívni a figyelmet arra, hogy mennyire gazdag a történelmük. A legújabb ilyen húzás a frissen bemutatott 40. évfordulós F 750 GS, F 850 GS és 850 Adventure - ezekkel ünneplik a GS széria 40. évfordulóját. A széria 30. évfordulójának is megadták a módját, ezt sem hagyhatták ki.
Amerika sok szempontból furcsa hely, egészen máshogy állnak az emberek jogaihoz, mint itthon, például ragaszkodnak ahhoz, hogy joguk van hülyének lenni. Missouri államban támogatják is, hogy az érintettek éljenek ezzel a jogukkal, így egy új, augusztus végén életbe lépő törvény szerint a motorosnak nem kötelező bukósisakot hordania, ha elmúlt 26 éves és rendelkezik megfelelő szintű egészségbiztosítással.
Cal Crutchlow sorsa még nem dőlt el, de az már világos, hogy az angol versenyzőnek nem lesz helye sem a Honda gyári csapatában, sem az LCR-nél. Az Aprilia és a Ducati még lecsaphat rá, valószínűleg mindkét márkával folyamatosan tárgyal, és egyelőre visszautasította, hogy a Honda Superbike csapatánál folytassa a versenyzést. A HRC főnöke, Alberto Puig elmodta, hogy ennek ellenére fenntartják a lehetőséget, hogy Crutchlow átmenjen a Superbike-ba, ha meggondolná magát, gyári motort fog kapni.
Már írtunk róla, hogy két pilóta megszegte a gyorsasági világbajnokság tesztelési szabályait - azt lehetett tudni, hogy egy MotoGP és egy Moto3-as pilótáról van szó, ebből az előbbit, Fabio Quartararót elég könnyű volt beazonosítani. Most kiderült, hogy a másik versenyző Sergio Garcia volt, és mindkettőjük ugyanazt a büntetést kapta.
A Bimota megerősítette a hírt, hogy nemsokára elkezdik a Tesi H2 gyártását, a cég szóvivője, Gianluca Galasso kijelentette, hogy a motor lényegében készen van, és szeptemberben el is kezdik leszállítani a megrendelőknek.
Az Aprilia visszatér a World Superbike-ba, legalábbis a 2020-as szezonra mindenképpen. Ez azért érdekes, mert az olasz gyártó az elmúlt tíz évben nagyon jól szerepelt a Superbike VB-n, 2010-ben és 2012-ben Max Biaggi, 2014-ben pedig Sylvain Guintoli szerzett nekik világbajnoki címet. 2015-ben indultak utoljára gyári csapattal (akkor még 9 márka volt a VB-n!), majd 2018 végén a Milwaukee Aprilia mögött álló Shaun Muir Racing is BMW-re váltott. Azóta nincs Aprilia a Superbike-ban, és a mezőny is öt gyártóra szűkült.
A Honda bemutatta a CRF450R és a CRF450RX legújabb kiadását. A 2021-es modellek komoly fejlődésen mentek keresztül, új a váz, a lengőkar, a futómű, a geometria - illetve sikerült a tömegéből is tovább faragni, amitől szintén jobban kanyarodik. Ezen felül a szívó és kipufogórendszert is módosították, hogy alacsony és közepes fordulaton is egyenletesebb legyen.
Kawasaki némi halogatás után végre bemutatta Indonéziában a Ninja ZX-25R-t, és most, hogy hivatalos és létező motorról van szó, végre az adatai is nyilvánosak, és nem pletykákra és szóbeszédekre alapozva kell találgatni. Tehát ami a legfontosabb, hogy a 250-es, négyhengeres sportmotor 49 lóerős, ram airrel együtt 50 LE-t tud - az Akrapovic-nál egy előszériás példányt lepadoztak, az ott 41 lóerőt tudott keréken - ami a kb. 15%-os hajtási veszteséggel számítva 47 LE, tehát nagyságrendileg ott van a gyári érték közelében (padon nyilván nincs ram air). Ehhez 22,9 Nm csúcsnyomaték tartozik - ha nem lenne világos, ez nem nyomatékos motor, forgatni kell, egészen 17 ezerig. Ennek megfelelően a blokk is rövid löketű, 50 mm-es furathoz 31,8 mm löket tartozik.
A Honda bejelentette, hogy Marc Márquez csapattársa 2021-től a KTM-től elcsábított Pol Espargaro lesz, míg a fiatalabb Márquez átkerül az LCR Hondához. Azt viszont nem jelentették be, hogy ki lesz a másik motoros az LCR-nél - az eddigi hírek szerint a japánoknak fontos, hogy Nakagami legyen az, míg a csapat tulajdonosa, Lucio Cecchinello inkább Crutchlow-hoz ragaszkodik.
A Metzeler egy új pályagumit készített Racetec TD (TD = Track Day) néven, amelynek az érdekessége, hogy célzottan az amatőr pályamotorosoknak készült - az amatőrséget nem úgy kell érteni, hogy nem tudják merre van az előre, hanem hogy például nem szükséges hozzá gumimelegítő.
Úgy tűnik, hogy lezárult Rossi szerződése, az kilencszeres világbajnok két évre megállapodott a Petronas Yamahával. A hivatalos bejelentés a MotoGP első fordulójának a hétvégéjén, Jerezben fogják bejelenteni. A hírek szerint a szerződés 2021-re szól, azzal az opcióval, hogy 2022-ben is folytatódhat az együttműködés. Rossi csapattársa Franco Morbidelli lesz, akivel szintén hosszabbítanak.
Randy Krummenacher, a 2019-es szezon Supersport világbajnoka meglepetésszerűen bejelentette, hogy azonnal kilép az MV Agusta gyári csapatából - a svájci versenyző elég homályosan indokolta meg a döntését, nem tudni pontosan, mit ért azalatt, hogy "az MV Agusta veszélyeztette a versenyzői teljesítményét, a szakmaiságát, a jó hírnevét és a személyes integritását". Mindenesetre súlyos okokra van szükség ahhoz, hogy most, két héttel a szezon újraindítása előtt szakítson a csapatával.
A nagy szériában gyártott japán motorok közül talán a Kawasaki Z1 tartja a legjobban az árát - a hetvenes évek sztárja volt a veszettül erős négyhengeres, és az eltelt ötven évben igazi kultusztárgy lett. A Kawasaki is érzi, hogy ez egy olyan örökség, amire vigyázni kell, és újra elkezdenek Z1 hengerfejeket gyártani a mai fejlett technológiákkal.