Sem a világjárvány, sem a Superpole futamon bemutatott esés nem tudta feltartani az észak-ír motorversenyzőt, és újabb rekordot állított be.
A BMW leleplezte az új R 1250 RT-t, amelyet már felszereltek a Bosch radaros tempomatjával. A műszaki és esztétikai frissítésen is átesett RT-re igencsak szükség volt, ugyanis amikor 1200-ról 1250-re fejlesztették, lényegében csak a blokkot cserélték, így házon belül már határozottan elavultnak tűnt.
A Ducati a Multistrada V4 blokkjáról adott ki újabb információkat, és kiderült, hogy az 1158 köbcentis V4-es blokknál elhagyják a desmodromikus vezérlést, vagyis nem a vezérműtengely bütykei, hanem hagyományos módon rugók húzzák vissza a szelepeket.
Rossi bukja az indulást Aragónban, mivel kiderült, hogy elkapta a COVID-19-et. Ezzel ő az első a királykategóriában, akinek pozitív lett a tesztje, így a következő két versenyt ki kell hagynia.
Hiába állhattak fel számos alkalommal a Man TT és a Brit Superbike Bajnokság dobogójára, a Smiths Racing kiszáll a motorversenyzésből , a családi kézben lévő csapat nem folytatja. Náluk versenyzett Peter Hickman, aki megújította a Man TT-t a modern versenyzői stílusával, és állított be új körrekordot.
A Kawasaki Versys elég ígéretes frissítésen esik át a következő évre, az alapváltozatnak tekinthető Versys 1000 S például az elektronikus Showa Skyhook futóművön kívül a korábbi Versys SE összes extráját megkapja. A kimondottan jól működő félaktív futómű megmarad a csúcsmodell kiváltsága.
A motorversenyzők szakágtól függetlenül szívesen használnak a plexire ragasztott letépőfóliát, amellyel akár menet közben is eltávolíthatják a látóterükbe került szennyeződéseket. Egy ilyenért fizetett most egy MotoGP-rajongó 1,7 millió forintnak megfelelő összeget.
A Honda megújítja 2021-re a teljes Forza sorozatot, frissítik a 125-öst, 350-esre növelik a 300-ast és végre bemutatták a már sokat emlegetett 750-es csúcsmodellt.
A Spa-Francorchamps-ról két dolgot mindenképpen érdemes tudni: a belga versenypálya az egyik legrégebbi és leggazdagabb múltú pálya a világon, illetve ezzel együtt ott van a világ legzúzósabb pályái között.
A BMW eddig is nyitott volt az új technológiák felé, az elmúlt hetekben pedig szintet léptek, hiszen konkrétan a pálya mellett terveztek és nyomtattak ki 3D printerrel egy új alkatrészt.
A Triumph és az indiai Bajaj közös munkájának az első terméke egy 300-350 köbcenti közötti retró motor lehet, mely a Royal Enfield Meteor 350 és a Honda H'ness ellenfele lesz.
Nemrég felröppent olyan pletyka, hogy a VW főnöke megválna a kis márkáktól, például a Lamborghinitől, a Bugattitól és a Ducatitól (igazából elsősorban az átszervezésről volt szó, az eladás mint szélsőséges megoldás került szóba, csak az nem annyira clickbait). A Ducati eladására már fel sem kaptam a fejem, hiszen ezt azóta pletykálják, amióta a (vigyázz, bonyolult lesz!) VW-csoport tulajdonában lévő Audi fennhatósága alá tartozó Lamborghinihez került az olasz motorgyártó.
Írtunk arról, hogy a Kawasaki idén hat újdonsággal készül, melyek közül az egyik a ZX-10RR lesz. Bár az RR-rel együtt frissítik a lakossági (már ha mondhatunk ilyet egy 1000-es sportmotorról) ZX-10R-t is, a lényeg a homologizációs modell lesz, mely a Superbike VB-s versenymotor alapját adja.
A Honda szabadalmaztatta az Africa Twin feltöltött változatát, melyet közvetlen befecskendezéssel és egy ikercsavaros kompresszorral hergelnének fel. A szabadalmi rajzok ugyan nem ígérnek semmit, az viszont látszik, hogy a Honda komolyan veszi a feltöltött motorkerékpár koncepcióját - még ha jelenleg csak a Kawasaki kínál ilyesmit, nem kizárt, hogy tíz év múlva ez lesz a fő csapás.
Nemrég beszámoltunk arról, hogy az MV Agusta házi influenszernek nevezte ki a francia stuntridert, Thibaut Nogues-t, és meg is született az első videójuk, amiben Nogues az Alpokból ledriftel a Riviérára egy F3 800-zal.
A Holt-tenger partján sem várják olyan régóta a megváltót, mint a motorosok a Suzuki Hayabusa új kiadását. Eddig rengeteg pletyka volt, turbótól kezdve 1440-es blokkon és állítható vázgeometrián át a félautomata váltóig, ám most egészen kijózanító hírekkel állt elő a japán Autoby magazin.
Az Alpinestars rendszeresen előáll limitált szériás replika csizmákkal, legutóbb például a McGuinness-féle csizmáról írtunk, a hétvégén pedig a Magny-Cours-i Superbike futamon bemutatták a Supertech R "Haga 20" kiadását.
Már írtunk arról, hogy a Suzukinál ugyan dolgoznak egy 700-as soros kéthengeres blokkon, de az egyelőre még nem váltja le az SV650-et és a V-Strom 650-et. A 650-es V2-es blokk már egészen 1999 óta velünk van, ami azt jelenti, hogy már amerikában is ihatna sört, ezzel ez az egyik legrégebbi, folyamatosan a kínálatban tartott blokk a piacon.
A Yamaha európai részlege és a Fantic Motor együttműködésbe kezdenek, mégpedig a városi használatra szánt elektromos járművek terén. A két cég már korábban is partneri viszonyban állt (hogy pontosan miben, az nem derült ki), de az új megállapodás értelmében a két cég közös e-mobilitás programon kezd dolgozni.
Nem volt sem versenyző, sem csapatfőnök, de előre köszöntek neki a bokszutcában. Nem véletlenül, ő volt a magnézium versenyfelnik úttörője - illetve a beszámolók szerint egy barátságos, jó humorú ember is volt, akit bárki könnyen megkedvelt.
Tommaso Marcon, az Aprilia tesztpilótája rakott ki egy képet Instagramra, amelyen az Aprilia RS 660 pályaváltozatával pózol.
Nem nagy meglepetés, mondhatni látható volt, hogy jönni fog a KTM 890 Adventure R - a platform már kész volt a 790-es modellel, és az idén megjelent 890 Duke R után várható volt, hogy az Adventure is megkapja a nagyobb és erősebb blokkot. Amire nem számítottunk, az a 890 Rally Edition.
Bár a motorversenyek újraindultak, egyelőre vagy látogató nélkül, vagy limitált nézőszámmal zajlanak, tehát messze vagyunk attól, hogy azt mondhassuk, visszatértünk a normál kerékvágásba. Pillanatnyilag úgy néz ki, hogy a jövőre is ebben a mederben fognak folyni a motorversenyek, beleértve a közúti futamokat is.
A G 310 GS-t 2016-ban mutatták be, és mostanra megérett egy alapos frissítésre - azóta alaposan átalakult a piac, már nem a V-Strom 250 és a Versys 300 az ellenfél, hanem közben megjelent a KTM 390 Adventure is, amely feladta a leckét.
Már csak nyolc nap van hátra a Honda Forza 750 bemutatójáig, és a legfrissebb teaserben lényegében már megmutatják a teljes formát. Az már világos, hogy a 745 köbcentis NC750 blokkot fejlesztették tovább, amelyhez továbbra is duplakuplungos váltó tartozik.