Nehezen indul az idei Man TT. A szombati nyitányt törölték, ugyanis a pálya mélyen fekvő részeit sűrű köd ülte meg. A nyitónapot így hétfőre halasztották, de nem lett a jobb a helyzet, az időjárás mintha nem akarná, hogy verseny legyen.
Furcsa koncepcióval készül az idei Concorso d'Eleganza Villa d'Estére a BMW. A bajoroktól már megszokhattuk, hogy évről évre valami radikálisat visznek a rendezvényre: korábban a Concept Ninety és az R5 Hommage is ekkoriban készült el. Ezekben közös, hogy a hagyományokhoz nyúltak vissza, most azonban egész más utat követnek.
Bankjegyeket fújt a szél szombat este a bajor autópályán. Egy német férfi vesztette el pénzzel teli szatyrát, amelyben vállalkozása bevételét szállította motoron.
Ázsia a nagymotorok számára is egyre fontosabb piac, Thaiföld pedig sok szempontból jó választás egy új üzemnek. Bár a munkaerő nem ott a legolcsóbb, lényegesen több a szakképzett ember, mint a környező országokban, illetve a gyártási minőség is megfelelő szokott lenni. Emellett a helyi gyártással meg tudják kerülni a 60%-os vámot.
Két éve, a 2015-ös EICMA-n mutatkozott be tanulmányként a Husqvarna Vitpilen, ami megmutatta, milyen lehetőségek vannak a Husqvarna utcai motorjaiban. A Vitpilen projekt azóta jól halad, most pedig megerősítették, hogy nemsokára érkezik a hasonló vonalvezetésű, de scrambleres kialakítású Svartpilen 701 is.
A hétvégi MotoGP-n a királykategóriában hatalmas harcok mentek, de a Moto3 futamra is biztosan sokáig fogunk emlékezni, ugyanis olyan tömegbaleset történt, amire ritkán van példa a motorsportban. Néhány másodperc alatt több mint tíz pilóta csúszott ki a pályára került olajfolt miatt, tényleg döbbenetes volt, ahogyan sorban potyogtak ki a versenyzők a kavicságyba.
Múlt hét szerdán szenvedett kerékpáros balesetet, edzés közben gázolta el egy autó a MotoGP 2006-os világbajnokát. Súlyos fejsérülést szenvedett, ami agykárosodást okozott a pilótánál, kómába került, és állapota annyira súlyos volt, hogy belső sérüléseit nem tudták elkezdeni műteni.
Már önmagában is furcsa, ha egy motorkerékpár nagyrészt fából készül, ebben az esetben viszont nem csak maga a szokatlan anyagválasztás az extra, hanem az üzemanyag is.
Nicky Hayden, a MotoGP 2006-os világbajnoka tegnap súlyos balesetet szenvedett - kerékpáros edzést tartott Olaszországban, amikor egy autós elgázolta. Az idén a Superbike világbajnokságban versenyző amerikai betörte a Peugeot szélvédőjét és benyomta az A-oszlopot is.
A KTM bemutatta a már beharangozott injektoros kétütemű enduróit, amik egy régóta várt áttörést hoztak el. Egyelőre két modell kapta meg a TPI (transfer port injection) nevű befecskendezőt - a 250 és 300 EXC - amivel a 2T technika képes teljesíteni az Euro4-es elvárásokat.
Egyelőre csak egy titokzatoskodó teaser videót rakott ki az olasz motorgyártó, amelyben marógéppel egy alumínium tömbbe beleírják az RVS feliratot. Az RVS itt a Reparto Veicoli Specialit jelenti, amit leginkább Különleges Járművek Osztályának fordíthatunk. Mivel a videó végén egy nem kimondottan gyári Brutale sziluettje bukkan fel, feltételezhetjük, egy olyan részleg beharangozójáról van szó, ami az ügyfelek egyedi igényei szerint módosítja az MV Agustákat, vagyis gyári custom motorokat állít elő.
A belga Saroléa egy ideje nem hallatott magáról, most viszont bejelentették, a retró burkolatos SP7-tel ismét rajthoz állnak a Man TT villanymotoroknak kiírt kategóriájában.
Az itthon havonta eladott pár száz motor mellett felfoghatatlan mennyiség talál gazdára Indiában. Tavaly több mint 17,7 millió motor ment el, ami azt jelenti, hogy naponta átlagosan 48 ezernél is többet pattintottak el az ottani kereskedők - ezzel megelőzve Kínát, ahol éves szinten 16,8 millió motor talált gazdára.
Csütörtökön a Northwest 200 superbike edzésén hatalmasat esett John McGuinness, a lába, a bordái és a gerince törtek a balesetben. A Honda azonnal visszalépett az indulástól a superstock és a superbike kategóriákban, emiatt fel is röppent a pletyka, hogy műszaki hiba lehetett a háttérben.
Úgy tűnik, célegyenesbe ér a a Harley-Davidson villanymotorkerékpár-programja. Az amerikai márka először három évvel ezelőtt dobta be a köztudatba a LiveWire projektet, és később is utaltak rá, hogy komolyan gondolják. Most már konkrétan is szerepel a következő tíz év tervei között.
A négyéves Izabella Tunicliffe nem túl kislányos hobbit választott magának: motokrosszversenyzőnek készül. Ez persze nem akkora csoda, ha hozzátesszük, apja Joshua Crewe is ezt a sportot űzi. Izabella hamarosan az AMCA iskolai bajnokságán állt volna rajthoz, de ellopták Yamaha PW50-esét.
44 millió forintért van fent az ebay-en Barry Sheene 1983-as Grand Prix versenymotorja, a legendás Heron Suzuki RGB500. Abban az évben Sheene 14. helyen végzett. Ezzel a motorral Sheene után 1984-ben Mick Grant is rajthoz állt, tehát két legendás versenyző is megülte.
Az indiai The Economic Times szellőztette meg a sztorit, miszerint a Royal Enfield megveheti a Ducatit. Ez szalagcímnek tökéletes, viszont egy félreértésen alapul.
A Wankel motoros motorkerékpár nem új ötlet, talán a Suzuki RE5 a leghíresebb példa erre a szokatlan felállásra. Ahogyan az autóknál, a kétkerekűeknél sem vált be a koncepció, az elképesztő karbantartásigény miatt elvetették az ötletet. Most viszont úgy tűnik, hogy a franciák leporolnák.
Két jól teljesítés között érdemes egy pillantást vetni a motoreladásokra, amit a gyenge kezdés után erős visszaesés kifejezéssel lehet leírni. Idén áprilisban összesen 288 új motor kelt el, ami jelentős visszaesés a korábbi évekhez képest, 2016-ban ugyanis 404, 2015-ben pedig 325 volt ez a szám. De nem csak az április a gyenge, hanem az egész idei év, januártól eddig 660 új motort helyeztek forgalomba, míg az előző években 808 és 708 darab ment el. Most lehetne azzal jönni, hogy a használt motor aztán hasít, de az a helyzet, hogy nem.
Roland Sands legfrissebb munkája egyesíti a café racerséget a deszkapályás versenyekre épített motorokkal. A nagyon súlyosan átépített BMW R nineT 21-es kerekeket, csutka kormányt és egyszemélyes nyerget kapott, az első féket, az oldaltámaszt és a lámpákat pedig nemes egyszerűséggel elhagyták róla.
A KTM már bőven a villanyjármű-mánia előtt mutatott már be elektromos robogót - ami aztán gyorsan eltűnt a süllyesztőben - és azóta is folyamatosan fejlesztik az elektromos platformjukat, amire már nem csak endurót, hanem szupermotót és krosszmotort is építenek. A legfrissebb hírek szerint a következő lépés egy villanyos utcai motor lesz, mégpedig a 390 Duke alapjain.
Erre még Bistei kolléga is csettintene: a japán Masaru Abe a leghosszabb, folyamatos egykerekezés rekordját állította be egy Yamaha Joggal, több mint 500 kilométert tett meg lógatott első kerékkel, egészen pontosan 500 532,2 métert. Az előző rekord egyébként 331 kilométer volt, és 1991 óta nem sikerült senkinek túlszárnyalnia.
Nemrég számoltunk be róla, hogy a CCM a Spitfire körüli lelkesedés hatására bejelentette, hogy a következő dobásuk egy scrambler lesz, most pedig előálltak az első vázlatokkal.
A motoros ruhákat gyártó Dainese és a hozzá tartozó bukósisakgyártó AGV összevont évfordulós bulit tartanak, 115 évnyi tapasztalatukra hívják fel a figyelmet - úgy jön össze, hogy a Dainese 40, az AGV 75 éves. Az Anniversario Collectionbe 15 póló és két bőrdzseki tartozik, és megidézik a motoros ruhák evolúcióját, illetve különböző legendák előtt tisztelegnek - illetve azoknak a fejlesztéseknek, amiket a legendáknak köszönhetünk.