A KTM vezérigazgatóját, Stefan Pierert választották az Európai Motorgyártók Szövetségének (ACEM) elnökévé. Pierernek ez már a második elnöki ciklusa, legutóbb 2004-ben választották meg. Ezúttal a BMW emberét, Stephan Schallert váltja, és egyben alelnök lesz a piaggiós Michele Colaninno-val együtt.
Ritka, közel kilencvenéves motorkerékpár kerül kalapács alá az RM Sotheby's aukciósháznál. Az 1928-as gyártású Brough Superior SS100-at jövő hónapban, Olaszországban árverezik el.
A BMW hamarosan bemutatja az új F 850 GS-t, hogy szakítsanak egy kicsit abból a szegmensből, ahol jelenleg a Honda Africa Twin és a Ducati Multistrada 950 a sikertermékek. A túraendurók piaca még mindig hasít, érdemi növekedést viszont nem az 1200-as hegyomlások, hanem az egy számmal kisebb, 1000 köbcenti körüliek mutattak.
Brembo új radiális főfékhengert mutatott be, amihez a MotoGP-ből emeltek át megoldásokat. A 19RCS Corsa Corta nevű radiális pumpa érzékenysége három fokozatban hangolható, illetve nagyon pontosan kézhez és vezetési stílushoz állítható.
A Mad Max Fury Road és a Batman sztárja, Tom Hardy vasárnap délután robogótolvajt fogott, ráadásul elég szigorúan tolta végig: a tolvajok a robogóval menekültek, Hardy pedig üldözőbe vette őket, a beszámolók szerint hosszan üldözte őket a kertvárosban - a tolvajok egy Mercedesnek csapódtak egy kereszteződésben, az egyikük a földön maradt, a másik pedig gyalog próbált meglépni.
Olvasónk, Tomi hívta fel figyelmünket a hírre: Észtországban a többszöri figyelmeztetés ellenére tovább hajtó motorost a rendőr sajátos módon hatástalanította - az indoklás szerint - mielőtt bajt okoz.
A tizenötszörös világbajnok Giacomo Agostini árverésra ajánlotta MV Agusta 500 3-Cilindiri versenymotor-replikáját, a kikiáltási ár 65 millió forint. Az ötszázas, három hengeres motor egyike annak a hatnak, amit az eredeti mérnöki gárda épített, ez az 1972-es világbajnok motor tervei alapján.
Egy spanyol dizájner, Miguel Angel Bahri álmodta meg ezt a formatervet, amikor abból indult ki, hogy milyen lenne a motor, amit a Porsche lepitonabb modellje, a 911 Turbo ihletne. A motort Porsche 618-nak nevezte el, azon felül, hogy már ránézésre használhatatlan, annyiban is hibás az elképzelés, hogy nem sportmotort, hanem egy power cruisert rajzolt.
2004-ig nem volt az alkoholra vonatkozó szabályozás a MotoGP-ben, addig akár sakál részegen is rajthoz lehetett állni. Ám hiába tiltott már régóta a verseny előtti piálás, nem volt eddig bevett protokoll a versenyzők szondázása, ezen változtatott a Nemzetközi Motorsport Szövetség (FIM), és a 2017-es orvosi kódexbe már a doppingteszt részeként vezették be.
Ez a Suzuki GSX1100SD Katana erősen kimeríti a gusztusos retró csemege fogalmát, a birtoklási vágy pedig észbontó méreteket ölt, ha hozzátesszük, hogy ez egy komolyan gondolt versenymotor.
Fritz Egli az 1960-as években szerzett nevet, amikor a svájci nemzeti bajnokságot megnyerte egy 1000-es Vincenttel, amilyhez maga tervezte a vázat - a győzelmet is ez utóbbinak tulajdonította, nem a vezetési tudásának. Egli 20 év alatt szinte minden nagyobb gyártó motorjához tervezett vázat, majd visszavonult. Manapság ha felbukkan egy-egy Egli vázas Kawasaki vagy Honda, mindig csillagászati árakat fizetnek érte. Most harminc év kihagyás után ismét Egli nevével motor, aminek az építésében aktívan részt is vett az idén 80 éves mester.
A BMW leleplezte a csúcs-sportmotorját, a HP4 Race-t. A mindössze 750 példányban készülő szénszálas rettenet kapcsán nem túlzás versenykész modellről beszélni, és nem csak amolyan terek-utcák bajnokságok szintjén kell ezt érteni, a HP4 Race elektronikája és futóműve megfelel annak a szintnek, amit a Superbike VB-n a gyári csapatok használnak.
Az amerikai szabadalmi hivatalnál jegyezte be a Suzuki azt a Burgman-szabású robogót, ami az elmúlt évek legvadabb húzásának ígérkezik. Elég csak egy pillantást vetni az első futóműre, ami a legóvatosabban fogalmazva is furcsa. Erre a szokatlan megoldásra az első kerékhez épített elektromos motor miatt van szükség - igen, ez egy összkerék hajtású hibrid robogó.
Brad Binder még tavaly novemberben törte el a karját egy nagy eséssel Valenciában - akkor Moto3-as világbajnok lett, idén a Moto2-ben megy a KTM csapatában. Akkor megműtötték, összerakták a karját, viszont csontokat pozicionáló lemez nem lett tökéletes, nem gyógyult megfelelően a karja.
A hosszú hétvégén megérte különböző szakadozó streameket bámulni, ugyanis az év második legfontosabb hosszútávú motorversenye zajlott, az Endurance világbajnokság 24 órás Le Mans-i futama (remélem nem kérdés, hogy melyik az első).
A Norton V4-es sportmotorja nem olcsó, az alapváltozat, a V4 RR 10,2 millióról indul, míg a fullos, legnemesebb alkatrészekkel megpakolt V4 SS-ért 16 milliót kérnek, de már elővételben elkapkodták szinte a teljes tervezett darabszámot. Az érdeklődés akkora, hogy rendkívül hosszú várólista alakult ki, ezért a Norton bővítésre kényszerült.
A látogatói adatokat nézve a magyar közönség sem volt közömbös a CCM Spitfire iránt - aki lemaradt volna, a fantasztikusan szép vázú, egyhengeres roadstert egy kis angol cég építette egy Husqvarna/SWM blokk köré. A még el sem készült modellre annyira rápörgött a közönség, hogy a CCM már további kiviteleket tervez, például egy scramblert, ami alapjaiban megegyezne a Spitfire-rel, annyi különbséggel, hogy hosszabb rugóútjai és magasra húzott kipufogója lesz.
A BMW várhatóan Kínában, a Auto Shanghai kiállításon mutatja be a valaha volt legkülönlegesebb csúcsmotorját. Százszázalékosan még nem tudni, mi lesz az, de majdnem biztosan igen: a BMW HP4 Race lesz az, a tavaly ősszel tanulmányként bemutatott hiper-tuningolt sportmotor.
Éppen mire leállították a CBR600RR gyártását, és úgy általában tűnnek el a hatszázas sportmotorok, a Vyrus befejezte a 986 M2 utcai változatát - és piacra is dobta potom 11,8 millió forintért. És teljesen megéri, két pontban össze is foglalnám, miért:
1. ahogy kinéz.
2. több ilyen nem lesz.
Az olasz villanymotor-gyártó - mármint villanymotorkerékpár-gyártó, de ez így túl hosszú - két modellje, a sportmotor Ego és a naked Eva szolid fejlesztésen esett át, a 2017-es változatok némileg erősebbek lesznek, az Ego (sportmotor) 145, a pucér Eva pedig 108 lóerőt tud majd - eddig 136 és 95 lóerővel lehetett gazdálkodni. Ezzel együtt a nyomaték is nőtt, az Ego 195 helyett 200 Nm-t, az Eva pedig 170 helyett 180 Nm-t tesz le az aszfaltra, fordulatszámtól függetlenül.
A Yamaha jó lóra tett, amikor külön retró modellcsaládot hoztak létre - egyfelől fellendültek az eladások, másrészt az XSR900-at a formatervező szakma is szereti, megkapta a Red Dot Best of the Best dizájndíját, ami az egyik legrangosabb ilyen elismerés.
A KTM versenyrészlege elkészítette az RC 390 CUP új opciós extráját, a verseny-kormánycsutkát. A CUP változatok jelentősen eltérnek az utcai RC390-esektől: teljesen állítható futóművel, Akrapovic kipufogóval, felhajló fék- és kuplungkarral, versenylábtartóval és pályaidommal készülnek, féklámpa, index, visszapillantó, utasülés és rendszámtartó nélkül.
A Husqvarna is átveszi a KTM legújabb fejlesztését, az injektoros kétütemű endurókat. Az osztrákok sokáig fejlesztették az Euro4-nek is megfelelő 2T technológiát, ami a KTM 250-es és 300-as EXC-kbe fog bekerülni első körben - ezekkel fognak műszakilag egyezni a 2018-as Husqvarna TE250i és TE300i endurók.
2000 ingázót kérdeztek meg az ingázási szokásaikról, és az autós, a buszos, a vonatos, a kerékpáros és a motoros közlekedőket rangsorolták stresszesség szerint. A hír súlyából némileg levon, hogy brit kutatásról van szó, de az eredmények attól még érdekesek.
Sisakra szerelhető féklámpát készített a Brake Free Technologies. Nem teljesen új a műfaj, léteznek már hasonló próbálkozások, ez azonban mégis más egy kicsit. Nincs szükség ugyanis kábelekre, a motorkerékpárra sem kell semmit felhenkölni, sőt okostelefonos csatlakoztatás sem kell. Az eszköz saját szenzorokat használ.