A KTM brutálisan erős sport-túra motorjából a 2016-os és 2017-es modelleket egyaránt visszahívják átvizsgálásra, ugyanis az üzemanyagcsöveken megjelenhetnek apró lyukak, repedések, amik akár az üzemanyag szivárgásához is vezethetnek. Amennyire tudni lehet, a szivárgó benzinig még egyetlen példány sem jutott el.
A thaiföldi Bangkok Motor Show-n mutatta be a Honda a 150SS Racer tanulmányt, ami egy elég szokatlan öszvér. Stílusát tekintve leginkább a modern sportmotorokból épített naked bike-okra hasonlít, rövid far, techno részletek, sportosság. Ugyanakkor műszakilag egy kis gyösz, az MSX125 alapjaira épül - egészen pontosan az MSX 150-es változatára, legalábbis a típus nevéből erre lehet következtetni. Más kapaszkodó nincs, mert műszaki adatokat nem közöltek róla.
A varesei tartományi bíróság elfogadta az MV Agusta szervezetátalakítási tervét, így az olasz motorgyártó megmenekülhet a csődtől. Az Agusta vállalta, hogy költségcsökkentő intézkedésekkel racionalizálják a működésüket, ami elég lehet a fennmaradáshoz.
Az Öhlins egyeduralmát a KTM törte meg a MotoGP-ben, a fékek terén viszont egyetlen beszállító uralja az egész mezőnyt, az olasz Brembo. 2017-ben az összes csapat tőlük vásárol. Féknyerget két típus közül választhatnak, az egyik egy könnyű építésű darab, amit normál betétekhez optimalizáltak, a másik pedig a nehéztüzérség, amit kimondottan a brutálisabb, nagyobb tömegű betétekhez terveztek.
A Man TT-s villanymotorokkal híressé vált Mugen a Honda segítségével egy elektromos terepmotort épített. Az E.Rex-nek keresztelt motor külseje egy gyenge szóvicc, az idomok ugyanis dinoszaurusz-bordákat imitálnak. A műszaki adatokat még nem osztottak meg, így nem tudni, milyen erős, mennyi ideig bírja egy feltöltéssel, és mennyi a tömege - pedig ezek nélkül az adatok nélkül nehéz megítélni.
Pár nappal azután, hogy elkészült az első, méregdrága Ducati 1299 Superleggera, egyből látványos eredményt hozott a kínai superbike bajnokságnak tekinthető Pan Delta Series-en.
A kéthengeres Royal Enfield Continental GT nemsokára elkészül, legalábbis erre utal, hogy egyre több kémfotó és videó bukkan fel róla. A legfrissebbet Indiában készítették, és bár ebből a szögből bármi is lehetne a videón látható motor - például az egyhengeres, 535 köbcentis Continental GT is, mert a far kialakítása, az egyszemélyes nyereg és a csutkakormány, valamint a hátsó, távolról/hunyorogva nézve Öhlins-szerű kétoldali rugóstagok nagyon hasonlítanak az egyhengeres GT-re, de a két kipufogó jelzi, hogy ez már a 750-es változat egyik prototípusa.
Az 1946-os példány az úgynevezett 0-ás sorozat harmadik prototípusa - összesen hatvan darab készült belőle, és az első kettő már megsemmisült, tehát jelenleg ez a legrégebbi Vespa.
A Honda beröffentette a Rebel kampányát, első körben összeálltak Aviator Nation nevű ruházati márkával - az AN a 70-es évek dizájnjában utazik, egy-egy jobb képű pulóverük 50-60 ezerbe kerül. A közös munka első gyümölcse egy átépített Honda Rebel 500, amit múlt héten a texasi SXSW fesztiválon mutattak be.
A Honda nagyon komolyan veszi a negyedliteres motorok piacát, újabb példa erre a Honda CBR250RR, amit alig három évvel a CBR300R után lepleztek le. Az sem titok, hogy a 250-es RR-rel versenypályán is villantanának - a hétvégén be is mutatták az Astra Honda Racing Team pályakittel szerelt tanulmányát az Osaka Motor Show-n.
A tavaly leleplezett, teljesen új, változó szelepvezérléses GSX-R1000 és GSX-R1000R után a Suzuki tovább frissíti a sportmotor kínálatát. A hírek szerint 2019-ben érkezhet az új GSX-R750, és valószínűleg ezzel egy időben a világ többi részén is lelövik a GSX-R600 forgalmazását.
Bármit is mond Klein Dávid, a modern hegymászás már túllépett a Mount Everest meghódításán, sőt, a nyolcezresek sem nagyon bírnak sportértékkel - most az új utak, a minimalista, alpesi stílusú mászás Himalájába való átültetése és a nagyon durva északi falak meghódítása jelentik a csúcsteljesítményeket. A motorkerékpárral magasra jutás viszont még közel sem tart ott, hogy táborépítés nélkül szaladjanak fel a gyíkok által is megmászhatatlannak ítélt falakon.
A kétütemű motorokat néhány kivételtől eltekintve eddig elkerülte az elektronikus befecskendezés - egyszerűen nem volt indokolt. Mivel jellemzően offroad sportgépek és 50-es segédmotoros kerékpárok készülnek már csak két ütemű blokkal, nem volt fontos az üzemanyag-ellátás továbbfejlesztése. Különc gyártók, például a spanyol Ossa készített már injektoros 2T endurót és triálmotort, de nagy szériában eddig ismeretlen volt a megoldás a motorkerékpároknál. Eddig.
A megengedett sebesség jelentős túllépésével menekült el a rendőrök elől egy motoros Nagy-Britanniában – többször is. Paul Whyatt, aki egyébként egy edzőtermet üzemeltet, úgy tűnik, sportot űzött abból, hogy az egyenruhásokat szívassa. Végül azonban ő húzta a rövidebbet.
Elég jól megy a szekér a Ducatinak: 2016-ban újabb rekordokat könyvelt el az olasz gyártó. Tavaly ugyanis 55451 motorkerékpárt adtak el, ami az egy évvel korábbinál bő hatszázzal több.
A MotoGP és a Superbike világbajnokság jogtulajdonosa, a Dorna Sports egy új versenysorozat indítására készül, 2019-ben indítanák az elektromos motorkerékpárok gyorsasági világbajnokságát. Nem ez lenne az első próbálkozás, létezett korábban hasonló például a TTXXGP és a FIM e-Power Championship néven, de azok nem lett sikeresek.
Nehéz éven van túl az MV Agusta, és még nehezebbek előtt állnak, pénzügyi gondok, gyanús befektetők, szakadék szélén billegő olasz gazdaság: nem könnyű. Egy éve még arról volt szó, hogy sorban jönnek az újdonságok - aztán a szomorú valóság szerénységre kényszerítette Castiglioniékat, most modelleső helyett összesen három újdonságot ígérnek - azt is két év alatt.
A hétvégi katari MotoGP teszten a Ducati megmutatta a korábban beígért aerodinamikai fejlesztését, amivel a szárnyak betiltására reagáltak. Ez az:
Az olaszországi Honda importőr épített ralimotort a Honda CRF1000 Africa Twinből, a CRF450 Rally-hoz hasonló külsőt szabtak neki, és összesen körülbelül hét kilót sikerült faragni a motor tömegéből. Ebben szerepet játszanak a szénszálas elemek, a LED-es fényszóró és a könnyebb kipufogó. És egyben megkapta a legmenőbb és legfeleslegesebb extrát is, amit egy ilyen motoron el lehet képzelni, a roadbook olvasót.
Az amerikai Carl Reese 24 óra alatt 3410 kilométert tett meg egyBMW K 1600 GT-vel, ezzel megdöntötte a korábbi 3255 rekordot. Átlagban 145-tel ment, de volt, hogy 227 km/h-ra is felgyorsított. A Guiness Rekordnak helyt adó texasi pályán végül nem tudott 24 órán keresztül veretni, ugyanis elhasználta az összes gumit - négy hátsóval és két elsővel készült, amik idő előtt elfogytak.
Mintha keresztezték volna a Sportster XR1200-at és a kis Street 750-et, nagyjából így írható körül legegyszerűbben a Harley új belépő modelljét, a Street Rod 750-et. Érezhetően az európai piac igényeinek megfelelően szabták át, a vagány dirt trackes külsővel és a ránézésre igényesebb futóművel az XSR700 célközönségéből szakítanának ki egy darabot, vagyis olyan stílusos motorokra fogékony fiatalokat, akiket nem érdekelnek a Harley-k klasszikus értékei.
A terep-irányultságú gépeket többé nem fogadják a Pikes Peak-i hegyi felfutón, az idei év lesz az utolsó, ahol ilyen motorok rajthoz állhatnak. A szervezők a közleményükben elég maszatolósan fogalmazták meg, hogy mit értenek terepgépek alatt, és milyen szempontok szerint fogják szűrni azokat a motorokat, amik "azzal a céllal készültek, hogy a Pikes Peak eredeti földútjain versenyezzenek".
Amikor a KTM felvásárolta a BMW-től a Husqvarnát, az SWM nem kellett az osztrákoknak, és végül volt Husqvarna dolgozók kezébe került, így lett a korábbi Husqvarna alkalmazott Ampelio Macchiból az SWM vezérigazgatója, aki bejelentette, hogy idén hatezer darabra szeretnék felfuttatni a gyártást - vagyis ott folytatják az egykori offroad márkát, ahol a Cagiva abbahagyta.
A Hesketh modernkori történelme 2013-ban indult a Heskeht 24-gyel. Korábban is gyártottak motort, már a nyolcvanas években voltak kis szériás modelljeik, viszont az új lendülethez új tulajdonos kellett, egy bizonyos Paul Sleeman, aki négy év után egy újabb modellel állt elő.
A Yamaha az MT-10 Tourer Editionnel túrás irányba vitte el a veszett erős hyper nakedet. Világjáró motor ettől még nem lett, de közepes túrákhoz elegendő pakolhatósággal, kényelemmel és szélvédelemmel látták el.