Hírek

Visszahívják a KTM 1290 Super Duke GT-t

2017. március 30., 16:23 Módosítva: 2017.04.13 06:18
13

A KTM brutálisan erős sport-túra motorjából a 2016-os és 2017-es modelleket egyaránt visszahívják átvizsgálásra, ugyanis az üzemanyagcsöveken megjelenhetnek apró lyukak, repedések, amik akár az üzemanyag szivárgásához is vezethetnek. Amennyire tudni lehet, a szivárgó benzinig még egyetlen példány sem jutott el.

420A8717
Távolról sincs vége, olvasson még

Technós kis gyöszt mutatott be a Honda

2017. március 29., 14:32 Módosítva: 2017.04.15 06:53
1

A thaiföldi Bangkok Motor Show-n mutatta be a Honda a 150SS Racer tanulmányt, ami egy elég szokatlan öszvér. Stílusát tekintve leginkább a modern sportmotorokból épített naked bike-okra hasonlít, rövid far, techno részletek, sportosság. Ugyanakkor műszakilag egy kis gyösz, az MSX125 alapjaira épül - egészen pontosan az MSX 150-es változatára, legalábbis a típus nevéből erre lehet következtetni. Más kapaszkodó nincs, mert műszaki adatokat nem közöltek róla.

msx 150ssracer.png
Távolról sincs vége, olvasson még

Már csak nyakig van a bajban az MV Agusta

2017. március 28., 10:20 Módosítva: 2017.04.13 06:18
19

A varesei tartományi bíróság elfogadta az MV Agusta szervezetátalakítási tervét, így az olasz motorgyártó megmenekülhet a csődtől. Az Agusta vállalta, hogy költségcsökkentő intézkedésekkel racionalizálják a működésüket, ami elég lehet a fennmaradáshoz.

110413-2014-mv-agusta-turismo-veloce-800-tail
Távolról sincs vége, olvasson még

A Brembo befoglalta a MotoGP-t

2017. március 27., 16:37 Módosítva: 2017.04.13 06:18

Az Öhlins egyeduralmát a KTM törte meg a MotoGP-ben, a fékek terén viszont egyetlen beszállító uralja az egész mezőnyt, az olasz Brembo. 2017-ben az összes csapat tőlük vásárol. Féknyerget két típus közül választhatnak, az egyik egy könnyű építésű darab, amit normál betétekhez optimalizáltak, a másik pedig a nehéztüzérség, amit kimondottan a brutálisabb, nagyobb tömegű betétekhez terveztek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Furcsa lett a dinoszauruszcsont-terepmotor

2017. március 27., 13:15 Módosítva: 2017.04.13 06:18
1

A Man TT-s villanymotorokkal híressé vált Mugen a Honda segítségével egy elektromos terepmotort épített. Az E.Rex-nek keresztelt motor külseje egy gyenge szóvicc, az idomok ugyanis dinoszaurusz-bordákat imitálnak. A műszaki adatokat még nem osztottak meg, így nem tudni, milyen erős, mennyi ideig bírja egy feltöltéssel, és mennyi a tömege - pedig ezek nélkül az adatok nélkül nehéz megítélni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Első versenyén dobogóra állt a Ducati Superleggera

2017. március 23., 14:33 Módosítva: 2017.04.13 06:18
25

Pár nappal azután, hogy elkészült az első, méregdrága Ducati 1299 Superleggera, egyből látványos eredményt hozott a kínai superbike bajnokságnak tekinthető Pan Delta Series-en.

Ez a kép a Superleggera sajtóanyagából van, nem a versenyen készült
Ez a kép a Superleggera sajtóanyagából van, nem a versenyen készült
Távolról sincs vége, olvasson még

Mostanában fejezik be a 750-es Enfieldet

2017. március 23., 11:19 Módosítva: 2017.04.06 06:55
34

A kéthengeres Royal Enfield Continental GT nemsokára elkészül, legalábbis erre utal, hogy egyre több kémfotó és videó bukkan fel róla. A legfrissebbet Indiában készítették, és bár ebből a szögből bármi is lehetne a videón látható motor - például az egyhengeres, 535 köbcentis Continental GT is, mert a far kialakítása, az egyszemélyes nyereg és a csutkakormány, valamint a hátsó, távolról/hunyorogva nézve Öhlins-szerű kétoldali rugóstagok nagyon hasonlítanak az egyhengeres GT-re, de a két kipufogó jelzi, hogy ez már a 750-es változat egyik prototípusa.

Távolról sincs vége, olvasson még

Eladó a legöregebb Vespa

2017. március 22., 11:08 Módosítva: 2017.03.31 06:25
123

Az 1946-os példány az úgynevezett 0-ás sorozat harmadik prototípusa - összesen hatvan darab készült belőle, és az első kettő már megsemmisült, tehát jelenleg ez a legrégebbi Vespa.

Távolról sincs vége, olvasson még

Fullba nyomja a hetvenes éveket a Honda

2017. március 22., 10:49 Módosítva: 2017.04.13 06:18
75

A Honda beröffentette a Rebel kampányát, első körben összeálltak Aviator Nation nevű ruházati márkával - az AN a 70-es évek dizájnjában utazik, egy-egy jobb képű pulóverük 50-60 ezerbe kerül. A közös munka első gyümölcse egy átépített Honda Rebel 500, amit múlt héten a texasi SXSW fesztiválon mutattak be.

Távolról sincs vége, olvasson még

Csak nem a Supersport300 világbajnokságra készülnek?

2017. március 21., 11:55 Módosítva: 2017.03.29 06:49
14

A Honda nagyon komolyan veszi a negyedliteres motorok piacát, újabb példa erre a Honda CBR250RR, amit alig három évvel a CBR300R után lepleztek le. Az sem titok, hogy a 250-es RR-rel versenypályán is villantanának - a hétvégén be is mutatták az Astra Honda Racing Team pályakittel szerelt tanulmányát az Osaka Motor Show-n.

HRC-Honda-CBR250RR-race-bike
Távolról sincs vége, olvasson még

Jön egy új 750-es GSX-R, hatszázas viszont nem lesz

2017. március 21., 10:08 Módosítva: 2017.03.29 06:49
59

A tavaly leleplezett, teljesen új, változó szelepvezérléses GSX-R1000 és GSX-R1000R után a Suzuki tovább frissíti a sportmotor kínálatát. A hírek szerint 2019-ben érkezhet az új GSX-R750, és valószínűleg ezzel egy időben  a világ többi részén is lelövik a GSX-R600 forgalmazását.

1987-Suzuki-GSX-R750
Távolról sincs vége, olvasson még

Rekord magasra másztak az Africa Twinek

2017. március 20., 14:45 Módosítva: 2017.03.29 06:49
6

Bármit is mond Klein Dávid, a modern hegymászás már túllépett a Mount Everest meghódításán, sőt, a nyolcezresek sem nagyon bírnak sportértékkel - most az új utak, a minimalista, alpesi stílusú mászás Himalájába való átültetése és a nagyon durva északi falak meghódítása jelentik a csúcsteljesítményeket. A motorkerékpárral magasra jutás viszont még közel sem tart ott, hogy táborépítés nélkül szaladjanak fel a gyíkok által is megmászhatatlannak ítélt falakon.

Távolról sincs vége, olvasson még

Eljött a kétüteműek evolúciós ugrása

2017. március 20., 13:22 Módosítva: 2017.03.24 06:52
98

A kétütemű motorokat néhány kivételtől eltekintve eddig elkerülte az elektronikus befecskendezés - egyszerűen nem volt indokolt. Mivel jellemzően offroad sportgépek és 50-es segédmotoros kerékpárok készülnek már csak két ütemű blokkal, nem volt fontos az üzemanyag-ellátás továbbfejlesztése. Különc gyártók, például a spanyol Ossa készített már injektoros 2T endurót és triálmotort, de nagy szériában eddig ismeretlen volt a megoldás a motorkerékpároknál. Eddig.

Távolról sincs vége, olvasson még

Börtön járt a 240 km/h-s üldözésért

2017. március 17., 12:45 Módosítva: 2017.03.29 06:49
84

A megengedett sebesség jelentős túllépésével menekült el a rendőrök elől egy motoros Nagy-Britanniában – többször is. Paul Whyatt, aki egyébként egy edzőtermet üzemeltet, úgy tűnik, sportot űzött abból, hogy az egyenruhásokat szívassa. Végül azonban ő húzta a rövidebbet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megint rekordot döntött a Ducati

2017. március 16., 12:17 Módosítva: 2017.03.29 06:49
43

Elég jól megy a szekér a Ducatinak: 2016-ban újabb rekordokat könyvelt el az olasz gyártó. Tavaly ugyanis 55451 motorkerékpárt adtak el, ami az egy évvel korábbinál bő hatszázzal több.

HhmlAni
Távolról sincs vége, olvasson még

MotoGP pilótákkal és villanymotorokkal indítanak versenysorozatot

2017. március 14., 13:43 Módosítva: 2017.03.24 06:51
32

A MotoGP és a Superbike világbajnokság jogtulajdonosa, a Dorna Sports egy új versenysorozat indítására készül, 2019-ben indítanák az elektromos motorkerékpárok gyorsasági világbajnokságát. Nem ez lenne az első próbálkozás, létezett korábban hasonló például a TTXXGP és a FIM e-Power Championship néven, de azok nem lett sikeresek.

MotoCzysz-E1pc-test-PIR-07
Távolról sincs vége, olvasson még

Eddigi legszerényebb ígéretét tette az MV Agusta

2017. március 14., 10:15 Módosítva: 2017.03.27 06:20
31

Nehéz éven van túl az MV Agusta, és még nehezebbek előtt állnak, pénzügyi gondok, gyanús befektetők, szakadék szélén billegő olasz gazdaság: nem könnyű. Egy éve még arról volt szó, hogy sorban jönnek az újdonságok - aztán a szomorú valóság szerénységre kényszerítette Castiglioniékat, most modelleső helyett összesen három újdonságot ígérnek - azt is két év alatt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nagyon furcsán néz ki a Ducati új versenymotorja

2017. március 13., 16:06 Módosítva: 2017.03.24 06:52
2

A hétvégi katari MotoGP teszten a Ducati megmutatta a korábban beígért aerodinamikai fejlesztését, amivel a szárnyak betiltására reagáltak. Ez az:

Távolról sincs vége, olvasson még

Itt már az endurón van a hangsúly, nem túrán

2017. március 13., 12:47 Módosítva: 2017.03.27 06:20
39

Az olaszországi Honda importőr épített ralimotort a Honda CRF1000 Africa Twinből, a CRF450 Rally-hoz hasonló külsőt szabtak neki, és összesen körülbelül hét kilót sikerült faragni a motor tömegéből. Ebben szerepet játszanak a szénszálas elemek, a LED-es fényszóró és a könnyebb kipufogó. És egyben megkapta a legmenőbb és legfeleslegesebb extrát is, amit egy ilyen motoron el lehet képzelni, a roadbook olvasót.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ez az ember szeret sokat motorozni

2017. március 10., 12:45 Módosítva: 2017.03.24 06:51
8

Az amerikai Carl Reese 24 óra alatt 3410 kilométert tett meg egyBMW K 1600 GT-vel, ezzel megdöntötte a korábbi 3255 rekordot. Átlagban 145-tel ment, de volt, hogy 227 km/h-ra is  felgyorsított. A Guiness Rekordnak helyt adó texasi pályán végül nem tudott 24 órán keresztül veretni, ugyanis elhasználta az összes gumit - négy hátsóval és két elsővel készült, amik idő előtt elfogytak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Harley, ami fekszik az európai ízlésnek

2017. március 9., 11:28 Módosítva: 2017.03.20 09:10
68

Mintha keresztezték volna a Sportster XR1200-at és a kis Street 750-et, nagyjából így írható körül legegyszerűbben a Harley új belépő modelljét, a Street Rod 750-et. Érezhetően az európai piac igényeinek megfelelően szabták át, a vagány dirt trackes külsővel és a ránézésre igényesebb futóművel az XSR700 célközönségéből szakítanának ki egy darabot, vagyis olyan stílusos motorokra fogékony fiatalokat, akiket nem érdekelnek a Harley-k klasszikus értékei.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem látják szívesen a terepgépeket a Pikes Peaken

2017. március 8., 10:18 Módosítva: 2017.03.20 09:10
19

A terep-irányultságú gépeket többé nem fogadják a Pikes Peak-i hegyi felfutón, az idei év lesz az utolsó, ahol ilyen motorok rajthoz állhatnak. A szervezők a közleményükben elég maszatolósan fogalmazták meg, hogy mit értenek terepgépek alatt, és milyen szempontok szerint fogják szűrni azokat a motorokat, amik "azzal a céllal készültek, hogy a Pikes Peak eredeti földútjain versenyezzenek".

Spider-Grips-Ducati-Multistrada-1200-S-Pikes-Peak-race-bike-27
Távolról sincs vége, olvasson még

Régi-új márka nő ki a Husqvarna romjaiból

2017. március 7., 11:08 Módosítva: 2017.03.24 06:51
20

Amikor a KTM felvásárolta a BMW-től a Husqvarnát, az SWM nem kellett az osztrákoknak, és végül volt Husqvarna dolgozók kezébe került, így lett a korábbi Husqvarna alkalmazott Ampelio Macchiból az SWM vezérigazgatója, aki bejelentette, hogy idén hatezer darabra szeretnék felfuttatni a gyártást - vagyis ott folytatják az egykori offroad márkát, ahol a Cagiva abbahagyta.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kell ám a kompresszor a 2100 köbcentinek

2017. március 3., 16:37 Módosítva: 2017.03.20 09:10
76

A Hesketh modernkori történelme 2013-ban indult a Heskeht 24-gyel. Korábban is gyártottak motort, már a nyolcvanas években voltak kis szériás modelljeik, viszont az új lendülethez új tulajdonos kellett, egy bizonyos Paul Sleeman, aki négy év után egy újabb modellel állt elő.

Távolról sincs vége, olvasson még

Agyeldobás túra-kiadásban

2017. március 3., 13:00 Módosítva: 2017.03.20 09:10
198

A Yamaha az MT-10 Tourer Editionnel túrás irányba vitte el a veszett erős hyper nakedet. Világjáró motor ettől még nem lett, de közepes túrákhoz elegendő pakolhatósággal, kényelemmel és szélvédelemmel látták el.

Távolról sincs vége, olvasson még