Három győzelemnél járt a Honda, amikor a pihenőnap után nekivágtak a Saltát és Belént összekötő nyolcadik szakasznak, ráadásul az ő pilótájuk vezette az összetett listát. Az elmúlt héten kiválóan vizsgázott a CRF450 versenymotor, a versenyzők pedig brillíroztak, ám Barreda a hatodik szakaszról alig tudott célba érni műszaki hiba miatt, aztán a hetediken már el sem indult: ezzel Goncalves lett a Honda egyetlen esélye a győzelemre. Goncalvest Ricky Brabec és Michael Metge segítik, ők egyébként a 12. és 16. helyen álltak. És ott van még Kevin Benavides, a dél-amerikai Honda csapat versenyzője, aki hazai pályán megy, és folyamatosan az élmezőnyben motorozik.
Lehet csípőből hülyeségnek nevezni az elöl két kerekű, kanyarban bedőlő trike-okat, de igazából egyre népszerűbbek. A Piaggio MP3 a legismertebb, egy fokkal egyszerűbb, de hasonlóan jól működik a Yamaha Tricity, de gyárt ilyen robogót a Peugeot is. Aztán ott van a Quadro, ami ezt a koncepciót odáig viszi, hogy hátul is két kerék van, úgy dől be kanyarban. Sőt, mi sem bizonyítja jobban, hogy ez mekkora sláger, minthogy a Yamaha és a Honda is mutatott be ilyen tanulmányt az ősszel!
Elég jó ütemben érkeztek eddig a Royal Enfield túraendurójáról a kémfotók, most viszont a végleges változat képe szivárgott ki - úgy látszik, már készen áll a bemutatásra.
A Visordown.com lobogtatta meg a hírt, hogy már dolgoznak a BMW G 310 R idomos változatán. Azonban az újdonság premierje nem Milánóban vagy Kölnben lesz - vagyis ahol megszoktuk a BMW bemutatókat - hanem egy hónap múlva a delhi Autó Expón, ráadásul BMW embléma nélkül.
Az Uyuniból Saltába vezető 817 kilométeres hetedik szakasznak megnyugtató tudattal vághattak neki a versenyzők: ha beértek, jöhet a pihenőnap. A távból 336 kilométer volt a mért szakasz, amit két részletben tettek meg a versenyzők. Az első, 230 kilométeres rész Bolíviára esett, a második, 106 kilométeresre pedig már Argentínában került sor. A kettő között pedig 80 kilométeres összekötő várt rájuk. A mérésen kívüli út összesen 481 kilométer volt.
A Dakar hatodik szakasza a bolíviai Uyuniból indult, és ott is ért véget - eddig ez volt messze a legkeményebb etap, hiszen végig 3500 és 4200 méter tengerszint feletti magasságban vezetett az út, illetve elképesztően hosszú, 540 kilométeres volt a mért szakasz - ez a legjobbaknak is közel hat órás megfeszített küzdelem volt. Miközben nem csak határon kellett motorozni oxigénhiánnyal szenvedve, hanem még navigálás is trükkös volt. Nem véletlenül nevezik a Dakart a világ legnehezebb versenyének.
Te jó ég, elhinni is nehéz, mennyire kiélezett az idei Dakar! Amikor már úgy tűnik, hogy a Honda tartalékolja az erejét, akkor hirtelen letarolják a mezőnyt, majd amikor már a néző biztos benne, hogy mellettük senki nem tud labdába rúgni, akkor a KTM megrázza magát, és uralják a pályát. Tegnap pontosan ez történt, a negyedik szakasz fenyegető Honda dominanciája most némileg megtört.
Több ritka, klasszikus motorkerékpárt loptak el ismeretlenek a Padgett's Motorcycles alapítójának gyűjteményéből. Az eset karácsonykor történhetett, és az ünnep után a kereskedés dolgozói észlelték a hiányt.
2015 egyik legérdekesebb motoros projektje volt a Yamaha Motobot, ami egy olyan humanoid gép, ami képes volt motorkerékpárt vezetni - gázt adni, fékezni, kuplungolni, váltani, kanyarodni. Bár önmagában ez nem egy hasznos tárgy, de rengeteg érdekes tanulsága lehet a kutatásnak, amik egy részét a motorok fejlesztésénél is fel lehet használni.
A Jujuyból induló, és ugyanoda érkező hurok az első maratoni etap nyitónapja volt - ilyenkor a célba érés után a versenyzők magukra vannak utalva, pótalkatrész és segítség nélkül kell elvégezniük a karbantartásokat. Ezért ha valaki nap közben lezúzta a gépet, akkor ma sérült technikával kell mennie. Emiatt itt duplán észnél kellett lenni, hiszen minden hiba hatványozottan hozta a bajt.
Két elég király újdonsággal ugrott be a BMW Motorrad a Las Vegas-i CES-re (Consumer Electronics Show - a világ egyik legnagyobb technológiai kiállítása). Az egyik a Head-Up Display-jel ellátott bukósisak, a másik a lézeres fényszóró.
A Marzocchinál több mint hat évtizednyi működés után ütötték fel a fejüket a viharfelhők. A futóműalkatrészeiről ismert gyártónál tavaly áprilisban kezdtek megoldás után kutatni, mivel anyagilag nehéz helyzetbe kerültek. Augusztusra még a korábbi halvány esély is eltűnni látszott.
A Termas Rio Hondo és Jujuy közötti harmadik szakasz a gyors versenyzőknek kedvezett. Az amúgy sem hosszú mért szakaszt 314 kilométerről 200 kilométerre rövidítették a szervezők, így inkább egy sprintfutam volt. Az eső miatt csúszóssá váló sziklás pálya viszont könnyen súlyos bajokat okozhatott - egy kisebb elcsúszásnál is komoly sérüléseket lehetett begyűjteni mind a versenyzőknek, mind a járműveknek. Ezen felül az összekötő szakaszokra kihelyezett sebességmérők okoztak gondot, ezekbe elég sok versenyző beleszaladt, és gyorshajtás miatt sorra gyűjtötték be a fél- és egyperces büntetéseket.
A KTM MotoGP projektje jól halad, gőzerővel fejlesztik a versenymotort, és tesztpilótáktól is túlnyomóan pozitív visszajelzések érkeznek. És most már a bemutatkozás időpontja is megvan: augusztus 14-én, az osztrák GP-n állnak vele majd először élesben rajthoz.
"Nagyon kemény volt a speciál szakasz a sok eső miatt. Barreda mögött kezdtem, és addig toltam neki, amíg beértem és megelőztem. Utána inkább jó utazósebességet mentem, nem is igazán tudom, mi történt, csak jól ment. A motor rendben volt, nagyon kiadta. Még az elején vagyunk, és igen jól éreztem magam" - összegezte a napot Ruben Faria.
Már a verseny elindítása előtt gyülekeztek a sötét fellegek, szó szerint és képletesen egyaránt. A szombati prológon Buenos Aires-ben a kínai Kuo Mei-Ling a Mini Cooper versenyautójával a nézők közé sodródva okozott tömegbalesetet, a 13 sérültből ráadásul öt gyerek volt.
Ép ésszel szinte felfoghatatlanul durva gép a Honda RC213V-S. A tavaly bemutatott sportmotor nagyon közel áll a japán gyártó MotoGP-versenygépéhez, amellyel Marc Marquez 2013-ban és 2014-ben is világbajnok lett. Vannak, akik úgy beszélnek róla, mint egy lámpákkal felszerelt versenymotorról. Most pedig egy valaki már nagyon örülhet, hiszen átvehette az első eladott példányt.
A BMW R 1200 GS minden kétséget kizáróan a világ egyik legnépszerűbb motorkerékpárja, a legkedveltebb túraendurók listáján mindig előkelő helyet foglal el. Lassan három éve már annak is, hogy a bajorok bevezették a precíziós folyadékhűtést a sorozatnál. A vizes GS-ből talán csak egyetlen dolog hiányzott – már akinek -, méghozzá az összkerékhajtás.
A motoros ruházatról és felszerelésekről ismert német Held (jelentése: Hős) 2016-ban ünnepli fennállása hetvenedik évfordulóját. A német cég ebből az alkalomból igen komoly nyereményjátékot hirdetett, amelyben lényegében bárki részt vehet. A díjak összértéke stílszerűen 70 ezer euró (22 millió forint).
Konferenciatermet nevezett el Jorge Lorenzóról, a MotoGP 2015-ös bajnokáról az Akrapovic. A verseny- és tuningkipufogói révén ismert szlovén cég történetének a spanyol motoros volt a századik világbajnoka, így érthető, hogy kitüntetett helyet foglal el a históriáskönyvekben.
A Honda októberben leplezte le a Tokyo Motor Show-n a CB tanulmányt, ami előrevetítette, hogy milyen lesz a japán retrómotor következő generációja. Mint kiderült, a kiállított motor már szinte szériakész volt, és 2016-ban be is mutatják.
A Yamaha nemcsak motorkerékpárokkal és kiegészítőkkel igyekszik hűséges vásárlókat szerezni, rajongótábort kiépíteni. Igyekeznek az otthon eltöltött szabadidőt is tartalmasabbá tenni. Emlékezhetünk, hogy pár éve, szintén így december tájt egy ikonikus MotoGP-csatát adtak a kezünkbe, most pedig hasonló módszerekkel készíthetünk el egy vadiúj R1M-et.
A legfrissebb adatok szerint Amerikában 9,2 millió motortulajdonos van, aminek már a 14%-a nő. A legelső ilyen, 1998-as felmérés szerint akkor még csak 8% volt ez az arány - a javulás biztató, de még így is érdekességszámba megy egy motorozó nő.
Egész évben azon gondolkodtál, hogy mit vegyél karácsonyra motoros rokonodnak, barátodnak? A pénz egyáltalán nem számít, csak különleges legyen az ajándék. Jó hír: nem kell tovább keresned, két legendás motorkerékpár is kalapács alá kerül.
A motorozás veszélyes, a Pikes Peak veszélyes, a kettő együtt pedig már abban a piros zónában van, ami Amerikában kiveri a biztosítékot. Az elmúlt két évben két haláleset is történt, 2014-ben Bobby Goodin veszítette életét a Triumph Daytona 675-ösével, idén pedig Carl Sorensen szenvedett halálos balesetet egy Ducati 848 nyergében.