Hírek

Nem ez a videó fogja lenyomni a Star Wars-t

2015. december 18., 11:35 Módosítva: 2015.12.22 09:58
21

A Dakart szerencsére nem kell nagyon túlmagyarázni, a világ legnagyobb és legnehezebb raliversenye, ahol az indulók két héten keresztül gyűrik Dél-Amerika kihívásait. A sokak által visszasírt afrikai futamokhoz képest még érdekesebb lett az egész, hiszen minden korábbinál változatosabb körülmények között kell bizonyítaniuk a pilótáknak, hiszen perzselő forrósággal és nyirkos, jéghideg, magashegyi környezettel egyaránt találkoznak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Generáció nőtt fel élmény nélkül

2015. december 18., 10:01 Módosítva: 2015.12.24 13:29
122

Jövőre harminc esztendeje, hogy a legendás finn utcai motorversenypályán, Imatrában, éles versenyt láthatott a közönség. Az utolsó Grand Prix-t pedig még ettől is korábban, 1981-ben rendezték a finnek. Szinte az összes nagymenő ott volt, Kenny Roberts, Barry Sheene, Graziano Rossi, Randy Mamola, de még Phil Read és Giacomo Agostini is versenyzett a híres pályán.

Távolról sincs vége, olvasson még

A rugót is kihagyják a teleszkópból

2015. december 17., 14:31 Módosítva: 2016.01.05 09:57
40

A 2016-os KTM 250SX-F és 450SX-F krosszmotorok factory változata már az újfajta légrugós teleszkópszárakkal érkeznek - a WP AER48 kódjelű első futóműve először a Dakaron debütál a gyári csapat versenymotorjain.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kiszivárgott az Indian titkolt új modellje

2015. december 17., 12:11 Módosítva: 2016.01.06 12:12
46

Egy új, eddig nem igazán emlegetett modellt dobhat piacra a 2016-os modellévre az Indian. A Springfield típusjelzést már be is jegyeztették, és az amerikai környezetvédelmi ügynökség (EPA) dokumentumainak köszönhetően technikai adatokat is ismerünk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Eddig nem tudtunk semmit a sisak felvevéséről

2015. december 16., 17:26 Módosítva: 2016.01.05 11:57
204

A Vozz nevű ausztrál cég bemutatta az RS 1.0 névre keresztelt sisakot, ami szerintük forradalmasítani fogja a bukósisakokat. Az RS 1.0 újdonsága, hogy nem lentről búj bele a motoros, hanem kagylóként kinyílik a bukó hátulja, és onnan lehet betolni a fejet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Éppen egy 417 lóerős, V8-as motorkerékpárra van szüksége a világnak

2015. december 15., 16:37 Módosítva: 2015.12.19 14:26
141

Vincent Messina ausztál mérnök, illetve rendszeresen indul superbike és oldalkocsis futamokon, és elszomorodott attól, hogy a hagyományos szupersport motorok (Hayabusa, ZZR1400) szerény 180-200 lóerővel éppen csak vonszolják magukat. Persze az ausztrál lélekhez nem illik a depresszió, ezért megépítette az Aurora Hellfire OZ26-ot, aminek a 417 lóerős V8-as blokkja 340 km/h feletti végsebességet biztosít. Lehet, hogy a világnak nem pont egy ilyen, kis szériás elmebajra van szüksége, de Messina legalább jó kedvre derült.

Távolról sincs vége, olvasson még

Te jó ég, mi folyik itt Budapesten?

2015. december 15., 10:28 Módosítva: 2015.12.22 09:58
260

A Mokka Cycles a motorépítés nagyon szimpatikus vonalát képviseli, filigrán, régi motorokat alakítanak át nagyon igényesen, letisztult stílusban. Mindezt úgy, hogy a két fős csapat Sao Paolótól Berlinen át New Yorkig bárhol elképesztően menő lenne - ha nem tartanám nyominak, amikor valaki a Bonanza Banzájt magyar Depeche Mode-nak nevezi, akkor simán dobálóznék azzal, hogy ők egyszerre a hazai Blitz és Deus, így viszont csak annyira futja, hogy kurva jól csinálják, amit.

Távolról sincs vége, olvasson még

150 milliónyi motor került elő a pajtából

2015. december 14., 17:02 Módosítva: 2015.12.23 06:50
355

Ben Walker, a Bonhams aukciós ház igazgatója a utóbbi idők legnagyobb motoros leletének nevezte az esetet - sőt az előkerült motoroknak különlegessége, hogy bár hivatalosan úgy tudták, megsemmisültek, több városi legenda is keringett róluk, hogy valójában Anglia nyugati szegletében lapulnak - és ami legdöbbenetesebb, a szóbeszéd igaznak bizonyult.

Dupla hátsó kerekű, négyhengeres Brough Superior BS4, így fellelt állapotban is legalább 35 millió forintot ér
Dupla hátsó kerekű, négyhengeres Brough Superior BS4, így fellelt állapotban is legalább 35 millió forintot ér
Távolról sincs vége, olvasson még

Mivel jár Batman, ha már Simsonja nem lehet?

2015. december 14., 13:58 Módosítva: 2015.12.18 11:37
2

Jövőre jön a Batman Superman ellen - Az igazság hajnala (Batman v Superman: Dawn of Justice), ami remek alkalom megvizsgálni, milyen motort választ magának egy szuperhős. Már a trailerből kiderül: egy MV Agustát.

Távolról sincs vége, olvasson még

Gyújtás után Égés, és most nem a drogokról van szó

2015. december 14., 09:34 Módosítva: 2015.12.21 09:27
16

A milánói EICMA motorszalonon bemutatott Ignition tanulmány után újabb motorkerékpárt épített legerősebb blokkja köré a Victory. A Project 156 nevet viselő V2-es ezúttal a Combustion koncepcióba került. Mindez azt sugallja, hogy egy lépéssel közelebb kerültek a sorozatgyártáshoz, míg ugyanis az Ignition gyújtást, addig a Combustion égést jelent magyarra fordítva.

Távolról sincs vége, olvasson még

Tudjuk, hogy fogják hívni a Honda kaland-robogóját

2015. december 11., 15:17 Módosítva: 2015.12.18 16:39
66

Bár elsőre nagyjából hihetetlennek tűnt, de egyre inkább bizonyos, hogy a Honda City Adventure tanulmány egy tirannoszaurusz lépéseivel halad a sorozatgyártás felé - már a neve is megvan már.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megint meglesték a Royal Enfield túragépét

2015. december 11., 12:11 Módosítva: 2015.12.16 08:49
10

A titkolózás az utóbbi időben nem minden motorgyártónak megy kifogástalanul. A Royal Enfield például hiába takargatná Himalayan névre keresztelt túraenduróját, korábban már többször is igen közelről lesték meg a kémfotósok, most pedig újabb felvétel készült róla, amely ismét egészen sokat mutat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ezres Deauville, vagy kéthengeres CBF1000?

2015. december 11., 08:49 Módosítva: 2015.12.19 06:50
33

A Hondától kiszivárgott legújabb hírek szerint a CRF1000L Africa Twin kéthengeres, dupla kuplungos motorja más modellekben is fel fog bukkanni, hiszen a japán gyártó nem akar abba a hibába esni, hogy a drágán kifejlesztett blokkot csak egyetlen típusba szereljék.

Távolról sincs vége, olvasson még

A két ütem szexi

2015. december 10., 12:12 Módosítva: 2015.12.22 09:58
78

Elég sokaknak - főleg az idősebbeknek - a kétütemű motor jelenti a gépet. De nem kell ahhoz Simsonon, MZ-n, Csepelen, Danuvián vagy Pannónián felnőni, hogy a jellegzetes szagú, kékes füstöt szeresse az ember, hiszen az extrém enduróban máig a könnyen irányítható, veszedelmesen erős 2T gépek uralkodnak, illetve elég erősek még a gépfétis mezőnyben a láncfűrészek, és hát azok a férfias kiegészítők, nem az LV logós kézitáskák.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jöhet a kettőötvenes Gixxer?

2015. december 10., 09:29 Módosítva: 2015.12.15 10:30
28

Hamarosan bemutathatja a 250 köbcentis Gixxert a Suzuki. Ha ezt a mondatot halljuk, elsőre a downsizingtól fűtött kénköves pokol juthat eszünkbe, és arra gondolhatunk, hogy a legendás sportmotort, a GSX-R-t is elérte a végzete, egyre kisebb hengerűrtartalmú változatokban tolják majd az arcunkba. Most azonban nem erről van szó, hanem a többek közt Indiában és Nepálban is nagyon népszerű Gixxer nevű modellről.

Távolról sincs vége, olvasson még

Minőség, amit kínainál még nem láttunk

2015. december 9., 12:31 Módosítva: 2015.12.14 09:41
26

Az Anglián kívül lényegében ismeretlen Herald két új 450-es modellt mutatott be a múlt héten a britek legnagyobb motorkiállításán a Motorcycle Live Show-n. Aki rajta tartja az ujját a trendek verőerén, már ki is találta, hogy az egyik egy scrambler, és mindkettőhöz kínai műszaki alapokat használnak. A hasonló motorokhoz képest viszont jelentős különbség, hogy ezek akár Európából is származhatnának, ugyanis nem a legolcsóbb, negyven évvel ezelőtti technikára épülnek.

Távolról sincs vége, olvasson még

2017-ben jöhet a legdurvább Honda öszvér

2015. december 8., 15:53 Módosítva: 2015.12.11 15:20
30

Elég meglepő a hír, miszerint a Honda NC750 alapú City Adventure tanulmánya nem hogy szériagyártásba kerülhet, de akár már 2017-ben piacra is dobhatják. Ha nem lett volna meg, miről is van szó, érdemes átolvasni ezt a hírt, amiből kiderül, hogy ez egy robogó, ami túraendurós elemeket kapott.

Távolról sincs vége, olvasson még

Végre az igazi férfiak is követhetik a divatot

2015. december 8., 12:56 Módosítva: 2015.12.16 17:28
52

Az összes 2016-os újdonságot felvonultató milánói motorkiállításon nem lehetett úgy eldobni egy sildes nyitott sisakot, hogy az ne talált volna el egy scramblert - az újdonságok jelentős része egyenes vonalú üléssel, széles kormánnyal és bütykös gumival szerelt retró motor volt, és erre a trendvonatra most az Ural is felszállt.

Távolról sincs vége, olvasson még

180 lóerő a fák közé pont elég lesz

2015. december 8., 09:54 Módosítva: 2015.12.19 12:14
551

Emlékszik még valaki arra a gyomorból induló, és a szíven keresztül haladó, majd az agyban megálló reszketésre, amit a KTM 950 Super Enduro kiváltott? Na, érdemes felkészülni annak a duplájára, mert a következőkben a KTM 1290 Super Enduróról lesz szó, amit azért készül, hogy 2016-ban végigmenjen az Erzbergrodeón. Elvégre mi baj lehet, ha egy 180 lóerős géppel vág neki valaki a világ legridegebb extrém enduró versenyének?

Távolról sincs vége, olvasson még

A café racer halott? Ugyan már...

2015. december 7., 16:47 Módosítva: 2015.12.14 09:41
25

A Yamaha mostanában eléggé rajta van az átépítéseken, sorban rendeli meg különböző műhelyektől a kiállítási darabokat, ezt hívják Yard Built Projektnek Yamaháéknál. Ezek közül pedig egyik-másik aztán ihletet ad egy-egy szériamodellhez, így született az XJR1300 Racer, az XV950 Racer, az XSR700 és az XSR900.

Távolról sincs vége, olvasson még

Scrambler stílusban nyomulnak az új SV650-esek

2015. december 4., 16:31 Módosítva: 2019.11.07 16:28
14

A héten zajló Motorcycle Live kiállításon két hasonló koncepciót állított ki a Suzuki. Az eredeti SV650-esen mindkét esetben csak leheletnyit módosítottak, de a két cég eltérő módon állt hozzá a feladathoz.

Távolról sincs vége, olvasson még

Yamaha R1, sallang nélkül, olcsón

2015. december 4., 10:53 Módosítva: 2015.12.14 09:41
31

A Yamaha YZF-R1 ismét igazi versenymotor lett - Bistei kolléga a tesztjében elég precízen leírta, hogy miért - és jövőre már ezzel fog a Yamaha a Superbike világbajnokságban indulni. Hogy minél több csapat Yamahára váltson, bemutattak egy versenyalapnak szolgáló modellt, amiről lehagytak minden olyan elemet, ami az utcai motorozáshoz szükséges.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem karácsonyfa, kezdőmotor

2015. december 3., 16:33 Módosítva: 2015.12.10 12:17
30

A Honda kisköbcentis motorjai - így a CBF125, majd a CB125F is - ideálisak kezdőknek, így nem is csoda, ha sok helyen oktatómotornak is szívesen használják. Tudja ezt a japán gyártó is, így a hazai piacra egy kimondottan ilyen céllal épített és felszerelt változatot készített a CB125F-ből.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mégis megugrotta az akadályt a Gas Gas

2015. december 3., 09:07 Módosítva: 2015.12.08 15:55
6

Borzasztó nehéz év a 2015-ös a spanyol Gas Gas számára. Az elsősorban triál- és terepmotorokról ismert gyártó májusban csődbe ment, majd nem sokkal később be is jelentették a felszámolást, hiszen nem tolongtak a kapuban a befektetők.

Távolról sincs vége, olvasson még

Belebújnál Rossi bőrébe?

2015. december 2., 16:51 Módosítva: 2015.12.07 16:51
39

A motorozás és a számítógépes játékok szerelmesei nincsenek elkényeztetve. Sok víz lefolyt már a Dunán a Motorcycle Madness óta, mostanság pedig egy-egy licences MotoGP- vagy Superbike-program mellett a Ride és a Motorcycle Club nevű címek sejlenek fel. Ezen változtatna a Milestone, akiknek van már némi tapasztalata ezen a területen.

Távolról sincs vége, olvasson még