Hírek

Fékbehúzó Fenati visszatért, és rohadt gyors

2019. március 4., 10:42 Módosítva: 2019.03.13 07:25
30

Romano Fenati eredményes motorversenyző, mégsem a hatalmas győzelmeiről lett híres, hanem minősíthetetlen stílusáról - A VR46 csapattól azért dobták ki, mert megütötte a szerelőjét, de világhírt azzal szerzett, amikor Moto2-ben átnyúlt ellenfele kormányára, és behúzta annak a fékét. Úgy tűnt, hogy ez utóbbi bezárta előtte a kapukat, de a csapata, a Marinelli Snipers ismét bizalmat szavazott neki, és idén lehetőséget kapott Moto3-ban, ahol a szezon előtti katari teszten ő volt a leggyorsabb, egy tizeddel még a csapattársát, Tony Arbolinót is lehagyta.

Távolról sincs vége, olvasson még

A KTM belevág a flat track-be

2019. március 1., 12:44 Módosítva: 2019.03.13 07:25
11

A KTM az eladásaikhoz és a gyár méretéhez képest elképesztő mennyiségű pénzt borít a motorsportban, és évente körülbelül 8-10 világbajnoki címet talicskáznak haza - ezek jellemzően offroad szakágakból származnak, de a Moto3 trófeáknak is lassan külön szekrény kell a munderfingi motorsport központjukban. Friss fejlemény, hogy az idei évben egy új szakágban is kipróbálják magukat, mégpedig az amerikai flat track bajnokságban.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hat motort loptak el a Rolling Stones gitárosától

2019. február 28., 15:07 Módosítva: 2019.03.13 07:25
3

A Rolling Stones legendás gitárosától, Keith Richards-tól loptak el hat terepmotort - a tolvajok a birtokáról vitték el a zsákmányt. A veszteséglista egy 1981-es KTM 495-tel kezdődik, ami mellett volt még egy 1981-es Maico 490 és egy 77-es Maico 400, de vitték a moderneket is, például egy 2013-as Beta Evo triálmotort, egy 2011-es Husaberg 390-et és egy Gas Gas 300 Endurót. 

Távolról sincs vége, olvasson még

Új kihívást talált különc sebességi rekordok szakembere

2019. február 28., 11:01 Módosítva: 2019.03.07 06:54
1

Zef Eisenberg a különc sebességi rekordok megszállottja, legutóbb például homokon ment 320 felett, és most egy újabb szokatlan felületen akarja letenni a névjegyét: jégen.

Zef-Eisenberg
Távolról sincs vége, olvasson még

Motorra is kéne kerékőr?

2019. február 27., 16:57 Módosítva: 2019.03.13 07:25
31

A három leggyakrabban ellopott autó alkatrész a katalizátor, a légzsák és a keréktárcsa. E három az, ami gyorsan és drágán eladható, nehezen kinyomozható, és ami fontosabb: gyorsan kiszerelhető. Úgy tűnik erre a motoros bűnözők is rájöttek, ugyanis London belvárosában nemrég elloptak egy hátsó kereket egy BMW R 1200 GS-ről.

BMW GS rear wheel stolen London
Távolról sincs vége, olvasson még

Ezt a motort nem a zseniális marketing fogja eladni

2019. február 27., 13:27 Módosítva: 2019.03.07 06:54
5

Az NXT-Rage motorkerékpár marketing szlogenjére még én is értetlenül pislogok. "Badass can also be goodass", azaz a rossz fiú is lehet jó seggű. Ez ugye eredeti nyelven már-már szóviccnek is nevezhető,  ugyanis a rosszfiú tükörfordításban rossz seggű. Azért meg lennék lepve, hogyha vásárlók tömege ezt hallva mindent eldobna és rohanna NXT-t venni, pedig maga a termék nem is rossz.

NXR-RAGE4
Távolról sincs vége, olvasson még

Nemsokára jönnek a karbon hajtórudak

2019. február 27., 09:08 Módosítva: 2019.03.13 07:25
103

A Superbike világbajnokság hétvégi nyitófutama kapcsán felmerült, hogy a Ducati azért tudott ennyire jól szerepelni, mert a fordulatszám-limitet meghatározó szabály nekik kedvez - és valóban elképesztő, hogy az ezres négyhengeresük 16 500-at forog.

Távolról sincs vége, olvasson még

Európai stílusú streetfighter lett a Zero új modellje

2019. február 26., 11:32 Módosítva: 2019.03.07 06:54
129

A Zero leleplezte a legújabb modelljét, az SR/F-et, amely egy sportos naked bike - részleteiben hol Ducati, hol MV Agusta. Az amerikai gyártónak egyértelműen az vele a célja, hogy meggyőzzék az elektromos motorokra immunis közönséget.

Távolról sincs vége, olvasson még

Közel 2,2 méter hosszú, 100 kiló és pár napja fogták ki egy tóból

2019. február 26., 08:08 Módosítva: 2019.03.07 06:54
30

Minden terepmotoros találkozott már olyan helyzettel, hogy lehetetlennek tűnő helyekről kellett összeszedni a motorját. Ez a srác az alábbi videóban igazán elkottázhatott valamit, hiszen sikerült beterelni a Honda CRF-ét egy tóba. Majd pedig ki is horgászta azt onnan egy kampó segítségével.

kep1v2.png
Távolról sincs vége, olvasson még

Alvaro Bautista megismételte Max Biaggi rekordját

2019. február 25., 13:07 Módosítva: 2019.03.07 06:54
131

Hasonló teljesítményre a történelemben egyetlen pilóta volt képes, 2007-ben Max Biaggi volt az, aki az első Superbike versenyén egyből nyert.

A hétvégén a Superbike világbajnokság nyitófutama egy dologról szólt: igazságot Alvaro Bautistának. Bautista a MotoGP-ből érkezett, ahol a kimondottan alulértékelt pilóták közé tartozott, de ha versenyképes motorral és csapattal indulhatott - pl. tavaly Philip Islandon Lorenzo motorjával, akkor egyből a negyedik helyen végzett. A 125-ösök között 2006-ban világbajnok volt, 250-ben is voltak erős szezonjai (2008-ban második hely), viszont a királykategóriában nem sikerült erős csapathoz kerülnie.

Távolról sincs vége, olvasson még

Úgy néz ki, be fog válni az új Panigale V4 R

2019. február 22., 14:26 Módosítva: 2019.03.01 06:28
1

A Superbike világbajnokság idei újonca, a MotoGP-ből érkező Alvaro Bautista az ausztrál szezonnyitó első edzésén kapásból a leggyorsabb volt, a gyári támogatású Aruba Racing Ducati Panigale V4 R-jével 0,014 másodpercet tudott ráverni a tavalyi világbajnok Jonathan Rea idejére.

Távolról sincs vége, olvasson még

Motokrosszból átemelt rajtoló lehet a Ducati új fejlesztése

2019. február 22., 10:21 Módosítva: 2019.03.07 06:54
1

Már beindultak a találgatások, mi lehet az a titkozatos gomb a Ducati 2019-es GP versenygépeinek a villahídján - eddig az tűnik a legvalószínűbbnek, hogy a Ducati technikai zsenije, a csapatot gatyába rázó és motorjukat a mezőny egyik leggyorsabb versenygépévé tevő Gigi Dall'Igna kitalálta, hogyan lehet gyorsasági versenyre átültetni a motokrosszból és szupermotóból már ismert, úgynevezett rajtolót, vagy angol nevén holeshot device-t.

772608
Távolról sincs vége, olvasson még

Lopják a ritka veteránokat Angliában

2019. február 21., 08:59 Módosítva: 2019.03.07 06:54
36

Az Egyesült Királyságban  komoly probléma a motoros bűnözés , és az sem az első eset, hogy  veterán motorokat loptak el . Szerencsére a brit rendőrségnek komoly erőforrásai állnak rendelkezésre a motoros bűnözés megfékezésére, így van némi esély, hogy előkerítik a motorokat.

Ezúttal egy BSA Gold Start és egy Triumphot vittek el a tolvajok Collin és Kevin Burrowtól, a Swansea nevű walesi városból február 8- vagy 9-én.

Rengeteg munkával érték el, hogy ilyen állapotba kerüljön ez az öreg BSA
Rengeteg munkával érték el, hogy ilyen állapotba kerüljön ez az öreg BSA
Távolról sincs vége, olvasson még

Vége a feszkónak, beköszöntött a béka a Kawasaki superbike csapatánál

2019. február 19., 16:52 Módosítva: 2019.03.01 06:28
1

A Superbike világbajnokság 2014 óta a Kawasaki győzelmeiről szól, a top kategóriát öt éve uralják, és ezt nyugodtan tekinthetjük már korszaknak is. 2019 jó eséllyel fordulat lesz, egyrészt a Ducati ismét esélyes a győzelemre, illetve a Kawasaki is átrendezte a sorait.

Távolról sincs vége, olvasson még

Szokatlan megoldások a Kawa villanymotorján

2019. február 18., 13:25 Módosítva: 2019.03.01 06:28
25

A Kawasakit már évek óta foglalkoztatja a villanymotor lehetősége, már 2014-ben volt egy villanyos, háromkerekű tanulmányuk, a J Concept - viszont a most kikerült szabadalmi rajzok az első jelei annak, hogy nem csak egyszeri fellángolás volt az ötlet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kisköbcentis motorokhoz mutatott be pályagumit a Pirelli

2019. február 13., 08:38 Módosítva: 2019.02.25 06:25
10

Bár nálunk nem árasztották el az utakat és a versenypályákat a háromszázas sportmotorok, azért érzékelhető, hogy Supersport300 kategória elindítása változásokat hozott. Például a Pirelli - a Superbike világbajnokság gumibeszállítója - direkt kisköbcentis sportmotorokra szánt pályagumit mutatott be.

Pirelli-Diablo-Superbike-supersport-300-tires-01
Távolról sincs vége, olvasson még

Elkészült minden idők legerősebb Vespa GTS-e

2019. február 12., 12:50 Módosítva: 2019.02.25 06:25
40

A Vespa idei egyik újdonsága a GTS300 HPE, amelyet nyugodtan tekinthetünk a cég tötrténetének legerősebb modelljének a maga 23,5 lóerejével. Nem nyúltak igazán mélyen bele, az eddigi 22 lóerős csúcsteljesítményhez érkező másfél lovat az új Magneti Marelli ECU-nak köszönhetjük, ráadásul már tudja az Euro5-ös szabványt is. Emellett új az ülés és a ledes fényszóró, illetve módosították az acél önhordó karosszériát.

Távolról sincs vége, olvasson még

Állítható futóművesíthető a 790 Duke

2019. február 12., 10:39 Módosítva: 2019.02.25 06:25
14

Bár folyamatosan hallani pletykákat róla, a KTM eddig még nem mutatta meg a 790 Duke R változatát. Állítólag a 105 lóerőt gondolták kevésnek, de a környezetvédelmi normákat tiszteletben tartva ennyi van a blokkban, de nekem például nem extra teljesítmény hiányzott, hanem egy komolyabb futómű. Valószínűleg a gyárban is így voltak ezzel, és kiadtak a 790 Duke-hoz egy komolyabb WP futóművet, az Apex Pro-t.

Távolról sincs vége, olvasson még

Még egyszer kimondta a német bíróság, hogy az Alpinestars megsértette a Dainese szabadalmát

2019. február 11., 10:33 Módosítva: 2019.02.25 06:25
23

Már írtunk a két legnagyobb motorosruha-gyártó cég, az Alpinestars és a Dainese közötti nagy légzsák-perről, melyben legutóbb 2017-ben volt fordulat, akkor a német bíróság kimondta, hogy az Alpinestars szabadalmat sértett.

Alpinestars-Tech-Air-Race-airbag-back
Távolról sincs vége, olvasson még

Újra támad a Jawa

2019. február 8., 13:50 Módosítva: 2019.02.14 06:54
639

A Jawa a kilencvenes évek elején a vasfüggönnyel együtt zuhant össze. Úgy járt, ahogy a legtöbb ilyen gyártó akkoriban: hátrányból indultak a nyugati motorokkal szemben, mind technikában, mind minőségben, így lassan becsődölt és eltűnt. Időnként felröppen néhány komolyabb-komolytalanabb hír, hogy egy befektető most már aztán tényleg megmenti, de sohasem jutottak ötről a hatra. Nemrég viszont az indiai óriás vállalat, a Mahindra vásárolta meg a Jawa nevet, és rá két évvel be is mutattak három új modellt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jön a Triumph Daytona 765

2019. február 8., 09:59 Módosítva: 2019.03.01 06:28
84

Ahogy sejteni lehetett, a Triumph egy teljesen új Daytonán dolgozik, amelybe azt a 765-ös blokkot szerelnék, amelyet mi a Street Triple-ből ismerünk, és amelyet a Moto2-ben is használnak 2019-től.

daytona
Távolról sincs vége, olvasson még

Márquez még nem épült fel teljesen, de így is a leggyorsabb

2019. február 7., 16:29 Módosítva: 2019.02.14 06:54

Márquez a 2018-as szezont rossz vállal nyerte meg, nem panaszkodott, de a szezon végi esése után elkerülhetetlenné vált a műtét. Kérdéses volt, hogy fizikailag sikerült-e ismét 100 százalékos állapotba kerülnie, aztán a sepangi teszten a szerda délelőtti edzésen ő futotta a legjobb időt, jelezve, hogy 2019-ben is esélyes.

Távolról sincs vége, olvasson még

1100-as Africa Twin jöhet

2019. február 7., 12:38 Módosítva: 2019.03.01 06:28
62

Az Africa Twin nincs régóta a piacon, 2016-ben jelent meg, de már most jönnek a pletykák, hogy 2020-ra nagyobb blokkot kap - erre állítólag az Euro5 miatt lesz szükség. A most 998 köbcentis kéthengeres 1080 köbcentis lesz, ami egyrészt hoz további öt lóerőt, másrészt alacsonyabb fordulaton tudja majd mindezt, így csökkentve a zajemissziót.

2018-Honda-Africa-Twin-Adventure-Sports-11
Távolról sincs vége, olvasson még

Amatőr motorszerelő miatt gyulladt ki a családi ház

2019. február 7., 10:30 Módosítva: 2019.02.18 06:18
47

Szerelés közben néha kiesik egy-egy csúnya szó az ember száján: amikor a szelepfedél visszarakásánál az utolsó csavarnál szakad meg a menet, amikor elpakolásnál derül ki, hogy kimaradt egy alátét, ezer ilyen van - viszont egyik sem mérhető Peter Biggs szomorú történetéhez.

Magam is szoktam szerelni
Magam is szoktam szerelni
Távolról sincs vége, olvasson még

Felélesztené a Suzuki a DR Biget

2019. február 6., 16:59 Módosítva: 2019.02.25 06:25
132

A spanyol Trail Riders magazin gyári forrásra hivatkozza írja, hogy a Suzuki a V-Strom 1000 alapjain (váz + blokk) mutatna be egy új DR modellt, amely komolyabb terepes képességekkel bírna, így jobb esélyekkel indulna a BMW F 850 GS, a Honda CRF1000L Africa Twin és a KTM 1090 Adventure R ellen.

DR800
DR800
Távolról sincs vége, olvasson még