A Honda ausztrál részlege most ünnepli az 50. évfordulóját, és ennek megfelelően a legnépszerűbb termékeikből kiadtak egy-egy aranyszínű különkiadást. Nehéz megmondani, hogy mi alapján neveztek ki valamit népszerű terméknek, mert az aranyozott kiadású dolgok listája így fest:
- NSX (szupersportautó)
- Civic Type R (hothatch)
- CBR1000RR Fireblade (superbike)
- CRF450L (szoftenduró)
- CRF50F (gyerekmotor)
- HRU19 Buffaló (fűnyíró)
- EU22i (aggregátor)
A Suzuki Recursion - a Suzuki turbós, kéthengeres koncepciója - mintha szépen haladna afelé az állapot felé, amit a köznyelv csak úgy hív, hogy kész. 2013-ban mutatták be a tanulmányt, és azóta folyamatosan csak részletek csepegnek arról, hol tartanak a munkával.
Angilában fognak elárverezni egy Foggy Petronas FP1 superbike-ot még ebben a hónapban - FP1-ből mindössze 150 darab készült, ebből 50 volt a versenymotor, és száz a lakossági vevőknek szánt kontinges, de végül az értékesítés elmaradt: a motor egy része a Petronas valamelyik raktárában porosodik vagy eltűnt, míg a készlet másik fele viszont a veterán versenyautókkal foglalkozó Lanzante-hoz került, akik üzembe helyezték őket - vélhetően az egyik ilyen motor kerül most kalapács alá.
Bár a BMW S 1000 RR simán versenyben van a legjobb ezres sportmotor címért, a Superbike világbajnokságon csak a Stock1000-ben tudtak igazán eredményesek lenni vele, a top kategóriában az elmúlt években leginkább a top10-be kerülésért harcoltak. 2019-ben viszont az új modellel és új csapattal ugranak be a világbajnokságba: a Markus Reiterberger és Tom Sykes lesz a két versenyző, a hátteret pedig a Shaun Muir Racing biztosítja számukra - brit csapat, 2011-ben és 2015-ben megnyerték a British Superbike-ot, 2016-ban léptek a VB-re a Yamahával. A csapatnál viszont ebben a pillanatban a versenymotor sokkal érdekesebb.
Sam Sunderland három nappal azután, hogy harmadik lett az idei Dakaron, újra motorra ült, hogy elinduljon egy amatőr versenyen, a Portsmouth Motorcycle Racing Club éves enduróversenyén.
Miután a Tech3 KTM-re váltott, a Yamaha szatellit csapat nélkül maradt a MotoGP-ben, így jól jött, hogy a Petronas, a világ egyik legnagyobb olajtársasága úgy döntött, ismét tesznek egy próbát a motorversenyzéssel.
Egy kutatás szerint az Y-generáció (vagy hívák millenial generációnak, a lényeg, hogy 1980 és 2000 között született emberek) tehet arról, ha egyszer megszűnik a Harley-Davidson. Ugyanis a felmérés azt mutatja, hogy a nehézsúlyú motorok iránti érdeklődés, vagy éppen ebben az esetben érdektelenség, generációs jelenség, ami különösen súlyosan érinti a Harley-Davidsont és az Indiant.
Az Innovációs és Technológiai Minisztériumtól kikért adatok szerint 2017-ben összesen
10 399-en szereztek motoros jogosítványt, míg 2018-ban minimálisan növekedett ugyanez a szám, ugyanis 10 871 új motoros jogosítványt adtak ki.
Pár napja röppent fel a hír, hogy a Ducati a Pikes Peak-en Carlin Dunne-t egy titkos prototípussal indítja. Természetesen egyből beindultak a találgatások, hogy vajon milyen masina lesz ez. A legvalószínűbb verzió szerint egy Panigale V4 R alapú streetfighter. Egy ilyen jellegű motort mutatott be egy egyedi motorkerékpárok építésével foglalkozó műhely, az Officine GP Design.
A Triumph bemutatta az első TFC modellt, vagyis a gyári custom részleg bemutatkozó pályaművét, a Thruxton TFC-t, amely az eddigi Thruxton R-nél drágább, szebb és kívánatosabb. Az angol gyár szóvivője szerint azért van szükség egy ilyen modellre, mert sok motoros szeretne egyedi járművet, de nem mindenki akar belefutni az építés zsákutcáiba vagy lemondani a garanciáról - a TFC sorozat nekik szól.
A Ducati nemsokára, pontosabban a nem túl távoli jövőben bemutatja a saját elektromos motorját, legalábbis a cég vezérigazgatója, Claudio Domenicali ezt nyilatkozta. A villany-Ducatiról szóló pletykák 2017-ben indultak, amikor a Ducati nyugat-európai igazgatója, Edouard Lotté elejtette, hogy terveznek elektromos motort és robogót 2021-től. Ez eddig simán lehetett volna téves is, de a napokban a vezérigazgató is megerősítette, miközben arról beszélt, hogy az elektromos hajtásban látják a jövőt.
Még van öt és fél nyugodt hónap a Pikes Peak felfutóig, de már megjelent a nevezési lista, amit figyelmesen olvasva feltűnt pár érdekesség.
Például gyanítható, hogy a Ducati előáll egy új Streetfighter modellel, amelyben akár a Panigale V4 blokkja is lehet. Mindenesetre a Ducati legnagyobb Pikes Peak pilótája, Carlin Dunne-t az Exhibition Powersport kategóriában nevezték, amely a nem szériamotorok műfaja - itt indult pl. annak idején Guy Martin is a turbós GSX-R-rel - és a motorjához nem adtak meg típust, csak annyit írtak mellé, hogy "2019 Ducati TBD" - vagyis egyelőre még titok. Nagy dobásra azért kell számítani, mert ezzel a Ducatinak az lehet a célja, hogy az abszolút rekordot visszaszerezzék a KTM-től, amire a gyengébb Multistrada 1260-nal kevesebb lenne az esélyük, mint egy 200 lóerős prototípussal.
A Ducati kezdte a 2019-es MotoGP versenymotorok leleplezését egy svájci bulival, ahol felvonult a két gyári pilótájuk - Dovizioso és Petrucci -, és bemutatták a Desmosedici GP19-et.
Las Vegasban a Bonhams aukciós háznál is tudják, hogy aki már a szezon elejétől élvezni szeretné új motorját, az még télen megveszi. No persze az itt kalapács alá kerülő motorok nagy része valószínűleg egy kilométert sem fog már megtenni lábon, de így is sok örömet okozhatnak már a puszta birtoklásukkal is. A hamarosan következő aukción 128 masinát kínálnak, melyek közül a legérdekesebb talán egy igazi ritkaság, az első eladott Vincent Black Lightning lesz.
Tavaly két héttel a rendezvény előtt fújták le a Budapest Motor Fesztivált, mert a szervezők nem tudtak megegyezni a kiállítókkal, és idén, január 10-én egy közlemény jelent meg a Hungexpo tulajdonában lévő motorshow.hu oldalon, amelyben tájékoztatták a közönséget, hogy 2019-ben sem lesz Budapest Motor Fesztivál. Viszont megcsinálják mások, más néven.
A KTM gyári csapata hozta el az első három helyet, Toby Price-nak ez a második győzelme, a második a tavalyi győztes, Matthias Walkner lett, a harmadik pedig a két évvel ezelőtti bajnok, Sam Sunderland. A negyedik és ötödik helyért járó díj is Mattighofenben landol, ezeket a Husqvarna két pilótája, Pablo Quintanilla és Andrew Short gyűjtötték be.
Vehetjük, úgy a hogy a Dakar eldőlt, azt már tudjuk, hogy milyen motor nyeri, már csak a színe a kérdés: az első négyben három KTM és egy Husqvarna maradt. A nyolcadik szakasz átrendezte a mezőnyt, két nappal a vége előtt Ricky Brabec kiesése igazi dráma volt a Honda számára. Az amerikai motoros az élen állt és biztonságos előnyt gyűjtött össze, aztán 56 kilométer után megállt a motorja - karrierje során másodjára esik ki motorhiba miatt, 2018-ban a 13. szakaszon búcsúzott a mezőnytől.
Stefan Pierer már nyíltan beszélt arról, hogy mennyire inspirálóan hatott rá a VW csoport platformstratégiája, és a KTM 790 Duke már ennek szellemében született, és a sportos naked alapjaira azóta már felhúztak két további modellt, a KTM 790 Adventure és Adventure R-t. Ezeken felül volt már szó egy túra-supermotóról is, de eddig nem esett szó az RC790-ről. Pedig nem lenne hülyeség, nézzük meg csak, mennyire izgalmas tárgy a Kramer 790 Duke alapú pályagépe.
A Dakar hetedik szakasza szinte végig mért szakasz volt, 323 kilométer speciál mellett mindössze 64 kilométer összekötő szakasz volt - lényegében egy csillagtúra volt San Juan de Marcona körül a hegyekben. A Nasca-vonalak régiójáról beszélünk, szóval a nap első száz kilométerén folyóhomokon mentek, aztán beértek a hegyek közé, ahol sziklás talajon kellett szlalomozni és szűk katlanokban kellett eligazodni, majd a nap végén ismét dűnéken kellett szörfözni - navigáció szempontjából ez utóbbi volt a legnehezebb.
Már lehetett tudni, hogy a Triumph egy új Rocket III-on dolgozik, és most további részletek derültek ki. Például már biztosra vehetjük, hogy a régiből egyedül a három henger marad - a 2,3 literes, 145 lóerős blokk helyett egy új, 2500-as, legalább 160 lóerős rettenetet tesznek bele.
A Dakar ötödik szakaszát az különböztette meg az eddigiektől, hogy előző este a versenyzők nem vehették igénybe a csapatuk segítségét, és maguknak kellett elvégezniük minden karbantartást, illetve egy közös bivakban aludtak. Többen kitértek arra, hogy ilyenkor fantasztikus a hangulat, de bulika ide vagy oda, kemény volt a másnap: 431 kilométer összekötő mellett 345 kilométer mért szakaszt kellett teljesíteniük.
Az, hogy a Husqvarnák és a KTM-ek jól néznek ki, egyértelműen a Kiska studió érdeme, ez pedig a nagy szerepet játszik az eladásokban - az sem véletlen, hogy a Husqvarna Vitpilen is az ő rajzasztalukról pattant ki. Éppen ezért az osztrák gyártó 50%-ra növeli részesedését a vállalatban, derül ki a 2018-as pénzügyi jelentéséből.
Az idei rövid Dakar első maratoni szakaszát teljesítette a mezőny, aminek a lényege, hogy a nap végén nem vehetik igénybe a csapat segítségét és alkatrésztartalékait, maguknak kell intézniük a karbantartásokat és a jármű felkészítését. A mezőny is kétfelé vált, a motorok és a quadok Arequipából Moquegua felé vették az irányt, az autók, a kamionok és az atv-k pedig Tacnába indultak.
Úgy tűnik, hogy a Honda egy változó szelepvezérléses CBR-t tervez, legalábbis erre utal a legújabb szabadalmi rajzuk, amelyen egy változó szelepvezérléses soros négyhengeres látható. A Hondának nagy tapasztalata van a változó szelepvezérlésekben, gondoljunk csak a VFR800 sorozatra, és sportmotoroknál sem szokatlan a megoldás, a Suzuki GSX-R1000 is egy, a Hondáétól eltérő, de nagyon ötletes VVT technológiát használ.
A Dakar 3. etapja keményen megszűrte a mezőnyt, a San Juan-Arequipa szakasz 331 mért kilométere és a hozzá tartozó 467 km összekötő sok versenyzőnek betett - ezúttal az igazán dörzsölt, türelmes pilóták tudtak jól helyezkedni. A 2000 méter körüli magasság, folyóhomok és hatalmas dűnék adták a kihívásokat. Xavier de Soultrait (Yamaha) két nap szenvedés után jól vette az akadályokat, és megnyerte a szakaszt. A második Pablo Quintanilla (Husqvarna) lett, aki ezzel vezeti az összesítést, eddig övé a legkiegyensúlyozottabb teljesítmény.