A Datahouse 2018-as, a magyarországi használt motor forgalomba helyezési statisztikájából kiderül, hogy tavaly is a naked bike volt a sláger, majdnem a minden negyedik (24,57%) motor ilyen volt. A nagyrobogók is stabilan tartották a második helyet (15,95%), illetve továbbra is a túraendurók (10,56%) a harmadikok és a túramotorok (6,67%) a negyedikek.
Hétfőn elindult a Dakar, amely lehangoló módon a verseny történelmében először nem lép át országhatárt: Peru fővárosából, Limából indul, és ott is ér véget, ráadásul csak 10 szakaszból áll, vagyis a szokásosnál rövidebb is. Kopik a verseny presztízse - még ha a versenyigazgató, az ötszörös Dakar-győztes Marc Coma mindent megtesz, hogy a korábbi éveknél is nehezebb útvonalat és trükkösebb navigációt találjon ki.
2019 fontos év lesz a Harley-Davidson történetében, ugyanis most van az a pont, amikor a legendásságból és a hagyományokból, egy szóval a múltból élő amerikai márka masszívan a jövő felé fordul. Egyrészt végre beérett a Livewire projekt, gyártásra kész az első elektromos motorjuk, amely 3,5 másodperc alatt gyorsul százra, és egy feltöltéssel 170 kilométert képes megtenni - ezzel együtt beindult az előrendelés, így tudjuk, hogy 8,9 millió forintot kell letenni azért, hogy 2020-ban elsők között kapj belőle.
Az elmúlt pár évben igazán áldottnak érezhették magukat a motorsport-buzik, rendkívül izgalmas szezonok vannak mögöttünk - több olyan futam is volt, ami után úgy álltam fel, hogy na, ezekért a pillanatokért néz az ember egész életen át sporteseményeket. És ha minden igaz, jövőre sem fog lekonyulni az ív. Legalábbis három jel biztosan erre mutat.
Az Indian levédette a Raven, azaz holló nevet, amelyet valószínűleg egy még csak készülő modell fog megkapni. Bár egyelőre csak egy név van, nagyon valószínű, hogy az amerikai márka új V2-esét fogják hozzá használni, amelyet az FTR1200 is megkapott.
Amikor a BMW bemutatta az új S 1000 RR-t, az egyik fő üzenet az volt, hogy elengedik az eddigi aszimmetrikus dizájnt, és most valami más következik. A német márka formatervezési vezetője, Edgar Heinrich szerint nem volt könnyű meghozni a döntést.
Már kiszivárgott az új Triumph Rocket III terve, most pedig befutottak további részletek az új típusról. Az egyik ilyen, hogy a jövő legbrutálisabb power cruiserénél maradnak a háromhengeres felállásnál, de a mostani 2300 köbcenti helyett 2500-zal gazdálkodnak majd, és körülbelül 180 lóerős teljesítményről szólnak a pletykák.
Lelkesen rajongok az új technológiákért és hiszek a fejlődésben, de ilyenkor azért én is egyetértek azzal, hogy megérett a világ a pusztulásra. Egy olyan motoros dzsekit mutattak be, amely vibrál, hogy elektromos motoron is meglegyen a rázkódás élménye.
Egy Triumph-os dealerkonferenciáról szivárgott ki az infó, hogy készül a Rocket III következő generációja. A Triumph modernkori történelmének legmerészebb dobása volt 2004-ben a 145 lóerős, 2,3 literes háromhengeressel szerelt cruiser, amelyhez fogható túlzó őrület azóta sem született nagy szériában.
Nehéz lehet a KTM sajtóosztályán dolgozni, az osztrák motorgyártó ügyvezető igazgatója, Stefan Pierer ugyanis sokszor interjúkban spoilerezi el a gyár terveit, és emiatt előfordul, hogy bizonyos nagy döntésekről a dolgozók az újságokból értesülnek először. Pierer ezúttal egy interjúban a jövő középkategóriás KTM-jeiről sztorizott (közvetlenül az után, hogy elmesélte, mennyire szívesen megvenné a Ducatit).
A Triumph egy új csúcsváltozatot készít a Thruxton R-ből, amelyet egyrészt vastagon betakarnak csúcsminőségű kiegészítőkkel, valamint tesznek rá egy klasszikus café racer fejidomot - némileg hasonlót ahhoz, mint amilyen a BMW R nineT Raceren is van.
A kilencszeres világbajnok Valentino Rossinak nem az idei volt élete szezonja, bár a bajnokságot harmadik helyen zárta, az év során nem sikerült egyetlen futamot sem nyernie, négy bronzéremmel és egy ezüsttel kellett idén beérnie. Viszont miután eltette a bőrruhát, autóba ült, és a Monza Rally Show-n ismét nagyot ment a WRC kategóriás Ford Fiestával - zsinórban negyedjére nyert, összesen pedig ez volt a hetedik győzelme Monzában.
A Malagutit 1930-ban alapították, először kerékpárokkal foglalkoztak, majd a második világháború után kezdtek kismotorokat gyártani, és egy időben a versenysportba is belekóstoltak: 2004-ben például Talmácsi Gábor volt a pilótájuk.
A KTM nemrég frissítette az RC 390-et, de akkor kizárólag annyi történt, hogy az Euro4-hez szükséges minimumot fejlesztették csak, míg a blokkot tekintve azonos Duke 390-ből egy teljesen új motort csináltak.
A VW csoport kapcsán rendszeresen felmerül a pletyka, hogy ennek vagy annak a márkának az eladására készülnek, a Ducatit is többször emlegették, aztán a VW mindig cáfolt. Ennél érdekesebb, hogy a KTM vezérigazgatója, Stefan Pierer egy interjúban arról beszélt, hogy érdeklődik a Ducati iránt, és látná az olasz márka helyét a Husqvarna és a KTM mellett.
A Superbike Világbajnokság jövőre erősen átalakul, modernizálják a verseny formátumát, és a szokásos két futam helyett háromfutamos hétvégét vezetnek be. Ezt a lépést már régóta ígérik, de csak most derült ki, hogy pontosan hogyan képzelik az átalakítást.
Veitis eV-twin a motorozás vegán csülökpörköltje (értsd: miért akar húst imitálni, ha pont az a lényeg, hogy nem eszik húst?), a V2-est formázó akkupakkal szerelt angol bobber. A motorhoz saját vázat terveztek, az akkumulátorokat a Panasonic-tól szerezték be, a szénkefe nélküli villanymotor 11 kW-os, vagyis A1-es jogosítvánnyal is vezethető lesz. A nyomatéka viszont durva: 89 Nm áll rendelkezésre.
Gigi Dall'Igna a Ducati Corse feje optimistán áll a 2019-es szezonhoz, szerinte ideális esetben a Superbike-ot és a MotoGP-t is meg tudnák nyerni. Az utóbbira az elmúlt években is esélyesek voltak, de a Superbike-ban a legjobb esetben is csak a második helyért mehettek - a V2-es Panigale az egyetlen Ducati superbike, amely nem nyert a kategóriában VB-t (Stock1000-et nyertek 2014-ben), jövőre viszont már a nagyon ígéretes Panigale V4-gyel indulnak, a gyári csapatban pedig Chaz Davies mellett a MotoGP-ből igazolt Alvaro Bautista fogja húzni a gázt.
A BMW a lég-olaj hűtésű bokszermotorjával kezd csapdába kerülni: a ma már csak az R nineT sorozatban használt blokk vélhetően vészesen közeleg a határaihoz, egyszerű reszelgetéssel már nem lehet továbbfejleszteni - mármint úgy, hogy teljesítse az Euro5-ös környezetvédelmi normát. A német gyártó minden bizonnyal keresi az utat, hogyan lehetne átmenekíteni a 2020-as évekre a léghűtést, és ennek az útkeresésnek egy fontos állomása a múlt héten bemutatott R18 nevű, 1800 köbcentis, léghűtéses bokszermotor.
A Triumph megvárta, míg lecsengenek a nagy őszi kiállítások, és tegnap, Párizsban leplezték le a Speed Twin 1200-at. Ez lényegében a Bonneville T120 kevésbé autentikus változata, a nevet pedig egy 1937-es modellnél használták először, az volt az cég első, teljesítményre kihegyezett soros kéthengerese.
Az Arpilia RS 660 egy hónapja még csak tanulmány volt a a milánói EICMA-n, a napokban viszont már versenypályán tesztelték, és a szemtanúk szerint nagyon úgy nézett ki, mint egy kész jármű. Ennek ellenére a szériagyártást csak 2020-ra ígéri az olasz gyártó.
A bemutató előtti kémfotón tisztán látszódott, hogy a Panigale V4R szárazkuplunggal volt szerelve, aztán a széria motoron már a olajfürdős volt. Most pedig jött a hír, hogy nem, MÉGIS szárazkuplunggal érkezik.
A német Held bemutatott egy érdekes és hasznos újdonságot, a kabátba utólag beszerelhető ledcsíkot, amellyel a viselője éjjel jobban látható lesz.
Egy magára valamit is adó amfetaminfüggő már alvás nélkül kihúzza a Dakarig: a 2019-es rali január 7-én rajtol, és most már a részleteket is nyilvánosságra hozták a szervezők.
Nem annyira közismert, de ha motorsportról és versenycuccokról van szó, akkor a szlovének nagyon ott vannak. Most mindenki az Akrapovic-ra gondol, és teljesen jogos, de van rajtuk kívül más komolyan vehető, világszínvonalú versenykiegészítőket gyártó cég is - arrafelé valahogyan hatalmas hagyománya van a motorsportnak. A Rotobox például egy csúcsminőséget gyártó, de kevésbé ismert cég, elsősorban a karbon felnijeikről híresek - versenysportban utaznak, de szállítanak alkatrészt az Avintonnak is, illetve rendszeresen felbukkannak különböző custom projektekben is. Most viszont nem ezek miatt érdekesek, hanem a saját maguk építette szupermotó az, amiatt a szemöldök a tarkóra szalad.