A Honda 1992-ben mutatott be először motorkerékpárt Fireblade névvel. Akkor a CBR900RR viselte ezt a nevet, majd a lökettérfogat folyamatos és fokozatos növekedésével 2004-re elérték a 999 köbcentit. 2004-től CBR1000RR néven fut a szupersportgép. Jövőre tehát éppen 25 éves lesz a Fireblade, ilyen évfordulónál pedig szinte adja magát egy komolyabb frissítés. Igaz, a nemrég felbukkant kémfotók arról árulkodtak, hogy nem viszik túlzásba a japánok. Pár nappal később már a Thunderhill Raceway Parkban, az Egyesült Államokban nyelezték, de a részletekre egészen mostanáig várni kellett – a Honda a kölni Intermot szalonra vitte el az új CBR1000RR-t.
Új motorblokkokkal frissítette fel a GTS sorozatot a Vespa. Az olaszok i-get névre keresztelték az új fejlesztésű, négyütemű egyhengereseket. 125 és 150 köbcentis változatban készül majd, és mindkét verzió teljesíti az Euro 4-es normákat.
Felfrissítette S 1000-es sorozatát a BMW a következő modellévre. A sportmotor mellett a meztelen változat és a túragép is vérfrissítésen esett át, az eredményt pedig a kölni Intermot szalonon mutatták meg a bajorok.
Egy egész sor újdonsággal érkezett meg a kölni Intermot kiállításra az Aprilia. Az olaszok standja elsősorban modellfrissítésben erős, de a fészliftelt gépek mellett találunk azért igazi érdekességet is.
Fékhiba miatt hívja vissza több 2017-es modellévű enduróját és krosszgépét a Husqvarna. A kiadott közlemény szerint nem a gyártónál gyökerezik a probléma, tehát nem összeszerelés közben szúrtak el valamit. A meghibásodás veszélye a Brembótól származó egyes alkatrészeknél áll fenn.
Közös fejlesztésű légzsák-dzsekivel próbál hozzájárulni a motorosok biztonságához a BMW és az Alpinestars. A Street Air Dry lényege, hogy a motorkerékpártól függetlenül, mindenféle szenzorok nélkül, önállóan működik. Így lényegében bárki, bármilyen gépen használhatja.
Russel Sutton valószínűleg csak ideiglenesen van szabad lábon, nemsokára úgyis bezárják meghatározatlan időre valami elmegyógyintézetbe. Mert aki 14 hengeres csillagmotort épít Yamaha XV1700 Warrior blokkokból, az nem a zseni és az őrült határán billeg, hanem már régen átesett a túloldalra.
Látszólag semmiség, hiszen ugyanúgy 690-es egyhengeres lesz benne, de az enduró és a szupermotó változatot egyaránt érintő változás ennél azért nagyobb dolog. Eddig ugyanis a KTM 690 SMC R-ből is ismert motor használta a Husqvarna, 2017-től viszont a KTM 690 Duke aktuális generációjából pakolják át az Euro4-es technikát.
Két év előkészítés után a nemzetközi motorsport szövetség (FIM) és a Superbike VB tulajdonosa, a Dorna megállapodtak egy új belépő kategóriáról, a Supersport300-ról, ami némileg támogatná a mostanában felvirágzó 300-as sportmotorok műfaját, amibe például a Kawasaki Ninja 300 és a KTM RC390 is tartozik.
Az Erik Buell Racingről egyre-másra érkeznek az egymással szöges ellentétben álló hírek. Egyszer a megszűnésről, máskor a feltámadásról szólnak a pletykák. Az EBR azonban a történelem egyik legszívósabb márkája lehet: a végleges eltűnés helyett most is két új modellen dolgoznak.
A Polaris csoport által új életre lehelt Indian beszáll a flat track versenyzésbe, amihez nem csak egy kimondottan erre a célra tervezett motort készítettek, az FTR750-et, hanem összevásárolták a legjobb pilótákat is - a Bryan Smith, Brad Baker és Jared Mees triót pedig Wrecking Team-nek, azaz romboló csapatnak keresztelték el - a név nem új, a 1940-50 közötti gyári csapatot is így hívták, az utolsó generációt, akik oda-vissza tudták verni a Harley-t.
A Street Triple tizedik születésnapját három limitált szériával ünnepli a Triumph. Akinek nem lenne meg, a Street Triple sokak szerint minden idők legjobb naked bike-ja, a soros három hengeres blokk, a valamivel száz lóerő feletti teljesítmény, a pazar futómű és a csodálatos összhang az, amivel kivívta az utcai motorosok és a hobbipályázók rajongását.
Dougie Lampkin a triál legnagyobb legendája, és fejébe vette, hogy egykerekezik egy kört a Man TT nyomvonalán. A próbára a hétvégén került sor, és nem volt könnyű dolga: 60,3 kilométeren keresztül kellett lógatnia az első kereket.
Megkezdődtek a tárgyalások, így akár már 2018-ban a Hungaroringre látogathat a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnye. Erről a Hungaroring Sport Zrt. elnök- vezérigazgatója, Gyulay Zsolt beszélt a Magyar Nemzetnek adott interjújában.
Négy 2015-ös modelljét is kénytelen visszahívni az elektromos motorkerékpárjairól ismert Zero. Az akció a DS-t, az FX-et, az S-t és az SR-t érinti. A blokkolásgátlóval lehetnek gondok – ez pedig akár balesetveszélyt is okozhat.
Nem véletlenül pletykálnak annyit mostanában a Kawasaki kompresszoros modelláradatáról: ezúttal egy új sportmotor szabadalmi rajzai szivárogtak ki, amit - láss csodát - mechanikus feltöltővel fejeltek meg.
Ami Valerie Thompsonnak nemrég sikerült, az Guy Martinnak most nem jött össze. Azt már korábban megírtuk, hogy az edzések biztatóan alakultak számára, de a pályafelügyelő javaslatára elhalasztották a bonneville-i csúcskísérletet. Az már a sors iróniája, hogy az új időpontban éppen a pálya állapota jelentette a sikertelenség okát.
Úgy tűnik, a Honda idén súlyos dobásokkal készül az őszi kiállításokra. A az új CBR1000RR és az X-Adv mellett egy telivér kreténséget is bemutatnak, mégpedig egy új Honda Monkey-t.
Ezt a képet a moto.it-nek küldte egy olvasójuk, és vélhetően egy új Ducati Multistrada látható rajta - ami látványosan kisebb, mint az aktuális 1200-as. A rossz minőségű képről nehéz megmondani, hogy milyen blokkot szereltek bele, mindenesetre nagyon valószínű, hogy a 939-es kéthengerest, ami egyrészt viszonylag friss fejlesztés, másrészt megfelel az Euro4-es normáknak.
Új rekord született az idei bonneville-i Motorcycle Speed Trialsen. Az amerikai Valerie Thompson lett a valaha volt leggyorsabb nő motorkerékpáron. Ha pedig már ott volt, akkor rögtön két csúcsot is megdöntött.
A Honda tisztességesen ráfeküdt a 2017-es újdonságokra, még egy külön honlapot is létrehoztak nekik, ahol szép lassan csöpögtetik az információkat, mint például az új CBR1000RR első promóvideóját.
Még a márciusi Osaka Motor Show-ra rakta össze a japán Dirt Freak csapata a Yamaha MT-09 Offroadot - egy olyan MT-09-et, aminél komolyan vették a terepképességet.
Peter Pettalia michigani republikánus képviselő volt, és erősen harcolt a motorosok jogaiért, például 2012-ben leszavazott egy törvényjavaslatot, ami 20 éves kor fölött kötelezővé teszi a bukósisak viselését minden motoros számára.
Az őszi kiállításokra - a milánói EICMA-ra és a kölni INTERMOT-ra - gőzerővel készülnek a gyártók, köztük az MV Agusta, akik nem kisebb újdonságot gurítanak, mint egy teljesen új, négyhengeres Brutalét.
Az YZF-R1 nulláról való újratervezése után várható volt, hogy az R6-ra is sor kerül, most pedig már biztos, hogy idén ősszel leleplezik a hatszázas sportmotor következő generációját.