A Honda 300 TT Racer eredetileg a japán gyártó thaiföldi részlegénél született, és márciusban, a bangkoki szalonon debütált tanulmányként. Úgy tűnik, a CX-2-höz hasonlóan erre is lecsapott a központ, és levédették a formatervét.
A Kawasaki SC-02 tanulmány alapján már egy ideje sejteni lehetett, hogy a Kawasaki egy igazi különlegességgel készül betölteni a W800 után keletkező űrt a retró vonalon. Bár eleinte kizárólag egy kompresszoros gépről volt szó, első körben csak a feltöltés nélküli változatot mutatják be, ami a Z900RS néven debütál a következő hetekben.
Ha valaki rajta tartja az ujját a motoros világ ütőerén, nem fog meglepődni a Honda legújabb, hivatalos bejelentésén: gyártásba kerül az X-ADV, leánykori nevén a City Adventure tanulmány.
Idén februárban mutatta be a Honda Delhiben a CX-02 tanulmányt, ami lényegében egy nagyon jól megdizájnolt, továbbfejlesztett CB500X volt. Akkor nem kerítettek neki nagy feneket, az újabban előkerült szabadalmi rajzokon viszont a CX-2 köszön vissza - úgy tűnik, ez lesz a kéthengeres túraenduró jövője.
A napokban felbukkant pár kémfotó, amin egy új Honda sportmotor látható - be is indult sokfelé a nyálelválasztás, hogy végre, alapjaiban új CBR-t kap a nép - elvégre a mostani modellhez 2008-óta nem nyúltak érdemben, és igazából az is csak egy alaposabb ráncfelvarrás volt. Rossz hír, hogy valószínűleg a kémfotón látható Fireblade is inkább kozmetikázás, mint forradalom.
新型CBR1000RRらしい
— わきわき蔵 (@wakiwakiYZF_R1M) 2016. szeptember 13.
今年のECIMA楽しみやなー笑 pic.twitter.com/c8o2VcMsrI
A Suzuki idén az októberi INTERMOT kiállításra időzíti a nagy újdonságait, és ugyan elég jól őrzik a titkokat a központban, néhány dolog már kiszivárgott. Az idei legnagyobb újdonság a tavaly bemutatott GSX-R1000 tanulmány szériaváltozata lesz, amiből egyből két változat készül - hasonlóan a Yamaha YZF-R1-hez, lesz egy utcaibb, és egy fullra extrázott, lényegében széria versenymotor. Hogy a tavaly beharangozott dolgokból melyikbe mi jut, az még kérdéses, de nem lepődnénk meg, ha a koncepciómotorban látott újdonságok a csúcsváltozat sajátjai lennének.
A BMW C Evolution hatótávolságát 160 kilométerre húzzák fel a BMW i3-ból származó, továbbfejlesztett akkumulátorokkal. A korábbi 60Ah-ás telepeket 94Ah-ásra cserélik, a fejlesztés a 26 lóerős Long Range változatot érinti, ami már nem vezethető A1-es jogosítvánnyal - ennek a vége is több, mint a 15 lóerős alapváltozatnak, az A1 kompatibilis 118 km/h-nál kifullad, a Long Range viszont akár 130-is gyorsul.
Ha valakinek nem lenne meg Ludovic Lazareth rettentes, Maserati blokkos szörnyetege, akkor összefoglalom röviden: V8, 4,7 liter, 470 lóerő - egy négykerekű motorkerékpárban. Minden centije maga a lúdbőrőztető rettenet, a lenti videó pedig bizonyítja, hogy az előzetes, rosszindulatú feltételezéssel szemben használható, sőt, bizonyos határokon belül még kanyarodni is lehet vele.
Egyedi festéssel-matricázással emlékezett 2001. szeptember 11. áldozataira a Ducati a tengerentúlon. A #RideHVMC Freeman Racing csapata a MotoAmerica Superstock 1000 sorozat idényzáróján, New Jersey-ben állt rajthoz a különleges színösszeállítással.
A BMW megerősítette, hogy az év vége felé - november magasságában - elindul a G310 forgalmazása. A közelgő újdonságot egy éve mutatták be a milánói EICMA kiállításon.
Fényes nappal próbálták meg kivenni a gépet egy motoros alól Londonban. Az esetet a sisakkamera rögzítette, a rendőrök pedig nyomoznak az ügyben.
Egy hónapja harangozta be a Nottinghamshire-i Triumph kereskedő, hogy meg fogják dönteni a legnagyobb triumphos márkafelvonulás világrekordját - aztán nem csak megdöntötték, közel meg is duplázták azt.
James May a Top Gear egyik műsorvezetője volt Jeremy Clarkson mellett. Az autókon kívül a motorok is régóta érdeklik, tisztességes gyűjteménnyel rendelkezik, amit egy zsír új Honda CBR600RR-rel bővített - ám alig hagyta el a kereskedést a friss szerzeménnyel, máris gyorshajtáson kapták.
Szinte újjászületett a brit Jim Shaw, amikor igazán súlyos sérülések nélkül sikerült átvészelnie egy ijesztő balesetet. A 73 éves férfi nagyjából 110 km/h-s tempóval haladt, amikor elkezdett leomlani az út fölötti gyalogoshíd.
Motorcyclist Jim Shaw, 73, who survived the M20 bridge collapse, says he's lucky to be alive.
Közzétette: BBC South East Today – 2016. augusztus 30.
A hagyományosan szeptember elején zajló Faak Am See-i European Bike Week a legnagyobb európai Harley-s buli, ahová idén a Harley egyik legnagyobb újkori kihívóját, az Indiant is meghívták, sőt külön programot szerveznek az Indian tulajdonosoknak, szeptember 9-én két órás szentelnek külön nekik. Nagy szó ez, tekintve, hogy egy időben Amerikában hasonló bulikon még simán program volt egy Honda Gold Wing elpusztítása.
Ha az összhatás nem is tetszik mindenkinek, a részleteken megéri elidőzni: a 3x2x2 küllős felni például az egyik legszebb, amit valaha láttam, az idomokat rögzítő, szépen formázott gyorszárak pedig az MV Agusta egykori zseniális tervezőjét, Massimo Tamburinit idézik - aki miután nem talált olyan gyorszárat, amit jó lett volna megfogni, tervezett egyet, kimondottan a Ducati 916 számára. Később Tamburini álmodta meg az F4 sorozatot.
2017-re alaposan belenyúl a KTM a 1190 Adventure-be, ami az elmúlt években a gyártó egyik legfontosabb modellje lett. A közelgő ráncfelvarrásra nem a visszaeső eladások miatt van szükség, hanem a jövőre életbe lépő Euro4-es norma miatt.
Ma már a világ számos nagyvárosában igyekeznek valahogy korlátozni az autók behajtását. Van, ahol a járművek kora alapján húznak határvonalat, máshol a környezetvédelmi besorolást veszik figyelembe. Sőt, egyes helyeken teljes tilalmat vezetnek be fokozatosan. Úgy tűnik, nemcsak az autókat érinthetik ezek a rendelkezések: a vietnami fővárosból a motorokat tilthatják ki.
Holland testvérpár, Rolf és Sjors van Der Heide nem érték be a hagyományos értelemben vett customizálással, és az Aprilia RSV4 200 lóerős V4-es blokkja köré egy teljesen egyedi motorkerékpárt építettek - szénszálból. A legfőbb érdekessége, hogy lényegében nincsenek idomok, hiszen a motor külseje egyben a váz is.
A Honda City Adventure - vagy Honda ADV - hamarosan bemutatkozik. Mostanra már szinte mindent tudni a furcsa hibridről, ami egyesíti a robogók és a túraendurók fő jellemzőit.
Bár szeptember negyedikére hirdették meg a leleplezést, már a múlt hét végén megmutatták az MV Agusta és a Zagato közös projektjét, az MV Augsta F4Z-t.
Az elmúlt hat évben mindössze egyszer tudták megverni a Suzuki gyári csapatát az endurance világbajnokságon, de 2001 óta - amióta a most is aktuális szabályrendszer fut - úgy általában nem nagyon volt kihívójuk, 16 évben tizenkétszer ők voltak a leggyorsabbak, összesen ez a 15 világbajnoki címük.
A nyárnak sajnos már hamarosan vége, de a motoros szezonnak még közel sem. Jöhetnek a nagyszerű őszi túrák az egyre színesebb természetben. Ha a nyáron már elhasználódott a felszerelésünk, vagy csupán időben szeretnénk felkészülni a következő szezonra, érdemes megint megnézni a Shox akcióit.
Tavaly egy baleset miatt maradt el a rekord, idén pedig amikor szemre minden összeállt, és az edzés is biztató eredményeket hozott, nem történt meg az áttörés - azért, mert nem próbálkoztak tovább.
Tavaly is bukkantak fel kémfotók egy klasszikus bobber vonalakból álló Triumph-ról, most viszont hivatalosan is megerősítették, hogy már közel a szériagyártáshoz az új modell.