Az elengedett kormánnyal való motorozás világrekordját próbálta megdönteni két louisianai férfi. Shelton Foster és Mike Wall kísérlete azonban kudarcba fulladt, miután egyikük rögtön az első körben közelebbről látta az aszfaltot, mint ahogy azt eltervezte.
A Yamaha nem vacakolt, és az orlandói AIMExpón bemutatta az új YZF-R6-ot. A motor külseje követi az R1-gyel megkezdett irányt, vagyis hasonló fényszórót és éles vonalakat kapott. Viszont a forradalmi, alapoktól induló újratervezés idén is elmaradt, a műszaki tartalom esetében csak továbbfejlesztésről beszélhetünk.
A BMW két nagy dobással készül novemberre, a milánói EICMA kiállításon fogják bemutatni a frissített R 1200 GS-t, illetve a Lac Rose Concept szériakész változatát.
A Norton okosan megvárta, hogy lecsengjen az Intermoton bemutatott újdonságok, és bedobták újra a már jó ideje lebegtetett V4-es superbike-ot. Ami viszont messze túlmutat az eddigieken, hogy ezúttal konkrét bemutatási időponttal álltak elő, november 19-én leleplezik a sportmotorjukat.
Az idén száz éves BMW a születésnapot szokatlan koncepciókkal ünnepli, amik egy téma köré rendeződnek: milyen lesz a következő száz év? Ennek szellemében készítettek már BMW, Mini és Rolls-Royce tanulmányokat, és sejteni lehetett, hogy a motorkerékpár sem marad ki.
A Piaggiónál fejükbe vették, hogy megerősítik jelenlétüket a közép- és dél-amerikai piacokon. Márpedig ha rá akarnak gyúrni a tengerentúlon, azt mi mással tehetnék meg hatékonyabban, mint az arrafelé egyébként is népszerű Ape felfrissítésével?
Nincs még egy olyan motorgyártó, ami annyira ügyesen jutna be a gazdagok pénztárcájába, mint a BMW. Erre a legújabb példa a BMW K 1600 B, a soros hathengeres túramotorra épített bagger, azaz oldaldobozos túra-cruiser.
Kényelmesebbé, komfortosabbá tette a következő modellévre a Z1000SX-et a Kawasaki – ez volt legalábbis a japánok célja a frissítéssel. Műszaki oldalon az ősz nagy slágereit kapta meg a sport-túragép, nagy meglepetések nincsenek.
Már egyáltalán nem titok, hogy a BMW egy kis túraendurón dolgozik, de ha maradtak is volna még kétségek, a Motorrad kémfotója eloszlatja azokat is. Várhatóan novemberben, az EICMA-n bemutatják a G310GS-t, aminek az alapjait a G310R adja.
Teljesen új modellként emlegeti a Kawasaki a 2017-es Ninja 650-et, amely valójában az ER-6 műszaki alapjainak továbbfejlesztésével és a sportgépek idomaival illeszkedik a japánok modellpalettájába.
Jövőre érkezik a GSX-R125, ami a kategóriájának legkönnyebb, legjobb súly-lóerő arányú, legjobban gyorsuló modellje lesz - legalábbis a Suzuki szerint, az állításokat igazoló adatokat ugyanis még nem hozták nyilvánosságra.
A Triumph Street Cup azok motorja, akiknek bejött a T120 Thruxton, de feleslegesnek érezték az erejét, súlyát és árát. A kölni Intermoton az angol gyártó leleplezte a közepes café racerét, ami adatai alapján a Moto Guzzi V7 Racer és a Royal Enfield Continental mezőnyében játszik.
Mérsékelt meglepetés volt csak az Intermoton leleplezett Yamaha SCR950 - aki ugyanis rajta tartja az ujját az internet verőerén, az már mindent tudhatott az Amerikában már jó ideje futó típusról.
A Suzuki 2017-re megszünteti a GSR750-et, de nem utód nélkül: a hétötvenes GSX-R blokkja köré épített streetfighter egy alapos átdolgozás után GSX-S750 néven folytatja pályafutását. A kölni Intermoton leleplezett újdonság a GSX-S1000-hez hasonló külsőt kap: a lámpa, a kónuszos kormány és a műanyagok szinte egy az egyben idézik az ezres változatot.
Egy R betű. Ezzel jelzik a Kawasakinál azokat a finomításokat, amelyeket elvégeztek a ZX-10R Ninján. A következő modellévtől ugyanis ZX-10RR néven fut tovább a modell. A bemutatót a kölni Intermot szalonon tartották.
A CB1100 két változatát is kiállította Intermot-standján a Honda. A CB1100 RS a café raceres stílust képviseli. Előre 43 milliméteres Showa Dual Bending Valve villát kapott, hátul pedig külső tartályos rugóstagot találunk. Az alumínium felnik 17 colosak, a fékek a Tokicótól származnak. A négyhengeres blokkot mind szívó-, mind kipufogó oldalon finomították. A 4-2-2-es kipufogórendszeren a doboknál hét centit rövidítettek.
A Suzuki DL650 V-Strom ha nem is őskövület a piacon, de pont az aktuális generáció bevezetése után terjedtek el robbanásszerűen a különböző elektronikák. Az Euro4 bevezetése egyfajta ultimátum volt a típus számára - számítani lehetett rá, hogy legkésőbb most ősszel jön a következő generáció.
Kompresszoros sportgépeit fazonírozta át a következő modellévre a Kawasaki. A japánok a H2 és a H2R mellett egy Carbon fantázianevet viselő, sorszámozott különkiadást is piacra dobnak. Az újításokra nagyon is igaz a kitétel, miszerint az ördög a részletekben rejlik.
A Yamaha aktuális sikertörténete, a veszélyességig megvadult MT-széria az MT-09-cel indult el, most pedig olyan faceliftet kapott a típus, hogy az egy modellváltással is simán felérhetne. Az eddigi, egyáltalán nem fenyegető tekintetet helyett az MT-10-hez hasonló, nagyon gonosz, kétszemű, LED-es pofát kapott a motor - de az sem teljesen hülye, akinek a Kawasaki Z1000 ugrik be elsőre.
Nem sport-túra és nem is belépőszintű sportmotor – így fogalmaznak a gyáriak az új Ducati SuperSport bemutatóján. A két változatban is készülő – és nyáron már belengetett - gépet nem a keményvonalas Panigale-rajongóknak szánják: sokkal inkább egy olyan motorkerékpárt próbáltak összehozni, amelyet élvezet vezetni, és a mindennapi használat során sem válik kellemetlenné.
A KTM 2017-re gyökeresen átszabja a túraenduró kínálatát. Ennek első lépése, hogy nyugdíjazzák a 1190 Adventure-t, 1190 Adventure R-t és a 1050 Adventure-t. A helyükre két teljesen új modellt mutattak be, ami szinte pontosan a 1050-es és 1190-es modellek közé illik az adatai szerint.
Két új modellt ad a BMW a heritage termékvonalhoz, mind a kettő a BMW R nineT alapjait használja, de annál azért olcsóbbak lesznek. Az R nineT Pure egy igazi klasszikus motor, a nineT sorozatból ismert lég-olaj hűtésű, 1170 köbcentis, 110 lóerős bokszer dolgozik benne, ami már teljesíti az Euro4-es normákat.
Tavaly Milánóban még csak teaser volt, de sejteni lehetett, hogy amit akkor még csak tanulmánynak neveztek, az lényegében már egy szériakész motor volt - és azt 2017-re megkapjuk csúcs sportmotornak.
A Yamaha a tavaly bemutatott MT-10-et tovább hergelte, és elkészítette belőle az MT-10 SP-t, ami már minden szempontból kemény ellenfele az európai csúcs-nakedeknek, mint amilyen a BMW S 1000 R, a KTM 1290 Super Duke R vagy az Aprilia Tuono V4 1100.
A Honda 1992-ben mutatott be először motorkerékpárt Fireblade névvel. Akkor a CBR900RR viselte ezt a nevet, majd a lökettérfogat folyamatos és fokozatos növekedésével 2004-re elérték a 999 köbcentit. 2004-től CBR1000RR néven fut a szupersportgép. Jövőre tehát éppen 25 éves lesz a Fireblade, ilyen évfordulónál pedig szinte adja magát egy komolyabb frissítés. Igaz, a nemrég felbukkant kémfotók arról árulkodtak, hogy nem viszik túlzásba a japánok. Pár nappal később már a Thunderhill Raceway Parkban, az Egyesült Államokban nyelezték, de a részletekre egészen mostanáig várni kellett – a Honda a kölni Intermot szalonra vitte el az új CBR1000RR-t.