Ha nem is mondták ki, a Ducatinál utaltak arra, ha Scott Redding 2020-ban vagy 2021-ben megnyeri nekik a Superbike VB-t, akár a MotoGP-be is visszahoznák az angol versenyzőt.
Redding 2018-ban szállt ki a MotoGP-ből, miután az Aprilia nem hosszabbította meg a szerződését - akkor depresszióval küzdve átmente a brit superbike-ba, ahol az első évében bajnok lett, majd a Ducati megdobta egy gyári szerződéssel a VB-re, és most Reddinget tekintik Rea legfőbb ellenfelének. Ducatinál azt szeretnék, hogy Redding a következő két évben világbajnoki címet szerezzen nekik.
Az MV Agusta kérvényezte az Elefant, mint motorkerékpár típusnév használatát, ez pedig arra utal, hogy az MV egy valódi adventure bike-ot tervez, amely terepképességeit tekintve túlmutat a Turismo Velocén. Ez okos húzás lenne, hiszen a közepes túraendurók szegmense szárnyal, például ott van a Ténéré 700, a Triumph Tiger és a KTM 790 Adventure.
Ha van igazán pezsgő kategória, akkor az jelenleg az adventure bike-oké, amelytől a Kawasaki évek óta távol marad. Lényegében azóta, amióta a KLR650 gyártását leállították - igaz, ott van a Versys sorozat, de abból a 650-es és az 1000-es dedikáltan aszfaltra optimalizált, a Versys-X 300 pedig éppen abba a belépőszegmensbe tartozik, amely a nyugati piacokon nem kap kellő hangsúlyt. Most viszont felröppentek a pletykák, hogy a Kawasaki terepképes, közepes méretű túraendurót tervez.
A két feltételnek kell megfelelni ahhoz, hogy a Harley-Davidson visszaadja a jogsid árát:1. a motoros jogsid legyen friss, vagyis 2019. májusa utáni.2. vegyél egy Harley-Davidson Street, Sportster vagy 1746 köbcentis Softail modellt, és a Harley visszaadja az alapkurzus és a vizsgadíj költségét (max. 170 ezer forintot). Az akció az idei év végéig érvényes.
A gyűrődőzóna az autóknál teljesen bevett elem - ennek lényege, hogy van egy merev utascella, és körülötte pedig van a gyűrődőzóna, ami ütközésnél a deformációja által elnyeli az ütközés energiáját. Röviden: a kocsi orra rommá törik, de ami mögötte van, például a vezető és az utasai, megússzák sérülés nélkül. Motorkerékpároknál viszont nincs ilyesmi - legalábbis még, ugyanis a BMW szabadalmaztatott egy műszaki megoldást, ami a gyűrődőzóna szerepét töltené be a motorokon.
Az amerikai motorgyártók nagyjából úgy viszonyulnak egymáshoz, mint a nagyvilág rapperei, beszólogatnak egymásnak - szakszóval beefelik a másikat -, hogy legyen köztük hírverés. Az Indian például amikor elindította a gyártást, kapásból azzal nyitott, hogy felkérdezték a Harley-t, akik viszont beleálltak a szituba.
Az Arch Motorcycle-t Keanu Reeves és barátja, Gard Hollinger alapították, és most megszerezték az Euro4-es minősítést a motorjukra, így nincs elvi akadálya, hogy Európában is forgalmazzák. Nem kapkodták el, ugyanis a nagy gyártók már az Euro5-re készülnek - tehát nekik is már csak egy évük van, aztán kezdhetik újra a homologizációt, ugyanis 2021. január 1-én jön az Euro5.
Az Zero új modelljéről kiszivárgott egy videó, amelyet az amerikai cég azonnal le is szedetett, de a szellem kiszabadult, most már lehet tudni, hogy egy teljesen idomos sport-túra motorral készülnek, melynek a műszaki alapjai a Zero SR/F-ből származnak.
A Yamaha egyszerűen vonzza az iF dizájndíját, a kategóriájában zsinórban a hetedik alkalommal szerezték meg, ezúttal az MT-07 alapú Ténéré 700-zal. Az iF Design Award indoklásában kiemelték, hogy a Ténéré minimalista stílusa ragadta meg a zsűrit.
2020-ra a Piaggio átfésülte a Medley robogójukat - amely a nagy kerekeivel, éles formájával leginkább a Honda SH125 ellenfele. Az új Medley a folyadékhűtésű i-Get blokk legújabb generációját kapja meg, illetve ellátják start-stop rendszerrel, ABS-szel és digitális műszerfallal, valamint növeltek a terhelhetőségén.
Giancarlo Morbidelli a legendás Morbideli márka alapítója volt, és 86 évesen szülővárosában, az olaszországi Pesaróban távozott az élők sorából.
Morbidelli versenyzőként kezdte, majd a hatvanas évek végén alapította meg a nevét viselő márkát, amely eleinte favázas karosszériát tervezett és épített autókra, majd 1969-ben elkészítették az első 50 köbcentis motorjukat, amivel vissza is tértek a versenypályákra.
Az olasz Gazetta Motori fantasztikus interjút készített Rocco Siffredivel a motorozásról. A pornópápát Misanóban kapták el, ahová egy Panigale V4 S és V4 R kedvéért utazott a családjával. Rocco legendás motorrajongó, és a 23 illetve 20 éves fiait is megfertőzte vele - Rocco felesége, Rosa Caracciolo, eredeti nevén Tassi Rózsa szintén ott volt Misanóban, igaz, ő csak nézőként.
Leleplezték az új Triumph Street Triple 765 R-t, amely a középkategória egyik legjobb vétele: az elődtől is zokogtunk, annyira jó volt, és most még olcsóbb is lett. Az R változat eggyel a csúcs RS alatt van, de közel sem fapados, az alapmodell továbbra is az S kivitel lesz. A leglátványosabb változás a külsőt érinti, ezt hozzáigazították a nemrég bemutatott új RS-hez, tehát újak a lámpák, élesebbek az idomok, lecserélték a kipufogót és újak a visszapillantók.
Casey Neistat egy amerikai vlogger, és amellett, hogy közel 12 millió feliratkozója van YouTube-on, óriási Tesla-rajongó. Tavaly 4500 kilométeren át vezette Model X-ét New Yorktól Los Angelesig, továbbá az amerikai villanyautógyártó exkluzív hozzáférést biztosított neki a Model 3-ra, még mielőtt kijött volna. Múlt heti videójában pedig bemutatta a világ legelső CyberBike-ját.
Valószínűleg már többekben felmerült, hogy milyen lenne cruisereket kivinni versenypályára - a szerkesztőségen belül írásos bizonyíték is van erre, tíz éve Winkler ebben a tesztben merengett el ezen. Sőt, ezek azok a kézenfekvő hülyeségek, amit valaki már egészen biztosan meg is csinált - arra viszont nem tettem volna soha nagyobb összeget, hogy egyszer rendes motorversenyen cruiseres betétfutam lesz. 2020-ig kellett várni, a MotoAmerica ugyanis bejelentette, hogy a tizenegy fordulós bajnokságuk egyik futamán, Laguna Secában egy hetedik géposztálynak is kategóriát nyitnak, mégpedig a baggereknek. Igen, a fejidomos, oldaldobozos túra-cruisereknek.
A Yamaha régóta fejleszt autógyártóknak is (pl. hengerfejet), és a most bemutatott villanymotorjuk is főleg autógyártóknak szól - igaz, nincs elméleti akadálya annak, hogy motorkerékpárba is beépítsék, de erről egyelőre nem esett szó. Az állandó mágneses szinkronmotor 48-tól 270 lóerőig hangolható, és a 48 lóerő az éppen az A2-es kategória által megengedett felső határ. Véletlen? Aligha.
Tegnap bemutatták a Ducati Superleggera V4-et, és a szuperkönnyű csúcsgép tökéletesen megérdemelte a hype-ot, azt hozta, amit az előzetes információk alapján reméltünk: egy 159 kilós (Akrapovic rendszerrel csak 152 kg), 230 lóerős hightech őrületet. Jelenleg ez a valaha volt legjobb súly/lóerő arányú utcai motor - és mivel 500 darab készül belőle, már sorozatgyártásról is beszélhetünk.
Az új Hayabusa pletykáit évek óta csöpögtetik, de még mindig nincs semmi kézzel fogható eredmény - viszont mindig felbukkan egy hír arról, hogy a Suzukinál milyen keményen dolgoznak rajta (és ugyanez a helyzet a turbós Suzukival is). Ma például újabb szabadalmi rajzok kerültek elő, amelyek azt sugallják, hogy érdemes még reménykedni, egyszer lesz belőle valami.
A Ducati Panigale V4 R tavaly mutatkozott be a világbajnokságon, és irgalmatlanul jól kezdett, úgyhogy a verseny szervezői az 16 350-es maximális fordulatszámot 250-nel csökkentették 16 100-re, amivel Alvaro Bautista dominanciája egyből meg is tört - és Rea ha nem is simán, de magabiztosan húzta be a bajnokságot.
A Kawasaki 2002 és 2008 között ott volt a MotoGP-ben, és nem termett számukra sok babér, ennyi idő alatt háromszor állhattak a dobogóra, úgyhogy 2009-ben a gazdasági válságra hivatkozva kivonultak. A Superbike VB-n viszont maradtak, és oda irányították az összes sportra szánt forrást, aminek meg is lett az eredménye, a 2010-es években elképesztően megerősödtek, Tom Sykes 2013-ban bajnok lett, azóta pedig Jonathan Rea zsinórban ötször hozta el a bajnokságot.
Megvolt a doppingvétségen kapott Anrea Iannone tárgyalása Svájcban a fegyelmi bizottság előtt, de még nem tudni, hogyan dönt a testület - az ítélet meghozatalára tíz nap áll rendelkezésükre.
Az MCN szerint jön az új Triumph Street Triple R, és mivel a brit szaklap kiváló viszonyt ápol a gyártóval, nincs okunk kételkedni a szavukban, miszerint február 11-én leleplezik az új R-t, melynek alapját a nemrégiben bemutatott Street Triple RS adja, de a csúcsváltozatnál szerényebb felszereltséggel - viszont azért így is messze lesz a fapadostól.
A Royal Enfield bejelentette, hogy abbahagyják az 500-as egyhengeres blokkjuk gyártását, melyet a Classic és a Bullet modellekben használtak. Ez a motor 2009 óta szerepel a kínálatban, és komoly szerepe volt abban, hogy a Royal Enfield meg tudta vetni a lábát a globális piacon - ennél már egy egység a motor és a váltó, illetve befecskendezés táplálta, nem karburátor. Ezután viszont inkább a modernebb 650-es, kéthengeres platformra koncentrálnak, amelyre a Continental GT és az Interceptor típusok is épülnek.
Aki nem bírja kivárni, hogy az FZS600 klasszikussá váljon, az a wighti Café Racer Kits átépítőkészletével elébe mehet a dolgoknak, és a 70-es évek TZ-inek a stílusára hozhatja a Fazerjét - igaz, ez a művelet a motor árába simán bele fog kerülni, ugyanis az angol cég nagyjából 650 ezer forintot kér érte, de idiótabiztosan átalakítható vele a motor - a tervező szerint az installáláshoz csak alapvető ismeretekre van szükség, vágni is csak egyet kell, a segédvázon.
2019-ben nem csak a BMW zárt rekordévet, hanem a Pierer Mobility is - azaz a KTM és a Husqvarna közös anyacége, korábban KTM Industries volt -, immár zsinórban a 9. évben sikerült újra megdönteni az előző évi eredményeket. Összesen 280 099 darab motort gyártottak (+7%), amellyel továbbra is a KTM a legnagyobb európai motorgyártó.