Jó ideje várjuk már a kínai CFMoto legújabb sportmotorját, és bár eleinte azt reméltük, hogy egy igazán kemény sportmotorral jelentkeznek, március vége óta tudjuk, hogy sokkal visszafogottabb lesz a végeredmény, mint az előzetes pletykák mutatták. Most végre leleplezték a 450SR-t.
A tavalyi milánói motorszalonon szellőztette meg a Honda, hogy terveik között szerepel a Hornet feltámasztása. Jól csengő név, nem tűnik túl rizikósnak leporolni, de az is igaz, hogy Európában már hosszú ideje nem használták. Noha még mindig nincs túl sok konkrétum ezzel kapcsolatban, most két rövid videóval próbálják fenntartani az érdeklődést.
Jól kezdte az idei szezonnyitó hétvégén a címvédő Toprak Razgatlioglu, a Superbike-vébé mezőnye a spanyolországi Motorland Aragónra látogatott. A török yamahás megnyerte az időmérőt, igaz, mindössze hat ezredmásodperccel volt gyorsabb, mint a ducatis Alvaro Bautista. A harmadik időt a trónfosztott Jonathan Rea motorozta.
A svéd Cake-ről párszor már írtunk a Totalbike-on, például akkor, amikor bemutatták a Makka nevű minimalista elektromos gépet, vagy amikor az orvvadászok elleni harcba szálltak be a Kalk AP-vel. Mivel a vállalat fontosnak érzi a fenntarthatóságot, az sem hagyja őket hidegen, hogy mi lesz motorjaik sorsa, amikor az első tulajdonos már váltana.
Megszokhattuk, hogy a különböző kontinenseken nem teljesen ugyanazt a modellpalettát kínálják a motorgyártók. Így van ezzel a Honda is, a japánok most a thaiföldi Bangkok Motor Show-n mutatták be a Click 160 robogót, amely olcsó alternatív a mindennapos ingázáshoz.
Egy hónappal ezelőtt fedte fel az elektromos modellekkel kapcsolatos terveit a Yamaha. Nem sokkal később bemutattak két újdonságot, a Neost, valamint az E01-et. Egyúttal pedig egy olyan, szokatlannak mondható modellt is megemlítettek, amely szerint Európában első lépésként járműmegosztó szolgáltatás keretein belül lehetne hozzáférni a villanyhajtású Yamaha robogókhoz.
Újra motorra ült Marc Márquez. A Repsol-Honda nyolcszoros világbajnoka egy CBR600RR-rel edzett, azonban a tapasztalatokat még nem hozták nyilvánosságra. Mindenesetre sérülése óta ez az első alkalom, hogy versenypályán járt, ami mindenképpen bizakodásra ad okot állapotát illetően.
A krosszmotorokat leszámítva az utóbbi években nem sokat lehetett hallani olyan projektekről, amelyek kétütemű motorkerékpárokra épültek. Ezért is üde színfolt volt a Langen vállalkozása, ők ugyanis 2T V2-es café racert építettek, aranyozott vázzal, igaz, ultrakisszériás gépként képzelték el mindezt. Most elárulták újabb terveiket.
Ezen a hétvégén rajtol a spanyolországi Motorland Aragónon a 2022-es Superbike-világbajnokság. A BMW-nek azonban már most kényszermegoldás után kell nyúlnia, mivel a tavalyi idényt hatodik helyen záró holland Michael van der Mark mountain bike-ozás közben lábát törte, műteni is kell, így biztosan jó néhány futamot kihagyni kényszerül.
Még 2019-ben mutatta meg először közös projektjét a Brough Superior és az Aston Martin. És amikor két luxusmárka találkozik, abból biztosan nem kis köbcentis népmotor kerekedik, tehát már az első pillanatoktól tudni lehetett, hogy a semmitmondó nevű AMB 001 meglehetősen exkluzív és igen drága lesz.
Február közepén számoltunk be róla, hogy akár börtönbe is mehet Stuart Garner, a Norton korábbi vezetője. Trükközött ugyanis a nyugdíjalappal, három olyan konstrukció is létezett a cégnél, amelyeknek ő volt az egyedüli vagyonkezelője. A pénzeknek a megengedettnél nagyobb hányadát fektette be a Norton Motorcycles Holding Ltd.-be, vagyis saját vállalkozásába. Most megszületett az ítélet az ügyben.
A Gilera még ma is igen jól csengő név, még annak ellenére is, hogy az utóbbi évtizedekben leginkább csak robogókon találkozhattunk vele, és persze az olyan csemegéket se feledjük, mint a DNA. Pedig az ötvenes években még 500 köbcentis vébét is nyertek, legutóbbi nagy sikerük a motorsportban a tragikusan fiatalon elhunyt Marco Simoncelli nevéhez fűződik, aki 2008-ban lett a 250-es géposztály királya. Lényeg az egészben, hogy csillogott már fényesebben is a Gilera név, mint manapság. Most viszont a kínaiak leporolnák.
A tereprobogó ötlete nem teljesen újszerű, már a hatvanas években is létezett ilyen, a Honda a Trail Cubbal és a Hunter Cubbal tulajdonképpen úttörőnek számított. Ott volt aztán a Yamaha BWS, amelyet nemrég feltámasztottak, meg persze a Honda X-Adv, valamint a tavalyi EICMA-n bemutatott ADV 350 – hogy csak néhányat említsünk. A Peugeot-nál is úgy érezték, ideje elkészíteniük a saját variációjukat.
Sokan már akkor is ferde szemmel néztek a Harley-Davidsonra, amikor bemutatták a Street 500-at és a Street 750-et, mert bár a márka múltjában előfordultak kisebb köbcentis gépek (Hummer, Topper stb.), de azért leginkább a jó nagy V2-esekkel azonosítják a nevet a legtöbben. Pedig most megint terítéken van az alsóbb kategóriák megcélzása, legalábbis azokon a piacokon, ahol ez jelentheti a terjeszkedés kulcsát.
Nem áll rajthoz a MotoGP Argentin Nagydíján Marc Márquez. A nyolcszoros világbajnok spanyol klasszis az indonéz versenyhétvégén, a futam előtti bemelegítésen bukott hatalmasat, ami után nem is engedték versenyezni. Később kiderült, kiújult nála az a kettős látás, amely miatt a tavalyi szezonhajrát is kénytelen volt kihagyni.
Tavaly ősszel mutatta meg SR-C21 névre keresztelt tanulmányát a kínai CFMoto. Akkor a külsőségek alapján úgy tűnt, egy elég kemény sportgéppel lesz dolgunk, az idomszettet a minél jobb aerodinamikai tulajdonságokra koncentrálva dolgozták ki, még kis szárnyakat is kapott a koncepció. A legtöbb forrás 700-800 köbcentis blokkot saccolt hozzá, de voltak olyanok, akik egyenesen egy KTM-származék 990-esre számítottak. A valóság ennél sokkal visszafogottabb.
A Can-Am név mostanában leginkább a háromkerekű Spyder kapcsán lehet benne a szótárunkban, pedig korábban a Bombardier Recreational Products (BRP) égisze alatt motorkerékpárokat is gyártottak – főleg enduró és krosszgépeket. Mellesleg a Bombardier is ismerős lehet, elsősorban jet-skikről, hómobilokról, quadokról és egyéb szabadidős gépekről. Csak éppen a motorgyártás sikkadt el. Most azonban újra belevágnak.
Még egy éve sincs annak, hogy a Harley-Davidson bemutatta a Sportster S-t. Hamarosan azonban érkezhet egy újabb változat, amelyet most óvatosan kezdtek felvezetni.
Egy modern autó ma már szinte elképzelhetetlen szervokormány híján, de motoron azért többnyire jól megvagyunk nélküle. A Yamaha most mégis egy ilyen rendszeren dolgozik, méghozzá az elektromos rásegítésű kerékpárokon alkalmazotthoz hasonló megoldást tesztelnek.
Tesztmotorként is járt már nálunk a Benelli TNT 125, amelyet akkor nem igazán értettünk, és be is soroltuk a kis gnómok közé. Azt viszont megadtuk neki, hogy nagyon klassz bulimotor, egy szinte teljesen kihalt műfaj utolsó képviselőinek egyike. Azóta mondjuk visszatért az európai piacra is a Honda MSX125, van tehát mihez mérni a kínai-olasz Benellit, amelynél eljött a frissítés ideje.
A tavalyi szezonzárást kénytelen volt kihagyni Marc Márquez, ugyanis egy edzésen bukott, ettől pedig kiújult korábbi sérülése, kettős látás hátráltatta. Sokáig az is kérdéses volt, hogy egyáltalán az idei évadnyitóra lesz-e olyan állapotban, hogy versenyezhessen. Végül ott volt Katarban, ráadásul ötödik lett. Csakhogy a második hétvégén, Indonéziában esett egy hatalmasat.
A crash that he couldn't do anything about! 💥@88jorgemartin's luckless start to 2022 continued in Mandalika 😢#IndonesianGP 🇮🇩 pic.twitter.com/7ztDxravnt
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) March 20, 2022
A Colove nevű kínai motorgyártótól láttunk már érdekességeket idén. Az évet kapásból egy 400 köbcentis négyhengeres blokk bemutatásával indították, majd elkészült köré a 400RR sportmotor. Nemsokára jön a 800RR és annak meztelen változata, és van már terepmotorjuk is: a Rally 450 kimondottan olyan versenyekre készült, mint a Dakar. Most testvérmárkájuk, az Excelle rittyentett ebből lakossági átiratot.
Közel hatvanezer darab eladott motorkerékpárral zárta a 2021-es évet a Ducati, ezzel egyben a márka történetének legeredményesebb esztendejét tudhatják maguk mögött. Most viszont közölték azt is, hogy nemcsak az értékesített példányszám, hanem a pénzügyi mutatók tekintetében is van okuk az örömre.
Németországban túrázott motorral két srác, amikor az egyik útszéli pihenőnél odasomfordált hozzájuk egy vékony, fekete-fehér kiscica, az egyik motoros pedig úgy döntött, hogy magával viszi. A kis állat eleinte kicsit riadtnak tűnt, mégis összeszedte a bátorságot, és megközelítette a két félelmetes, nagy élőlényt és a furcsa fém eszközeiket.
Az elmúlt időszakban többször írtunk már arról, hogy a kínai gyártók elkezdték elhagyni a kispályát, és nagyobb köbcentis modellek gyártásába fogtak. Persze vannak köztük, akik az alacsonyabb lépcsőfokokat ki is hagyták. A Weisenke Power Technology például egy ideje már dolgozik négyhengeres, 800 köbcentis blokkján. Most az első képek megjelentek a köré épülő motorkerékpárról is.