Egy ideje már tudjuk: minél több egy motor nevében az R betű, annál keményebb a gép. Gondoljunk csak a Honda CBR1000RR-R-re. Na jó, ott már azért kicsit túl is tolták a dolgot, még ha van is mögötte igen vitamindús műszaki tartalom. Az R-ek szaporításának most a kínai CFMoto is szükségét érezte, noha a 250SR-R még így is csak kettőnél tart.
Rövid videóban villantotta meg a Speed Triple 1200 RR-t a Triumph. A mindössze 48 másodperc alatt nagyon sok részlet nem is derül ki az érkezőben lévő újdonságról, egy viszont biztos: közeli rokonságot ápol az év elején bemutatott szupernakeddel, a Speed Triple 1200 RS-sel.
A Kawasaki Z900 RS-t már eddig is pont az emelte ki a retrógépek tömegéből, hogy bár kiválóan hozza a klasszikus stílust, mégsem olyan vele motorozni, mint egy őskövülettel. Fékben és futóműben mindenképpen finomabb, mint azok a modellek, ahol a gyártó fullba nyomta a retrót. Ennek ellenére érte azért némi kritika a bökősebb meneteknél elúszó segge miatt – a japánok egyebek mellett erre reagáltak a frissítéssel.
Nemrég írtunk arról, hogy az ukrán gyökerekkel rendelkező, de Amerikában létrehozott Delfast szárnyai alá vette a Dnyepr márkanevet. Ráadásul egy sebességrekord megdöntését tűzték ki célul maguk elé az idei Bonneville Speed Weeken. Sikerrel jártak.
Nemrég mi is írtunk arról, hogy a Husqvarna videósorozatot indított, amivel a Norden 901 túraenduró leleplezését készítik elő. Lépésről lépésre bemutatják a fejlesztés folyamatát, és a formatervezésről szóló első rész óta már több újabb epizód is megjelent. Végre mozgásban is láthatjuk a Nordent, méghozzá igen kemény izlandi kalandtúrán készült felvételeken.
Biztossá vált, amiről korábban is pletykáltak már: Maverick Viñales az Apriliánál folytatja MotoGP-szereplését jövőre. A spanyol motoros viszonya egy ideje már megromlott jelenlegi kenyéradójával, a Yamahával, de a helyzet a nyár elején mérgesedett el igazán. A felek úgy látták jobbnak, ha elválnak útjaik, de utána sem lett azért felhőtlen a kapcsolat, a most hétvégi Osztrák Nagydíjra például be sem nevezték Viñalest, mert egy héttel korábban indokolatlanul kínozta versenymotorját.
Halhatatlannak hittük, a hegy mégis az életét követelte: hiába voltak már csak méterek hátra az újabb, elképesztő rekordig, Carlin Dunne tragédiája beárnyékolta a 2019-es Pikes Peak-i hegyi felfutót. Nem sokkal később felmerült, hogy a pálya annyira veszélyes, a motorok pedig oly sokat gyorsultak, hogy talán jobb lenne, ha nem is indulhatnának többé. Még abban a hónapban megszületett a döntés a következő évi kitiltásról. Azóta is lógott a levegőben a kérdés: egyáltalán visszatérhetnek-e, de most eldőlt: végleg vége.
Akkumulátorok fejlesztését célozza meg a Varta és a Continental együttműködése. Utóbbi cég fejlesztőrészlege, a Continental Engineering Services révén szállt be a munkába. A közösen megalkotott aksik lényege, hogy könnyen cserélhetőek, és így akár a járművön kívül is feltölthetők. Alapvetően a 125 köbcentis benzinesek teljesítményének megfelelő elektromos gép energiaellátását oldhatják meg vele.
Steve McQueen motorok iránti fanatizmusáról rengeteg anekdota maradt fenn, megesett például, hogy a színész egy üldözéses jelenetben mind az üldözőt, mind az üldözöttet maga játszotta – nem volt ugyanis senki más a forgatáson, aki tudta volna tartani vele a lépést. Ha pedig már így imádta a motorokat, volt egy hatalmas gyűjteménye is: mindig a legjobb, leggyorsabb gépeket kereste.
Alig egy hete annak, hogy Valentino Rossi bejelentette visszavonulását. Év végén, huszonhat szezon és kilenc világbajnoki cím után fejezi be, de azt már a sajtótájékoztatón is pedzegette, hogy a döntés a MotoGP-re vonatkozik, magától a versenyzéstől nem szakad el teljesen.
A kínai Voge motorkerékpár-márkát idehaza is ismerhetjük egy ideje, hiszen van hazai importőre. Amúgy a Loncin leányvállalatáról, sőt ha úgy tetszik, prémium modellsorozatáról van szó. Most egy újabb géppel célozzák meg Európát: a 300 ACX a scrambleres vonalat viszi.
A Dnyepr talán idehaza is sokaknak ismerős, és még most is fel-felbukkan néhány példány a magyar hirdetőoldalakon. A kínálat alja is néhány százezer forintba kerül, a jó állapotú oldalkocsis MT-k akár 1,5 millió körül is megérhetnek. Az ukrán márka aztán sok nehézségen ment keresztül a Szovjetunió felbomlása után, ma pedig már a Delfast nevű startup rendelkezik a védjegyekkel. Most ráadásul sebességrekordra törnek a Dnyeprrel.
Az autókéhoz hasonló zöld rendszámot kaphatnak mostantól az elektromos meghajtású motorkerékpárok is.
Komoly lépés volt a Yamahától, hogy idén tavasszal levédették a sportmotorokat jelző YZF-R sorozatot, 1-től egészen 9-ig. Akkor még csupán Japánban történt meg a szabadalmi bejegyzés, most viszont az R9-cel tovább terjeszkedtek: már többek közt az Egyesült Királyságban, Ausztráliában és Új-Zélandon is védelmet élvez a név.
Ha az előző forduló Jonathan Rea számára alakult szinte tökéletesen, akkor most azt mondhatjuk, Toprak Razgatlioglu lehet igazán elégedett a csehországi versenyeket követően. Háromból két futamot behúzott, legnagyobb riválisa pedig egyet sem tudott megnyerni.
A Yamaha gyári csapatánál folytatja jövőre Franco Morbidelli. Hivatalosan ugyan még nem jelentették be, hogy az olasz motoros a Petronas-Yamaha SRT-től feljebb lép a 2022-es MotoGP-szezonban, a döntés már megszületett. Ezt nem más erősítette meg, mint Lin Jarvis, a Yamaha csapatfőnöke, aki az Asphalt and Rubbernek beszélt a változásokról.
Érdekes új tanulmányt készített a Kawasaki megbízásából az olaszországi Institute of Applied Art and Design (IAAD). A cél egy innovatív forma megalkotása volt, a japán márka műszaki újításai köré. Az Adaptive lényegében egy túraenduró-koncepció, de a Kawasaki hangsúlyozza, hogy egyelőre nem egy sorozatgyártású modell előszeléről van szó.
Az elektromos gépekben utazó brit startup, a Zapp még 2018-ban mutatta meg először az i300 villanyrobogót. Szokatlan, futurisztikus formájú gépükkel most megpróbálnak terjeszkedni az európai piacon, kezdésnek Németországba törnek be.
Bejelentette visszavonulását a MotoGP élő legendája, Valentino Rossi. A 42 éves klasszis régóta érlelte már a döntést, most pedig a hétvégi Stájer Nagydíjat megelőző rendkívüli sajtótájékoztatón tudatta: az idény végén kiszáll a sorozatból.
Nem először társul már be a Honda egyesült királyságbeli kirendeltségéhez Guy Willison motorépítő. Ezúttal a CB1000R-ből készítenek közösen limitált szériát – ezúttal valóban igen korlátozott darabszámra kell gondolni, hiszen csupán 54 5Four névre keresztelt motorkerékpár lesz az együttműködés gyümölcse.
Nem titok, hogy a jövőben a Ducati is tervezi a belépőt az elektromos motorkerékpárok világába, de ez finoman szólva sem a rövid távú célok között szerepel. Kivárásra játszanak, és előtte még a szintetikus üzemanyagoknak is adnának egy esélyt. Mindez azonban legkevésbé sem zavarta az Italdesign formatervező stúdiót, nem fogták vissza kreativitásukat, és elképzelték, milyen lehetne az első villany-Ducati.
Megpróbálja felpörgetni eladásait, ezért átrendezi európai kereskedőhálózatát a Moto Morini. A kínai Zhongneng Vehicle Group vállalatcsoporthoz tartozó márka németországi, ausztriai, Benelux államokbeli, egyesült királyságbeli és írországi forgalmazását a MotoMondo intézi, míg a feladatot eddig ellátó SIMA kezében a francia piac marad.
Jó ideje mennek már a találgatások, hogy Valentino Rossi végül hogyan dönt pályafutásának folytatásáról. Egyelőre csak annyi biztos, hogy a Doktornak az idény végén lejár a szerződése a Petronas-Yamahával, de nem tudni, hogy jövőre is versenyezni akar-e még, vagy inkább a visszavonulás mellett dönt, esetleg valamilyen autós szakágban próbálja ki magát.
A Beta 2009 óta igyekszik egyre tökéletesíteni az Evo sorozat triálgépeit. A 2022-es modellévre a futóművet, valamint a megjelenést frissítik a 80-as, 125-ös, 250-es és 300-as kétüteműnél, valamint a 300-as négyütemű modellnél egyaránt.
A KTM alaposan megújítja az RC 390-es sportgépet a 2022-es modellévre. A hivatalos bemutatót még idén megtartják, méghozzá valószínűleg nem is kell túl sokat várni rá. Most azonban kiszivárgott néhány hivatalos fotó.