Indonéziában mutatta be a Honda az RC213V MotoGP versenymotorjának a 2016-os változatát, amivel Marc Márquez és Dani Pedrosa fognak harcolni a világbajnoki címért.
Az őt üldöző rendőrök elől próbált meglógni egy motoros a kaliforniai San Diegóban. A dolgok azonban nem pontosan úgy alakultak, ahogy eltervezte. A hírek szerint Suzuki GSX-R-ével százhatvan kilométer per óra körüli sebességgel eltalált egy Kiát.
Idén ünnepli 100. évfordulóját a BMW, a jeles alkalomra pedig négy modelljükből készül Iconic 100 névre keresztelt különkiadást - konkrétan a BMW R 1200 RT-ről, R 1200 RS-ről, R 1200 GS-ről és az R 1200 GS Adventure-ről van szó. Közös lesz bennük az egyedi festés és a limitáltság, hiszen mindegyikből csak 100-100 darab készül.
Újabb promóvideókat adott ki a Vicotry a készülő, 1200 köbcentis, folyadékhűtésű V2-es modelljéről, az Octane 1200-ról. Ha valaki nem követte volna eddig az amerikai motorgyártó dolgait: az egész történet a Project 156-nak keresztelt Pikes Peak versenymotorral indult, ám a siker elmaradt, ugyanis a hegyi felfutón való részvételük eséssel zárult. De az 1200 köbcentis, 60 fokos hengerszögű kéthengeres bevált, utána különböző Victory tanulmányokban bukkant fel, mint például az Ignitionben és a Combustionben - amikből nemsokára elkészül a szériamodell, az Octane 1200.
Véglegesítette a MotoGP 2016-os versenynaptárát a FIM, vagyis a Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség. Nagy meglepetéseket nem tartogat a futamlista, a legutóbb kiadott előzeteshez képest például szinte semmi nem változott. Csupán annyi, hogy az akkor még vitás Brno és Jerez szerződését is véglegesítették.
Alig hogy megírtuk a pletykát, meg is érkezett a hivatalos tájékoztatás a Triumph Tiger Sport alaposan átdolgozott változatáról. Az újításokat szinte kivétel nélkül az új Speed Triple-ből emelték át, vagyis erősebb blokkot és fullos elektronikai csomagot kap a Tiger Sport.
A Honda CBR250RR-rel együtt jött a hír, hogy a Suzuki is hasonló motort fontolgat. Az értesülés a japán Auto-By magazinból származik, ők úgy tudják, hogy a Suzukinál már dolgoznak a GSX-R250R-en.
Petíció indult, hogy a brit kormány biztosítsa a korábbi motoros újságíró, John Cantlie hazatérését. Cantlie több mint három éve, 2012-ben esett az ISIS fogságába, amikor a szíriai háborúban fotósként dolgozott. Korábban a motoros tematikájú Two Wheels Only és Visordown szerkesztése mellett más, jelentős brit lapoknak is dolgozott, például a Sunday Times-nak, a The Sunnak és a Sunday Telegraph-nak.
A Honda a tavalyi Tokyo Motor Show-n mutatta be a Light Weight Super Sports Concept nevet viselő tanulmányt, amely a jövőbeli sportmotorok formáját készítette elő. Az azonban már akkor is sejthető volt, hogy nem csupán koncepció marad, hanem valamiféle sorozatgyártású gép is épül rá. A várakozásoknak megfelelően ez a CBR250RR lesz, amelynek gyártósorai idén már élesednek is.
A Japán Auto-By magazin rajta van a motorgyártás verőerén, ráadásul remek kapcsolataik miatt elsőként tudnak híreket szállítani a hazai márkák újdonságairól - jelen esetben a Honda RVF1000-ként emlegetett, V4-es superbike-ról.
Cecil Myers nem ijed meg a saját árnyékától. Fejébe vette, hogy átadja a múltnak a svéd Robert Gull rekordját. Csakhogy itt nem valami egyszerű és veszélytelen mutatványról van szó, hanem jégen történő egykerekezésről. Ebben a műfajban pedig Gull sem volt éppen lassú.
A Honda a milánói EICMA-n mutatta be a City Adventure tanulmányt, ami egy Honda Integra alapú túraenduró-robogó volt. Szokatlan öszvér, de elég sok pozitív visszajelzés érkezett a gyártóhoz, és a fejesek rá is bólintottak - nem sokkal a kiállítás után már röpködtek a hírek: jön a szériagyártás. A napokban már Rómában látták az álcázott prototípust.
Nem kell ahhoz nagy Ducati Corse rajongónak lenni, hogy valaki emlékezzen a 2015-ös MotoGP ausztrál futamára - azon belül is Iannone hatalmas menésére és az elhullott sirályra. Ha mégsem lennének meg a történtek: a Philip Islanden Iannone a 10. kanyarban egy sirállyal ütközött - duplán is szerencséje volt, egyrészt az volt a pálya leglassabb kanyarja, másrészt nem a testével, hanem a motorral kapta el, egyébként csúnya sérüléseket gyűjtött volna be.
Az 1980-as években a Honda nagyon érezte a kedves humort, rengeteg csodabogár robogó/kismotor volt a kínálatukban, amik ma inkább karikatúrának tűnnek, mint a forgalom teljes értékű részének. Ezek mellett pedig ott volt a másik véglet, mint például az RC30-as VFR750R és az ováldugattyús NR750. Most mintha ismét ilyesmi lenne az irány, hiszen a RC213V-S-hez hasonló műszaki csodára tényleg nem volt azóta példa a japán márkánál. És most megérkezett a MotoGP technikájának a tökéletes ellentéte, Indiában bemutatták a filléres és mókás Honda Navit.
Pár évvel ezelőtt a Honda indiai szárnya bemutatott egy formás egyhengeres tanulmánymotort, a CX-1-et, idén pedig az újdelhi Auto Expón egy CX-2 névre keresztelt, kéthengeres koncepciót villantottak - ami nagyon hasonlít a Honda CB500X-re.
A Yamaha Sport Heritage-nek hívja azokat a modelljeit, amik vagy retrók, vagy a gyár fényes múltját idézik valami formában, így az SR400, az MT-07 alapú XSR700 és a VMAX egyaránt elfér ebben a csoportban. Jelenleg ez a vonal fejlődik legjobban a japán márkánál, hiszen egy kerek lámpa és a 70-es éveket idéző fényezés már önmagában belépő ebbe a műfajba.
Az autó- és motorgyártóknak nincs mindig könnyű dolguk, amikor egy új modell elnevezésén gondolkodnak. Nem árt, ha minden piacon jól cseng a név, de becsúszik olykor nagy melléfogás is. Ebbe a kategóriába sorolhatjuk a TVS újdonságát is: az Akulát. Ez nyilván csak nálunk hangzik viccesen, oroszul például cápát jelent. Az meg már elég vagány, ugye?
A 2016-os Speed Triple továbbfejlesztett blokkja kiváló ürügy, hogy a Tiger Sport 1050-et is frissítsék egy kicsit, a gyári nyilatkozat szerint már 2016-ban bemutatják a ráncfelvarrt modellt.
Egész estés mozifilm hosszúságú videót töltött fel a Royal Enfield a Himalayan indiai bemutatójáról a Youtube-ra. Akinek nincs kedve több mint egy órán keresztül indiai-angolt hallgatni, annak röviden összefoglalom a lényeget.
A KTM rendesen meglepte a MotoGP világát, amikor bejelentették, hogy elkészült a WP Suspensionnel közösen épített Moto2-es motorjuk. Az osztrák gyártó gépéről még a héten meg is születnek az első tapasztalatok, Almeríában fogják próbálgatni. Bámulatos, hogy ilyen szinten sikerült titokban tartaniuk a Moto2-es projektet.
A Suzuki 2015-ben tért vissza a MotoGP-be, és elég jól indultak: annak ellenére, hogy első sorban a tapasztalatgyűjtés és az összes versenyen célbaérés volt a cél, Aleix Espargaró végül a tizenegyedik, Maverick Viñales a tizenkettedik helyen végzett - mindezt úgy, hogy állítólag a GSX-RR versenymotor teljesítményproblémákkal küzdött, ereje elmaradt a Yamaha, a Honda és a Ducati gyári gépeitől.
A kisköbcentis sportmotorok megosztják a közönséget. A műfaj iránt érdeklődő fiatal, vagy kezdő motorosoknak jó belépési lehetőséget kínálnak, mások pedig teljesítményük miatt nem igazán veszik sportmotorszámba ezeket a gépeket. Az olasz Performance Technology most ezen igyekezett segíteni egy kicsit.
A BMW tovább erősít retró vonalon, és bemutatta az R nineT Sportot, amit az alap nineT-től magasra húzott titán Akrapovic kipufogódob, alumínium ülésidom és polírozott alumínium tank különbözteti meg - ez utóbbiból két változat létezik, egy szépen eldolgozott, és egy nyers hatású, amin meghagyták a hegesztési varratokat. Ezeken felül alapáron jár az ABS, a fűthető markolat és a LED-irányjelző.
Hat új modellt harangozott be 2016-ra Giovanni Castiglioni, az MV Agusta vezérigazgatója. Ennek fele még az év első felében érkezik, és mind a három naked bike lesz, míg az év második részében három sportmotort várhatunk.
Egy egészen jelentős visszahívást rendelt el a Suzuki amerikai részlege a helyi közlekedési hatóságnak megfelelő NHTSA-val együttműködve. Az egészen pontosan 68 344 darab motorkerékpár tizenegy különböző típusból kerül ki, a hiba viszont vélhetően azonos – elektronikai problémáról van szó, valószínűleg a feszültségszabályozó meghibásodása áll a hátterében.