Hírek

Éppen ez hiányzott: Maserati blokkos motor

2016. március 2., 10:04 Módosítva: 2016.03.17 09:53
175

A francia motorépítő és quad-specialista, Ludovic Lazareth szereti sokkolni a népeket, a V8-as és V12-es quadok után most egy Maserati blokkos, négykerekű motort épített.

Távolról sincs vége, olvasson még

Máris visszahívják a Kawasaki ZX-10R-t

2016. március 1., 13:12 Módosítva: 2016.03.17 09:53
23

2016-ban egészen biztosan a Kawasaki ZX-10R a legridegebb motorkerékpár, és míg nem érkezik meg az új GSX-R1000, vagy nem nyúlnak bele ismét mélyen az S 1000 RR-be, nem is lesz ellenfele. Hogy mennyire jó nyomon járnak, mi sem bizonyítja, hogy a hétvégén Jonathan Rea mind a két futamot behúzta a Superbike VB-n. Azonban még éppenhogy elindult az új ZX-10R forgalmazása, máris visszahívási akciót hirdetett a Kawasaki, ugyanis hibásnak ítélték a kormánylengés-csillapítót tartó csavarokat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Életjelet adott a Gas Gas

2016. március 1., 09:42 Módosítva: 2016.03.04 10:04
10

A Gas Gas számára nem voltak könnyűek az utóbbi hónapok. Végül a szakadék szélén álló, és a zuhanástól csak milliméterekre szorongó gyártót a Torrot mentette meg. Persze azt már akkor is tudni lehetett, hogy minden probléma varázsütésre nem oldódhat meg. A tetemes adósság ledolgozása időbe telik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elméletileg bármilyen motorból készülhetne automata váltós

2016. február 29., 17:09 Módosítva: 2016.03.07 12:46
30

A motorkerékpároknál nincs nagyon variálási lehetőség: néhány kivételtől eltekintve csak a manuális (pediális?) váltó létezik. A Honda persze gyárt bizonyos modellekből duplakuplungos változatot, illetve a Yamaha FJR1300 is kapható robotizált váltóval, de ezek az érdekes kivételek. Érdekesség, hogy míg mifelénk az automata váltós motorok férfiemberhez méltatlan sírást nyavalygást tudnak kiváltani (ld. még elektromos autó), addig a felmérések szerint az Egyesült Államokban sokakat pont az automata váltó hiánya tart vissza a motorozástól.

Távolról sincs vége, olvasson még

Újra megpróbálják az ezer köbcentis V2-es Enfieldet

2016. február 29., 12:55 Módosítva: 2016.03.07 14:58
26

A Royal Enfield háza táján ezerrel pörög az élet, elképesztő lendülettel megy a fejlesztés - bemutatták például az első túraendurójukat, illetve már egy éve, hogy leigazolták Pierre Terrblanche-t, a Ducatit és a Confederate-et is megjárt tervezőlegendát és a Triumph egykori projektmenedzserét, Simon Warburtont. És ez a pezsgés más üzleteknek is jót tett, például a V2-es, 1000 köbcentis Royal Enfield alapú motorokat gyártó Carberry-nek is.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem hülyeség a motorféknél is villanó féklámpa

2016. február 29., 10:36 Módosítva: 2016.03.04 10:04
304

A motorok dinamikája egészen más, mint az autóké - sok kétkerekűnél például már csak egy gázelvétel is olyan lassulást eredményezhet, mint egy közepesen gyenge fékezés. Ám olyankor a mögötte érkező autósban sokszor nem tudatosul, hogy a motoros milyen mértékben lassul - a legrosszabb forgatókönyveknél ilyenkor történnek a gerincsérüléssel végződő ráfutásos balesetek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jönnek az első indiai Husqvarnák

2016. február 26., 16:49 Módosítva: 2016.03.04 10:04
38

A Husqvarna két új utcai modellje, a 401 Vitpilen és Svartpilen a KTM és a Bajaj dél-nyugat-mumbai gyárából fog érkezni. Bár eddig az összes Husqvarna Európában készült, ennek a két modellnek mégis indokolt volt a kiszervezése, ugyanis az alapul szolgáló KTM 390 Duke is az ázsiai gyártósorokról származik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Áldozatot szedett az Euro4

2016. február 26., 12:21 Módosítva: 2016.03.10 17:19
102

A károsanyag-kibocsátási normák válaszút elé állítják az autó- és motorgyártókat. Vannak, akik trükközve próbálják kijátszani a szabályokat, mások pedig kénytelen-kelletlen modellpalettájukat alakítják a feltételekhez. Most éppen az Euro4 szedett áldozatokat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Próbaüzemben a motoros Uber

2016. február 25., 14:33 Módosítva: 2016.03.02 10:07
85

A motoros taxizás nem új dolog, a világ számos táján bevett és gyors közlekedési mód - meglepő módon nem csak dél-kelet-ázsiában, hanem például Franciaországban is, ahol sokszor a taxis Gold Wingek a legegyszerűbb módjai a reptérre kijutásnak. Ezen a vonalon terjeszkedik az Uber, és vezeti be az UberMoto szolgáltatást.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mitől lesz új a 2017-es Gold Wing?

2016. február 25., 11:31 Módosítva: 2016.03.02 17:01
133

Akárhogy is nézzük, a Honda Goldwing már 42 éve velünk van, az ősmodellt ugyanis 1974-ben mutatták be. A típus jelenleg az ötödik generációnál tart, és a kezdeti négy hengerből és 1000 köbcentiből mára hat henger és 1800 köbcenti lett. Azonban ha hinni lehet a pletykáknak, már dolgoznak a hatodik generáción, és 2017-ben egy teljesen új Gold Winget mutathat be a Honda.

Távolról sincs vége, olvasson még

Tömegcikk lehet az EV Cub

2016. február 25., 09:34 Módosítva: 2016.03.01 17:14
29

A világ motorkerékpár-iparában 1958-ban fontos dolog történt: a Honda bemutatta a Super Cubot, amely azóta a valaha volt legnépszerűbb kétkerekűvé lett. Ezt a népszerűséget igyekeztek meglovagolni valamelyest akkor is, amikor először 2009-ben mutattak be egy új, elektromos tanulmányt. Tavaly pedig újabb EV Cub koncepció következett.

Távolról sincs vége, olvasson még

Rossi kedvenc színe szériamotoron is jól mutat

2016. február 24., 17:27 Módosítva: 2016.03.01 09:44
70

A stuntriding-inspirálta MT-07 Moto Cage -ből egy új színváltozatot dob piacra a Yamaha, mégpedig az MT-10 láthatósági sárga-fekete kombinációjában.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ducati: szárnyak és harcsaszáj

2016. február 24., 12:07 Módosítva: 2016.03.03 12:25
59

A Ducati bemutatta a 2016-os MotoGP versenygépét. Apró érdekesség, hogy az elnevezésen is variáltak, hiszen nem Desmosedici GP16-nak, hanem Desmo 16 GP-nek hívják. Ennél viszont a siker szempontjából fontosabbak az aerodinamikai fejlesztések. Módosítottak a konkurensek által sokat kritizált és parodizált szárnyakon és a motor orrán található harcsaszájon.

Távolról sincs vége, olvasson még

Gyártásba küldik a Yamaha háromkerekű szörnyét

2016. február 23., 17:20 Módosítva: 2016.02.26 16:50
96

Még októberben, a Tokyo Motor Show-n mutatta be a Yamaha az MWT-09 tanulmányt, ami akkor egy MT-09 és egy Tricity szerelemgyermekének tűnt. A 847 köbcentis, háromhengeressel szerelt motor különlegessége a két első kerék, illetve hogy így is képes kanyarban bedőlni - vagyis egyesíti a háromkerekű robogók könnyű vezethetőségét a nagymotorok dinamikájával.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megvannak az MT-10 adatai

2016. február 23., 16:55 Módosítva: 2016.03.01 09:44
86

A Yamaha MT-10-et Milánóban mutatták be az ősszel, de csak most hozták nyilvánosságra a típus adatait. Az MT-10 alapjai az YZF-R1-ből származnak, ám sejteni lehetett, hogy a naked bike nem lesz 200 lóerős. Ám gyengének így sem nevezheti senki, ugyanis 160 lóerőt és 111 Nm nyomatékot tud, vagyis erőben ott van a BMW S 1000 R és az Aprilia Tuono 1100 mellett.

Távolról sincs vége, olvasson még

Huszonkétezer kilométer a gyermekekért

2016. február 23., 11:47 Módosítva: 2016.02.29 13:08
21

Nemes cél érdekében vág neki egy 22 ezer kilométeres motoros túrának három kanadai férfi. Dom Kubicki, Tybek Kubicki és Ben Apedaile a Free The Children alapítvány „Fogadj örökbe egy falut” programját támogatnák azzal, hogy kilométerenként egy dollárt gyűjtenek össze.

Távolról sincs vége, olvasson még

Túraendurót készített a Nagy Sárkány Fénymásolója

2016. február 22., 15:39 Módosítva: 2016.02.25 14:37
8

A kínai CF Moto (az Egyesült Királyságban WKBikes néven forgalmaznak motort) tisztességes méretű fénymásolóüzemet működtet, van BMW-re, Hondára és Kawasakira emlékeztető modelljük - a leghíresebb közülük az ER-6n szolgai másolata, ami miatt be is perelték a céget. A legújabb modelljükhöz ismét a Kawasaki adta az ihletet, az egyelőre csak 650MT néven emlegetett újdonság legalábbis olyan szinten hasonlít a Versysre, hogy az bőven túlmutat a véletlenen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem ez fogja kifújni a Ducati orrát

2016. február 22., 13:20 Módosítva: 2016.02.29 10:49
20

Az amerikai motorgyártó bemutatta a legújabb modelljét, az Octane-t. Egyszerűen csak A Modern Amerikai Izommotornak aposztrofálták. A modernitást az 1179 köbcentis blokk adja, aminek prototípusát a Project 156-ben is használták.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hoppá! Élen a Suzuki a MotoGP-ben

2016. február 19., 17:01 Módosítva: 2016.02.25 17:17
35

Szárazpályás teszten van túl a MotoGP mezőnye. Philip Islanden az előző napi esőzés után végre ilyen körülmények között is kipróbálhatták magukat és a technikát a versenyzők. Kisebb meglepetés is született, hiszen az első helyet egy Suzuki csípte meg.

Távolról sincs vége, olvasson még

Charley Boorman balesetet szendvedett a Triumph Tiger Explorer bemutatóján

2016. február 19., 05:28 Módosítva: 2016.02.25 09:41
9

Charley Boorman volt az, aki világkörüli útra indult Evan McGregorral a Long Way Round című filmben. A túrájuk azóta sokak álmává vált, Boorman pedig a Triumph nagykövete lett. Így került a Triumph Tiger Explorer nemzetközi bemutatójára is Portugáliába, ahol egy balesetben eltörte a lábát.

Távolról sincs vége, olvasson még

Utolsó utáni esélyt kap a Gas Gas

2016. február 17., 14:12 Módosítva: 2016.02.22 18:16
7

Nehéz idők jártak a Gas Gas-nál, az offroad motorokra specializálódott spanyol márka régóta a csőd szélén billegett - egészen pontosan kisujjal kapaszkodott a szakadék szélén, amikor az utolsó pillanatban 13 milliós tőkeinjekciót kapott. A megmentő a Torrot volt, az elektromos kétkerekűekre specializálódott spanyol gyártó.

Távolról sincs vége, olvasson még

Visszatér a leghangosabb Victory

2016. február 17., 10:36 Módosítva: 2016.02.26 09:04
92

Tavaly már a bevezetés után gyorsan elkapkodták, ezért a 2016-os modellévre újra piacra dobja a Magnum X-1-est a Victory. Az amerikai gyártó a márka égisze alatt valaha gyártott leghangosabb baggerként hivatkozik a modellre. Igaz, itt nem a fülrepesztő, riasztókat beindító kipufogóra kell rögtön gondolni: motorkerékpárhoz képest egészen komoly hangrendszerrel szerelték fel a gépet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Akár készen is lehet a Ducatinál az 1100-as Scrambler

2016. február 16., 17:38 Módosítva: 2016.02.24 12:09

A 400 köbcentis Ducati Scrambler Sixty2 bemutatóján hangzott el, hogy az olasz gyártónál lényegében minden adott, hogy egy nagyobb, 1100 köbcentis Scramblert is bemutassanak.

Távolról sincs vége, olvasson még

5, azaz öt új Triumph Tiger Explorer érkezik

2016. február 16., 15:03 Módosítva: 2016.02.22 18:16
3

Már írtunk róla, hogy a Triumph elkezdte vészesen túlbonyolítani a modellkínálatát, lényegében egy motor különböző felszereltségi szintjeit külön-külön modellként kezelik. Így lehet az, hogy egy ráncfelvarrást ötször tudnak eladni.

Kétütemű füstbe burkólózik a Man TT

2016. február 16., 13:09 Módosítva: 2016.02.24 17:29
118

Nem csak a kétüteműek rajongói örülhetnek egy kicsit, hanem mindenki, aki szereti a különleges és gyors motorokat: a Suter Racing rajthoz áll a 2016-os Man TT-n. A versenymotorjuk nem más lesz, mint a tavaly bemutatott Suter MMX 500, vagyis a GP500 stílusban épült, 576 köbcentis, kétütemű blokkal hajtott, csúcstechnológiás futóművel és vázzal szerelt versenymotor.

Távolról sincs vége, olvasson még