A napnak már ereje is van, igazán beköszöntött a tavasz. Sokan már elő is vették motorjukat a garázsból, míg mások télire sem tették el. Vannak persze, akik még várnak egy kicsit, de a felkészülést mindenkinek érdemes időben kezdeni. Ahogyan már megszokhattuk, ebben segít a Shox akciós katalógusa. Ezúttal is igen jó cuccokat vágnak hozzánk komoly kedvezménnyel.
A thaiföldi Ducati képviselet egy különleges Scramblert mutatott be, amivel Mike Hailwoodnak, sokak szerint minden idők legjobb motorversenyzőjének állítanak emléket - mindössze 58 darab készül belőle, egyenként körülbelül ötmillió forintnak megfelelő áron. Alig mutatták be, az első 25 már el is ment.
A MotoGP felügyelő bizottsága megállapodott az aerodinamikai szárnyak sorsáról Moto2-t és a Moto3-at illetően. A Moto2-ben már most tiltottak ezek, a 2017-től pedig a Moto3-ban is azok lesznek - a legkisebb kategóriában jelenleg csak a Mahindra használ ilyet, jövőre viszont nekik is búcsúzni kell a megoldástól.
Különleges Harley-Davidsont készített az egyik thaiföldi márkakereskedés. A Richco Harley-Davidson egyik társtulajdonosa, Richy Wilson saját maga tervezte meg a Stealth 750-es túraendurót, amelynek alapjaként a Street 750 szolgált.
Ahogyan sejteni lehetett, a Honda CB Concept Type II valóban sportosabb lett, mint a korábban bemutatott tanulmány. A café racer irányba elvitt, határozottan custom benyomást keltő koncepció olyan benyomást kelt, mintha a tavalyi bemutatott előzetest odaadták volna egy motorépítőnek. Átdolgozták a tank vonalait, új ledes első fényszórót terveztek rá, és egészen új a zseniális felni is.
A Dakar-rali 2016-os útvonaltervéből jóval a rajt előtt került ki Chile. Az országot ugyanis korábban súlyos esőzések és áradások sújtották, a károk helyreállítása pedig nyilvánvalóan fontosabb volt, mint az, hogy a versenyre költsenek. Most pedig minden jel arra mutat, hogy jövőre sem vesznek részt a lebonyolításban.
Az nagy túraendurók piacának iróniája, hogy egyrészt az egykori terepmotorokat addig finomították a vásárlók igényeihez igazodva, hogy egyre kevésbé alkalmasak terepezésre, miközben folyamatosan kell amolyan adventure alváltozatokat bemutatni, hogy legyen egy, a kalandozás illúzióját megtartó kivitel is.
A KTM már javában dolgozik a tavaly bemutatott 1290 Super Adventure frissítésén. Persze felmerül a kérdés, hogy mit kell változtatni az alig egy éves modellen.
A hétvégén míg mi a Budapest Motor Fesztiválra figyeltünk, a Föld túlfelén a figyelmet az Osaka Motor Show kötötte le. A japán kiállításnak valamivel nagyobb volt a húzása, ugyanis ott mutatta be a Honda CRF250 Rally újabb prototípusát.
Autóknál ugyan már nem szokatlan dolog, motorkerékpárokon viszont nem mondható elterjedtnek az okos szélvédő. A Samsung a Yamahával együttműködve készítette el saját variációját a témára, amelyet egy Tricity-n mutatott be.
Már tavaly kaptunk egy kis ízelítőt abból, hogy milyen lesz a Honda CB1100 második generációja, a hétvégén pedig bemutatják a Concept CB Type II-t, vagyis egy újabb tanulmánnyal rukkolnak elő a témában.
A hétvégén az Osaka Motorcycle Show-n leplezik le az Africa Twin Adventure Sports Conceptet, amivel azt mutatják be, hogyan lehet még világjáróbbá tenni a CRF1000L Africa Twint.
Mintegy hatmillió forint értékben lopott el járműveket a londoni Metropolitan Police egyik rendőre. A férfi a hatóságok által lefoglalt, vagy korábban eltulajdonított gépeket lovasította meg. Ezek között öt motorkerékpárt, három biciklit és egy BMW személyautót.
Még januárban szúrták ki a szemfüles internetezők, hogy a Royal Enfield túraendurójának, a Himalayannak a bemutatófilmjében az egyik ugratás után letört a lábtartója. Az eset elég kellemetlen volt, hiszen a jármű csodálatosságát és strapabíróságát hangsúlyozó anyag hitelességét alapjaiban cáfolta meg az eset.
Izgalmasabbnak tartja a MotoGP-t a Forma-1-nél Lewis Hamilton. A brit pilóta utóbbi sorozatban háromszoros világbajnoknak, egyben pedig jelenlegi címvédőnek is mondhatja magát. A közeljövőben mindenképpen szeretne kipróbálni egy versenymotort is.
A Daytona 200 egy kétszáz mérföldes (kb. 320 km-es) verseny a floridai Daytona Beach-i pályán, ahol a táv megtételéhez 57 kört kell teljesíteni. Ez amerika egyik legnagyobb presztízsű superbike versenye, 1937 óta rendezik meg, csak 1942 és '46 között maradt el a világháború miatt.
Még a 2014-es Pikes Peaken indult el Guy Martin egy Martek vázas, GSX-R1100-zal, amivel meg is nyerte a kategóriáját. A motor alaposan hergelt volt, nem csak a váz, a lengővilla és futómű tért el a gyáritól, hanem a blokkot is alaposan okosították: 1380 köbcentis hengerszettel, elektronikus befecskendezéssel és turbóval látták el, és a biztonság kedvéért kritikus pillanatokban egy kis nitróval is megfújta - akit érdekel maga a motor, érdemes elolvasnia ezt a korábbi bejegyzést, amikor némileg utánajártunk az egész projektnek.
Süt belőle a PR szag, de azért volt húzása a projektnek: megdöntötték a burnout világrekordot. Persze nem csak úgy l'art pour l'art, hanem a Victory Octane körüli kampány részeként, stílszerűen egy Victory Octane-nal.
Az autóknál az ablaktörlő olyan alap alkatrész, hogy már nagyon régóta nem kérdés a megléte, sokkal inkább arról van már szó, hogy mennyire automata a működése. Ezzel szemben a motorokon ismeretlen az ilyesmi. Ott vagy a menetszél segít, vagy semmi.
A 2016-os év egyik slágerének ígérkeznek a kanyarban bedőlő fordított trike-ok, amiket a tudósok az MP3-szabásúak rendjébe sorolnak - nem az volt az első ilyen jármű, de az terjedt el legjobban a köztudatban. A Honda és a Yamaha is gőzerővel dolgozik az ilyen jellegű tanulmányain, ám 2016 másik slágerével, a scramblerrel szemben ezeket inkább a gyártók erőltetik, nem a közönség.
A Kawasakitól kapott riválist a Honda Grom. A három évvel ezelőtt bemutatott monkey bike ellenfele a Z125 Pro lesz, amelynek két fő célközönséget határozott meg a nagy zöld márka. Egyrészt a fiatal, kezdő motorosoknak szánják, másrészt pedig azoknak a tapasztaltabbaknak, akik szórakozásnak tudják tekinteni ezt a szegmenst.
Magyarországon, az enyhe, már-már mediterrán telek égövében egészen természetes dolog, ha valaki még nem hallott a Timbersledről. Az idahoi cég tavaly óta a Polaris-hoz tartozik, és motorkerékpárok őrült havasi veretőgépekké való alakítására specializálódott.
Úgy tűnik, a supermotók piaca átalakulóban van. Legutóbb a VisionAR-ről írtunk, amely ugyan még csak készülőfélben van, de az már most látható, hogy nem éppen a legésszerűbb és legszükségesebb megoldásokat vonultatja fel. Szokatlanságban méltó vetélytársa lehet az olasz Armotia Due R nevet viselő gépe is.
A Honda NM4 Vultus a japán gyártó legbátrabb dobása volt az elmúlt években, hiszen egy teljesen egyedi karakterű robogóról van szó, amiből nagyon keveset készítettek, nagyon drágán adták, és szinte azonnal elkapkodták az összeset. A szóbeszéd szerint az egyetlen magyarországi darab úgy ment el, hogy a Motor Fesztiválon valaki rámutatott a kiállított darabra, és ott helyben meg is vette.
Ha a Google-ben rákeresünk a VisionAR-re, egy erősen készülőfélben lévő honlapot, egy gyerekrajz jellegű skiccet és jól hangzó ígéretet találunk, miszerint új, különleges jármű készül a világra jönni.