Valószínűleg csak a márkabubusoknak esik le azonnal, hogy ez egy új Harley-Davidson modell. Pedig ez az új Sportster Roadster, amivel célzottan a fiatalokat próbálják elérni.
Várható volt, hogy valamikor megtörténik, tegnap bejött, a MotoGP világbajnoka, Jorge Lorenzo otthagyja a Yamahát, és jövőre már a Ducatival áll rajthoz.
2016-ra alapjaiban megújították a Speed Triple-t, és bár szinte minden csavarja új lett, a lökettérfogata megmaradt 1050 köbcentinek. Ezzel szemben a jelenleg 675 köbcentis kistestvér, a Street Triple következő generációjánál a hengerek űrtartalmához is hozzányúlnak majd.
Nagyrobogó-kínálatát bővítené a jövőben a Yamaha. Erre utal legalábbis az a tény, hogy a szabadalmi hivataloknál már hivatalosan is bejegyeztették a T-Max SX és a T-Max DX neveket. Azt viszont egyelőre nem tudni, ezek pontosan mit takarnak.
A Yamaha MT-07 egy egészen jól sikerült motor, kis pénzért, nemcsak kezdőknek. Nem csoda tehát, ha a japánok igyekeznek lehúzni róla még néhány bőrt. Tavaly nyáron a túrásított Tracer változatot lesték meg a kémfotósok, amely az MT-09-nél is látott sormintát folytatta. Most egy újabb, szintén túrás változatot kaptak lencsevégre.
Ahogy arról már februárban beszámoltunk, ráncfelvarráson esett át a Triumph Tiger Sport. Az átdolgozott változat külsőre alig-alig tér el az elődtől: állítható lett a színezett szélvédő, átfaragták a lábtartókat, módosították a visszapillantókat.
Szokatlan visszahívást rendelt el a Honda a PCX150 robogókra kiterjedően. Magával a géppel ezúttal nincs gond – erről mi magunk is megbizonyosodhattunk, amikor az Alpokba indultunk vele. Van viszont a gyári extrakatalógusból rendelhető tárolódobozzal.
Az ausztrál Brett Ghedina második születésnapjaként tarthatja számon április másodikát. Akkor indult ugyanis egy dragversenyen a perth-i Motorplexben – az egyik futam pedig igen rosszul sült el számára.
Rangos elismerést tudhat magáénak a Ducati. A tavaly ősszel bemutatott XDiavel S power cruiserrel elnyerték ugyanis a Red Dot Award 2016-os Best of the Best díját. A piros pont dizájndíj egészen komoly múltra tekint vissza, először az ötvenes évek közepén ítélték oda.
Mintegy ötezer angol font, vagyis közel kétmillió forint értékben loptak el terepmotorokat ismeretlenek a nagy-britanniai Hastingsben. A tettesek egyáltalán nem válogattak, és a zsákmányhoz egy széfet is sikerült hozzácsapniuk.
A motorgyártók számára igen fontos az ázsiai piac, így nem csoda, ha sok esetben már nemcsak a gyártást viszik oda, hanem egy-egy új modell bemutatóját is ott tartják. A Yamaha most például Vietnamban leplezte le 04Gen névre keresztelt robogóját, amellyel azt mutatják meg, hogyan képzelik el a jövőt ebben a műfajban.
Két idei modelljére is visszahívást rendelt el a Triumph az NHTSA-val (lényegében az amerikai közlekedési hatóság) együttműködve. Bár az első hivatalos iratokon csak a Street Twin szerepel, a gyártó kiszivárgott információi szerint a Bonneville T120-asok tulajdonosait is értesítik.
A Honda benyújtotta a szabadalmi kérelmét az Európai hatóságoknál egy lámpára - amit vélhetően a CBR250RR-re szánnak. Az nem volt titok, hogy egy pörgős, könnyű, soros kéthengeres sportmotoron dolgoznak, sőt, a motor formáit is ismerjük már, hiszen ezt a modellt készítették elő egy éve a Light Weight Super Sports Concepttel. Akkor egyedül a lámpa volt kérdéses, mert a tanulmány csíkszemei hiába néztek ki nagyon jól, esélytelen, hogy akkora fényszórók kellően be tudják világítani az éjszakát.
Mintha eddig elhallgatták volna, mi történt a hétvégi argentin MotoGP futamon az Aprilia bokszánál. Most viszont kikerült a videó az internetre, amin a Gresini versenyzője, Alvaro Bautista a motorcserénél elméri a féktávot, és elüti az egyik szerelőjét.
Harold Martin Lampkin (keresztnévként a Martint használta) 1950-ben született Angliában, szerencséjére egy tisztességes motoros dinasztiába - két testvére a BSA gyári pilótái voltak gyorsaságiban. Már elég fiatalon kiderült róla, hogy különleges érzéke van a terepmotorozáshoz. Akkoriban még nem vált szét egyértelműen a triál és az enduró, így Lampkin nagyjából minden offroad műfajban kipróbálta magát. 1973-ban már Európabajnokságot nyert, 1975-ben pedig megnyerte az első triál világbajnokságot. Eleinte Bultacóval versenyzett, később pedig az SWM csapatához szerződött.
A Victory tavaly elég rendesen rákészült a legendás Pikes Peak-i hegyi felfutóra. A motort Roland Sands műhelyével közösen építették, és Don Canet személyében tapasztalt versenyzőt is sikerült szerződtetniük. Maga a verseny is biztatóan indult számukra, de aztán nagy esés lett a vége, a Project 156 ezért nem tudta hozni az elvárt eredményt. Most újra próbálkoznak.
A francia motorépítő, Ludovic Lazareth munkássága az alábbi reakciókat váltja ki:
1. Minek?
2. Hát, pont ez kellett a világ minden bajára!
Francisco "Chaleco" Lopez a KTM chilei pilótája, fő profilja az enduró, de többször a Dakaron is rajthoz állt, és rendszerint jó eredményeket ért el. Most a KTM kínálatát és hazájának különleges domborzatát kihasználva bekerült a Guiness rekordok könyvébe, mint a legnagyobb tengerszint feletti magasságban elektromos motorozó ember.
Ha Magyarország és motorozás, akkor Pannónia - a háromság, ha nem is szent, de szinte biztos, hogy ezek összefüggenek nálunk. Mint azt sokan tudják és még többen sejtik: kész kémregény a márka múltja, Ocskay Zoltán pedig még azt is a súlyosabbik oldaláról közelíti meg: a most kiadott, 224 oldalas, Régi, szép Pannóniák 2. című könyvében a fennmaradt prototípusokat, versenymotorokat, hamvában holt előszériás példányokat, s azokon keresztül az egész fejlesztés keserédes történetét dolgozza fel.
Tavaly már írtunk a KTM soros kéthengeres motorjáról, amit akkoriban egy naked bike-ban teszteltek. Egészen pontosan akkoriban a váz volt a lényeg, most viszont elkészült hozzá a blokk, körülbelül 800 köbcentivel - és így létrejött egy platform, amit a KTM-nél egyenesen forradalminak neveztek. Lényege, hogy ugyanúgy lehet adventure modellt, sportmotort vagy egy új, 800-as Duke-ot építeni rá.
Már egészen biztosra lehetett tudni, hogy 2017-ben jön a Husqvarna 401 Vitpilen, vagyis a Husqvarna különleges külsejű, KTM 390 Duke alapú café racere. Ilyen szempontból nem nagy meglepetés a hivatalos bejelentés, sokkal fontosabb, hogy a KTM-főnök Stefan Pierer Vitpilen modellekről beszélt.
A Mugen évről évre az elektromos Shinden versenygép újabb és újabb változatával vág neki a Man-szigeti TT-viadalnak. Az első prototípust követően 2013-ban már a Shinden Ni (kettő) jelentette a csodafegyvert, amellyel végül második helyen zártak. Egy évvel később jött a Shinden San (azaz három), míg idén az ötödik változatot leplezték le, amelyet Shinden Go névre kereszteltek.
Az angolok kedvenc motorversenyzője, Guy Martin élő adásban állított fel új világrekordot. A Wall of Death-nek, azaz a Halál Falának nevezett pályán ért el új sebességrekordot - ennek a pályának sajátossága, hogy olyan körpálya, aminek kellő sebesség esetén fel lehet hajtani a deszkákból épült falára, és a talajjal párhuzamosan fekvő motorral lehet hasítani. A legfőbb szabály, hogy tilos elvenni a gázt.
Már több mint egy éve annak, hogy a Royal Enfield két sztárt igazolt le. Az egyik a Confederate-től átcsábított Pierre Terrblanche, a másik pedig a Triumph egykori projektmenedzsere, Simon Warburton volt. Most pedig ismét kaptunk egy kis pletykát, hogy min is dolgozik a két szakember: egy új középkategóriás, körülbelül 600-650 köbcentis soros kéthengeres modellen, amivel az európai és amerikai piacra törnének be. Az egyelőre még csak P61 kódnéven emlegetett motorkerékpárt 2017-ben mutatják be.
A Honda megerősítette, hogy már dolgoznak a sportmotorba szánt duplakuplungos automata váltón. A japán gyártó elsőként kezdett motorkerékpárokba ilyen rendszert építeni, jelenleg az NC750 modellekhez, a CTX700-hoz, a VFR1200-akhoz és az Africa Twinhez lehet DCT-t (Dual Clutch Transmission) rendelni, de a jövőben a CBR1000RR Fireblade és a CBR600RR extralistájára is felkerül ez a tétel.