Hosszan tartó, súlyos betegség után elhunyt Michael Czysz, a MotoCzysz alapítója. A motorversenyzőként és tervezőként is ismert Czysz 52 éves volt, évekkel ezelőtt diagnosztizálták nála a betegség egy ritka változatát.
Egyelõre inkább csak pletyka, mint hír, de most már elég sok minden mutat arrafelé, hogy a BMW hamarosan - talán õsszel? - bemutat valamit, amibe a K 1600 sorozat hathengeresét szerelik. Nemrég volt már szó egy hathengeres power cruiserrõl, most pedig egy naked ötlete bukkant fel - ráadásul a forrás ismét a német Motorrad magazin.
Két éve hunyt el a legendás motortervező, Massimo Tamburini - csak hogy el tudják helyezni: ő volt a Bimota nevéből a ta. Ezen kívül rengeteg zseniális motort adott a világnak, a Bimota KB2, a Ducati 916, a Ducati 906 Paso és az MV Agusta F4 például az ő nevéhez fűződik - de szinte az összes munkája gyűjtői darab lett mára.
Már korábban írtunk róla, hogy az MV Agusta szabadulna a nem is olyan régen még megmentőnek tekintett Mercedes-AMG-től. A német vállalat 2014-ben 25%-os tulajdonrészt vásárolt az olasz motorgyártóban, most ezt vásárolná vissza az MV-vezér, Giovanni Castiglioni.
Dallamos nevű robogó születik a legendás olasz motorgyártó és napjaink egyik menő formatervező stúdiójának együttműködéséből. A Lambretta Vendettáról már napvilágra is került az első kedvcsináló fotó.
Ha valaki vágyna egy régi MotoGP gépre, amiben még volt anyag, annak itt a remek lehetőség, mindössze 59 millió forintot kell kicsengetni érte. És ezért a pénzért nem holni harmadvonalas pilóta motorját adják most, hanem Barry Sheene versenygépét, a Heron Suzuki RGB500-at.
Az Egyesült Államok környezetvédelmi hatóságokhoz benyújtott iratokból tudni, hogy a Triumph két új 900 köbcentis, 55 lóerős, vízhűtéses, soros kéthengeres motoron dolgozik - vagyis a Street Twin műszaki alapjaira húznának fel újabb modelleket.
Intelligens segélyhívó rendszert mutatott be a BMW Motorrad, ami baleset esetén automatikusan értesíti a mentőket. A balesetet felismerő, a helyszínt GPS alapján meghatározó, majd a mentőket értesítő rendszer már létezik autókhoz, ebben az esetben az újdonság, hogy sikerült motorkerékpárokra átültetni a technológiát.
A Yamaha cruisereket és choppereket amerikában Star márkanéven árulták, nagyjából azonos logika mentén, mint ahogyan a Honda létrehozta a Acurát, a Nissan az Infinitit és a Toyota a Lexust: a tengerentúlon így próbálták megverni az ottani járműipart, és erre a japán nevekkel nem láttak esélyt.
Amikor már annyi a kreatív motorépítő garázs, hogy vízlépcsőt lehetne építeni belőlük, akkor már igen nehéz kitűnni a tömegből. A francia Praëmnek viszont sikerült - legutóbb egy Honda VTR1000SP1-et építettek át döbbenetesen elegánsan. Most még izgalmasabbat gurítottak.
Emlékeznek még a Honda Bulldog tanulmányra? Bő egy éve mutatták be, aztán tavaly ősszel már terjedt a pletyka, hogy készül a szériaváltozat. A projekt most jutott abba a fázisba, hogy pletykából hír legyen, ugyanis megjelentek az első szabadalmi rajzok.
Nincs még két éve annak, hogy a Mercedes az AMG-n keresztül bevásárolta magát az MV Agustába. Az olasz motorkerékpár-gyártó részvényeinek negyedrészét tudhatják jelenleg magukénak, ami elsősorban presztízsszempontból lényeges. Beleszólni legalábbis nem akartak az Agusta fejlesztési munkájába.
Amikor már motorokban is van aktív futómű, kanyarfényszóró és holttér érzékelő, felmerül a kérdés, hogy mi lesz a következő érdekes fejlesztés. Az autóknál már tudni, hogy az önvezetés a jövő, motorkerékpároknál viszont nem ezt az utat kutatják, hanem a nehezen lefordítható haptic feedback-et. Ezt jobb híján tapintás visszajelzésnek nevezhetjük, de sokkal könnyebb példával elmagyarázni, mintsem körülírni. Ugyanis naponta használunk ilyen eszközöket, legalábbis akinek okostelefonja vagy játékkonzolja van, az egészen biztosan.
A neves gyártók kisebb vagyonokat kérnek el egy-egy bukósisakért, bízva abban, hogy a motorosoknak minden pénzt megér fejük épsége. Az viszont kétségkívül meglepő, hogy vannak, akik egy balesetes sisakért is képesek milliókat kicsengetni. Na jó, az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem akárki törte össze magát ebben a fejvédőben.
Mostanában látványosan pörögnek a motorlopós videók, a tolvajok pedig eléggé biztonságban érzik magukat ahhoz, hogy még operatőrt is vigyenek magukkal az akcióhoz.
A KTM RC 390 2016-ra óvatos modellfrissítésen esett át, amire első sorban az Euro4-es normák bevezetése miatt volt szükség, másod sorban a vásárlói visszajelzésekkel indokolták a finom átalakítást.
Tavaly mi is beszámoltunk, hogy nem mindennapi lelet bukkant elő egy cornwalli csűrből, egy elfeledett Brough Superior gyűjteményt találtak meg. Közülük a leginkább értékes egy 1938-as BS4 volt, a 750 köbcentis négyhengeres blokkal szerelt jármű egyik különlegessége, hogy hátul két kereke van. Egy német vevő rekordnak számító 331 900 angol fontot fizetett érte, ami átszámítva több mint 132 millió forint.
Ha hirtelen manőverezésről, egy-egy váratlan forgalmi helyzet kezeléséről van szó, nagy általánosságban kijelenthetjük, motorkerékpáron nagyobb felkészültségre van szükség az életben maradáshoz, mint autóban. Már csak azért is, mert egy túlzottan hirtelen mozdulat szinte biztos bukással jár, és nincs körülöttünk a kaszni, hogy megvédjen.
Alig mutatták be a Triumph új retró modelljeit, máris beütött a ménkű, és szinte azonnal egy visszahívási akciót hirdetett az angol gyártó. A T120 és a Street Twin modelleknél az üzemanyag-szivattyúhoz vezető kábelköteget kell cserélni - azoknak ugyanis rossz a szigetelése, és emiatt elképzelhető olyan szerencsétlen együttállás, ami során a motor kigyulladhat.
A BMW háztáji ügyeit illetően mindig jól informált német Motorrad magazin írta meg hírt, miszerint a bajor gyár egy Ducati XDiavel kaliberű cruisert tervez.
A Harley-Davidson Budapest által épített motorkerékpár nyerte meg a Battle of the Kings motorépítő verseny első fordulóját. A Custom King címért 13 európai márkakereskedés szállt ringbe. Az első körből a legtöbb szavazatot kapott öt gép jutott tovább.
A kumamoto-i gyáregység a Honda talán legfontosabb üzeme, ott készülnek a Fireblade-ek, a VFR1200F-ek, a Gold Wingek és az NC750X-ek, vagyis a jellemzően nagy lökettérfogatú, exportra gyártott modellek - évente olyan 250 ezer darab.
Már egy ideje lehetett sejteni, hogy MT-07 alapú túraendurót/funbike-ot készít a Yamaha. Az MT-09 Tracerhez hasonló receptet követtek, ám a legújabb modelljüket Yamaha Tracer 700-nak hívják.
Amikor leleplezte a BMW a G310R-t, már lehetett tudni, hogy a 313 köbcentis platformra más modelleket is fel fognak húzni. A legújabb hírek szerint már dolgoznak a kis köbcentis kalandmotoron.
Egy új járműkategória felé fordul a Yamaha a következő két esztendőben. Erről beszélt többek között Hiroyuki Yanagi vezérigazgató, amikor a vállalat közeljövőre vonatkozó terveit taglalta. Az emlegetett új kategória nem más lehet, mint a háromkerekű robogók szegmense, amelyben jelenleg a Tricityvel vannak jelen. A kínálatot a tavaly októberben bemutatott MWT-09 tanulmányon alapuló sorozatgyártású géppel bővíthetik.