A Ducati a 2020-as újdonságait nem a milánói EICMA-n fogja bemutatni, hanem egy saját bulit rendeznek október 23-án Riminiben, és ott rántják le a leplet a friss fejlesztésekről. Két fontos újdonságra biztosan lehet számítani, amik közül az első a Streetfighter V4, a Ducati Panigale V4 pucér változata, amelynek a prototípusával Carlin Dunne halálos balesetet szenvedett a Pikes Peaken rekorddöntés közben.
Az Indian kereskedői konferenciájáról szivárgott ki az amerikai motorgyártó legújabb modelljének a képei - az Indian Challanger legkorábban a Sturgis Motorcycle Rally-n mutatkozott volna be, de néhány részlet most idő előtt kikerült. A videó snittjeiből kiderül, hogy egy fejidomos túracruiser lesz, ledes fényszóróval és világító indiánfejjel az első sárvédőn.
Pár hónappal a teaserek és a limitált kiadású Rocket TFC után a Triumph leleplezte a szériaérett, teljesen új Rocket III-at. Az új generációból kapásból két változat készül, egy R (mint Roadster) és egy GT (mint túra).
Sejteni lehetett, hogy a Ducati nem kizárólag a Panigale V4 számára fejlesztette le a Desmosedici Stradale blokkot, hanem további típusokba is szerelnék a korszakhatárt jelentő négyhengerest. A Streetfighter V4 nyilvánvaló volt, még ha a bevezető kampány részének szánt Pikes Peak rekord tragédiával is végződött - ennek eredménye lett, hogy 2020-ban nem engedik indulni a motorosokat a hegyi felfutón. A Streetfighter mellett egyre valószínűbbnek tűnt, hogy a Multistradába is bepattintják a brutálisan erős V4-et. És íme.
Nemsokkal azután, hogy a megerősítették az új Africa Twint érintő pletykákat, itt is van az első teljesen semmitmondó teaser, amiért lassan büntetni kéne a marketingeseket. Szerencsére nem csak az ilyen fél perces videókból lehet információkhoz jutni, így tudjuk, hogy 2020-ra átdolgozzák az Africa Twint.
Bár az MV Agusta az elmúlt évtizedben folyamatosan anyagi gondokkal küszködött, de most egyértelműen növekedő pályán van az olasz gyártó - a múlt héten aláírtak a kínai Loncin Motor Company-val egy együttműködési szerződést, melynek célja, hogy a jövőben közösen készítsenek 350 és 500 köbcenti közötti modelleket.
Pletykának továbbra is pletyka, bizonyíték még nincs, de mivel folyamatosan csöpögnek az új információk, egyre nagyobb a bizonyosság, hogy egy-két éven belül bemutatják a Suzuki Katana R-et. Eddig úgy tűnt, hogy a blokk érintetlen marad, a maga 148 lóerejével, csak a féket és a futóművet fejlesztik, ám most további infók érkeztek, melyekről csak remélni tudom, hogy igaz lesz.
A hétvégén zajlott a híres suzukai nyolcórás verseny, az Endurance világbajnokság zárófutama, amelyre a japán gyártók mindig sztárparádéval készülnek, és évek óta presztízskérdést csinálnak abból, hogy ki nyeri meg. Az idei verseny rendkívül zavaros volt, a futam leintése után úgy nézett ki, hogy a Yamaha Factory Racing Team behúzta zsinórban az ötödik suzukai győzelmét.
Miután idén a Pikes Peak legnevesebb versenyzője,Carlin Dunne a Ducati prototípusán rekordidőn belül motorozva az utolsó kanyarban halálos balesetet szenvedett, az illetékesek bejelentették, hogy tulajdonképpen minden joguk megvan arra, hogy ne engedjenek motorosokat indulni a Pikes Peak International Hill Climben. Akkor csak sejteni lehetett, most viszont már biztos, jövőre nem lesznek motorosok a legendás hegyi felfutón.
Amikor legutoljára írtunk a KTM 790 Duke blokkjávalt szerelt Krämer GP2R pályamotorról, akkor még csak tanulmány volt, a német versenymotorépítő cég viszont a napokban bejelentette, hogy nemsokára beindítják a kisszériás gyártást, és 2020-tól kapható lesz a kéthengeres modell.
A francia Shark sisakmárkát is birtokló 2Ride Holding Group - ide tartozik még a Bering, a Ségura, a Bagster és Cairn - a napokban felvásárolta az olasz Nolan Groupot, amelyhez a Nolan mellett további két sisakmárka is tartozott, a prémium X-Lite és a belépő árkategóriás Grex.
A Triumph eredetileg nem tervezte a Daytona sorozat folytatását - úgy fogalmaztak, hogy ha lesz rá akkora igény, hogy megérje gyártani, akkor fogják -, aztán a Moto2-es blokkbeszállítás mégis meghozta az ihletet. Februárban még csak annyit lehetett tudni, hogy már dolgoznak egy új Daytonán, most viszont kiderült, hogy nem egy lakossági sportmotor volt a cél, hanem egy gyűjtői darab.
Pletykaszinten már megvolt, ma pedig a Honda is megerősítette, hogy valóban jön a nagyobb köbcentis Africa Twin, a CRF1100L.
Amikor a Dorna jelezte a nagy motorgyártók felé, hogy egy új tehetségkutató sorozatot indítana, a KTM azonnal lecsapott a lehetőségre, és nekiláttak egy könnyű, belépő szintű versenymotort építeni - ebből lett a KTM RC4R.
Az angol ITV News járt utána a netről olcsón rendelhető hamis sisakoknak, és kiderült, hogy jellemzően hitvány másolatokról van szó, amelyek tragikus eredménnyel szerepelnek a törésteszten. A bolti ár töredékéért árult hamisítványokat a Brit Szabványügyi Intézet (BSI) vizsgálta, és arra jutottak, hogy egy 50 km/h-s esésnél sem nyújtják az elvárható minimumot sem.
A legfrissebb pletykák szerint a Suzukinál terveznek egy gyorsabb és keményebb kivitelt az új Katanából, amit egyelőre csak Katanara R néven emlegetnek. Az aktuális Katanát tavaly ősszel leplezték le Milánóban, azóta pedig mi is kipróbáltuk - a teszt itt olvasható.
A Confederate hamvaiból kinőtt Curtiss Motorcycles azt próbálgatja mostanában, hogyan lehet másmilyen egy villanymotor formája. Az ötlet egyébként indokolt, hiszen villanymotorral nagyjából bármilyen forma lehetséges - nagyjából ugyanerről beszélt nemrég a BMW dizájnfőnöke is. Viszont ahogyan általában az útkereséseknél lenni szokott, nem minden út jó - és ezzel el is érkeztünk a Curtiss új tanulmányához a Hades-hoz.
Kedves Nepperűző!
Tehát amit keresek: hosszú időre, kielégítő teljesítményt (ami bőven elegendő a betáblázott földünkre). Szerencsére eljutottam egy 2003-as Suzuki GSX600F-hez. Ahogy elnéztem, 1 milló fölé nem megy az ára, de mégis ódákat zengenek róla. Kényelem, megbízhatóság, szervizelés, teljesítmény, tartósság. Ez lenne a jelenlegi elképzelés hosszú távra.
De ott a másik fél, a terep. Igen, túraenduró a másik alternatíva, csak azokról nem sok jót olvastam, és árban többnek találtam. Pedig az, amit szívesen megjárok még.Említett Suzuki híre fedi a valóságot? Érdemesebb inkább spórolni egy komolyabb, de nagyobb költségvetésű túraenduróra?
Üdv.: Zsolt
Carlin Dunne halálos balesete után a Pikes Peak Hill Climb szervezői beszéltek arról a lehetőségről, hogy a jövőben nem indulhatnak motorkerékpárok a versenyen. A verseny igazgatója szerint a bukótér nélküli hegyi pályán egyszerűen nincs hely ahhoz, hogy a versenyző hibázhasson, míg a a hegyért és a felfelé vezető útért, illetve a végén lévő Summit House-ért felelős szervezet menedzsere elmondta, hogy jogukban áll beszüntetni a versenyt, ha úgy vélik, nem kellően biztonságos.
Már lassan mindenből van villanyhajtású retró - ld. E-Schwalbe - viszont egyik sem üt akkorát, mint a Čezeta 506/02-t idéző villanyrobogó. A nyugatiak által csak kommunista Vespának hívott Čezeta 506/02-t 1957-ben kezdték gyártani Cseszlovákiában, a mozgatását pedig egy 175 köbcentis kétüteműre bízták. Hét év alatt több, mint 120 ezer darab készült belőle, mostanra pedig már szabad szemmel is jól látható összegeket fizetnek érte a gyűjtők és a rajongók.
A Yamaha a hétvégén a Superbike VB-n, Laguna Secában mutatta be az új YZF-R1 és YZF-R1M-et, melyeknél az aerodinamikán, az elektronikán és a motor belső alkatrészein fejlesztettek. Az új idomokat és a szélvédőt elvileg a MotoGP ihlette, és azt ígérik, hogy ezzel javult a motor alaktényezője, illetve komfortosabb a vezető számára.
A német Motorrad értesülése szerint már javában tesztelik az új Multistradát, a gyár környéki utakon gyakran össze lehet futni egy-egy prototípussal. Állítólag az új modell sziluettje nagyon hasonlít az aktuális szériához, de a műszaki tartalom nagy előrelépés lesz, például egy sor új biztonsági elektronika jelenik meg hozzá. Ezeket a Ducatinál Advanced Rider Assistance Systemnek (ARAS) hívják, és része lesz egy első és egy hátsó radar, amely folyamatosan figyeli a motor környezetét - valószínűleg a rendszert első körben holttérfigyelőhöz fogják használni, de elvben például távolságtartós tempomathoz is ideális.
Alig írtam meg a találgatást, ki is derült, hogy igazam volt: a Ducati bemutatta a Panigale V4 speciális kiadását, amellyel a 25 éve megjelent 916-ra emlékeznek, mely még abban az évben világbajnok lett Carl Fogarty-val. Az évfordulós modellből mindössze 500 darab készül, és a hivatalos bemutatója július 12-én lesz Laguna Secában - a sztárvendég pedig a négyszeres világbajnok Fogarty lesz.
A frissen kikerült szabadalmi rajzokról kiderül, hogy a Kawasaki egy érdekes hibrid kismotoron dolgozik, amely hajtása megoszlana egy belsőégésű- és egy villanymotor között. A hibrid motor gondolata egyébként nem új, a Honda például készít hibrid PCX-et, illetve a BMW is épített már benzin-elektromos tanulmányt.
A motorcycle.com hozott le borzasztó minőségű kémfotókat, amelyek kapcsán be is indult a találgatás, hogy pontosan mit is látni rajta. Egyfelől ott volt opciónak, hogy a képen egy továbbfejlesztett Panigale V4S látható - szinte biztos, hogy az 1103 köbcentis változat, nem pedig a 999 köbcentis V4R az alap, ugyanis az idomról hiányoznak a kivágások, melyeken a versenyhomológ R változatnál távozik a motor hője. A másik feltűnő részlet, hogy hatalmas 1-es rajtszámol visel a motor, amiből két dolog következhet: vagy előre érzik a 2019-es világbajnoki címüket, vagy egy régebbi győzelem előtt tisztelegnek - ezek közül az utóbbi a valószínűbb.