Hírek

Októberben leplezi le Ducati az új Panigale 959-et és a Streetfighter V4-et

2019. augusztus 1., 11:04 Módosítva: 2019.08.12 06:43
2

A Ducati a 2020-as újdonságait nem a milánói EICMA-n fogja bemutatni, hanem egy saját bulit rendeznek október 23-án Riminiben, és ott rántják le a leplet a friss fejlesztésekről. Két fontos újdonságra biztosan lehet számítani, amik közül az első a Streetfighter V4, a Ducati Panigale V4 pucér változata, amelynek a prototípusával Carlin Dunne halálos balesetet szenvedett a Pikes Peaken rekorddöntés közben.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kereskedők szivárogtatták ki az új Indiant

2019. július 31., 16:33 Módosítva: 2019.08.12 06:43
14

Az Indian kereskedői konferenciájáról szivárgott ki az amerikai motorgyártó legújabb modelljének a képei - az Indian Challanger legkorábban a Sturgis Motorcycle Rally-n mutatkozott volna be, de néhány részlet most idő előtt kikerült. A videó snittjeiből kiderül, hogy egy fejidomos túracruiser lesz, ledes fényszóróval és világító indiánfejjel az első sárvédőn.

Távolról sincs vége, olvasson még

Leleplezték az új Triumph Rocket III-at

2019. július 31., 12:44 Módosítva: 2019.08.16 06:12
138

Pár hónappal a teaserek és a limitált kiadású Rocket TFC után a Triumph leleplezte a szériaérett, teljesen új Rocket III-at. Az új generációból kapásból két változat készül, egy R (mint Roadster) és egy GT (mint túra).

Távolról sincs vége, olvasson még

Már tesztelik a V4-es Ducati Multistradát

2019. július 31., 09:12 Módosítva: 2019.08.16 06:12
48

Sejteni lehetett, hogy a Ducati nem kizárólag a Panigale V4 számára fejlesztette le a Desmosedici Stradale blokkot, hanem további típusokba is szerelnék a korszakhatárt jelentő négyhengerest. A Streetfighter V4 nyilvánvaló volt, még ha a bevezető kampány részének szánt Pikes Peak rekord tragédiával is végződött - ennek eredménye lett, hogy 2020-ban nem engedik indulni a motorosokat a hegyi felfutón. A Streetfighter mellett egyre valószínűbbnek tűnt, hogy a Multistradába is bepattintják a brutálisan erős V4-et. És íme.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ennél biztosabb jele nem is lehetne annak, hogy tényleg jön az új Africa Twin

2019. július 30., 11:28 Módosítva: 2019.08.12 06:43
21

Nemsokkal azután, hogy a megerősítették az új Africa Twint érintő pletykákat, itt is van az első teljesen semmitmondó teaser, amiért lassan büntetni kéne a marketingeseket. Szerencsére nem csak az ilyen fél perces videókból lehet információkhoz jutni, így tudjuk, hogy 2020-ra átdolgozzák az Africa Twint.

Távolról sincs vége, olvasson még

A KTM és a BMW után az MV Agusta is megtalálta a távol-keleti partnerét

2019. július 30., 10:10 Módosítva: 2019.08.12 06:43
18

Bár az MV Agusta az elmúlt évtizedben folyamatosan anyagi gondokkal küszködött, de most egyértelműen növekedő pályán van az olasz gyártó - a múlt héten aláírtak a kínai Loncin Motor Company-val egy együttműködési szerződést, melynek célja, hogy a jövőben közösen készítsenek 350 és 500 köbcenti közötti modelleket.

brutale-800-america
Távolról sincs vége, olvasson még

1135 köbcentis lehet a Suzuki Katana R

2019. július 29., 16:14 Módosítva: 2019.08.12 06:43
29

Pletykának továbbra is pletyka, bizonyíték még nincs, de mivel folyamatosan csöpögnek az új információk, egyre nagyobb a bizonyosság, hogy egy-két éven belül bemutatják a Suzuki Katana R-et. Eddig úgy tűnt, hogy a blokk érintetlen marad, a maga 148 lóerejével, csak a féket és a futóművet fejlesztik, ám most további infók érkeztek, melyekről csak remélni tudom, hogy igaz lesz.

suzuki katana press test 3 day rider4 19
Távolról sincs vége, olvasson még

Kaotikus volt a suzukai 8 órás verseny vége, végül a Kawasakit hozták ki győztesnek

2019. július 29., 12:14 Módosítva: 2019.08.12 06:43
30

A hétvégén zajlott a híres suzukai nyolcórás verseny, az Endurance világbajnokság zárófutama, amelyre a japán gyártók mindig sztárparádéval készülnek, és évek óta presztízskérdést csinálnak abból, hogy ki nyeri meg. Az idei verseny rendkívül zavaros volt, a futam leintése után úgy nézett ki, hogy a Yamaha Factory Racing Team behúzta zsinórban az ötödik suzukai győzelmét.

jonathan-rea-kawasaki-racing-team-suzuka-8-hours-steve-english
Távolról sincs vége, olvasson még

128 lóerős és 140 kilós lett a KTM alapú sportmotor

2019. július 26., 12:53 Módosítva: 2019.08.12 06:43
53

Amikor legutoljára írtunk a KTM 790 Duke blokkjávalt szerelt Krämer GP2R pályamotorról, akkor még csak tanulmány volt, a német versenymotorépítő cég viszont a napokban bejelentette, hogy nemsokára beindítják a kisszériás gyártást, és 2020-tól kapható lesz a kéthengeres modell.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Shark bekebelezte a Nolant

2019. július 25., 10:49 Módosítva: 2019.07.31 16:34
57

A francia Shark sisakmárkát is birtokló 2Ride Holding Group - ide tartozik még a Bering, a Ségura, a Bagster és Cairn - a napokban felvásárolta az olasz Nolan Groupot, amelyhez a Nolan mellett további két sisakmárka is tartozott, a prémium X-Lite és a belépő árkategóriás Grex.

kép: asphaltandrubber.com
kép: asphaltandrubber.com
Távolról sincs vége, olvasson még

A Triumph elkészíti a Daytona 765-öt

2019. július 24., 16:48 Módosítva: 2019.08.02 11:42
17

A Triumph eredetileg nem tervezte a Daytona sorozat folytatását - úgy fogalmaztak, hogy ha lesz rá akkora igény, hogy megérje gyártani, akkor fogják -, aztán a Moto2-es blokkbeszállítás mégis meghozta az ihletet. Februárban még csak annyit lehetett tudni, hogy már dolgoznak egy új Daytonán, most viszont kiderült, hogy nem egy lakossági sportmotor volt a cél, hanem egy gyűjtői darab.

daytona
Távolról sincs vége, olvasson még

A Honda megerősítette, lesz 1100-as Africa Twin

2019. július 24., 15:37 Módosítva: 2019.07.30 11:36
112

Pletykaszinten már megvolt, ma pedig a Honda is megerősítette, hogy valóban jön a nagyobb köbcentis Africa Twin, a CRF1100L.

2018-Honda-Africa-Twin-Adventure-Sports-17
Távolról sincs vége, olvasson még

92 kiló és 40 lóerő: KTM RC4R

2019. július 23., 14:19 Módosítva: 2019.08.12 06:43
34

Amikor a Dorna jelezte a nagy motorgyártók felé, hogy egy új tehetségkutató sorozatot indítana, a KTM azonnal lecsapott a lehetőségre, és nekiláttak egy könnyű, belépő szintű versenymotort építeni - ebből lett a KTM RC4R.

Távolról sincs vége, olvasson még

Gyalázatosan teljesítenek a törésteszteken a hamis sisakok

2019. július 22., 11:25 Módosítva: 2019.08.01 12:35
136

Az angol ITV News járt utána a netről olcsón rendelhető hamis sisakoknak, és kiderült, hogy jellemzően hitvány másolatokról van szó, amelyek tragikus eredménnyel szerepelnek a törésteszten. A bolti ár töredékéért árult hamisítványokat a Brit Szabványügyi Intézet (BSI) vizsgálta, és arra jutottak, hogy egy 50 km/h-s esésnél sem nyújtják az elvárható minimumot sem.

kamusisak1
Távolról sincs vége, olvasson még

Pletyka: Suzuki Katana R

2019. július 19., 13:44 Módosítva: 2019.07.30 10:39
17

A legfrissebb pletykák szerint a Suzukinál terveznek egy gyorsabb és keményebb kivitelt az új Katanából, amit egyelőre csak Katanara R néven emlegetnek. Az aktuális Katanát tavaly ősszel leplezték le Milánóban, azóta pedig mi is kipróbáltuk - a teszt itt olvasható.

katanar
Távolról sincs vége, olvasson még

Kanos hintaló lett a Curtiss új tanulmánya

2019. július 19., 11:58 Módosítva: 2019.07.29 10:12
53

A Confederate hamvaiból kinőtt Curtiss Motorcycles azt próbálgatja mostanában, hogyan lehet másmilyen egy villanymotor formája. Az ötlet egyébként indokolt, hiszen villanymotorral nagyjából bármilyen forma lehetséges - nagyjából ugyanerről beszélt nemrég a BMW dizájnfőnöke is. Viszont ahogyan általában az útkereséseknél lenni szokott, nem minden út jó - és ezzel el is érkeztünk a Curtiss új tanulmányához a Hades-hoz.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Suzuki GSX600F híre fedi a valóságot?

2019. július 17., 12:59 Módosítva: 2019.08.02 10:25
73

Kedves Nepperűző!

Tehát amit keresek: hosszú időre, kielégítő teljesítményt (ami bőven elegendő a betáblázott földünkre). Szerencsére eljutottam egy 2003-as Suzuki GSX600F-hez. Ahogy elnéztem, 1 milló fölé nem megy az ára, de mégis ódákat zengenek róla. Kényelem, megbízhatóság, szervizelés, teljesítmény, tartósság. Ez lenne a jelenlegi elképzelés hosszú távra.

De ott a másik fél, a terep. Igen, túraenduró a másik alternatíva, csak azokról nem sok jót olvastam, és árban többnek találtam. Pedig az, amit szívesen megjárok még.Említett Suzuki híre fedi a valóságot? Érdemesebb inkább spórolni egy komolyabb, de nagyobb költségvetésű túraenduróra?

Üdv.: Zsolt

Távolról sincs vége, olvasson még

A Pikes Peak-ről kitilthatják a motorosokat

2019. július 17., 09:16 Módosítva: 2019.07.29 10:13
33

Carlin Dunne halálos balesete után a Pikes Peak Hill Climb szervezői beszéltek arról a lehetőségről, hogy a jövőben nem indulhatnak motorkerékpárok a versenyen. A verseny igazgatója szerint a bukótér nélküli hegyi pályán egyszerűen nincs hely ahhoz, hogy a versenyző hibázhasson, míg a a hegyért és a felfelé vezető útért, illetve a végén lévő Summit House-ért felelős szervezet menedzsere elmondta, hogy jogukban áll beszüntetni a versenyt, ha úgy vélik, nem kellően biztonságos.

Távolról sincs vége, olvasson még

A villanyos retró ki lett maxolva

2019. július 16., 13:51 Módosítva: 2019.07.26 08:36
8

Már lassan mindenből van villanyhajtású retró - ld. E-Schwalbe - viszont egyik sem üt akkorát, mint a Čezeta 506/02-t idéző villanyrobogó. A nyugatiak által csak kommunista Vespának hívott Čezeta 506/02-t 1957-ben kezdték gyártani Cseszlovákiában, a mozgatását pedig egy 175 köbcentis kétüteműre bízták. Hét év alatt több, mint 120 ezer darab készült belőle, mostanra pedig már szabad szemmel is jól látható összegeket fizetnek érte a gyűjtők és a rajongók.

Távolról sincs vége, olvasson még

Itt az új Yamaha YZF-R1

2019. július 15., 13:14 Módosítva: 2019.07.29 10:12
110

A Yamaha a hétvégén a Superbike VB-n, Laguna Secában mutatta be az új YZF-R1 és YZF-R1M-et, melyeknél az aerodinamikán, az elektronikán és a motor belső alkatrészein fejlesztettek. Az új idomokat és a szélvédőt elvileg a MotoGP ihlette, és azt ígérik, hogy ezzel javult a motor alaktényezője, illetve komfortosabb a vezető számára.

Távolról sincs vége, olvasson még

Pletyka: V4-es lehet a következő Ducati Multistrada

2019. július 12., 14:30 Módosítva: 2019.07.30 10:39
1

A német Motorrad értesülése szerint már javában tesztelik az új Multistradát, a gyár környéki utakon gyakran össze lehet futni egy-egy prototípussal. Állítólag az új modell sziluettje nagyon hasonlít az aktuális szériához, de a műszaki tartalom nagy előrelépés lesz, például egy sor új biztonsági elektronika jelenik meg hozzá. Ezeket a Ducatinál Advanced Rider Assistance Systemnek (ARAS) hívják, és része lesz egy első és egy hátsó radar, amely folyamatosan figyeli a motor környezetét - valószínűleg a rendszert első körben holttérfigyelőhöz fogják használni, de elvben például távolságtartós tempomathoz is ideális.

2019-Ducati-Multistrada-1260-Enduro-75
Távolról sincs vége, olvasson még

A Ducati 916-ot ünnepli a Ducati a Panigale V4 különkiadásával

2019. július 10., 15:56 Módosítva: 2019.07.24 16:49
37

Alig írtam meg a találgatást, ki is derült, hogy igazam volt: a Ducati bemutatta a Panigale V4 speciális kiadását, amellyel a 25 éve megjelent 916-ra emlékeznek, mely még abban az évben világbajnok lett Carl Fogarty-val. Az évfordulós modellből mindössze 500 darab készül, és a hivatalos bemutatója július 12-én lesz Laguna Secában - a sztárvendég pedig a négyszeres világbajnok Fogarty lesz.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hibrid kismotort tervez a Kawasaki

2019. július 10., 15:08 Módosítva: 2019.07.24 15:38
19

A frissen kikerült szabadalmi rajzokról kiderül, hogy a Kawasaki egy érdekes hibrid kismotoron dolgozik, amely hajtása megoszlana egy belsőégésű- és egy villanymotor között. A hibrid motor gondolata egyébként nem új, a Honda például készít hibrid PCX-et, illetve a BMW is épített már benzin-elektromos tanulmányt.

kawa hibrid
Távolról sincs vége, olvasson még

Csak nem egy Fogarty replika Ducati V4 készül?

2019. július 10., 10:08 Módosítva: 2019.07.19 13:45
45

A motorcycle.com hozott le borzasztó minőségű kémfotókat, amelyek kapcsán be is indult a találgatás, hogy pontosan mit is látni rajta. Egyfelől ott volt opciónak, hogy a képen egy továbbfejlesztett Panigale V4S látható - szinte biztos, hogy az 1103 köbcentis változat, nem pedig a 999 köbcentis V4R az alap, ugyanis az idomról hiányoznak a kivágások, melyeken a versenyhomológ R változatnál távozik a motor hője. A másik feltűnő részlet, hogy hatalmas 1-es rajtszámol visel a motor, amiből két dolog következhet: vagy előre érzik a 2019-es világbajnoki címüket, vagy egy régebbi győzelem előtt tisztelegnek - ezek közül az utóbbi a valószínűbb.

Így néz ki az alap Panigale V4
Így néz ki az alap Panigale V4
Távolról sincs vége, olvasson még