Ha nem érted, miért vártuk annyira az Aprilia RS 660-at, akkor megpróbálom összefoglalni: végre egy olyan igényesen kidolgozott, puruttya részletektől mentes, könnyű sportmotor, amelynek éppen annyi ereje van, hogy ne számítson lassúnak, de nem fenyegetően erős, aminek nem lehet egy jót odaverni anélkül, hogy két másodperc múlva ne 200-zal menjél. Tehát egy olyan motor, ami sportosan vezethető, de kezességével nyűgöz le - plusz állatul néz ki. És most itt van.
Az MV Agusta egy kis ínyencséggel készült az EICMA-ra - a Brutale 1000 RR-t némileg átdolgozták, hogy a forma igazán mellbevágó legyen, és elkeresztelték Rush 1000-nek.
A Suzuki az EICMA-n leleplezte a a V-Strom 1050 és a V-Strom 1050 XT-t - amelyek maradnak V-Stromok, a DR nevet nem lövik el velük. Mindkét modell a finoman neofuturista dizájnt kapta, az alap és az XT változat között pedig ugyanúgy a felszereltségben van különbség, mint az eddig V-Stromok esetében is.
Az angolok a Triumph Bobberből is elkészítették a TFC változatot - a Triumph Factory Custom a Triumph gyári custom részlege, ahonnan méregdrága, csúcsminőségű, limitált modellváltozatok kerülnek ki, eddig a Rocket III-at és a Thruxtont vették kezelés alá, most pedig a Bobbert is megfésülték, hogy az alapból is különleges motor igazán extra legyen.
Itt az új Fireblade, a Honda CBR1000RR-R, amely egyfelől nevetségesen sok R betűt tartalmaz, viszont az adatait megnézve egyáltalán nem indokolatlan az R-halmozás:
- 999,9 köbcenti
- soros négyhengeres kialakítás
- 215 lóerő 14 500-as fordulaton
- 112 Nm nyomaték 12 500-nál
- 201 kilós tömeg olajjal feltöltve
A Yamaha ha nem is radikálisan, de határozottan belenyúlt a TMax-ba, és bemutatták a TMax 560-at. A 2020-as változatot felzárkóztatják az Euro5-höz, illetve áthangolták, hogy sportosabb legyen. A Tmax sorozat 2001-ben indult, és megérkeztek a hetedik generációhoz - az alap TMax mellett lesz egy csúcsváltozat, amelyet Tech Max-nek hívnak.
Az MV Agusta keményen odaver 2020-ra a naked vadállatok mezőnyének a Brutale 1000 RR-rel. A csúcs nakedből eddig csak egy limitált Serie Oro kiadás volt, most viszont jön a bő tízezer euróval olcsóbb kiadás. Jó, hát fogni kellett valamin a kiadást, így a csavarok titán helyett acélból készülnek hozzá, illetve szénszál helyett kovácsolt alumíniumból készülnek a felnik, de így sem fog vele senki hajléktalannak nézni. Merthogy ilyen az olcsó RR változat:
A héten debütál az Aprilia RS 660, és már elmondták, hogy a jövőben készül belőle naked és a túraenduró is - ha már építenek egy tuti vázat és egy jó kéthengerest, akkor nem csak egy szűk rétegnek szóló sportmotorban kell ellőni, hanem népszerűbb műfajokban is. És már jönnek a kémfotók a Tuono 660-ról.
Holnap indul az EICMA, úgyhogy már tényleg nem kell sokat várni a konkrétumokra, viszont a hétvégén jött pár új pletyka az új Honda CBR1000RR-ről. Például az, hogy 215 lóerős lesz, amelyet 14 500-as fordulaton ad majd le - hogy ezt kiadja 52 mm-es pillangószelep-átmérőt és titán hajtórudakat használtak. A BMW S 1000 RR és a GSX-R1000 után a Honda is változó szelepvezérlést használ, hogy ne csak felső tartomány legyen, hanem részterhelésen is élénk legyen az új Fireblade.
Az EICMA-n fogják bemutatni az új Yamaha Tracert, amely egyszerűen zseniálisan néz ki. Az aktuális/kifutó széria sem volt rossz, de az új egyszerűen bravúros - egyszerre követi az YZF-R1 formanyelvét és hoz teljesen újat.
Egy BMW S 1000 RR-be épített GPS-es nyomkövető buktatott le egy lopott motorok szétbontására és értékesítésére ráállt műhelyt, ahol nagyban ment az ipar.
Idén is lesznek érdekes újdonságok az EICMA-n, de így is kiemelkedik a mezőnyből az Aprilia RS 660, amely a várakozásunk szerint a feje tetejére fogja állítani a kéthengeres középkategóriát. A 100 lóerő és 180 kiló alatti motorok között átlagon felüli indulóra számítunk, amely - ha minden igaz - elég jól fogja hozni a tavaly bemutatott tanulmány igényes részleteit.
A francia Suzuki Facebook oldalán jelent meg az alábbi videó, amin az új DR Big látható, ahogyan alpesi tájakon suhan.
Az új KTM Super Duke R teaser nem hagyja leülni a hype-ot, és végre pillantást vethetünk a motorra is, nem csak szárnyakkal és első futóművel kell beérnünk. Ez a jó hír, a rossz pedig, hogy a felvételen látható motor nem szériakész járműnek tűnik, hanem egy tanulmánynak - olyasminek, mint ami a 790 Duke-ot is megelőzte.
Az Aprilia az EICMA-n tervezi bemutatni az RSV4 1100 Factory frissített változatát, amelyről már most sejthető, hogy a legfőbb újítása az elektromos félaktív futómű lesz, melyet az Öhlins szállít be az olasz gyártónak.
A Tokyo Motor Show-n mutatta be a Kawasaki a Ninja ZX-25R-t - egy négyhengeres, 250-es sportmotort. Bár voltak róla pletykák, őszintén meglepett, hogy a Kawa meglépte ezt - a 90-es években egészen elfogadott volt japán belpiacra hasonló konstrukciót gyártani, de mostanában ebben a kategóriában már a két henger is luxusnak számít.
Mostanában a Suzuki mintha nem találná az irányt, kevés átütő újdonság, lapos nemzetközi marketing, régi technikák reciklálása, és régi nevek leporolása - nagyjából erre futja mostanában, gondoljunk csak a Suzuki Katanára, amelynek nagyon hosszú, ugyanakkor semmitmondó videókból álló teaserkampányt csináltak, és az egyébként jó forma egy GSX-S1000-t takar.
A 2020-as Honda CBR1000RR meglepő módon először nem kémfotókon vagy gyári emberek pletykáin keresztül szivárgott ki, hanem a Superbike VB átigazolási hírei közül került elő - először mi is fenntartásokkal írtunk róla, Facebookon több hitetlenkedő komment is érkezett, annyira valószerűtlen volt az egész, de most már kiderült, hogy mégis igaz - egyrészt Alvaro Bautista tényleg aláírt a Hondához, a Honda pedig tényleg ígért neki egy új motort - amelyet most ősszel be is fognak mutatni. Az amerikai Asphalt and Rubber motoros blog hozzá is jutott egy kémvideóhoz illetve néhány fotóhoz, amin már az új RR-t tesztelik.
Az egész történet ott kezdődött, hogy a gyengén szereplő pilótákat kirakták a csapattól - egyszer ugye ott volt a Zarco-ügy, a francia pilótával már a szezon közepén szakítottak, és most már a Hondánál fejezi be az évet, míg Hafizh Syahrinnal nem hosszabbított szerződést a KTM szatellit csapata, a Tech3. Eddig bizonytalanság volt a pilótákat illetően, de tegnap bejelentették, megvan a 2020-as felállás.
Már a bemutató előtt tudni lehetett, hogy a Ducati frissíti a Panigale 959-et, hogy megfeleljen az Euro5-nek, és kémfotók alapján az is megvolt, hogy a formáját a Panigale V4-hez igazítják. Most pedig kiderült, hogy a nevét is - innentől Panigale V2-nek hívják.
Nyugodtan nevezzük ki a mai napot a feleslegesen erős naked bike-ok ünnepének, hiszen a Ducati Streetfighter V4 mellett a Kawasaki is leleplezte a saját pályaművét, a Z H2-t, amely ugyan csak (CSAK!!!) 200 lóerős, de a kompresszornak hála azért kivágja a 137 Nm nyomatékot a 998 köbcentiből.
2018-ban jelent meg az új Gold Wing, mely az elsőtől az utolsó csavarig megújult - a váz könnyebb lett, dupla lengőkaros első futóművet tettek alá, ellátták elektromos szélvédővel, kulcsnélküli indítással, üzemmódkapcsolóval, kipörgésgátlóval, opciós dupla kuplungos váltóval és egy sor kényelmi extrával, 2020-ra pedig óvatosan frissítik - például áthangolják a futóművet, új befecskendezőt tettek fel és továbbfejlesztették a DCT-t.
Nyugodtan mondhatjuk, hogy már évek óta vártunk erre - az első Ducati Streetfighter még a 1098 alapjaira épült, most pedig itt van az új, immár a Desmosedici Stradale V4 blokkal - a műszaki megoldásainak nagyrésze a Panigale V4-ből érkezett, lényegében egy az egyben.
Az új teaservideón továbbra sem láthatjuk egyben az új Super Duke R-t, sőt, nagy újdonságok sem derülnek ki a típusról, viszont a gyors vágások közül továbbra ismét ki lehet szúrni pár érdekességet.
A Man TT szervezői megerősítették, hogy két évre jegelik a Zero TT kategória versenyeit, vagyis a villanyhajtású motorok futamát - 2020-ban és 2021-ben nem fognak hangtalan versenymotorok suhanni a világ legveszélyesebb versenyén.