A Man TT szervezői megerősítették, hogy két évre jegelik a Zero TT kategória versenyeit, vagyis a villanyhajtású motorok futamát - 2020-ban és 2021-ben nem fognak hangtalan versenymotorok suhanni a világ legveszélyesebb versenyén.
A Ducati Streetfighter V4 elképesztően brutális lesz, így a KTM nem veheti félvállról a Beast 2.0 projektet, vagyis a 1290 Super Duke R új kiadását. Kijött egy újabb teaser videó, amiben az almeríai pályán készülnek hergelni a Super Duke R-t.
Nemrég arról számoltunk be, hogy a KTM többségi tulajdonos lett a GasGasban, most pedig kiderültek részletek is, és úgy tűnik, hogy nem egészen az lesz, mint amire elsőre számítottunk: bár a GasGas-t nem szántják be és telepítik a márkanevet Mattighofenbe, a gyártást elkezdik szigorúan optimalizálni, és a jövőben a GasGas motorokban is KTM blokk lesz.
A Yamaha leleplezte a legkisebb MT modell, az MT-125 frissített kiadását. Nagy újdonságokról nincs szó, viszont az MT-03-hoz hasonlóan alaposan beletúrtak a formába, illetve apróbb módosításokkal a műszaki oldalt is újra érdekessé tették.
Az Italjet Dragster nem gyakori látvány, de aki egyszer megnézte, nem felejti el: zseniális forma, csodás ötletek. Térhálós váz, lengőkaros első futómű, a váz közepébe behozott rugóstag, csak hogy a fontosabbakat említsem. És most visszatér.
Nem nagy meglepetés, hogy a BMW F 850-ból is készül R (mint Roadster) változat. Az új sorkettes modell a kikerült szabadalmi képek alapján az R 1250 R dizájnját követi. Állítólag 2020-as modellről van szó, vagyis ez lesz a negyedik újdonság, amivel idén előállnak.
A Triumph kiadott egy teasert a Thruxton RS-ről, az újabb café racerükről. Várhatóan ez lesz a Thruxton széria lakossági csúcsmodellje - van ugye a Thruxton TFC, amelyből mindössze 750 darabot gyártanak (úgy tudom, nálunk kettőt is eladtak belőle), de az annyira exkluzív, hogy még a hivatalos szerviznek is körülményes a hozzá való modellspecifikus alkatrészek rendelése, csak külön azonosítás után szolgálja ki a Triumph az ügyfelet, így próbálják megelőzni, hogy mezei Thruxtonokból utólag építsenek TFC-t a leleményesek.
A Moto Morini nem szűnt meg, csak őrlángon üzemel - legutoljára 2017-ben hallattak magukról a Corsaro ZZ-vel, amely az általunk is tesztelt Corsaro továbbfejlesztett, méregdrága extrákkal telepakolt változata volt. Most újra jelét adták, hogy nem adták fel, új modellel készülnek - mégpedig egy túraenduróval.
Még ebben a hónapban be fogja mutatni a Ducati a Streetfighter V4-et, én pedig kevés motort várok ennyire lelkesen. Ugyanis semmilyen motornak nem indult ennyire tragikusan a bevezetése - Carlin Dunne, a Pikes Peak királya az egyik protípuson veszítette életét, miközben a korábbi rekordokhoz képest egy új dimenzióban motorozott a hegyi felfutón. A baleset tragédia, de mutatja, hogy a naked bike-ok műfaja még közel sincs kimaxolva.
Bár csak október 23-án fogják leleplezni a Kawasaki Z H2-t, a kompresszoros nakedet, már most kikerült pár fotó, amiken egy motorszállításhoz használt kalodában van.
Johann Zarco az idén hátralévő három versenyen az Idemitsu LCR Hondánál fog versenyezni egy 2018-as Honda RC213V-vel - Takaaki Nakagamit fogja helyettesíteni.
A Yamaha komolyan gondolja az elektromos robogózást, a Tokyo Motor Show-ra két tanulmánnyal és egy gyártásra érett modellel készül. Ezek közül az első a Yamaha E01, amely látványosan tanulmány, és méreteit illetve dinamikáját tekintve a 125-ös négyüteműeknek felelne meg, érdekessége, hogy a töltésvezérlője képes a gyorstöltésre - igaz, pontos számokat nem közöltek, így nem tudjuk, mint jelent náluk a gyorstöltés, ugyanis nem mindegy, hogy 50 vagy 100 kW-ot értenek alatta.
A BMW négy újdonságot fog bemutatni az EICMA-n novemberben, ezt már tudni, viszont egyáltalán nem lehet biztosra mondani, hogy mi lesz ez a négy. Viszont van rá tippem.
A KTM is elkezdte a ráhangolást az új modelljeikre, például elindították a 2020-as KTM 1290 Super Duke kampányát. Ki is adtak egy teasert, amelyben szuperközeli felvételeket láthatunk a V2-es naked bike összeszerelésének különböző fázisairól.
Az egyik legérdekesebb 2020-as újdonságnak a Kawasaki kompresszoros nakedje ígérkezik, amelyről most már tudni, hogy Z H2 névre fog hallgatni. A mechanikus feltöltővel megfújt ezres négyhengeres a H2 sorozat műszaki alapjaira épül, de nem valószínű, hogy ebből is kihoznák a 200 lóerőt - sanszosabb, hogy nagyobb hangsúly kerül az alsó és középső fordulattartományban előadott nyomatékra, és ennek érdekében inkább lemondanak a felső tartomány csúcsán érkező 10-20 lóerőről.
A Hesketh márkanevet 2010-ben kezdte életre kelteni Palul Sleeman, és 2014-re már elő is állt működő prototípussal, majd 2014-től kezdve el is indult az értékesítés - mivel nagyon kis szériában dolgoznak, és lényegében minden kézzel készül, gyártásról talán túlzás is beszélni, de a cég létezik, és kiszolgálja a gazdag érdeklődőket. Eddig amerikai S&S blokkal szerelték a motorjaikat, és ha úgy volt, még egy kompreszorral is megfújták őket, most viszont egy új, kompresszoros háromhengeresen dolgoznak.
A Kawasaki 2020-ra frissíti a Ninja 650-et - óvatosan nyúlnak csak hozzá, új műszerfal, bluetooth kapcsolat és egy kis optikai gatyába rázásról van szó. A Ninja 2017-ben váltotta az ER-6f-et, és úgy látszik, három évesen megérett egy faceliftre. A legfontosabb újítás, hogy egy 10,9 centi átmérőjű TFT kijelző kerül rá, amely képes lesz egy appon keresztül kommunikálni az okostelefonokkal, és így például a navigáció utasításait is képes lesz megjeleníteni.
Az új modellek bemutatásánál is fontosabb hírrel állt elő az MV Agusta: megvan az üzleti tervük a következő öt évre, és rendelkezésre áll az ehhez szükséges tőke - vagyis a következő öt évben a fejlesztésre fókuszálhatnak, a cég működése anyagilag biztosított.
A Triumph nyilvánosságra hozta a 2020-as Street Triple RS képeit és műszaki adatait. A legfontosabb, hogy a blokk tudja már az Euro5 által előírt kibocsájtási szintet, miközben erősebb és nyomatékosabb lett. A csúcsnyomatéka 79 Nm, és a középső tartományban 9%-kal lett vaskosabb a forgatónyomaték, míg a csúcsteljesítmény nem változott, továbbra is 123 LE, de a középtartományban szintén 9%-kal lett erősebb.
A Husqvarna Vitpilen 701 Aero Concept nem csak nekünk adta, a Best of the Best Automotive Brand Contest díját is megkapta érte a Husqvarna és a dizájnért felelős Kiska studió - innentől csak remélni tudjuk, hogy a központban veszik a lapot, és elkészítik ugyanezt szériamodellnek is.
Tisztelt Nepperűző!
5 éve nyúzok egy ER-6n mocit és már egy ideje foglalkoztat a csere gondolata. A motorozásom egyre inkább eltolódik/eltolódna a pályázás (Kakucs, az új motorral Hring), illetve utcán a Mátra/Bükk irányába, és ehhez keresném a megfelelő céleszközt. A trükk ott lenne, hogy nem feltétlen akarok sportmotorra ülni, próbáltam párat, ültem rajtuk, de jelenleg kényelmetlennek érzem (182cm, 76kg vagyok).Olyan motort keresnék, mint az ER-6, csak pengébb futóművel és fékkel, valamint egy kicsit több erővel, aminek nem ér le mindene egy kanyarban. Árban kb. 2 millió lenne a határ, illetve a megbízhatóságuk miatt inkább japán motor párti vagyok. Az újabb Triumph Street Triple 675R (2012-) viszont nagyon bejött.Milyen izmos (nem ragaszkodom a 150+ lóhoz) naked motort ajánlana, ami megfelelne ezeknek? Vagy kezdjek megbarátkozni egy 600-as sportmotorral?
Köszönöm a segítséget, Bence
A Ducati a 1199 és a 1299 Panigaléból is készített ultrakönnyű és ultradrága Superleggera kiadást, és a most úgy hírlik, hogy a Panigale V4-ből is elkészítik azt a modellt, amely újradefiniálja az ideális súly-lóerő arányról alkotott képünket.
A Yamaha leleplezte a 2020-as modellévre frissített MT-03-at - ez már rég nem az XT660 blokkjával szerelt változat, ez már kéthengeres, valóban 300 köbcentis naked bike, ami műszakilag az YZF-R3-mal osztozik közös műszaki alapokon. Nagy forradalmat nem hoz, technikai szempontból az átdolgozott futómű és az LCD műszerfal az új, míg formailag az új kettős fényszóró, a tankburkolat és a légbeömlő.
A sokszoros világbajnok és motoros legenda Max Biaggi vezeti a Moto3-as Sterilgarda Max Racing Teamet, és kiderült, hogy 2020-ra leigazolták Romano Fenatit - Fenati kiváló eredményeket szállított Moto3-ban, de igazán híressé az agresszív tahósága tette, például leállította riválisa motorját, meg átnyúlt a másik fékkarjára verseny közben.
Ha igaz a hír, akkor a BMW Motorrad is bevezeti az M logót a motorkerékpárokon - a BMW-nél az M brandet nagyon szépen felépítették, külön modellpalettaként kezelik az M-eseket, és ezt az értékes logót futtatják meg a motorkerékpároknál is. Az első fecske az S 1000 RR volt, amelynél már megjelent az M csomag, amely 3,5 kilótól szabadítja meg a motort: karbon felnik, lítium akksi, vékonyabb párnázású ülés, magasságában is állítható rugóstag, állítható lengővilla-forgáspont és személyre szabható Race Pro menetprogramok jelentik a különbséget. Vagyis versenymotort csinálnak a sportmotorból.