A KTM új, soros kéthengeres naked bike-ját lepadozta a brit Visordown szerkesztősége - kíváncsiak voltak, hogy mit tud a 799 köbcentis új blokk, amit eleve azért terveztek az osztrákok, mert a Husqvarna Nuda kéthengeresét nem tartották elég jónak - állítólag az volt a kifogásuk, hogy nehéz és indokolatlanul bonyolult.
A Suzuki újabb szabadalmakat nyújtott be a turbós kéthengeres motorjához, így minden okunk megvan arra, hogy bízzunk a 2013-ban indított projekt elkészültében. A Recursion tanulmány öt éve debütált Tokióban, aztán pedig 2015-ben ugyanott bemutattak egy ránézésre gyártásra kész darabot - akkor azt hittük, hogy 2017-re elkészül, de még mindig csak szabadalmi rajzokat nézegetünk.
A spanyol Gas Gas első sorban versenymotorokat gyárt - triál, krossz, enduró - de a hobbistákra és a műkedvelőkre is gondolnak, ennek az eredménye a rendkívül szokatlan öszvér, a Gas Gas Contact ES.
A Honda MSX125 vicces jószág volt, de nem lett sikeres. Bezzeg ha az első pillanattól úgy nézett volna ki, mint amit most bejelentettek! A tavaly Monkey őszi tanulmány lényegi változtatás nélkül jut gyártásba.
Maga Giovanni Castiglioni jelentette be, hogy hamarosan jön az új MV Agusta Turismo Veloce 800, melynek az egyik legfontosabb újítása az átdolgozott kuplung lesz. Már a jelenlegi változat is csúszókuplunggal rendelkezik, vagyis agresszív visszaváltásoknál sem csúszik meg a hátsó kerék - illetve ez a feltétele annak, hogy tartósan és megbízhatóan működjön a mindkét irányba működő gyorsváltó.
A BMW Group Digital Day-en, a bajorok innovációs napján különböző technológiai újításokat mutattak be, melyek átformálhatják a járműgyártást. Bár a legtöbb az autóiparra vonatkozott, a motorosok sem maradtak érdekesség nélkül. A 3D nyomtatást egyelőre főleg tervezési fázisnál, prototípusok készítésénél használják, pedig nagyszériás gyártásnál is lenne értelme, hiszen lényegében maradványanyag nélkül dolgozik: vékony rétegek egymásra rakásával épít, nem pedig egy nagyobb nyers darabból választja le a feleslegeset. A BMW-nek van is külön 3D nyomtatós központja a fejlesztőrészlegen belül, ahol évente nagyjából 140 000 prototípus-alkatrészt készítenek.
Befejezettnek tekinti az R nineT sorozatot a BMW – legalábbis ez derül ki a bajor motorkerékpár-gyártó azon jelentéséből, amelyben az előző év eladásait és pénzügyi eredményeit is részletezik. Ha hinni lehet a híreknek, egyelőre nem terveznek több retrós stílusú gépet.
Radaros rendszerrel szereli fel motorkerékpárjait a Ducati 2020-tól. Az olasz gyártó a milánói műszaki egyetemmel közösen fejleszti a technológiát, amelytől azt várják, biztonságosabbá teszi a motorozást.
Igen rosszul alakult az előző MotoGP-versenyhétvége Daniel Pedrosa számára. A spanyol hondást Zarco lökte meg szerencsétlenül, Pedrosa leesett az ívről, megcsúszott, elesett, és eltörte a csuklóját. Nem sokkal később már meg is műtötték Barcelonában, titáncsavarral rögzítették a csontjait. Hétvégén, Austinban máris rajthoz állna.
Mintegy 2,8 millió motorkerékpárt exportált India a mögöttünk hagyott pénzügyi évben. Ez húszszázalékos növekedést jelent az egy esztendővel korábbi adatokhoz képest. Ha tovább bontjuk a számokat, azt látjuk, hogy a teljes exportnak mindössze 11 százalékát tették ki a robogók (bő 300 ezer példány), 88 százalék motorkerékpár volt. A fennmaradó egy százalékról nincs információ.
Viszonylag régen hallhattunk már Erik Buellről, ráadásul a legutóbbi hírek sem voltak éppen pozitívak. Akkor az EBR újabb, már véglegesnek látszó csődjéről számoltunk be , de Buell nem az az ember, aki könnyen feladja. Legújabb projektjén nem egyedül dolgozik.
Mintegy kétszáz elektromos motorkerékpárt kell visszahívnia az amerikai Zerónak. Az akció 2012-ben gyártott gépeket érint. Ezúttal azonban nem elegendő egy szoftverfrissítés, ahogyan a márka korábbi visszahívásai alkalmával. Az akkumulátor-csomagokkal van probléma.
Két viszonylag frissen restaurált klasszikust loptak el a walesi Threapwoodból. A tulajdonos, Steve Davies nemcsak azért szomorkodik, mert az 1950-es Vincent Comet Racing Special és az 1952-es BSA Bantam összesen mintegy 50 ezer fontot, vagyis 18 millió forintot ér. A két motorkerékpárt ugyanis édesapja újította fel, mielőtt motoneuron betegségben tavaly meghalt.
Új villany-motorkerékpáros csúcsot állított fel a német Remo Klawitter. Egy Zero nyergében huszonnégy órán belül 1113,4 kilométert tett meg Berlin és a neusterlitzi megújulóenergia-központ között. Ez nagyjából 170 kilométeres szakasz, ezt oda-vissza többször is lenyomta.
Magyar sikerrel zárult a Suzuki Motor Corporation európai motorkerékpárszerelő-versenye. A márka a nemzetközi szerelőhálózatban dolgozó kollégák számára hirdette meg a megmérettetést, amelyen a résztvevőknek elméleti és gyakorlati tudásukat is bizonyítaniuk kellett. Végül Flegár Péter, a Harmati Motor Kft. szerelője bizonyult a legjobbnak.
Az MV Agusta bemutatta a Brutale 800 RR Americát, mely alapjául a 2018-as Brutale RR szolgál, vagyis ez már frissített változat, átdolgozott váltóval, frissített elektronikával, módosított kiegyensúlyozótengellyel, új primer áttétellel, finomított vezérműtengely-profillal, új szelepekkel - és 140 lóerővel.
A hétvégi MotoGP nagy vesztesének Valetino Rossit tartják, akit Márquez lökött ki egy nagyon csúnya előzéssel, de Rossinál sokkal rosszabbul járt Pedrosa, akit hasonló módon lökött meg Zarco, amikor ívbelsőre beszúrt neki a 13. kanyarban.
A BMW készített már karbon vázat és karbon kereket, mégpedig a HP4 Race-hez, ám a lengővilla azon még alumínium volt, most viszont ezt is megoldották szénszálból. A bemutatott alkatrész különlegessége, hogy nem kézműves termék, mint a Ducati 1299 Superleggera esetében, hanem nagyszériás sorozatgyártásra kész darabról van szó.
Az Instagramon publikálta nem szokványos rekordját egy motoros: állítása szerint elsőként egykerekezte végig Aucklandban a kikötői hidat (kb. 1 km), ráadásul egy Harley-val. A helyi rendőrségtől Richard Byrne őrmester úgy kommentálta a helyi rekordot, hogy végzetes következménnyel járhatott volna a próbálkozás, és teljesen felelőtlen dolog volt, mind saját, mind mások biztonságát veszélyeztette vele. Byrne megígérte, hogy eljárást indítanak az ügyben.
Keményen belenyúlt a Honda a legnagyobb slágerébe, a PCX125-be, új a forma, a váz, alapáron jár hozzá az ABS és erősebb is lett. A PCX sikeréhez hozzájárult, hogy ez volt Európában az első robogó, mely start-stop elektronikát kapott, illetve egyszerre volt olcsó, takarékos és megbízható. 2016-ban nyúltak hozzá utoljára, akkor az Euro4-kompatibilitás volt a legfontosabb módosítás.
Ola Stenegärd tizenöt évig dolgozott formatervezőként a BMW-nél, olyan modellekért volt felelős, mint az S 1000 RR, a HP2 sorozat és az R nineT, most viszont leigazolt az Indianhoz, hogy alapjaiban újítsa meg a cruisereket és a flattrackereket.
A Honda idén nagyon nyerni akar a Suzukában a nyolcórás versenyen. A pilótákat még nem ismerjük, de a gépet már igen, a hosszútávú versenyre átalakított Fireblade a CBR1000RRW névre hallgat, és elég sok szempontból eltér Leon Camier Superbike VB-s RR-től.
Még mielőtt a Kawasaki bemutatta a Z900RS-t, egy-egy előszériás modellt szétdobott a három legnagyobb japán motorépítő között - ezt hívták Beyond Z projektnek. Az egyik közülük a Doremi volt - az ő CB1100RS átalakító kitjükről már volt szó - és a Z900RS-hez is jó érzékkel nyúltak. Nem csak azért, mert Wes Cooley Z1-esét idézték meg részleteiben, amellyel a hetvenes években büntette az amerikai superbike bajnokságot, hanem mert megfejelték egy kompresszorral is.
Ha a 80-as évek superbike-jaira porcosodik, akkor valószínűleg értékelni fogod a Honda CB1100-hoz készített Type-R kitet, amelyet a japán Doremi Collection mutatott be a Tokyo Motor Show-n.
Tavaly a Ducati MotoGP motorjain próbálgatta az Öhlins a szénszálas teleszkópszárat, idén pedig a Man TT-n is debütálni fog a megoldás, de nem az Öhlins és a Ducati koprodukciójában, hanem a Showa és a Mugen adja elő, mégpedig a villanymotoros TT Zero futamra épített új versenymotornál, a Mugen Shunden Nanán.