A Harley-Davidson vezérigazgatója, Matthew Levatich több bombát is ledobott - először bejelentette, hogy bezárják a Kansas City-ben lévő gyárat, és helyette inkább a pennsylvaniai üzemet fejlesztik, utána pedig ráemelt egy igazán merészet, miszerint másfél éven belül szériagyártásba kerül az elektromos motorjuk.
A MotoGP-t szervező Dorna vezetője elárulta, hogy terveznek egy utcai futamot - annyit tudni, hogy még képlékeny a dolog, és valami kellemes klímájú várost szemelnek ki, ahol a legkisebb eséllyel tesz be az eső vagy más zavaró környezeti hatás.
A motorgyártók és a ruhamárkák összefonódása nem új keletű, bőven elég annyit mondani, hogy Diesel és Ducati vagy Triumph és Barbour, de ne felejtsük el, hogy egy olasz cég még a Matchless-t is hajlandó lett volna feltámasztani, hogy legyen egy kis hírverése az azonos nevű ruhamárkájuknak. De ott van még a Deus, aminél a motorok sokadlagosak, elsősorban divatipari vállalkozás, és még sorolhatnánk.
Folytatja a Triumph a Speed Triple teaser-szőnyegbombázását, a legújabb videón két percben meccsel a négyszeres Superbike világbajnok Carl Fogarty a kétszeres Man TT győztes Gary Johnsonnal.
Az elektronika és a hajtáslánc hibája miatt hív vissza a Suzuki 3100 GSX-R1000-et, ugyanis egyesből kettesbe váltva az érintett darabokon elszakadhat a lánc. Ehhez elég speciális helyzet kell: eleve csak a gyorsváltóval szerelt példányokat érinti, amelyeknél ha egyesben kiforgatva nem sikerül átrúgni kettesbe (ehhez elég szerencsétlennek kell lenni), az üresbe kerülő motornak hirtelen nagyon magasra ugrik a fordulatszáma, és ha olyankor második nekifutásra a motoros beszúrja a kettest, akkor a hirtelen fellépő erő megnyújthatja, sőt, el is tépheti a láncot.
Másodszor írta be magát a történelembe a Vincent Black Lightning a Bonhams aukciósház Las Vegas-i árverésén. Ezúttal azért, mert közel egymillió dollárért (egészen pontosan 929 ezer USD) talált új gazdára az egyik példány, tehát mintegy 250 millió forintot csengettek ki érte. Az első rekordja viszont ennél jóval izgalmasabb.
A jelenlegi sebességrekordot 2016-ban állította fel Andrea Iannone, amikor Mugellóban a Ducatival 354,9 km/h-val hasított. 1999-ben még 320 alatt volt a mugellói rekord, és a crash.net grafikonja alapján 2020-ra meglehet a 360 km/h is.
London polgármestere szerint a motorgyártóknak nehezebben lopható motorokat kéne gyártaniuk, ezzel kivéve a részüket a motoros bűnözés visszaszorításából. A megbeszélésre a Honda, a Suzuki, a Yamaha, a BMW és a Piaggio képviselőit hívták meg.
Bár felmerült az opció, hogy nem lesz új KTM 690 Enduro és Supermoto, hogy ne csináljanak házon belüli konkurenciát a Husqvarna hasonló modelljeinek, de a legfrissebb hírek szerint már készülnek az utódok.
Ha még ha csak egy sejtelmes teaser videó erejéig is, de a Triumph előállt az új Speed Triple-lel. Félideji ráncfelvarrásról van szó, de azt már sejteni lehet, hogy erősebb lesz - már az Explorer is átlépte a 140 lóerőt, tehát a nagy Triple várhatóan 150 LE körül lesz, amit nem több köbcentivel, hanem magasabb fordulatszámmal érnek el.
Az Royal Enfieldnél jelenleg a minőségjavítás a legfőbb feladat, Simon Warburton, a fejlesztési vezető elmondta, hogy a Himalayan forgalmazását emiatt ideiglenesen le is állították Indiában, és csak a gondok megoldása után indítják újra. "Felismertük, hogy javítani kell a minőségen, innentől kezdve nincs több kérdés, tudjuk mi a megoldás" - nyilatkozta.
Mindennapi teendőit végezte éppen egy ausztrál farmer, akit a híradásokban csak Jimként emlegetnek. Éppen motorral járta a telkét, amikor elesett, beverte a fejét, de nem vesztette el az eszméletét. Amikor feltápászkodott, megijedt, mert nem bírta megtartani a fejét, és hatalmas fájdalmai voltak.
Évek óta gyűrűzik a Takata légzsákjaival kapcsolatos botrány, és úgy tűnik, nem is akar véget érni. Nemrég újabb hárommillió autóval bővült a lista, de a motorkerékpárok sem ússzák meg. Alig két éve jelentették be , hogy a Honda Gold Wingekre is jutott a hibás piropatronokból, akkor mintegy 2700 példány volt érintett. Most közel ezerrel bővült a lista.
Újabb eladási rekordot ért el a BMW motorkerékpár-részlege. 2017-ben világszerte 164 153 gépet adtak el, ami egész komoly, 13,2 százalékos növekedést jelent 2016-hoz képest (145 032). Így zsinórban a hetedik évben sikerült megfejelni az előző esztendő értékesítési számait, a cél pedig nem meglepő módon ennek a tendenciának a folytatása.
Törölték a Dakar-rali tizenkettedik, Fiambalá és San Juan közötti szakaszát a motoros és quados mezőny számára. Az összekötővel együtt így 723 kilométer esett ki, méghozzá az időjárás miatt. A Marc Coma versenyigazgató által vezetett rendezői csapat úgy határozott, a versenyzők biztonsága miatt ki kell venniük ezt a távot.
Szokatlan formájú és technikájú robogóval próbálja elérni a fiatalokat egy luxemburgi cég. Az Ujet névre keresztelt modellt a Consumer Electronics Show-n (CES) mutatták be, és vélhetően nem a forma, de még csak nem is a menettulajdonságai adják majd el.
KTM-sikert hozott a Dakar tizenegyedik, Belén és Fiambala közötti 280 kilométeres szakasza. Ezúttal azonban nem az összetettben vezető osztrák Matthias Walkner volt a leggyorsabb. Az ausztrál Toby Price (2016-ban ő nyert a motorosok mezőnyében) idei első szakaszgyőzelmét húzta be, 1 perc 38 másodperccel a hondás Kevin Benavides előtt.
A Dakar tizedik, Salta-Belén szakasza váratlan fordulatot hozott, ez volt a verseny első, igazán sorsfordító és mindent felborító napja. A jellemzően 1500-2000 méter magasan futó, de egészen háromezerig felkapaszkodó útvonal főleg homokos volt. A nap egy hosszú 424 kilométeres összekötővel kezdődött, majd a végén jött a 373 kilométeres speciál. Az első argentin szakaszon a hőség volt a legnagyobb ellenség, néhol 40 fok is volt - árnyékban.
A Brudeli igazi hipszterként nyomta a befor it was coolt, már 2001-ben kanyarban bedőlő fordított trike-ot fejlesztettek, mintha látták volna, hogy 2018-ban ez lesz a sláger. A Brudeli Tech AS konkrétan garázscégként indult, ugyanis Geir Brudeli tényleg egy garázsban kezdte építeni a prototípust a haverjaival, most pedig a Yamaha megvásárolta a Brudeli Leanster nevű háromkerekű szabadalmait.
Hétvégén zajlott a 2018-as Dakar legkeményebb része, a hetedik és nyolcadik szakasz ugyanis egyben egy maratoni volt, vagyis a kettő között a versenyzők nem vehették igénybe a csapat segítségét, pótalkatrészek nélkül maguknak kellett megoldaniuk a nap végén a karbantartásokat.
A Yamaha idei nagy újdonsága a Niken, amely MT-09 alapjait használja, de elöl két kereke van, és ugyanúgy bedől a kanyarban, mint a Piaggio MP3 vagy a Yamaha Tricity. Még ha alapvetően szkeptikus is az ember ezzel az építési móddal, nem csak a Yamaha és a Piaggio látta meg benne a fantáziát, hanem a Honda és a Kawasaki is.
Az elmúlt időszakban két nagy név is otthagyta a Honda versenyrészlegét, Shuhei Nakamoto és Livio Suppo is új kihívások után nézett, ami hatalmas veszteség a versenycsapatnál, hiszen az elmúlt évek sikereiből vastagon kivették a részüket. A Repsol Honda MotoGP csapat viszont nem maradhatott menedzser nélkül, így leigazolták Alberto Puig-t.
A Honda elkezdte megoldani a villanyjárművek nagy problémáját, hogy mi történik akkor, ha lemerül a jármű, és nincs időd hosszasan töltögetni? Az ötletben nincs semmi nagy csoda vagy csavar, a válasz nagyjából ugyanaz, mint ha lemerül a tévé távkapcsolójában az elem: átrakod az órából vagy bármi másból, és a probléma megoldva. Vagy mint a kifogyó gázpalack: elviszed, és becseréld egy telire. A kulcsszó a szabványosítás, amivel látszólag eddig egyik gyártó sem foglalkozott mélyebben.
A Dakar tegnap elhagyta Perut és a homokdűnéket, és elindultak Bolívia fővárosa, La Paz felé. Eredetileg 313 kilométer speciálból és 447 kilométer összekötőből állt volna az úta, de az eső és a rossz idő miatt törölték a mért szakasz első 119 kilométerét - beleértve azt a részt is, ami 4722 méterre vitte volna fel őket, de így is végig 3800 méter felett mentek. Főleg rendes talajon motoroztak, és csak rövidebb részen voltak köves szakaszok. Az igazi verseny emiatt a Titicaca-tó közelében indult, és a fennmaradó 194 kilométer rendkívül szoros volt.
Ha a Moto2 világbajnokságon szeretnél nyerni, a jelenlegi állás szerint a Kalex váz a legjobb választás. Annyira, hogy már Kalex Kupának is szokás csúfolni a Moto2-t, szinte minden csapat a német cég mellett döntött. Ettől függetlenül nem biztos, hogy ne lenne más győzelemre esélyes váz, de ha valamivel sokat nyernek, akkor a többi csapat is automatikusan ugyanahhoz a megoldáshoz fordul, mondván, ne egy rosszabb konstrukcióval kísérleteznek.