A KTM 1290 Super Duke R mocskosul jól sikerült motor: csodálatos karakter, jó vibrációk, és brutálisan erős - ráadásul a 180 lóerős teljesítményt úgy adja elő, hogy cseppet sem ijesztő. Minden finoman és precízen működik rajta - nem is nagyon akarnám ragozni, a KTM nem vállalt nagy kockázatot, amikor bejelentették a Super Duke GT-t, a rekorder naked túraváltozatát.
Az SV650 és a GSX-R1000 tanulmány mellett szinte elsikkadt a Suzuki harmadik 2016-os újdonsága, pedig egy misét bőven megér a Suzuki VanVan 200 is. Korábban (legalábbis Európában) csak 125-ös blokkal volt elérhető a típus, ami hiába volt a legvidámabb külsejű 125-ös, sokaknak hiányzott belőle némi plusz teljesítmény. Bár pontos adatokat még nem árultak el, az extra 75 köbcenti biztosan jót tett a 128 kilós motornak - mint két mondattal ezelőtt utaltam rá, a VanVan 200 már 2003 óta létezik a Suzuki kínálatában, csak Európába nem hozták, azokból kiindulva 16 lóerőre és 15 Nm nyomatékra számíthatunk.
A Vespa 2016-ban ünnepli majd fennállása hetvenedik évfordulóját. Az olasz robogógyártó ebből az alkalomból Settantesimo, azaz „Hetven” névre keresztelt sorozattal készült a milánói motorkiállításra. Ezzel azonban túlzottan izgalmas újításokat nem vonultatnak fel.
A gyári MotoGP-istálló két olasz pilótájának, Andrea Doviziosónak és Andrea Iannonénak a segítségével mutatta be Milánóban megújult Hypermotard sorozat tagjait a Ducati. Nyilván csak szépet és jót mondhattak ezekről a gépekről, de a marketingnek valahol ez is a lényege. Ha nekik tetszettek, hajlamosak vagyunk elhinni, hogy tényleg jó gépekről van szó.
Azt már a milánói motorszalon előtt néhány héttel is biztosan tudtuk, hogy a Ducati be fogja mutatni a 899 Panigale utódját. Részleteket ugyan egészen a leleplezésig nem árultak el róla, az viszont világos volt, hogy a technikában nem visszalépni akarnak az olaszok.
Az idei milánói motorszalonra a Honda egyik megkerülhetetlen alapmodelljét, a CB500F-et, valamint annak különféle variánsait is gatyába rázta. Emellett pedig – ahogyan arra korábban is számítani lehetett – az NC750-esekhez is hozzányúlt. Mind az S, mind pedig az X megújult.
A BMW értekezletén véletlenül egymás mellé került a 2015-ös trendek felméréseiről készült chartok és a 60-as, 70-es évekből egy terepmotoros katalógus, és valakinek feltűnt, hogy a kettőben nagyjából ugyanaz a képanyag. Mivel retró modelljük szerencsére volt már, adta is magát egy újabb változat, a nineT Scrambler.
A Yamaha kínálatában lassan már tizenöt esztendeje szerepel a T-Max. Ennyi idő alatt nyilván több ráncfelvarrásra és módosításra is szükség volt már. 2016-ra két különmodellel készültek belőle.
Tavaly ősszel kicsit fanyalogtunk , amiért a Triumph az igazán nagy durranások helyett csupán különmodellekkel és meglévő gépek módosított változataival készült a nagy őszi motorkiállításokra. Akkor a 800-as Tiger sorozatot bővítették ki – jobban mondva éppen így csináltak belőle sorozatot.
Az SV650 hatalmas sláger volt, hiszen egyszerre volt olcsó, megbízható, szórakoztató és vagány, ezek miatt rengeteget adtak el belőle világszerte. Az SV szellemi utódjának tekinthető Suzuki Gladius viszont nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket: a válsággal együtt elszálló jen árfolyamok mellett lehetetlen volt eladni, ráadásul a külseje sem ütött különösebben.
Már napok óta záporoznak az újdonságok a milánói motorszalonról, a nagyközönség előtt pedig ma nyitja meg kapuit az EICMA. Az év legnagyobb motorkerékpár-kiállítása ez, így nem csoda, ha olykor kicsit elveszettnek érezzük magunkat a dömpingben. Segítünk, hogy ne maradj le semmiről, összeszedtük, mire érdemes figyelni. A lista folyamatosan bővül.
Az már néhány nappal ezelőtt is világos volt, hogy a Piaggio-csoporthoz tartozó Aprilia az RSV4 sportmotorral készül valamire. Amit viszont most kapunk tőlük, az nem egy új fényezés, csilivili matricázás, vagy hasonló maszatolás. Nem is eget rengetően új modell. Sokkal inkább lehetőség, és kemény versenytechnika.
A Piaggio-csoport már kicsivel a milánói motorszalon előtt is tolta az arcunkba az infókat, végül azonban nem pont azokat, illetve nemcsak azokat a motorkerékpárokat mutatták be az EICMA-n, amire előzetesen számítani lehetett.
A Ducati újdonságainak bemutatásakor Claudio Domenicali vezérigazgató a végére hagyta a csattanót. A sajtótájékoztató alatt többször is megjelent egy felirat, amely visszaszámolta, hogy éppen hány perc van még hátra az X-ig, zárásként pedig azt is megtudhattuk, mi az az X: az XDiavel. Na jó, de akkor ebben a vonatkozásban mit takar az X?
Derült égből villámcsapásként sújtott le az MT-10 a milánói motorkiállításon. A Yamahától sok mindenre számítottunk ugyanis, de arra a legtöbben pont nem gondoltunk, hogy egy ilyen géppel fogják megtoldani az MT-sorozatot. Bár néhány napja egy kimondottan titokzatos videóval már elkezdték pöckölgetni az ingerküszöbünket, akkor még egészen más tippjeink voltak.
Több oka is van annak, hogy a Suzuki nagyon-nagyot akar dobni az új GSX-R1000-rel. Először is legutóbb 2009-ben módosítottak rajta érdemben, és az is inkább egy jól sikerült hangolás volt, nem alapjaitól új modell. Tehát ha úgy vesszük, 2005 óta nem történt semmi érdemleges GSX-R fronton, miközben az ezres sportmotorok világa azóta legalább kétszer kifordult a sarkaiból. Ennek egyik eredménye, hogy ma már 200 lóerőnél kezdődik a tárgyalóképesség, másrészt ha nincs legalább három-négyféle elektronika, akkor már fapados modellről beszélünk.
A Honda CB500, és megjelenése óta a CB500F mindig a biztos választást képviselte. Küllemében és technikájában ugyan semmi meghökkentőt vagy különlegeset nem hordozott, de egy dolgot megbízhatóan tudott: működni. Éppen ezért első motornak, vagy éppen napi ingázáshoz is jó alternatívát kínált. Formájára viszont nagyon ráfért már a vérfrissítés.
A Yamaha kínálatában nem is olyan régen még szerepelt egy MT-03 nevű modell, amely aztán valahogy kikopott. Az MT-sorozatot viszont folyamatosan bővítgetik, így adta magát, hogy a felszabadult típusjelzést ismét bevezessék a köztudatba. Azt már a bejelentéskor tudtuk, hogy nem ugyanazt a technikát húzzák elő.
A scrambler-vonat nagyon beindult, és a nagy motorgyártók úgy érzik, aki lemarad, az valami jóból nagyon kimarad. Így az idei milánói motorszalon sajtótájékoztatóját a Ducati is rögtön két ilyen géppel kezdte meg – náluk ezen mondjuk pont nem kellene csodálkoznunk. Méghozzá azért nem, mert ők tavaly is mutattak már valamit ebben a műfajban, Scramblerük (pontosabban négy Scramblerük: Full Throttle, Urban Enduro, Icon és Classic) pedig gyorsan megtalálta helyét a legnépszerűbb modellek listájának élén.
A Ducatihoz hasonlóan a Honda is megtartotta nyitó sajtótájékoztatóját az EICMA motorkiállítás előtt. A japánokra azonban nem lehet ráfogni, hogy olyan újdonságokat mutattak volna nekünk, amitől a pofánk leszakad. Igaz, az idei év kétségtelenül legfontosabb modelljét, az új Africa Twint már tavasszal leleplezték, így a puskaporuk egy részét már akkor ellőtték.
A Yamaha az utóbbi időben nagyon tolja a custom, vagy customnak tűnő, de sorozatgyártású motorokhoz kapcsolódó projekteket. Ezek közé tartozik a Fasters Sons filozófia is, amely lényegében a régi modellek tiszteletét, azokhoz való visszanyúlást és az újítások felé való nyitottságot ötvözi – legalábbis valami ilyesmiről beszélnek a gyáriak. Ennek a jegyében született meg például az az XSR700 is, amelyet néhány napja teszteltünk.
Megtartotta a 2016-os évre szánt újdonságokat áttekintő sajtótájékoztatót a Ducati. Claudio Domenicali vezérigazgató a modellek bemutatása előtt megemlékezett a pénteki párizsi terrorcselekmények áldozatairól. Ezt követően belecsapott a lecsóba, és elég pörgősen rántotta le a leplet az új modellekről.
A versenysport körül nyüzsgő Pierobon már régóta foglalkozik a Ducatik jobbá tételével. Korábban már készítettek térhálós vázat a 1199 és 899 Panigaléhoz, és mutattak már be több, Ducati blokkos pálya- és utcai motort is.
Az elmúlt években már több olasz gyártótól is megszoktuk, hogy nem bírják kivárni a milánói motorszalon megnyitását, és idő előtt szivárogtatnak – akarva vagy akaratlanul nyilvánosságra hoznak ezt-azt az újdonságokról. Most a Piaggio-csoportnál gyengültek el, és tárták a közönség elé, hogy mivel is készülnek. Mindennek persze egyelőre csak kedvcsináló jellege van, igyekeznek felhívni a figyelmet magukra az EICMA előtt.
A Ducati egy minden új modellt áttekintő sajtótájékoztatóval kezdte az idei milánói EICMA motorkiállítást. Claudio Domenicali vezérigazgató két Multistradát is megmutatott a közönségnek: az 1200 Endurót és az 1200 Pikes Peaket.